____________________
Дата проведения
9 класс
Урок 33. Географические названия
Цели: ознакомление со страноведческой информацией по теме «Географические названия»; совершенствование навыков аудирования; развитие навыков поискового и ознакомительного чтения.
Ход урока
I. Организационный момент
- Today we shall read and discuss the information about different geographical names.
II. Фонетическая зарядка
- Let's play a new game. Be active and try to remember as many English words on the topic "Travelling" as you can.
Игра «Назови рифму»
Учитель называет слово, ученики должны подобрать рифму к этому слову (слова по теме "Путешествие").
• Race. (Place.)
• Miner. (Liner.)
• Exhibition. (Expedition.)
• Land. (Island.)
• Smash. (Crash.)
• Motel. (Hotel.)
• Grain. (Plane.)
• Warm. (Storm.)
• Channel. (Canal.)
• Wane. (Train.)
III. Речевая разминка. Тренировка навыков диалогической речи
- Let's have a talk about travelling and play the game.
- Игра «Испорченный телефон»
- You will phone your friends but the telephone doesn't work well.
Примерный ход игры:
- I want to visit Great Britain.
- Do you want to visit America?
- No, I don't want to visit America. I want to visit Great Britain. I have already travelled by plane.
- Have you travelled by ship yet?
- No, I haven't. I haven't travelled by plane yet. I have already travelled by plane. I am going to live in an English-speaking country.
- Are you going to live in a German-speaking country?
- No, I am not. Etc.
IV.Активизация страноведческих знаний по теме «Географические названия»
- It is interesting to find out how places get their names. I'd like you to open your textbooks, page 70, exercise 31. You can see two questions there. Will you divide into pairs and answer them?
упр. 31, стр. 70 устно.
v, Физкультминутка
VI. Развитие навыков чтения. Введение новой
страноведческой информации по теме «Географические
названия»
- It is interesting to find out how places get their names. Let's continue reading of the texts to find out the new information about some famous places.
упр. 32, стр. 70-71: ученики читают первый рассказ из упр. 32, стр. 70-71 про себя, а затем выполняют задание данного упражнения.
VII. Совершенствование навыков аудирования
- I can see that you know some information about geographical names. Listen to the speaker and read the stories from exercise 32, pages 70-71 carefully and find the names of places of Latin origin and American Indian origin.
прослушивание текста из упр. 32, стр. 70-71 из учебника. После прослушивания данного текста учащиеся называют названия мест латинского происхождения и места, названия которым были даны американскими индейцами.
VIII. Тренировка лексических навыков и навыков устной речи
- It's time to do the next task. It is exercise 34, page 71. You can see some ideas. You'll have to find in the stories the facts that will prove these ideas. Divide into groups, please. Now work in groups of four and make a list of some geographical names in our city. Can you talk about one of them?
упр. 34, 35 стр. 71.
IX. Подведение итогов урока
Домашнее задание
Учебник: упр. 36, стр. 71 (письменно).
Скачано с www.znanio.ru
Материалы на данной страницы взяты из открытых источников либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.