Topic: “Writing letter”
Класс: 9
УМК: М.З. Биболетовой по английскому языку к УМК «Enjoy English 9»
Aims: Повторить правила написания письма и отработать навыки написания
письма
Планируемые результаты:
Личностные:
воспринимать речь
умение
(одноклассников);
умение оценивать собственную учебную деятельность: свои достижения,
самостоятельность, инициативу, ответственность, причины неудач;
умение проявлять в конкретных ситуациях доброжелательность, доверие,
внимание, помощь и др.
учителя
Метапредметные результаты:
Регулятивные:
умение оценивать (сравнивать с эталоном) результаты деятельности (чужой, своей);
умение корректировать деятельность: вносить изменения в процесс с учётом
возникших
умение анализировать собственную работу: соотносить план и совершённые операции,
выделять этапы и оценивать меру усвоения каждого, находить ошибки, устанавливать
их причины;
трудностей
ошибок;
и
Коммуникативные:
умение находить в тексте информацию, необходимую для её решения;
умение анализировать и исправлять деформированный текст: находить ошибки,
дополнять, изменять, восстанавливать логику изложения;
умение делить его на смысловые части текст
Познавательные:
умение находить дополнительную информацию, используя справочную литературу;
умение воспроизводить по памяти информацию, необходимую для решения учебной
задачи;
умение классифицировать объекты (объединять в группы по существенному признаку);
Предметные:
1) освоение правил речевого и неречевого поведения;
2) освоение начальных лингвистических представлений, необходимых для овладения
на элементарном уровне устной и письменной речью на иностранном языке, расширение
лингвистического кругозора;
3) сформированность дружелюбного отношения и толерантности к иностранной
художественной литературе.
Оборудование: мультимедиа, раздаточный материал, лимерик, презентация,
беспроводная клавиатура и мышь, секундомер. The plan of the lesson.
Activity of teacher
Comment
№ Этап
урока
1 Greeting.
2 Мотиваци
онный
Time
1
2
Hand up!
Writing letter
Аудиозапись
(Путешествия)
Адрес, абзацы,
запятые,
ошибки в
словах,
ошибки в
употреблении
слов
Называют
цель и задачи
урока
Color cards with
words of the
topic
Cards with
synonyms and
antonyms
Beautifulnice
Приложение 1
Letters
Приложение 2
1 группа сразу
работает на
интерактивной
доске или
экране, другие
Do you prefer write massages or
Who writes massage? (How often do
a.
you write massages? Whom do you write
massages?)
b.
letters?
c.
Who can write letters? (Do you write
letters? Whom do you write letters? Did you
write letters? How often do you write
letters?)
d.
letters?
Who knows the rules of writing
5 What is the topic of our lesson?
Listen and say what the topic of letter is.
Ok! You can see the letter on the board and
find 5 mistakes.
What should we repeat on the lesson?
What should we do on the lesson?
3 Изучение
нового
материала
15
I have given you different colors cards with
words. Read and translate it.
Let’s divided into three groups: yellow, pink
and green.
On your desks you can see the task.
Choose the best synonym and antonym for
the following words.
Take out your tasks from the envelopes.
You must do the task for 8 minutes. на своих
компьютерах.
После
выполнения
один из группы
объясняет ход
выполнение
задания
Limerick on the
board
Приём
«Running
dictation».
Cards
Приложение 3
Пишут и сдают
учителю на
проверку
Если учащиеся
выполнили
быстрее, они
могут зачитать
письмо
Cards
I can write a
letter and I can
help.
I can write a
letter.
I can write a
letter, but I
need a help.
4 Физминутка
5
5 Закрепле
ние
15
I travelled by air with my little Crock.
He was in box with a very safe lock.
But Crocky was bored
And soon got on board,
So you can imagine the passengers’ shock.
For 15 minutes you should write the letter.
Work in groups
6 Рефлекси
я
2
Look on the walls and stand near the one of
the cards. Ok! I can see that I will have
some helpers on the next lesson.
You must learn the limerick by heart to the
next lesson.
Thank you for the lesson.
Приложение 1 Приложение 2
Выстройте логично текст, разбейте на абзацы
09 15 2017Golyshmanovo Russia Dear Tom
Well, I have to make my homework. Please, write me soon.
Last summer I with my family visited to the UK We visited some cities. We spend three days in London. I
saw the queen in the Buckingham palace. I enjoyed sights of London from eye of London. It was exciting
and wonderful, Also we went to Liverpool to the Beatles museum. We listened and sang songs there. We
ended out trip in the Edinburgh, where I took the brilliant photos.
Best wishes. Kate.
Thank you for your recent letter. I am sorry that I did not write so long time.
Найди и исправь орфографические ошибки; расставь знаки препинания
Golyshmanovo
Russia
09 15 2017
Dear Tom
Thank you for your recent letter. I am sorry that I did not write so long time.
Last summer I with my family visited to the UK We visited some cities. We spend three days in London. I
saw the queen in the Buckingham palace. I enjoyed sights of London from eye of London. It was exciting
and wonderful, Also we went to Liverpool to the Beatles museum. We listened and sang songs there. We
ended out trip in the Edinburgh, where I took the brilliant photos.
Well, I have to make my homework. Please, write me soon.
Best wishes.
Kate.
Найди и исправь грамматические и лексические ошибки в словах
Golyshmanovo
Russia
09 15 2017
Dear Tom
Thank you for your recent letter. I am sorry that I did not write so long time.
Last summer I with my family visited to the UK We visited some cities. We spend three days in London. I
saw the queen in the Buckingham palace. I enjoyed sights of London from eye of London. It was exciting
and wonderful, Also we went to Liverpool to the Beatles museum. We listened and sang songs there. We
ended out trip in the Edinburgh, where I took the brilliant photos.
Well, I have to make my homework. Please, write me soon. Best wishes.
Kate.
Приложение 3
Golyshmanovo
Russia
13.12.2017
Dear ________,
Thank you for your recent letter. I am glad to know how did you spend time in ….
Travelling is so popular because people like to … . It is (exiting, Interesting, great). I would like to go to… . It is (my
dream, famous for…). I prefer travelling by … . This kind of transport is … .
Well, I have to do my homework. Please, write me soon.
Best wishes,
Name
Words for using
Travelling is so popular because…
sightseeing, make friends, study abroad, get experience, exiting, Interesting, great, my dream, famous for.
Dear ________,
Thank you for your recent letter. I am glad to know how did you spend time in ….
Travelling is so popular because people like to … . It is (exiting, Interesting, great). I would like to go to… . It is (my
dream, famous for…). I prefer travelling by … . This kind of transport is … .
Well, I have to do my homework. Please, write me soon.
Golyshmanovo
Russia
13.12.2017
Best wishes,
Name
Words for using
Travelling is so popular because…
sightseeing, make friends, study abroad, get experience, exiting, Interesting, great, my dream, famous for.
Dear ________,
Thank you for your recent letter. I am glad to know how did you spend… (I am sorry that I did not write so long time).
Golyshmanovo
Russia
15.10.2017
Base (answer the questions, 23 sentences on each question).
Well, I have to do my homework. Please, write me soon.
Best wishes, Name
Words for using
Travelling is so popular because…
sightseeing, make friends, study abroad, get experience, exiting, Interesting, great, my dream, famous for.
Урок английского языка в 9 классе по теме “Writing letter”
Урок английского языка в 9 классе по теме “Writing letter”
Урок английского языка в 9 классе по теме “Writing letter”
Урок английского языка в 9 классе по теме “Writing letter”
Урок английского языка в 9 классе по теме “Writing letter”
Урок английского языка в 9 классе по теме “Writing letter”
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.