Урок 94 Проект.9 класс (УМК Биболетовой М.З.)

  • docx
  • 20.12.2022
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала Урок 94 Проект.docx

____________________

Дата проведения

9 класс

Урок 94. Проектная работа по теме «Стереотипы»

Цели: обобщение изученного материала по теме «Стереоти­пы»; развитие навыков работы с информацией; закрепление навы­ков монологической речи.

Ход урока

I.  Организационный момент

-                  We shall have a talk about stereotypes of older people, people with disabilities and ethnic groups.

II.  Фонетическая зарядка

-                  It's time to practise today's vocabulary. I shall show you the symbols of the English sounds and the task for you is to pronounce these sounds and name three words with them on the topic "Stereotypes". Remember the English words and get ready to start. Примерные звуки и слова: [р] _ group, politically, stereotype, [t] - retirement, minority, citizen, [d] - disabled, discrimination, difference, [r] - rights, rank, minority, [cfe] - prejudice, generation, junior, [s] - stereotype, disability, correctness, [k] - discrimination, recognize, particular. Etc.

III.   Речевая разминка

-                  Now you will agree or disagree with my statements. We'll have a talk about stereotypes. If you agree with me, repeat my statement. If you disagree with me, share your ideas.

Прослушать утверждения и вы­разить свое согласие или несогласие с ними.

 

1.              If we have stereotypes, we may treat people unfairly.

2.              People never have prejudice because of religion, race, ability or age.

3.              Prejudice is dangerous because it leads to discrimination.

4.              There are no stereotypes about the differences between men and women.

5.              Men and women talk and think in different ways.

6.              Boys like to play in small groups.

7.              Because of differences, men and women never understand each other.

8.              People with disabilities are often hurt by stereotypes and prejudice.

9.                 It is important to avoid words that may hurt older people. 10. Making ethnic jokes is very hurtful to minorities.

IV. Развитие навыков работы с информацией (создание проектов и презентаций)

-                  Now we shall do the projects on stereotypes. You will use the programmes from exercise 50, page 171 as the guidelines. You will have to divide into groups of three.

      упр. 50, стр. 171 из учебника. Ученики сначала обсуждают этапы проекта из данного упражне­ния, а затем делятся на группы по три человека. Для оформления проекта (слоганы, пословицы, важные мысли и тому подобное) и составления плана выступления дети получают листы бумаги А4 и фломастеры. Время работы в группе - 12-15 минут.

V. Физкультминутка

VI.  Закрепление навыков монологической речи

-                  Your time is up. It's time to listen to your ideas. Who is ready to do the talking? I'd like to have.your opinion. Who is the next to speak? Are there any other versions to be heard? Will you give the examples from the lives of famous people?

     Дискуссию по темам, предложенным в упр. 50, стр. 171.

    фронтально выполняется упр. 51, стр. 171 из учебника.

VII.  Подведение итогов урока

Домашнее задание

Рабочая тетрадь: упр.7,стр. 75-76.


 

Скачано с www.znanio.ru