Earth and Our Place in it: Aral Sea Disaster. (9 класс)

  • Документация
  • Карточки-задания
  • Разработки уроков
  • docx
  • 04.04.2017
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Предлагаемый материал является интегрированным уроком по географии и английскому языку. CLIL-предметно-языковое интегрированное обучение - изучение предметов посредством второго или третьего языка и совершенствование владения языками через изучение предметных областей, то есть достижение предметных и языковых целей одновременно. Урок предназначен для учеников старших классов.разработка интегрированного урока
Иконка файла материала Артёменко Т.Н. -.docx
Topic of the unit: Earth and Our Place in It. Topic of the lesson: Aral Sea Disaster. High school #11, Zyryanovsk, East Kazakhstan K n Date: May, 2016. o Grade: 9 w Learning objectives 1 2 3 Lesson Objectives W a n t   t o   k n o w 1 2 3 H a v e   k n o w n 1 2 3 Artyomenko T.N. – English teacher; Miroshnikova E.A – Geography teacher. Present: 18 Absent: 5 9.S7 use appropriate subject­specific vocabulary and syntax  to talk about a  range of general and  curricular topics; 9.S5 interact with peers to negotiate, agree and organize priorities and plans for completing classroom tasks; 9.3.3.4 (география) на основе анализа экологических проблем водных  ресурсов предлагает пути их решения (с  дополнительным охватом  местного компонента).   1. All learners will be able to: Make basic statements about the Aral Sea with provide information with support.   2. Most learners will be able to: Make basic statements about the Aral Sea with provide  information without support.   3. Some learners will be able to: to express an opinion and ideas how human actions can change natural systems, why         the Problem of Aral Sea appeared and how to solve this problem.   4. Раскрыть взаимосвязи Аральского моря с природой прилегающих к  нему территорий, изучение состояния       Арала  и его значение в жизни населения Приаралья и предложить пути решения данной проблемы.        This lesson will focus on the disaster that has befallen the Aral Sea as a  direct result of human mismanagement  before        and after the collapse of the USSR.   The themes of location, place, human­environment interaction and  regions will       be emphasize. Эта задача позволит реализовать CLIL. Outcome   Working in groups, students will learn to listen and to take the views of other members of the group to open a  discussion during brainstorming, to develop speaking skills;  will learn new words and expressions related to the subject, practicing them during the presentation of his group,  or presenting their position;  will increase their knowledge about the problems of the environment that they will be useful in studying other  subjects as History, Geography, Science, Biology etc.;  will learn to identify and solve the environmental problems in the group, will develop critical thinking skills and   Key words and  phrases creative approach to solving the problem;  will develop oral speech, will learn to express their thoughts in English.  Пауза. На слайде №4 представлена информация о расположении Арала, фрагменты карт на Природная среда­ natural environment,   по   строкам русском   и   английском   языках.   Автоматически   появляется    природный комплекс­ natural complex,  стихотворение.   Параллельно   со   стихотворением   появляются   3   картинки   – изображение Арала в настоящее время. Кликнув на картинку, её можно рассмотреть экология­ecology,  в увеличенном виде, после повторного клика она исчезает.  акватория­water area,