"We know everything"

  • Презентации учебные
  • docx
  • 13.11.2017
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

We know everything

Публикация является частью публикации:

Иконка файла материала 2 ашык сабак.docx
Outline of the lesson Form: 2 Date:  The theme of the lesson: “ Knowledge is power” The aim of the lesson:  Educational: to generalize of pupil’s knowledge, to teach to share their opinions,   presentation of the competition  lesson about “ Knowledge is power” ; Up bringing: to bring up interest to the subject; Developing: to develop the pupil’s habits of the oral speech, to develop pupil’s  creative and logical abilities, understanding, reading and writing ; Communicative: to practice pupils to speak correctly; The form of the lesson: non traditional lesson  The type of the lesson: competition lesson Methods of the teaching: exercises, answer the question, training, explanation,  work with book  Inter subject connection: Kazakh, Russian Visual aids: pictures, postcards, video, smiles, balls Literature: Primary Colours 2 The procedure of the lesson Stage of the lesson I. Introduction Teacher’s acting a) Greetings ­ Good afternoon, children! ­ How are you? Thank you! Sit down, please. b) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today? Pupil’s acting ­ Good afternoon, teacher! ­ We are fine.c) A talk about the weather? ­What day is it today?                       ­What season is it now?  ­What date is it today?                      Thank you! Sit down, please.  Our competition lesson is called   “Knowledge is power”. Four teams  will take part in a game of the most quick­witted and the cleverest. It’s  time to introduce yourselves. Who  is the captain of the 1st team? Ал, енді «Күш білімде» атты  сайысымызды бастайық! Бұл  сайыста 4 топ бақтарын сынайды. Топ капитаны тобын  таныстырады және ұрандарын  айтады 1 group:White Our team is “White” Our motto: Small steps, Big results. 2 group:Yellow Our team is “Yellow” Our motto: Forward, we’ll never  stop. 3 group: Red Our team is “Red” Our motto: Red team is a best team. 4 group: Blue  Our team is “Red” Our motto: We are united — we  are the best 1 ­  round: Phonetic drill –  Фонетикалық жаттығу I will say a  phonetic drill and you  are continued  it.  1 group:White 1) Dear Mummy, Dear Daddy, I love you! II. Presentation III. Phonetic drill ­I am on duty today. ­All are present. ­Today is ………. ­Now it is winter ­It is the ……….. 1 group:White 1) Dear Mummy, Dear Daddy, I love you!Dear Mummy, Dear Daddy, Do you love me too? 2 group:Yellow 1) Good night father, Good night mother, Kiss your little son. Good night sister, Good night brother, Good night everyone. 3 group: Red 1) One apple, two apples, Three apples, Four Five apples, six apples, Seven apples, More. 4 group: Blue 1) Together, together, Together every day, Together, together, We work and play. (дұрыс жауап 5 ұпай)  (дұрыс жауап 5 ұпай) Dear Mummy, Dear Daddy, Do you love me too? 2 group:Yellow 1) Good night father, Good night mother, Kiss your little son. Good night sister, Good night brother, Good night everyone. 3 group: Red 1) One apple, two apples, Three apples, Four Five apples, six apples, Seven apples, More. 4 group: Blue 1) Together, together, Together every day, Together, together, We work and play. IV. Knowledge  land 2 – round: Knowledge land And now we come to the 2nd  contest which is called " Knowledge land ”. Look at the  square, each team will take turns in  answering questions. You’ll choose any number.   Captains will have an opportunity to choose the number. 4 8 12 2 6 10 3 1 7 5 11 9 1. Name 5 colors  2. Translate the words into  Kazakh language: жүзу,  ойнау, секіру, жазу, жүгіру 3. Translate the words into  Kazakh language: жиырма,  он екі, он екі, жиырма сегіз, он жетіV. Puzzles VI. Speaking 4. Name 5 family members 5. You’re lucky! You won a  prize! 6. Name 5 sorts of fruit. 7. Autumn and spring months 8. Name 5 school things  9. Name 5 things that people  wear 10.Name days of the week 11.Name 5 animals­ 5  жануарды ата 12.Winter and summer months 3 – round: Puzzles 1 group:White  ­ December ­ August ­ April 2 group:Yellow ­ November ­ July ­ March 3 group: Red ­ October  ­ June ­ February 4 group: Blue  ­ September ­ May ­ January 4 – round: Alphabet 1 group:White Mother: 13, 15, 20, 8, 5, 18 Son: 19, 15, 14 Monkey: 13, 15, 14, 11, 5, 25 Black: 2, 12, 1, 3, 11 2 group:Yellow Father: 6, 1, 20, 8, 5, 18 Boy: 2, 15, 25 Brown: 2, 18, 15, 23, 14 Lion: 12, 9, 15, 14 3 group: Red (дұрыс жауап 5 ұпай ) (дұрыс жауап 5 ұпай ) 1 group:White Mother: 13, 15, 20, 8, 5, 18 Son: 19, 15, 14 Monkey: 13, 15, 14, 11, 5, 25 Black: 2, 12, 1, 3, 11 2 group:Yellow Father: 6, 1, 20, 8, 5, 18 Boy: 2, 15, 25 Brown: 2, 18, 15, 23, 14 Lion: 12, 9, 15, 14 3 group: RedSister: 19, 9, 19, 20, 5, 18 Girl: 7, 9, 18, 12 Bear: 2, 5, 1, 18 Grey: 7, 18, 5, 25 4 group: Blue Brother: 2, 18, 15, 20, 8, 5, 18 Green: 7, 18, 5, 5, 14 Mouse: 13, 15, 21, 19, 5 Eagle: 5, 1, 7, 12, 5 (әр дұрыс сөз 1 ұпай) (дұрыс жауап 5 ұпай ) VII. Writing VIII. Answer the  riddles Sister: 19, 9, 19, 20, 5, 18 Girl: 7, 9, 18, 12 Bear: 2, 5, 1, 18 Grey: 7, 18, 5, 25 4 group: Blue Brother: 2, 18, 15, 20, 8, 5, 18 Green: 7, 18, 5, 5, 14 Mouse: 13, 15, 21, 19, 5 Eagle: 5, 1, 7, 12, 5 5 – round: Who is the faster? –  Кім жылдам? They must write many words  which starts with letter. For  example: “M” monkey, mother,  many 1 ­ “B” 2 ­ “S”  3 ­ “T” 6  ­ round: Who is the best? –  Кім жүйрік?  1 group:White  Tuesday is before Wednesday,  Thursday is after that. Thursday is before Friday , But what comes after that?  Saturday! 2 group:Yellow Monday is before Tuesday,  Wednesday is after that. Wednesday is before Thursday, But what comes after that? Friday! 3 group: Red Wednesday is before Thursday,  Friday is after that. Friday is before Saturday , But what comes after that? Sunday! 4 group : Blue Thursday is before Friday,Saturday is after that. Saturday is before Sunday, But what comes after that? Monday! Dear children! I liked your  participations and answers. You  were very active! Be always clever  and active!Our lesson is over. Good­bye! See late. X. Conclusion/  Evaluation   Methodologist: ___________  Good­bye teacher!