____________________
Дата проведения
9 класс
Урок 26. Как создать интересный фильм?
Цели: обобщение изученного материала по теме «Телевидение и видео»; совершенствование навыков письменной речи; закрепление навыков устной речи.
Ход урока
I. Организационный момент
- We'll spend today's lesson preparing for a test and have a talk about making films.
II. Фонетическая зарядка
- You can see two columns of words on the blackboard. Will you read them aloud, in a whisper? Let's read them after Alex. Can you match the words from the first column and the second one to make up the word combinations?
Учитель привлекает внимание детей к словам, записанным || два столбика на доске. Ученики читают слова хором и по одному,громко и шепотом, повторяют слова хором за одним учеником. Затем учитель предлагает учащимся соотнести слова из первого и второго столбиков и составить словосочетания.
Примерные слова на доске:
ruin
animated
romance
adventure
television
reading
exciting
favourite
programme
health
set
film
idea
shows
channel
cartoon
Примерные словосочетания:
Ruin health, animated cartoon, adventure film, television set, romance film, exciting programme, favourite channel, favourite programme, etc.
III. Речевая разминка
Игра «Снежный ком»
- Let's play the game "Snowball". We shall remember the names of different TV programmes. The first pupil will name one word, the second pupil will repeat it and add another word, the next pupil will repeat two words and say one more. The winner is the pupil who will repeat the chain of all the words on the topic "TV and Video".
Примерная цепочка слов:
• news;
• news and comedies;
• news, comedies and chat shows;
• news, comedies, chat shows and soap operas;
• news, comedies, chat shows, soap operas and feature films. Etc.
IV. Закрепление навыков устной речи по теме «Телевидение и видео»
Would you like to watch the nature programme? What is the most popular channel in Russia? You enjoy watching detective stories, don't you? Do you have cable television at home? Who likes action films in your family? What should you have to make an ordinary action film?
V. Физкультминутка
VI. Работа в группах. Активизация навыков устной речи
- Let's divide into groups of four. You will work on groups and suggest the plot for a film. Open your textbooks, page 57, exercise 132. You can see the word combinations in this exercise. Use them as a plan. We shall listen to your variants in 4 minutes.
Учащиеся делятся на группы по 4 человека для выполнения упр. 132, стр. 57. Работа в группах проводится в течение 4—5 минут. Затем выполнение упр. 133, стр. 57, и ученики получают задание подготовить презентацию сюжета своего фильма. В конце данного этапа урока каждая группа представляет свою презентацию.
VII. Совершенствование навыков письменной речи
- We know what the producers should have to make an exciting film. I am sure you have your favourite films. I want you to write some sentences about a film. You must name the film. You will describe the main characters, the producer and the plot of this film. Your classmates will guess the name of the film. Your time is up. Who will tell us about the film?
Ученики выполняют задание из упр. 134, стр. 57 из учебника в письменной форме. В течение 5-7 минут ученики готовят рассказ-описание об одном фильме, затем по очереди выходят к доске, зачитывают свои рассказы и предлагают одноклассникам угадать название фильма.
VIII. Подведение итогов урока
Домашнее задание
Подготовиться к контрольной работе по теме «Семья и друзья» (повторить материал учебника стр. 8-57, выучить слова из раздела «Key Vocabulary», стр. 57).
Скачано с www.znanio.ru
Материалы на данной страницы взяты из открытых источников либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.