Внеклассное мероприятие на тему «Празднование дня Святого Валентина в англо-говорящих странах»5-6 класс
Оценка 4.9

Внеклассное мероприятие на тему «Празднование дня Святого Валентина в англо-говорящих странах»5-6 класс

Оценка 4.9
Разработки уроков
doc
английский язык
5 кл—6 кл
24.01.2017
Внеклассное мероприятие на тему «Празднование дня Святого Валентина в англо-говорящих странах»5-6 класс
Внеклассное мероприятие на тему «Празднование дня Святого Валентина в англо-говорящих странах» Материалы и оборудование: проектор, компьютер, доска, «валентинки», раздаточный материал учителя Цели и задачи: образовательные: 1) отработать лексические единицы в устной речи; 2) закрепить знания грамматического материала; 3) активизировать учебные умения и навыки школьников; развивающие: 1) развить логическое мышление; 2) расширить кругозор и словарный запас; 3) развить устную речь учащихся, навыки аудирования; воспитательные: 1) познакомить с традициями празднования Дня Святого Валентина в англо-говорящих странах; 2) повысить интерес к изучению английского языка; 3) воспитать уважение к культуре стран изучаемого языка
Конспект.doc
Внеклассное мероприятие на тему «Празднование дня Святого Валентина в англо­говорящих странах» Материалы   и   оборудование:   проектор,   компьютер,   доска,   «валентинки», раздаточный материал учителя Цели   и   задачи:   образовательные:   1)   отработать   лексические   единицы   в устной   речи;   2)   закрепить   знания   грамматического   материала;   3) активизировать   учебные   умения   и   навыки   школьников;  развивающие:   1) развить логическое мышление; 2) расширить кругозор и словарный запас; 3) развить   устную   речь   учащихся,   навыки   аудирования;  воспитательные:   1) познакомить   с   традициями   празднования   Дня   Святого   Валентина   в   англо­ говорящих странах; 2) повысить интерес к изучению английского языка; 3) воспитать уважение к культуре стран изучаемого языка Ход мероприятия: Организационный момент, постановка целей и задач урока, введение в тему урока, слайд 1, 2 минуты - Good morning - Good morning our teacher - How are you? - - I’m fine and you? I’m fine too, thank you, sit down. Today we are going to talk about St. Valentine’s Day. We’ll find out a lot of interesting things about this holiday and make a valentine card all together. But, firstly, I’d like to say you “I love you”. Do you know what it means in Russian? Do you know how “I love you” will be in German, French and Italian? So the name of the day of all lovers is St. Valentine’s Day.  Основной этап 1 Слайд 2. So let’s see what we know about this Day. Read and translate. – 2 минуты It’s a religious holiday. It’s a holiday of all sweethearts. It’s a day of love and friendship. - - - - On this holiday people buy or make Valentine’s cards and send them to people they love. - On this holiday children decorate their classrooms with big red hearts and give red roses and chocolate to their sweethearts and friends and ask them “to be my Valentine”. Слайд 3. As I’ve said earlier, St. Valentine’s Day is associated with love. So, let’s match English proverbs with Russian ones. – 2 минуты Love and a cough cannot be hidden. Любовь и кашель не утаишь. All the world loves a lover.  Влюблённого любит весь мир. All’s fair in love and war.  В любви и на войне все средства хороши. Better to have loved and lost than never to have loved at all.    Лучше любить и потерять, чем не любить никогда. Love is blind.  Любовь слепа. Love me, love my dog.  Любишь меня, люби и мою собаку.  Love is harder to accept than to give. Любовь труднее принять, чем дарить. Слайд 4. Match the famous couples. 2 минуты Adam – Eve Shrek – Fiona Angeline Jollie ­  Brett Pitt 2 Romeo – Juliet Prince – Cinderella Слайд  5. Dear friends, let’s remember the words, which we will need during the lesson. Match the words and their descriptions. – 2 минуты 1. a part of your body   ­ heart 2. a heart­shaped card ­ Valentine 3. a patron­saint of lovers – St. Valentine 4. a boy with bow and arrows ­ Cupid 5. a kind of flower – rose 6. a bunch of flower  ­ bouquet 7. a friendly look­ smile 8. a kind of candy ­ chocolate Слайд 6. Now we are going to read a text. But before reading let’s read new words. 2 минуты Christian ['krıstj n] – христианский ə priest [pri:st] – священник prison ['prızn] ­ тюрьма to behead [bı'hed] – отрубить голову authorities [o:' orıtı]– власти θ teachings ['ti:t ıŋ]– учение ∫ miracle ['mır kl]– чудо ə 3 to cure [kju ] – исцелить ə jail [d eıl] – тюрьма jailer ['d eıl ] – тюремщик ə blindness ['blaındnıs] – слепота execution [ eksı'kju: ( )n] – казнь ∫ ə bishop['bı ∫ə p] – епископ to marry (couples) – венчать (пары) to be burnt [b :nt] at the stake – быть сожженным на костре ə randomly – случайно to escort['esko:t] ­ сопровождать sweetheart – возлюбленный medieval [ medı'i:v( )l]– средневековый ə custom ['k st m] – обычай ə to spread [spred] –распространяться to care for [ke ]– любить ə anonymous [ 'nonım s] – анонимный ə ə heart­shaped – в форме сердца Read the text and answer the questions. Слайд  7. 10 минут There are several legends about St.Valentine’s Day. One of the legends says that Valentine was Christian priest who lived in the 3 century A.D. He was put into prison by roman authorities for his teachings and was beheaded on February 14. 4 According to the legend he performed a miracle — he cured his jailer’s daughter of her  blindness.  Before the  execution he wrote her  a letter  signed  «From  Your Valentine». Another legend says that the same Valentine wrote to children and friends who loved him from the jail. According to another legend, Valentine was an Italian bishop who lived at about the same time. He was thrown into prison because he secretly married couples, contrary to the laws of the Roman Empire. The legend says that he was burnt at the stake. February 14 was also a Roman holiday. Oh this day young men randomly chose the name of the girl to escort to the festival. The custom of choosing a sweetheart on this day became very popular in the medieval Europe. Later this custom spread to American colonies. Now, St.Valentine’s Day is the day of sweethearts. On this day, people show their friends relatives and loved ones that they care. People send candy or flowers to those whom they love. Most people send «valentines», greeting cards named after St.Valentine’s   letters   written   from   jail.   Valentines   can   be   sentimental   and romantic, or funny and friendly. Valentines can be anonymous. Valentines can be heart­shaped or can carry hearts on them. People buy valentines or make them themselves. Who was Valentine according to one legend? What was he beheaded for? What was the Valentine’s guilt according to the other legends?  What holiday was on February 14 in the Roman Empire?  What do people send to their loved ones and friend on St.Valentine’s Day?  What is a « valentine »? 5 Слайд  8.   Look   through   the   text   and   decide   which   of   the   following statements are TRUE or FALSE. 2 минуты Valentine was Christian priest who lived in the 3 century A. D. ­ T  Valentine cured jailer’s son of his blindness. ­ F Valentine wrote to his relatives who loved him from the jail ­ T Valentine secretly married couples, because of it he was thrown into prison ­ T St.Valentine’s Day is the day of sweethearts ­ T People always make valentines themselves ­ F Слайд 9.  Now listen to the text and match speakers with the statement. There is one extra statement.  7 минут. a. Writing Valentines has a very long history ­ 3  b. It’s another time to spend money ­ 1  c. Valentines make a big business ­ 4  d. There’s always something against the Day ­ 5  e. It’s a traditional Valentine’s Day present and no one should spare money for it ­ extra  f. Its traditions tend to fade ­ 2  g. Even journalists need information about Valentine’s Day ­ 6  Слайд 10. You’ve listened to different peoples’ opinions about St. Valentine’s day.  Now tell me what do you think about this holiday? Use phrases in box. – 7 минут Advantages: 6 Like the holiday, it’s cool, get cards, presents, e­mails, candies, a great time to show your friends how much you love them, have fun, go out to romantic places Disadvantages: Boring, hate, break hearts and leaves many people lonely, be depressed, the way to make money, people go crazy  Рефлексия Слайд   11. Well, we did a great job today, but we haven’t made a valentine card yet. Watch a short video how to make a valentine card, then finish our valentine card. 5 минут 7

Внеклассное мероприятие на тему «Празднование дня Святого Валентина в англо-говорящих странах»5-6 класс

Внеклассное мероприятие на тему «Празднование дня Святого Валентина в англо-говорящих странах»5-6 класс

Внеклассное мероприятие на тему «Празднование дня Святого Валентина в англо-говорящих странах»5-6 класс

Внеклассное мероприятие на тему «Празднование дня Святого Валентина в англо-говорящих странах»5-6 класс

Внеклассное мероприятие на тему «Празднование дня Святого Валентина в англо-говорящих странах»5-6 класс

Внеклассное мероприятие на тему «Празднование дня Святого Валентина в англо-говорящих странах»5-6 класс

Внеклассное мероприятие на тему «Празднование дня Святого Валентина в англо-говорящих странах»5-6 класс

Внеклассное мероприятие на тему «Празднование дня Святого Валентина в англо-говорящих странах»5-6 класс

Внеклассное мероприятие на тему «Празднование дня Святого Валентина в англо-говорящих странах»5-6 класс

Внеклассное мероприятие на тему «Празднование дня Святого Валентина в англо-говорящих странах»5-6 класс

Внеклассное мероприятие на тему «Празднование дня Святого Валентина в англо-говорящих странах»5-6 класс

Внеклассное мероприятие на тему «Празднование дня Святого Валентина в англо-говорящих странах»5-6 класс

Внеклассное мероприятие на тему «Празднование дня Святого Валентина в англо-говорящих странах»5-6 класс

Внеклассное мероприятие на тему «Празднование дня Святого Валентина в англо-говорящих странах»5-6 класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
24.01.2017