ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ В 9х КЛАССАХ ИГРА “ A HAPPY CHANCE” (Счастливый случай)
Оценка 4.9

ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ В 9х КЛАССАХ ИГРА “ A HAPPY CHANCE” (Счастливый случай)

Оценка 4.9
Мероприятия
docx
английский язык
9 кл
12.03.2018
ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ В 9х КЛАССАХ  ИГРА   “ A HAPPY CHANCE”  (Счастливый случай)
ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ В 9х КЛАССАХ ИГРА “ A HAPPY CHANCE” (Счастливый случай) ЦЕЛЬ МЕРОПРИЯТИЯ: Обобщение и расширение знаний обучающихся о странах, язык которых изучают (Великобритания, США) ЗАДАЧИ: • Формирование стремления учащихся к лучшему осознанию культуры народов стран изучаемого языка; • Формирование у учащихся мотивации к изучению английского языка; • Формирование у учащихся готовности к саморазвитию средствами английского языка; • Развивать умения организовать учебное сотрудничество и совместную учебную деятельность (работа в группах); • Развитие умения планировать своё языковое и неязыковое поведение; • Развитие умения адекватно и осознанно использовать речевые средства в соответствии с задачей коммуникации; • Расширение культурологического кругозора обучающихся;
мероприятие.docx
ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ В 9х КЛАССАХ ИГРА “ A HAPPY CHANCE” (Счастливый случай) ЦЕЛЬ МЕРОПРИЯТИЯ: Обобщение и расширение знаний обучающихся о странах, язык которых изучают (Великобритания, США) ЗАДАЧИ:  Формирование стремления учащихся к лучшему осознанию культуры народов стран изучаемого языка;  Формирование у учащихся мотивации к изучению английского языка;  Формирование у учащихся готовности к саморазвитию     средствами английского языка; Развивать умения организовать учебное сотрудничество и совместную учебную деятельность (работа в группах); Развитие умения планировать своё языковое и неязыковое поведение; Развитие умения адекватно и осознанно использовать речевые средства в соответствии с задачей коммуникации; Расширение культурологического кругозора обучающихся; КОНСПЕКТ ПРОВОДИМОГО МЕРОПРИЯТИЯ. Ведущими и судьями игры “ A HAPPY CHANCE” являются учащиеся 10 класса. Мероприятие проведено на английском языке. Открывает занятие учитель. В своём вступительном слове учитель представляет ведущих, членов жюри и объясняет правила игры. TEACHER: Good afternoon, boys and girls! Today we are going to play the game "A HAPPY CHANCE". Two teams will compete in it. Let's greet the teams and wish them good luck. And now let me introduce our judges......Dear judges, we ask you not to be very critical and forgive our participants the mistakes that they may make. Now it's time for the question-and-answer game "A HAPPY CHANCE." The game has five rounds: they are:" "GO ON" "YOU ASK ME, I ASK YOU" "PUZZLES OUT OF THE BARREL" "A DARK HORSE" "THE RACE AFTER THE LEADER." “GO ON” PUPIL 1 The first round. It is called "GO ON!" The task is to answer the questions at high speed. If you don't know or don't remember the answer, you should say "GO ON!", because your time is limited. So, let's start. 1 What river does London stand on? (The Thames) 2 How old is London? (2000 years old) 3 Who is the head of the state in Great Britain? (A monarch) 4 What kind of weather is the most common in GB? (Rainy) 5 Name any national English game. (Football. cricket. rugby) QUESTIONS ABOUT AMERICA. 1 What is the American symbol of freedom? (The Statue of Liberty) 2 What is the flag of the USA called? ("STARS and STRIPES”) 3 When is the Thanksgiving Day celebrated? (On the fourth Thursday of November) 4 What is the address of the White House? (1600, Pennsylvania Avenue) 5 What were Native Americans called first? (Indians) The first round is over. Thank you. “YOU ASK ME, I ASK YOU” PUPIL 2 The second round is called "YOU ASK ME, I ask you." Teams, be ready to ask each other questions. THE QUESTIONS OF THE FIRST TEAM TO THE SECOND ONE. 1 What is the highest mountain in Great Britain? (Ben Nevis) 2 What is the most famous forest in England? (Sherwood Forest) 3 What birds live in the Tower of London? (Ravens) 4 What is Big Ben? (The clock on the Houses of Parliament) 5 What is Scotland Yard? (The name of the police force in London) THE QUESTIONS OF THE SECOND TEAM TO THE FIRST TEAM. 1 Name the most famous Scottish family in Moscow. (Mac Donald) 2 What city has the nickname "THE Smoke?" (London) 3 What is the official name of Britain? (The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland) 4 What is Wales called? (A "land of song") 5 What is the traditional Christmas meal in Britain? (Roast turkey and pudding) The second round is over. Thank you. THE THIRD ROUND IS CALLED "PUZZLES OUT OF THE BARREL." PUPIL 1 Now it's time for the captains of our teams to take part in this competition. A good captain is the flag of the team. So, captains, choose a question out of the barrel. Let's start with the first team. 1 What are the names of the British Saints? (St.David, St. Patric, St. James...) 2 Which city has more people? London, New York, San Francisco? (New York) 3 What is the national costume of Scotland? (The kilt) 4 When do the British celebrate Christmas? (On the 25th of December) 5 What channel lies between Britain and the continent of Europe? (The English Channel) And now, question for the second team. 1 What is the longest river in England? (The Severn) 2 What is the double-decker? (a bus that has two floors) 3 What is there in the centre o Trafalgar Square? (Nelson’s Corner) 4 What is Hyde Park famous for? (For its Speaker’s Corner) 5 What is the best and the driest season Britain? (Spring) THE THIRD ROUND IS OVER. THANK YOU. PUPIL 2 THE FOURTH ROUND IS CALLED "A DARK HORSE". PLEASE, TEAMS, BE READY TO PRESENT SOME PIECES FROM THE COUNTRIES’ HISTORY OR TRADITIONS. AND THEN YOUR TASK WILL BE TO EXPLAIN AND SAY WHAT THE PRESENTATIONS OF YOUR OPPONENTS MEAN. THE FOURTH ROUND IS OVER. THANK YOU. PUPIL 1 THE FIFTH ROUND IS CALLED "THE RACE AFTER THE LEADER." Now both teams have the right to answer the questions. If the first team can't answer a question, the second team can do it. And the fans of both teams have the right to help their teams. Let’s start. 1 What is "PENNY BLACK?" (The stamp) 2 Who are "BEEFEATERS?" (The guards of the Tower) 3 How many countries does the UK consist of? (4 countries) 4 Where does the monarch of the UK live? (Buckingham Palace) 5 What animal is the symbol of the English might and power or strength? (The lion) 6 Who was the first American president? (G. WASHINGTON) 7 Who is the head of the state and government of the USA? (The president) 8 What river is the capital of the USA situated on? (The Potomac) 9 How many states are there in the USA? (50) 10 Whose portraits are printed on the American dollars? (American presidents) THAT IS THE END OF OUR GAME. WHO HAS WON THE CHANCE? WE’LL KNOW VERY SOON. THE TEACHER: Well, boys and girls, while the jury are doing their work to count your scores, we can recite some poems in English or sing an English song together……… Now the Head of the jury has the floor……. The teacher: Ok, I'd like to say "Thank you” to all of you for your hard work. I hope you enjoyed working together. Для проведения рефлексии участникам были предложены на выбор три карточки: красная – IT WAS ENJOYABLE! (Игра доставила мне удовольствие) Серая – It’s not my cup of tea! ( Это не для меня). Зелёная - I’DLIKE TO KNOW MORE ABOUT THESE COUNTRIES! (Мне захотелось узнать больше!) Выбор, сделанный участниками игры: серый – 5ч; красный – 11ч; зелёный – 13ч.

ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ В 9х КЛАССАХ ИГРА “ A HAPPY CHANCE” (Счастливый случай)

ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ В 9х КЛАССАХ  ИГРА   “ A HAPPY CHANCE”  (Счастливый случай)

ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ В 9х КЛАССАХ ИГРА “ A HAPPY CHANCE” (Счастливый случай)

ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ В 9х КЛАССАХ  ИГРА   “ A HAPPY CHANCE”  (Счастливый случай)

ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ В 9х КЛАССАХ ИГРА “ A HAPPY CHANCE” (Счастливый случай)

ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ В 9х КЛАССАХ  ИГРА   “ A HAPPY CHANCE”  (Счастливый случай)

ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ В 9х КЛАССАХ ИГРА “ A HAPPY CHANCE” (Счастливый случай)

ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ В 9х КЛАССАХ  ИГРА   “ A HAPPY CHANCE”  (Счастливый случай)

ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ В 9х КЛАССАХ ИГРА “ A HAPPY CHANCE” (Счастливый случай)

ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ В 9х КЛАССАХ  ИГРА   “ A HAPPY CHANCE”  (Счастливый случай)

ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ В 9х КЛАССАХ ИГРА “ A HAPPY CHANCE” (Счастливый случай)

ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ В 9х КЛАССАХ  ИГРА   “ A HAPPY CHANCE”  (Счастливый случай)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
12.03.2018