УРОК АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 6-ОМ КЛАССЕ ПО ТЕМЕ «ШОТЛАНДИЯ».
Тип урока:урок обобщения и систематизации знаний.
Форма урока: урок – экскурсия.
Цели урока:
Образовательные:
· Обобщение изученного страноведческого материала по теме «Scotland»;
· Развитие навыков монологической речи;
· Активизация лексики по теме.
Развивающие:
· развивать умение обобщать изучаемый материал;
· развивать умение высказать свое мнение на английском языке;
· расширять кругозор учащихся.
Воспитательные:
· воспитание уважительного отношения к культуре и истории другой страны;
· воспитание культуры общения и поведения.
Оснащение: Компьютер, проектор, экран, доска, учебник, презентация в программе PowerPoint: «Scotland», раздаточные карточки с лексическими заданиями.
ХОД УРОКА:
I. Организационный момент и приветствие.
Teacher: Good morning children! I am glad to see you. I hope you are fine.Isanybodyabsenttoday? Nobodyisabsent? It’sgood! What’s the weather like today?
Дети приветствуют учителя. Сообщают об отсутствующих и описывают погоду.
II. Объявление цели урока. Речевая разминка.
Teacher: Dear friends, we are going to have an unusual lesson. We have read and spoken much about Scotland -one of the most beautiful countries in the world. (слайд1). And today we’ll have a virtual excursion to this picturesque part of Great Britain. We’ll see a short video clip and you’ll make a soundtrack to it. We’ll also revise our active vocabulary. But first, I want to ask you some questions about the geographical position of the country: (слайд2-5)
· Where is Scotland situated?
· What is it washed by?
· What is the symbol of Scotland?/ Its patron saint?
· What regions is the country divided into?
· What’s the capital of the country?
· What sights of Edinburgh do you know?
Ученики отвечают на вопросы.
Teacher:That’sright. Ok. Let’s visit Scotland today.
III. Основная часть. Повторение изученной лексики по теме.
Teacher: Before we continue, let’s remember the words we learnt about Scotland. (слайд6)
Read them aloud. Read only the nouns/adjectives/verbs. Now do the following exercises.
Ученики выполняют задание на карточках (по 2 варианта каждого упражнения).(слайды7-8)
Now you can check the answers. Have you made any mistakes? Well done.(слайды 9-10)
IV. Развитие навыков устной речи –монологическое высказывание о любойдостопримечательности вШотландии.
Teacher: We are going on our trip.Let’s see a video about Glasgow and then you’ll make a sound track to it.
Ученики смотрят видео и затем рассказывают о Глазго.(слайды 11- 12)
Teacher: Who can tell us about Edinburgh? (слайды 12-15)
Дальше ученики смотрят слайды (16-39) и каждый рассказывает о какой-либо достопримечательности.
V. Физкультминутка .
Teacher:Our excursion is going on. I hope it is interesting. Now it is time to have a rest. Let’s do some special exercises. Who can show them to us? Children, you know what to do-repeat the movements after your classmate.
Up, down, up, down
(Поднимаем и опускаем руки)
Which is the way to Edinburgh Town?
(Шагаем на месте)
Where? Where? (Повороты в стороны)
Up in the air (Смотрим вверх)
Closeyour еyes
( Закрываем глаза руками)
And you are there. (Разводим руки в стороны)
Ученики выполняют зарядку, повторяя движения за ведущим.
Teacher: Thank you. We go on.
Ученики продолжают экскурсию.
VI. Рефлексия.
Teacher: You have done a good job of it! Now let us sum up what we have learnt about Scotland and its capital.
Один или два ученика рассказывают тему про Шотландию.
VII. Оценки. Домашнее задание.
Teacher: You all worked hard today and you got some bonuses for it. What was the most interesting for you/difficult? Did you like the lesson?
Teacher: At home you must prepare your Home Reading Lesson 9.
Thank you.
Teacher: Sometimes we say good-bye
Because the bell has rung
It’s time to say good-bye
Good-bye, my children, bye.
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.