Earth and Our Place in it: Aral Sea Disaster. (9 класс)
Оценка 4.6
Документация +2
docx
английский язык
9 кл—10 кл
04.04.2017
Предлагаемый материал является интегрированным уроком по географии и английскому языку. CLIL-предметно-языковое интегрированное обучение - изучение предметов посредством второго или третьего языка и совершенствование владения языками через изучение предметных областей, то есть достижение предметных и языковых целей одновременно. Урок предназначен для учеников старших классов.разработка интегрированного урока
Артёменко Т.Н. -.docx
Topic of the unit: Earth and Our Place in It.
Topic of the lesson: Aral Sea Disaster.
High school #11, Zyryanovsk, East Kazakhstan
K
n
Date: May, 2016.
o
Grade: 9
w
Learning objectives
1
2
3
Lesson Objectives
W
a
n
t
t
o
k
n
o
w
1
2
3
H
a
v
e
k
n
o
w
n
1
2
3
Artyomenko T.N. – English teacher;
Miroshnikova E.A – Geography teacher.
Present: 18
Absent: 5
9.S7 use appropriate subjectspecific vocabulary and syntax to talk about a range of general and curricular topics;
9.S5 interact with peers to negotiate, agree and organize priorities and plans for completing classroom tasks;
9.3.3.4 (география) на основе анализа экологических проблем водных ресурсов предлагает пути их решения (с
дополнительным охватом местного компонента).
1. All learners will be able to: Make basic statements about the Aral Sea with provide information with support.
2. Most learners will be able to: Make basic statements about the Aral Sea with provide information without support.
3. Some learners will be able to: to express an opinion and ideas how human actions can change natural systems, why
the Problem of Aral Sea appeared and how to solve this problem.
4. Раскрыть взаимосвязи Аральского моря с природой прилегающих к нему территорий, изучение состояния
Арала и его значение в жизни населения Приаралья и предложить пути решения данной проблемы.
This lesson will focus on the disaster that has befallen the Aral Sea as a direct result of human mismanagement
before
and after the collapse of the USSR. The themes of location, place, humanenvironment interaction and regions will
be emphasize. Эта задача позволит реализовать CLIL.
Outcome
Working in groups, students will learn to listen and to take the views of other members of the group to open a
discussion during brainstorming, to develop speaking skills;
will learn new words and expressions related to the subject, practicing them during the presentation of his group,
or presenting their position;
will increase their knowledge about the problems of the environment that they will be useful in studying other
subjects as History, Geography, Science, Biology etc.;
will learn to identify and solve the environmental problems in the group, will develop critical thinking skills and
Key words and
phrases
creative approach to solving the problem;
will develop oral speech, will learn to express their thoughts in English.
Пауза.
На слайде №4 представлена информация о расположении Арала, фрагменты карт на
Природная среда natural environment,
по строкам
русском и английском языках. Автоматически появляется
природный комплекс natural complex,
стихотворение. Параллельно со стихотворением появляются 3 картинки –
изображение Арала в настоящее время. Кликнув на картинку, её можно рассмотреть
экологияecology,
в увеличенном виде, после повторного клика она исчезает.
акваторияwater area,
Earth and Our Place in it: Aral Sea Disaster. (9 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.