____________________
Дата проведения
9 класс
Урок 19. Как мы проводим свободное время?
Цели: развитие навыков ознакомительного чтения; введение материала по теме «Словообразование» и его первичное закрепление; активизация навыков монологической речи.
Ход урока
I. Организационный момент
- We will have a talk about your different pastimes and leisure activities.
II. Речевая разминка
Учитель в быстром темпе задает вопросы и побуждает учащихся отвечать на них.
- The weather is fine today, isn't it? (Oh, yes. I agree with you. It is rather warm and sunny.)
- Nina, I'd like to ask you a question. (You are welcome. What would you like to ask me about?)
- Do you have much free time every day? (No, I don't. I am very busy every day.)
- What do you usually do in your free time? (I like to watch TV and listen to music.)
- Kate, do you think that TV helps us to relax? (I agree with it. Watching TV helps many people relax.)
- Can watching TV be a hobby? (I am sure it is a hobby for some people.)
- Is it your hobby, Mike? (No, it is not. I like playing football very much.)
- How often do you play football? (I usually play football three times a week.)
- What is your hobby, Helen? (My hobby is listening to music.)
- What is your favourite kind of music? Why? (I prefer to listen to pop music. It is popular among my friends.)
- Can reading books and magazines be useful? What entertainment activities are popular with the members of your family? Etc.
III. Активизация навыков устной речи по теме «Организация досуга»
- We can see that different activities are popular nowadays. Now it's time to open your textbooks, page 42, exercise 91. Will you read the task, please? Look through the list of the leisure activities and answer the questions from the task.
упр. 91, стр. 42 из учебника. После прочтения вслух вопросов из задания данного упражнения учитель предлагает детям выбрать из списка варианты времяпрепровождения для семьи, друзей и нелюбимые виды деятельности. Работа по данному упражнению проводится в устной форме: ученики по очереди озвучивают свои ответы перед классом.
IV. Введение и первичное закрепление материала по теме «Словообразование»
- The next task for you is exercise 92, page 42. We shall have a talk about word building. Look at the verbs, nouns and participles in exercise 92, page 42 in your textbooks. Let's read the words aloud and translate them. Can you make up the sentences using these words?
упр. 92, стр. 42 из учебника. Ученики по цепочке зачитывают вслух и переводят однокоренные слова. Задание- составить свои предложения со словами из данного упражнения. Также на данном этапе урока учащимися выполняется задание на карточках.
Примерное задание на карточке:
Use the right forms of the words to complete the sentences.
1. (Travel) is my hobby.
2. The Tower of London always (attraction) the attention of the tourists.
3.1 stopped to have a (chatting) with Sam.
4. That story is exciting and (amuse).
5. A (camper) is a place where people stay in tents and shelters for a short time.
6. I've agreed to help with (arrange) for the party.
7. A gallery should aim to (entertaining) as well as educate.
8. With (encourage), Nelly is starting to play with the other children.
Keys: 1. travelling. 2. attracts. 3. chat. 4. amusing. 5. camp. 6. arrangements. 7. entertain. 8. encouragement.
V. Развитие навыков монологической речи
- Travelling is one of the most popular hobbies. It's time to have a talk about cars. Look at the pictures of exercise 93, page 42. You can see different cars there. Choose one car and describe it with the following word combinations. Who is ready to start?упр. 93, стр. 42 из учебника. Задание для учащихся - выбрать одну картинку и описать ее с помощью словосочетаний из данного упражнения. Также на данном этапе урока выполняется упр. 94, стр. 43 из учебника.
VI. Физкультминутка
VII. Развитие навыков ознакомительного чтения
- There are different opportunities to get entertainment. Let's read the texts about two of them. The task for you is to put the missing sentences in the texts. You will have 3 minutes to complete the texts.
упр. 95, стр. 43 из учебника. Учащимся предлагается прочитать информацию из данного упражнения. Задание для учащихся - дополнить рассказы предложениями, которые приведены перед текстом. Время выполнения задания - 3 минуты. По истечении данного времени организуется взаимопроверка в парах (в пары объединяются ученики, которые прочитали одинаковые тексты).
VIII. Совершенствование навыков аудирования
- Let's listen to the texts and find out if you were right or not. It is interesting to know your results. Are you ready to read the whole story?
После выполнения задания из упр. 95, стр. 43 из учебника ученики прослушивают аудиозапись из упр. 96, стр. 44. В конце урока учащиеся зачитывают данные тексты вслух по цепочке.
IX. Подведение итогов урока
Домашнее задание Рабочая тетрадь: упр. 1, 2, стр. 16.
Скачано с www.znanio.ru
Материалы на данной страницы взяты из открытых источников либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.