Урок развития навыков диалогической речи по английскому языку на тему "Let's go shopping"
Оценка 5

Урок развития навыков диалогической речи по английскому языку на тему "Let's go shopping"

Оценка 5
Презентации учебные
pptx
английский язык
11.11.2024
Урок развития навыков диалогической речи по английскому языку на тему "Let's go shopping"
3341-11(II).pptx

LET’S GO SHOPPING

LET’S GO SHOPPING

LET’S GO SHOPPING

Образовательная цель: развитие навыков диалогической речи

Образовательная цель: развитие навыков диалогической речи

Образовательная цель: развитие навыков диалогической речи
Воспитательная цель: научить работать в парах, в группах, индивидуально; привить толерантность к мнению одногруппников
Развивающая цель: развить память, воображение, внимание
Задачи: 1.Строить предложения по теме. 2. Подбирать синонимы 3. Отвечать на вопросы 4. Строить свои диалоги с опорой на образец. 5. Участвовать в неподготовленном диалоге. 6. Высказывать собственное мнение.
Аудитория: 1 курс ССУЗ
Тип урока: урок рефлексии (совершенствования знаний и умений)
Вид урока: практикум, ролевая игра

Warm-up: 1.Are you fond of going shopping?

Warm-up: 1.Are you fond of going shopping?

Warm-up:
1.Are you fond of going shopping? Why?
2.Are you a fan of going shopping? Why?
3.Do you enjoy going shopping? Why?


I’m a fan of going shopping

I prefer online shopping.

I enjoy ……

It improves my mood.

I’m fond of ……

It helps me to relax.

I hate ………

because

It’s just a waste of time.

I don’t enjoy ….

It’s a great way to spend free time.

I have an aversion to …..


I am not interested in…..

Shops crowded with customers just irritate me.

It takes a lot of time.

Useful vocabulary *What color (size) would you like? *Would you like to try it (them) on ? *Where is the fitting (changing) room? *Does it…

Useful vocabulary *What color (size) would you like? *Would you like to try it (them) on ? *Where is the fitting (changing) room? *Does it…

Useful vocabulary


*What color (size) would you like?
*Would you like to try it (them) on ?
*Where is the fitting (changing) room?
*Does it (Do they) fit you?

*It is (they are) too loose/tight/short
Do you have a bigger (smaller) size?
Do you have any shoes on sale?

Тренировка новых лексическиз единиц в контексте, учащиеся
переводять предложения учителя



TASK 1: fill in the gaps (size, fit, cash desk, perfectly, on sale, in cash, change, accept, tight, try, fortune, for free, would )

TASK 1: fill in the gaps (size, fit, cash desk, perfectly, on sale, in cash, change, accept, tight, try, fortune, for free, would )

TASK 1: fill in the gaps (size, fit, cash desk, perfectly, on sale, in cash, change, accept, tight, try, fortune, for free, would )

C: Excuse me. Could you help me?
S:Yes, sure. What ________you like?
C:Do you have any shoes________?
S: Unfortunately, we don’t… but we have a special ______today – buy a pair of sport shoes and get a pair of sleepers_________. What size and color would you like?
C:My ________is 40, as for color I’d like white or black.
S:Here you are - black, white and green ones. You can pick out.
C: Can I _____them on?
S:Of course. Do they________ you?
C:Well, I like black shoes but they are too_________. Do you have a bigger size?
S: Certainly, try on these ones, please.
C: Oh, they fit me_________. How much are they?
S: 6 000 rubles and don’t forget about our special offer.
C: OMG, they cost a_________. Ok, I’ll take them. Where is the__________?
S: It’s over there, in front of the entrance. Sorry, but we don’t _________credit cards.
C: No problem, I’ll pay_________. Here is my money.
S:OK, take your__________. Thank you, have a nice day.
C: Good bye

TASK 2: match the synonymous expressions:

TASK 2: match the synonymous expressions:

TASK 2: match the synonymous expressions:

Could you help me?
What would you like?
Special offer
Here you are
how much is it?
Cash desk
Take your change
It fits me
For free
On sale

At a discounted price
Hot deal
How much does it cost?
Here is my card/ Here are your shoes
What can I do for you?
check out
It’s my size
Don’t forget your money
I need your help, please
Without paying

TASK 3: answer the questions: How can we start a dialogue?

TASK 3: answer the questions: How can we start a dialogue?

TASK 3: answer the questions:

How can we start a dialogue?
How can we offer(ask for) help?
What questions can a customer ask choosing items?
What are the shop assistant’s phrases giving recommendations?
How can we finish a dialogue?

Комментарий к слайду № 7: Учащиеся отвечают на вопросы по диалогу-образцу

Комментарий к слайду № 7: Учащиеся отвечают на вопросы по диалогу-образцу

Комментарий к слайду № 7:

Учащиеся отвечают на вопросы по диалогу-образцу. Работа с диалогом, выделение этапов диалога, подготовка к постранению своего диалога по образцу

Task 4: work in pairs and make up your own dialogue

Task 4: work in pairs and make up your own dialogue

Task 4: work in pairs and make up your own dialogue


Jeans
Boots
A blouse
Heeled shoes
A jacket
A swimming suit
Sandals
A nice dress

ROLE PLAY Let’s make up dialogues going shopping

ROLE PLAY Let’s make up dialogues going shopping

ROLE PLAY

Let’s make up dialogues going shopping. One person is a shop assistant and all the rest are customers. Everyone gets the object(s) to buy and its (their) characteristics.

Участвуя в ролевой игре, учащиеся составляют спонтанные диалоги, следуя определенным условиях , прописанным в карточках ( for example, a blouse - size

Участвуя в ролевой игре, учащиеся составляют спонтанные диалоги, следуя определенным условиях , прописанным в карточках ( for example, a blouse - size

Участвуя в ролевой игре, учащиеся составляют спонтанные диалоги, следуя определенным условиях , прописанным в карточках ( for example, a blouse - size M - color blue - too tight)


Рефлексия: 1.Что вызвало затруднение на уроке? 2. Какое задание вызвало наибольший интерес

Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
11.11.2024