Урок родного языка на тему "Повторение частей речи"

  • Занимательные материалы
  • Видеоуроки
  • pptx
  • 22.07.2019
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Цели урока: повторить и обобщить сведения по теме «Служебные части речи»; развить умения учащихся находить служебные части речи и определять их роль в речи; закрепить орфографические, пунктуационные и грамматические умения учащихся, приобретенные в ходе изучения темы «Служебные части речи». Задачи: создать условия для повторения и обобщения сведений по теме «Служебные части речи»; создать условия для самостоятельной деятельности учащихся, способствовать формированию аналитического мышления и эмоционального потенциала, интеллектуальных навыков обобщения и структурирования материала, развивать речевые навыки; облегчить необходимые условия для продуктивной познавательной деятельности учащихся; организовать активный отдых учащихся средствами учебного предмета; снять умственное и физическое напряжение. Планируемые результаты Личностные результаты: готовность и способность обучающихся к саморазвитию; сформированность мотивации к обучению и познанию.
Иконка файла материала 3.главные члены предложения.pptx
«Предложениела ДАРСЛА ТЕМА: бекI членти. Объект»
Хабар предложение: ГIебшни садаили сари. Аргъ бугIярбикIули саби. Суал предложение: Хала неш, иш нушала ши мурт акIубси? Вяв предложение: Арали бираб нушала ахlерси Ватlан!
Предложениеби: 1. Хапли дягI бухъун, забла кIунтIри   дашесдяхIиб. 2. Садаиб гIебшни.  3. Рурсили ванати палтар чегьур. 4. Мурадли дурсри дирули сай.
Предложениела членти чула даража хlясибли кlел кьукьяличи дуртlути сари: бекl члентачи ва кlиибил даражала члентачи. Дарган мезлизир хlябал бекI подлежащее,сказуемое ва член лерти сари: объект.
Подлежащее ва сказуемое  лерти предложениеби:        БерхIи гьаббакIиб.        Хя  гъямбикIули саби.        Дурзам гIяйбиуб.  Полежащее,сказуемое  ва  объект  лерти  предложениеби:       Берхlили  дубурти  шаладариб.       Нуни  хя  лявбарира.       Букlуй  дурзам  дубурличи  гьайбариб.
Подлежащее - предложениела бекI член саби, суненира баркьуди чизибад яра селизибад кабиркулил, cаби сегъуна сабил яра сегъуна хIяйчиб сабил, чебиахъуси. Подлежащеели чи? се? ва чили? сели? ибти суалтала цалис жаваб луга.
Сказуемое - предложениела бекI член саби, суненира подлежащеелизибад кабиркуси баркьуди, иличибси хIял яра илала лишан чебиахъуси. Сказуемоеличи секIай се бирули? секIал се хIяйчиб саби? ибти суалтала ца кабатес вирар.
Объект саби, суненира баркьуди чичи яра селичи чеббурхулил, чебиахъуси. Объект мурталра у.п. башар. Объектли чи? се? ибти суалтала цалис жаваб луга.
Предложениеби: 1. Бухъна житани лерилра вацни  жидариб. касиб. 2. БалкIа дагъани хухула лерил хиви  3. Адамли саби дунъя жагабируси.
Творческий хlянчи: Кlунтрала мерличи дев имцlабирули, текст чеббелкlеная: 1. ………. урчи дуцlбариб. 2. Учительли наб дневниклизи «шула» …… 3. Нуни нешлис ……… пешкешбирис. 4. Виштlаси …….. сирилав висули сай. 5. Нешли уршилис тап …….. . 6. Дягlли ……… гьакlдикахъули сари.
Суалтала хIяз. 1. Мазала дирар се? 2. Кьялубар бирар се? 3. Мирхъили биру се? 4. Савли дурхlнани диру се? 5. Галгубар бирар се? 6. Галгаличиб гlяшси бирар се? 7. Хъяб хьанцlа бирар се? 8. Хlеб хили башар …….. 9. Цугбикибсилис луга…… 10.Узес хlейгусилис чи бикlара? 11. Адамлис бегlлара гlягlниси се саби ?