Фонд оценочных средств по дисциплине "Иностранный язык", специальность 54.02.01 Дизайн (по отраслям)
Оценка 4.6

Фонд оценочных средств по дисциплине "Иностранный язык", специальность 54.02.01 Дизайн (по отраслям)

Оценка 4.6
docx
05.05.2020
Фонд оценочных средств по дисциплине "Иностранный язык", специальность 54.02.01 Дизайн (по отраслям)
Меленцова ФОС Дизайн 4 курс.docx

МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ И НАУКИ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ

Федеральное государственное автономное образовательное

учреждение высшего образования

«КРЫМСКИЙ ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ

имени В.И. Вернадского»

(ФГАОУ ВО «КФУ им. В.И. Вернадского»)

ТАВРИЧЕСКИЙ КОЛЛЕДЖ

(структурное подразделение)

 

 

 

 

 

 

 

ФОНД ОЦЕНОЧНЫХ СРЕДСТВ

по учебной дисциплине

ОГСЭ.03 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК

 

специальность 54.02.01 Дизайн (по отраслям)

 

 

 

 

 

 

 

г. Симферополь, 2017 г.

 

 

 

Пояснительная записка

 

Фонды оценочных средств (ФОС) предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу общеобразовательной учебной дисциплины «Иностранный язык».

ФОС включают контрольные материалы для проведения текущего и промежуточного контроля.

ФОС разработаны на основании положений:

- основной профессиональной образовательной программы по направлению подготовки СПО специальность 54.02.01 Дизайн (по отраслям);

- программы  учебной дисциплины «Иностранный язык».

В результате освоения дисциплины  «Иностранный язык» обучающийся должен уметь:

-  общаться    (устно  и  письменно)  на  иностранном  языке  на  профессиональные  и повседневные темы;

-  переводить  (со  словарем)  иностранные  тексты  профессиональной направленности;

-  самостоятельно  совершенствовать  устную  и  письменную  речь, пополнять  словарный запас.

В результате освоения дисциплины «Иностранный язык» обучающийся должен знать:

- лексический (1200-1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый  для  чтения  и  перевода  (со  словарем)  иностранных  текстов  профессиональной направленности.

В результате контроля и оценки по дисциплине осуществляется комплексная проверка следующих общих компетенций:

ОК 1. Понимать сущность и социальную значимость своей будущей профессии, проявлять к ней устойчивый интерес.

ОК 2. Организовывать собственную деятельность, выбирать типовые методы и способы выполнения профессиональных задач, оценивать их эффективность и качество.

ОК 3. Принимать решения в стандартных и не стандартных ситуациях и нести за них ответственность.

ОК 4. Осуществлять поиск и использование информации, необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач, профессионального и личностного развития.

ОК 5. Использовать информационно-коммуникационные технологии в профессиональной деятельности.

ОК 6. Работать в коллективе и команде, эффективно общаться с коллегами, руководством, потребителями.

ОК 7. Брать на себя ответственность за работу членов команды (подчиненных), результат выполнения заданий.

ОК 8. Самостоятельно определять задачи профессионального и личностного развития, заниматься самообразованием, осознанно планировать повышение квалификации.

ОК 9. Быть готовым к смене технологий в профессиональной деятельности.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПАСПОРТ

ФОНДА ОЦЕНОЧНЫХ  СРЕДСТВ

по учебной дисциплине

Иностранный язык

специальность 54.02.01 Дизайн (по отраслям)

(IV курс)

Результаты обучения (освоенные умения,  усвоенные знания)

ОК

Наименование темы

Уровень освоения

темы

Наименование

контрольно-оценочного средства

Текущий контроль

Промежуточная аттестация

В результате освоения дисциплины  «Иностранный язык» обучающийся должен уметь:

-  общаться    (устно  и  письменно)  на  иностранном  языке  на  профессиональные  и повседневные темы;

-  переводить  (со  словарем)  иностранные  тексты  профессиональной направленности;

-  самостоятельно  совершенствовать  устную  и  письменную  речь, пополнять  словарный запас.

В результате освоения дисциплины «Иностранный язык» обучающийся должен знать:

- лексический (1200-1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый  для  чтения  и  перевода  (со  словарем)  иностранных  текстов  профессиональной направленности.

ОК

1-9

Тема 1.1. Понятие и процесс дизайна.

Тема 1.2. Профессиональная деятельность дизайнера  в различных сферах.

Тема 1.3. Профессиональная этика дизайнера. Общение с заказчиком.

Тема 1.4. Элементы дизайна.

Тема 1.5. Принципы дизайна.

Тема 1.6. Теория цвета в дизайне.

Тема 1.4. Элементы дизайна.

Тема 1.5. Принципы дизайна.

Тема 1.6. Теория цвета в дизайне.

Тема 1.7. Промышленный дизайн.

Тема 1.8. Ландшафтный дизайн.

Тема 1.9. Графический дизайн.

Тема 1.10. Оформление печатных изданий.

Тема 1.11. Как стать хорошим дизайнером

продуктивный

Самостоятельная работа № 1 «Употребление модальных глаголов»

 

Самостоятельная работа № 2 «Simple Tenses»

ОК

1-9

 

Тема 2.1. Виды материалов для художественно-декоративных работ.

Тема 2.2. Художественные инструменты.

продуктивный

 

Контрольная работа №1

ОК

1-9

 

Тема 3.1. Моя будущая специальность.

Тема 3.2. Персонал фирмы: профессии и должности.

Тема 3.3. Визитные карточки.

Тема 3.4. Правила делового этикета.

Тема 3.5. Деловая поездка.

Тема 3.6. Поиск работы

продуктивный

Написание автобиографии.

Написание резюме.

Экзамен


Комплект контрольно-оценочных средств для текущего контроля и промежуточной аттестации по учебной дисциплине «Иностранный язык»

Самостоятельная работа № 1 «Использование модальных глаголов»

Вариант 1

Chose the correct answer.

1. Jack ___ play football since childhood.

1) must 2) should

3) need

4) can

2. ___ I ask you?

1) Must

2) Should

3) Have

4) May

3. Steven ___ read and write until he was seven years old.

1) must

2) can

3) could not

4) could

4. ___ you speak any foreign languages?

1) May

2) Can

3) Have

4) Might

5. I ___ to work tomorrow.

1) must

2) should

3) could

4) have

6. ___ you speak slowly, please?

1) Must

2) Could

3) May

4) Should

 7. I ___ leave the party early last night. I wasn’t very well.

1) have to

2) was to

3) had to

4) must

8. ___ you help me carry this downstairs?

1) May

2) Should

3) Must

4) Could

9. My grandfather ___ speak six languages many years ago.

1) should

2) shall

3) could

4) need

10. ___ you like a cup of coffee?

1) Will

2) Could

3) Would

4) Should

 Вариант 2

Chose the correct answer.

1. ___ you speak any foreign languages?

1) May

2) Can

3) Have

4) Must

2.Take an umbrella. It ___ rain later.

1) has to

2) need

3) might

4) have to

3. Jack ___ go to hospital yesterday.

1) must

2) had to

3) need

4) would

4. You look tired. You ___ go to bed.

1) should

2) ought

3) are to

4) may

5. ___ we stay or leave?

1) Will

2) Would

3) Shall

4) Can

6. Can you find your way to the hotel? Yes I ___ .

1) could

2) am able

3) can

4) may

7. Can you fix my car today? Yes, I ___ .

1) may

2) could

3) can

4) must

 

8. You haven’t eaten all day. You  ___ be hungry.

1) must

2) could

3) can

4) may

9. I’m sorry, I ______ join you on Wednesday.
1) can`t
2) can
3) mustn’t

4) may

10 . ____ you play the piano before?

can

could

must

may

Критерии оценивания

Процент результативности (правильных ответов)

Оценка уровня подготовки

балл (отметка)

вербальный аналог

90 ÷ 100

5

отлично

75 ÷ 89

4

хорошо

50 ÷ 74

3

удовлетворительно

менее 50

2

неудовлетворительно

 

 

 

Самостоятельная работа № 2 «Simple Tenses»

Chose the correct answer.

 Вариант 1.

1. Не ... all the questions at the last lesson.

a)  answers

b) answered

c)  will answer

2. My sister ... English in a year.

a)  learned

b) learns

c)  will learn

3.  I... my homework every day.

a) do

b) did

c) will do

4. I... a funny cat yesterday.

a)   draw

b)  drew

c)   will draw

5. Last year I... this interesting film.

a)   see

b)  saw

c)   will see

6. The weather ... sunny tomorrow.

     a) will be

     b) is

     c) does

7. There ... no TV in our classroom.

a) is                 

b) are               

c) —

8. Did he ... a letter yesterday?

     a) writes

     b) wrote

     c) write

 

9. They ... next year.

     a) meet

     b) met

     c) will meet

10.  ... there much snow last year?

     a) Is 

     b) Was

     c) Were

Вариант 2.

1.    ... youto me tomorrow?

a)   Do ..come

b)  Will …come

c)   Does … come

 

2.    It ... rainy today.
a) is

b) be

c) will be

3.    They ... to Britain next year.

a)   go

b)  goes

c)   will go

4.    The forest ... green in spring.
a) will

b) is

c) are

5.    The children ... and ski in winter.

a)   will

b)  skate

c)   skates

6. They ... last year.

         a) meet

         b) met

         c)  will meet

 

7. What season ... your father like?

a) will

b) is

c) does

8.      ... you play the piano tomorrow?

a)  Do

b)  Will

c)  Does

9.    ... it rainy yesterday?

          a) Is

          b) Will be

          c) Was

10. What... your brother usually ... for breakfast?

a)  will ... have

b)  does ... have

c)  do ... have

 

Критерии оценивания

Процент результативности (правильных ответов)

Оценка уровня подготовки

балл (отметка)

вербальный аналог

90 ÷ 100

5

отлично

75 ÷ 89

4

хорошо

50 ÷ 74

3

удовлетворительно

менее 50

2

неудовлетворительно

 

 

Контрольная работа № 1.

 

Упражнение 1. Выберите правильный вариант.

  1. I hope you know him well —  (better, more well) than anybody else.
  2. He spoke English badly — (worse, more badly) than I thought.
  3. I can’t understand what you’re saying. Could you speak a bit (slowlier, more slowly) ?
  4. A snail is (slower, more slow) than a tortoise.
  5. I am very fat and I know I must eat (less, least).
  6. This is (shortest, the shortest) way to the center.
  7. I’d like to change mobile phones (oftener, more often).
  8. Yesterday I came home (early, earlier) than usual.
  9. If you want to find your way (easilier, more easily),  you should buy a map.
  10. It is (easy, easier) to learn poems when you are younger.
  11. Next time I’ll do it  (good, better).
  12. It is (more boring, the most boring) book of all I’ve ever read.
  13. You study (worst, the worst) in your group.
  14. You should practice (more, most).
  15. The monkey is (funnier, more funny) than the kitten.

 

Упражнение 2. Выберите правильный вариант использования степени сравнения наречий. 

  1. Alisа smiles even (most brightly / more brightly) than the sun.
  2. The new teacher explains the rules (more completely / completely) than our book.
  3. Jack arrived (latest / most late) at the airport.
  4. Jillian usually climbs (highest /higher) of all the other climbers in her group.
  5. Andrew is speaking even (more louder / louder ) than usual.
  6. Melody dances (most gracefully / more gracefully) of all the girls.
  7. Of all three, Mike runs (fastest / faster).
  8. Of all two, Mike runs (fastest / faster).
  9. Harry swims (slower / slowest) of all the boys in the swimming team.
  10. Yesterday the President spoke (more calmly /calmly) to Congress than usual.

Упражнение 3. Вставьте наречие в нужной степени сравнения.

  1. Unfortunately, it’s becoming _______ (hard) and _______ (hard) to find a well-paid job.
  2. This phrase is _______ (widely) used in spoken Russian than in written.
  3. Your test isn’t good. You can do _______ (well) than you did.
  4. We walk _______ (fast) than usual to catch the train.
  5. I know Daniel _______ (well) than you do.
  6. I used to play tennis _______ (often) than now.
  7. Could you move a bit_______ (far) away for me to sit here too?
  8. Mary is driving _______ (slowly) than usual, as the road is wet.
  9. Of all the group Jimmy did _______ (badly) in the examination.
  10. Could you speak _______ (distinctly), please?

Упражнение 4. Скажите, какие из следующих предложений составлены верно, исправьте ошибки.

1 I hope that next time you’ll speak to your uncle more politely. 2. Peter usually comes to his classes most late of his classmates. 3. Who can solve this problem most quickly? 4. This time he listened to his little sister patienter than usual. 5. Could you speak a little slower, please? 6. When I was a very young child I thought that to sing best meant to sing loudest. 7. I think that now I see the whole problem much more clearly. 8. Who lives more near to the school — you or your friend? 9. Alice goes to the theatre frequentest of us all. 10. Will you raise your hands a bit higher, please? I can't see them. 11. In December it snows oftener than in November. 12. He knows three languages but he speaks English easiest. 13. Last night I slept peacefullier than before. 14, Could you come to school more early and water the plants tomorrow? 15. This new computer works most fast and can solve problems in no time.

Упражнение 5. Translate.

  1. Ты не мог бы вести машину быстрее?
  2. Поезд прибыл раньше, чем обычно.
  3. Моя сестра помогает маме чаще других членов нашей семьи.
  4. Из пяти спортсменов Вася прыгнул выше всех.
  5. Миссис Финч разговаривает с медсестрами терпеливее всех других врачей.
  6. Наша собака лает громче соседской.
  7. Мой брат пишет бабушке чаще, чем я.
  8. Анна говорит по-английски лучше Васи.

Критерии оценивания

Процент результативности (правильных ответов)

Оценка уровня подготовки

балл (отметка)

вербальный аналог

90 ÷ 100

5

отлично

75 ÷ 89

4

хорошо

50 ÷ 74

3

удовлетворительно

менее 50

2

неудовлетворительно

 

 

 

 

 

Экзаменационные билеты

 

Рассмотрено на заседании Методического совета

протокол №___

«___» _________________2017 г.

 

зав.методкабинетом

________________ О.С. Горащук               

Экзаменационный билет № 1                                            Дисциплина Иностранный язык                                                                   Специальность                                                                             54.02.01 Дизайн (по отраслям)                                                                  Курс IV, группа 4Д2

УТВЕРЖДАЮ

 

заместитель директора                   по учебной работе

___________________ Л.С. Кучер

«___» ___________________2017 г.

1Прочитайте и переведите текст.
    Painters use a number of materials to produce the effects they need. These include the materials of the surface, or ground; the pigments employed; the binder, or medium, in which the color is mixed; and its diluting agent. Among the various media used by artists are fresco, watercolor, oil, distemper, gouache, tempera , and encaustic . In addition to these, painting properly embraces many other techniques ordinarily associated with drawing, a term that is often used to refer to the linear aspects of the same art.     If painting and drawing are not always clearly distinguishable from each other, both are to be distinguished from the print (or work of graphic art), in which the design is not produced directly but is transferred from another surface to that which it decorates. While the print may be one of many identical works, the painting or drawing is always unique. Painting has been freely combined with many other arts, including sculpture, architecture, and, in the modern era, photography.

2. Подберите русский эквивалент  к словам:

  1. Production
  2. Genre
  3. Masterpiece
  4. Emphasis
  5. Canvas

3. Выберите правильный вариант:

1.      There is ... salt in the soup. It is not tasty.             
 
a) no   b) some  c) any

2.      His hair.... quite dark.
 a) are    b) were    c) is

3.      Why didn't  he ... ?
a)been b)went  c)gone d)go

4.      Let’s ... a cake.
a) make  b) to make  c) making 

5.      Peter goes to school … bus.
 a) in       b) on        c) by

6.      ... a map or a plan?
a) This is       b) Is this           c) Are these      d) These are

7.      His ... family is large.
 a) a         b)the       c)-

8.      My mother ... well. 
a) cook       b)  is cooking      c) cooks       d) are cooking

9.      My friends … their photos. 
a) don’t me send    b) not send me   c) don’t send me

10.  … is my friend. 
a)  I       b) they    c) she    d) you

Преподаватель: ________________ Меленцова Н.В.

 

Рассмотрено на заседании Методического совета

протокол №___

«___» _________________2017 г.

 

зав.методкабинетом

________________ О.С. Горащук               

Экзаменационный билет № 2                                            Дисциплина Иностранный язык                                                                   Специальность                                                                             54.02.01 Дизайн (по отраслям)                                                                  Курс IV, группа 4Д2

УТВЕРЖДАЮ

 

заместитель директора                   по учебной работе

___________________ Л.С. Кучер

«___» ___________________2017 г.

1Прочитайте и переведите текст.
    In ancient Greece and medieval Europe most buildings and sculptures were painted; nearly all of the ancient decoration has been lost, but some works from Egypt have preserved their coloring and give us an insight into the importance such an art can assume. The art of painting in China was linked from the 1st cent. AD with the development of the Buddhist faith. Early Christian and then Byzantine artists established iconographic and stylistic prototypes in wall painting and manuscript illumination that remained the basis for Christian art.
    Highly spiritualized in concept, the medieval painting tradition gave way to a more worldly orientation with the development of Renaissance art. The murals of Giotto became a vehicle for the expression of new and living ideas and sentiments.

2. Подберите русский эквивалент  к словам:

1.      To construct

2.      Trend

3.      Textile

4.      Applied arts

5.      Oblique

3. Выберите правильный вариант:

1.      Her hair.... quite grey.      
a) are    b) were    c) is

2.      Did they touch upon.... new problem at the meeting?
     a) some    b) any      c) none

3.      There ... a big car near the building.  
 a) is          b) are          c) has

4.      We ... in Minsk .
 a) live        b) lives      c) living       d) to live

5.      I … not … now.

a) am … reading    b) are…reading       c) am … read        d) is … reading

6.      They  … breakfast in the kitchen.
a) has        b) have        c)  -

7.      I usually get up … six o’clock.
a
) on        b) at         c) in

8.      Mary speaks English .…
a) good   b) bad   c) well

9.      My sister likes travelling ...
a) very many    b)few       c)very much

10.  Where ... you ... every day?
 a) do … go      b) is … going        c) does … go    d)  are … going

 

 

Преподаватель: ________________ Меленцова Н.В.

 

 

Рассмотрено на заседании Методического совета

протокол №___

«___» _________________2017 г.

 

зав.методкабинетом

________________ О.С. Горащук               

Экзаменационный билет № 3                                            Дисциплина Иностранный язык                                                                   Специальность                                                                             54.02.01 Дизайн (по отраслям)                                                                  Курс IV, группа 4Д2

УТВЕРЖДАЮ

 

заместитель директора                   по учебной работе

___________________ Л.С. Кучер

«___» ___________________2017 г.

1. Прочитайте и переведите текст.
    There are a lot of different genres of paintings, all of which reflect different aspects of our life as well the inner world of the painter in the manner specific only to him. Some impress our imagination with charming beauty of nature, others amaze us with realistic scenes of our daily life; some find inspiration in the beauty of human body, others in the wildness and stillness of the sea.
    Portrait painting obviously stands out in this list. Portrait painting is a genre where the visual appearance of the subject, most often a person, is depicted. There are several kinds of portraits: if an artist portrays himself the result is called a self-portrait: portraits can also be full-body, half-length or head and shoulders, family or group, ceremonial or intimate. However no matter what kind of portrait an artist paints, it should always convey something more than just appearance, it should contain some specific features, some tiny details that make a person portrayed unique and inimitable.

2. Подберите русский эквивалент  к словам:

  1. Tool
  2. Light –
  3. Visual –
  4. Wax –
  5. Noticeable –

3. Выберите правильный вариант:

  1. What are they looking ...?
    a) at      b) to   c) off     d) on

2.      Tomto his teacher now.
 
a) are listen      b) listen      c) is listening     d) are listening

3.      …look at the blackboard. 
a) Not to        b) Not       c) Don’t        d) Aren’t

4.      My brother ... to study German.
a) want        b) wants      c) are      d) to want

5.      There isn’t … water in the glass. 
 a
) a        b) any        c) some

6.      My sister likes travelling ...
a) very many    b)few       c)very much

7.      …theyto their teacher now?
a) are listen      b) listen      c) is listening     d) are listening

8.      Look at ... She is ill.
a)her  b) it  c) its  d) him.

9.      We … our English lessons in the morning.
a) has       b) have      c) is       d) are

10.  are your sisters.
aI       b) they       c) she        d) you

Преподаватель: ________________ Меленцова Н.В.

 

Рассмотрено на заседании Методического совета

протокол №___

«___» _________________2017 г.

 

зав.методкабинетом

________________ О.С. Горащук               

Экзаменационный билет № 4                                            Дисциплина Иностранный язык                                                                   Специальность                                                                             54.02.01 Дизайн (по отраслям)                                                                  Курс IV, группа 4Д2

УТВЕРЖДАЮ

 

заместитель директора                   по учебной работе

___________________ Л.С. Кучер

«___» ___________________2017 г.

1. Прочитайте и переведите текст.
    Valentin Serov is known for his particular concentrating on spontaneity of perception of human and nature. In the development of light and colour, the complex harmony of reflections and the sense of atmospheric saturation Serov manifested features of early Russian impressionism. His most famous portraits are "The Girl with Peaches" and "The Girl Covered by the Sun" perfectly illustrating his unique manner.As for William Hogarth, the celebrated British artist, he depicted mostly his friends or men of similar background and each time his portraits were full with freshness and realism. So with his method he was inimitable in such works as "Captain Coram" and "The Graham Children". Another outstanding portraitist is Mary Cassat, a well-known American artist who embraced the technique of the impressionists while developing a highly individual style. Portrayals of mothers and children became her theme, for example "The Mirror" with its oblique views and simple forms.

2. Подберите русский эквивалент  к словам:

  1. Color –
  2. Saturation –
  3. Background –
  4. To convey
  5. Shade –

3. Выберите правильный вариант:

1.      Where …his father work?
a) is        b)does         c)do 

2.      Shehungry
 
a) have       b)is         c) has

3.      Is it a good room? – No, it …  
a) aren’t        b) isn’t       c) is

4.      The phones … on the table.
a) are        b) am       c) is

5.      What are they looking ...?
 
a) at      b) to    c) off     d) on

6.      His sisters always give ... books to read.
 
a) me      b) my      c) I       d) they

7.      There isn't ... coffee in the cups.

a) many     b) much      c) tea

8.      ... is your sister? - She is a doctor.
a) Who       b) What       c) Whose      d) Who's

9.      He must ... it tomorrow.
a) to read, b) read, c) will read, d) reading

10.  Open the book ... page 13.
 
a) at     b) on     c) from      d) in

 

Преподаватель: ________________ Меленцова Н.В.

 

Рассмотрено на заседании Методического совета

протокол №___

«___» _________________2017 г.

 

зав.методкабинетом

________________ О.С. Горащук               

Экзаменационный билет № 5                                            Дисциплина Иностранный язык                                                                   Специальность                                                                             54.02.01 Дизайн (по отраслям)                                                                  Курс IV, группа 4Д2

УТВЕРЖДАЮ

 

заместитель директора                   по учебной работе

___________________ Л.С. Кучер

«___» ___________________2017 г.

1. Прочитайте и переведите текст.
    Painting in England in the period of the 15th-17th centuries was represented mostly by foreign artists. In the 16th century Hans Holbein the Younger, a well-known painter was invited to London by the King Henry VIII. Though he did not create any painting school in England he nevertheless played an important part in the development of English portrait art. Later Charles I made the Flemish painter Van Dyck  his Court painter. Van Dyck founded a school of aristocratic portrait painting. Another painter Peter Lely came from Holland in 1641. He became celebrated for his portraits of the idle and frivolous higher classes.
    The 18th century was the century during which a truly national painting school was created in England. Portrait art at that time was the main kind of painting. It depended upon the conditions under which the English painting school developed.

2. Подберите русский эквивалент  к словам:

1.      Perception –

2.      Noticeable –

3.      Exhibition –

4.      Surface –

5.      To construct

3. Выберите правильный вариант:

1.      There  …some wine in the glass.  
a) is        b) are        c)  have

2.      Did he ... it to Fred.  
a) gives b) give  c) gave

3.      Mary  is ... nurse. 
a) a           b) the          c) –

4.      Do you like … ?
a) dancing    b) dance        c) danced

5.      I usually get up … seven o’clock. 
a) on        b) at         c) in

6.      ...are you doing? – I am reading a book.
a) Who    b) What   c) Where

7.      Kate is my friend. I like … very much.
a) she        b) her      c) him     d) me

8.      Helen is ... girl in our company.
 a) most attractive  b) the most attractive  c) more attractive

9.      My parentson Saturday.
 
a) working       b)works         cwork

10.  This is ... exercise-book.
a) an       b) a      c) the      d) –

Преподаватель: ________________ Меленцова Н.В.

 

 

Рассмотрено на заседании Методического совета

протокол №___

«___» _________________2017 г.

 

зав.методкабинетом

________________ О.С. Горащук               

Экзаменационный билет № 6                                            Дисциплина Иностранный язык                                                                   Специальность                                                                             54.02.01 Дизайн (по отраслям)                                                                  Курс IV, группа 4Д2

УТВЕРЖДАЮ

 

заместитель директора                   по учебной работе

___________________ Л.С. Кучер

«___» ___________________2017 г.

1. Прочитайте и переведите текст.
    The Industrial Revolution in England greatly influenced art as a whole, and painting in particular. Such trends in painting  as the genre school, realistic landscape and portraiture schools  expressed the social contradictions of English life. The new trends may be traced in the works of Wilkie, Lawrence and Constable.
    Sir David Wilkie, the leader of the genre school, preferred pictures from which a moral concerning the simple virtues  could be drawn. One of his well-known pictures is Village Politicians. With this trend not only portraits of common people but their life and labour were introduced in art.
The second tradition, that of realistic landscape, was represented by John Constable. In portraiture Sir Thomas Lawrence continuing the manner of the 18th century introduced more realism.

2. Подберите русский эквивалент  к словам:

  1. Fine arts –
  2. Surface –
  3. Ground –
  4. Fresco –
  5. To widespread

3. Выберите правильный вариант:

1.      Mike is my friend. I like ... very much.
a) she       b) her     c) him     d) me

2.      Take... chalk and write the text.
 a) a piece     b) a piece from     c) a piece off     d) a piece of

3.      What ... you ... now?
 a) do … cook       b) are … cooking        c)  does … cook      d) is … cooking

 

4.      There is ... salt in the soup. It is not tasty
a) no,   b) some, c) any

5.      Are you a doctor? – No, I … not a doctor.
 a) am        b) is        c) are

6.      The weather … fine.
a) were        b) was        c) be

7.      What are they looking ...?
a) at      b) to     c) off     d) on

8.      I … not … now. 
a) am … reading    b) are…reading       c) am … read        d) is … reading

9.      There ... many children in the school.   
 a) is   b)are  c)was

10.  ... a map or a plan?
a) This is       b) Is this
   c) Are these      d) These are

Преподаватель: ________________ Меленцова Н.В.

 

 

Рассмотрено на заседании Методического совета

протокол №___

«___» _________________2017 г.

 

зав.методкабинетом

________________ О.С. Горащук               

Экзаменационный билет № 7                                            Дисциплина Иностранный язык                                                                   Специальность                                                                             54.02.01 Дизайн (по отраслям)                                                                  Курс IV, группа 4Д2

УТВЕРЖДАЮ

 

заместитель директора                   по учебной работе

___________________ Л.С. Кучер

«___» ___________________2017 г.

1. Прочитайте и переведите текст.
    In the second part of the nineteenth century England entered upon important stages of her artistic development. Some known painters — Dante Gabriel Rossetti and others formed themselves into a ‘brotherhood’ with the title of Pre-Raphaelites  that expressed their deep admiration for the masters who preceded Raphael. This school had a great influence on the development of English pictorial art.  Portrait art always occupied an important part in English painting and nowadays there are prominent portraitists who continue the traditions of the famous English masters. These traditions are obvious in the portraits of by Graham Sutherland, Ruskin Spear, Paul Hogarth. With the 20th century impressionism, cubism, abstractionism entered English painting and certainly influenced it, though many gifted artists have found and are following their own realistic way in art. Most of the famous British painting collections may be seen in museums and art galleries of London: the Tate Gallery, the National Gallery and others.

2. Подберите русский эквивалент  к словам:

  1. Space –
  2. Baroque -
  3. Oil –
  4. Basis –
  5. Print –

3. Выберите правильный вариант:

1.      Have you gotcheese?
 
a) the       b)some         cany

2.      The spoons … on the table.
 a) are        b) am       c) is

3.      Look at ... She is ill.
a)her; b) it; c) its; d) him.

4.      Look! They ....
 
a) dance       b) is dancing        c) dances        d) are dancing

5.      Is it a good room? – No it …  
a) aren’t        b) isn’t       c) is

6.      Did he ... it to Fred.
 
a) gives  b) give  c) gave

7.      They  … breakfast in the kitchen.
a) has        b) have        c)  -

8.      … do you live? – In Paris.
a) Which    b) What   c) Where

9.      Don’t go …that room.
a) to   b) in    c) under   d) on

10.  My mother ... well. 
a) cook       b)  is cooking      c) cooks       d) are cooking

Преподаватель: ________________ Меленцова Н.В.

 

 

Рассмотрено на заседании Методического совета

протокол №___

«___» _________________2017 г.

 

зав.методкабинетом

________________ О.С. Горащук               

Экзаменационный билет № 8                                            Дисциплина Иностранный язык                                                                   Специальность                                                                             54.02.01 Дизайн (по отраслям)                                                                  Курс IV, группа 4Д2

УТВЕРЖДАЮ

 

заместитель директора                   по учебной работе

___________________ Л.С. Кучер

«___» ___________________2017 г.

1. Прочитайте и переведите текст.
    The term “DESIGN” appeared in our country not long ago. The direct translation of this term from English firstly gave us an approximate meaning of “painting”; but now we can use it also in the meaning of constructing or planning.
In 1907 there was founded an industrial union in Germany, which united industrialists, architects, artists and merchants. Its creation was demanded by economic and esthetic causes in order to win the international market. The founder, an architect German Mutezius, was there as a president of the union “Werkbund” till 1914.
    As a goal the union wanted to reorganize the handicraft production into the industrial one and to create some common or ideal samples for manufacturing; they “led a struggle” with extra decoration of goods.

2. Подберите русский эквивалент  к словам:

  1. Pigment –
  2. Application –
  3. Media – 
  4. Handicraft –
  5. To stand out –

3. Выберите правильный вариант:

1.      He must ... it tomorrow.
a) to read, b) read, c) will read, d) reading

2.      His sisters always give ... books to read.
a) me      b) my      c) I       d) they

3.      My sister ... well.
  a) cook       b)  is cooking      c) cooks       d) are cooking

4.      My parents … on Saturday.
a) working       b)works         c)  work

5.      Our ... family is large.
a) a         b)the       c)-

6.      There isn’t … water in the bottle.
a) a        b) any        c) some

7.      Take... chalk and write the text.
a) a piece     b) a piece from     c) a piece off     d) a piece of

8.      This pill is  ... than that one.
a) good   b) better  c) best

9.      Look! Tom ....  a) dance       b) is dancing        c) dances        d) are dancing

10.  His hair.... quite dark.
 a) are    b) were    c) is

Преподаватель: ________________ Меленцова Н.В.

 

Рассмотрено на заседании Методического совета

протокол №___

«___» _________________2017 г.

 

зав.методкабинетом

________________ О.С. Горащук               

Экзаменационный билет № 9                                            Дисциплина Иностранный язык                                                                   Специальность                                                                             54.02.01 Дизайн (по отраслям)                                                                  Курс IV, группа 4Д2

УТВЕРЖДАЮ

 

заместитель директора                   по учебной работе

___________________ Л.С. Кучер

«___» ___________________2017 г.

1. Прочитайте и переведите текст.
    The program of the union “Werkbund” was devoted to using and selecting the best ideas and opportunities in art, trade, manufacturing in order to unite the largest industrial representatives. The most important event of that period was the invitation of Peter Berence as an art director to a great Electric Company that produced different electric staff: lamps, motors, tools. As the owner wanted the production to widespread all over the world market, so he was interested in creating a new image of his firm (that was an innovation in promotion of goods of that period).
    In 1919 in a little German town Weiniar, there was founded a “Bauhous”, the first institution to train artists for the work in industry. The head of the establishment was Germanic architect Walter Gropius, a former Peter Berence's student. During a very short period “Bauhaus” managed to become a large design-training center.

2. Подберите русский эквивалент  к словам:

  1. Trait –
  2. Motionless –
  3. Oblique –
  4. Space –
  5. Glorious –

3. Выберите правильный вариант:

1.      Don’t go …that room.
a) to   b) in    c) under   d) on

2.      What... this pencil?
 a) is colour b) colour     c) colour is

3.      Open the book ... page 43. 
a) at     b) on     c) from      d) in

4.      Tim speaks English .…
a) good, b) bad, c) well

5.      This film is  ... than that one.
a) good,  b) better, c) best

6.      Take... chalk and write the text.
a) a piece     b) a piece from     c) a piece off     d) a piece of

7.      His parents always give ... books to read.
 a) me      b) my      c) I       d) they

8.      … do you live? – In London.
 a) Which    b) What   c) Where

9.      ...are you doing? – I am reading a newspaper.
 a) Who    b) What   c) Where

10.  What ... you ... now?
a) do … watch       b) are … watching        c)  does … watch     d) is … watcing

Преподаватель: ________________ Меленцова Н.В.

 

Рассмотрено на заседании Методического совета

протокол №___

«___» _________________2017 г.

 

зав.методкабинетом

________________ О.С. Горащук               

Экзаменационный билет № 10                                            Дисциплина Иностранный язык                                                                   Специальность                                                                             54.02.01 Дизайн (по отраслям)                                                                  Курс IV, группа 4Д2

УТВЕРЖДАЮ

 

заместитель директора                   по учебной работе

___________________ Л.С. Кучер

«___» ___________________2017 г.

1.    Прочитайте и переведите текст.
The first year students of a design-training center Bauhous”, had a specialized course to study ceramics, furniture, and textile. The study included technical subjects and artistic course -, also some knowledge in handicraft was necessary for a future designer. The Bauhaus goods differed in design and graphics.   Technical training consisted of studying of tools, metal-work technologies and treating, etc. The students were taught all the peculiarities of molding and colour mixing perception. It was known as modern laboratory of industrial goods constructing. Having moved in Dessau the college was given a building containing study-rooms, workshops and a hostel. During the last years of studying the theoretical basis was increased in the study program. But after its Head had left for Russia in 1930 the college was closed.

2. Подберите русский эквивалент  к словам:

  1. Basis –
  2. Fine arts –
  3. To widespread –
  4. Manufacturing –
  5. Outstanding –

3. Выберите правильный вариант:

  1. There  …some water in the glass.
    a) is        b) are        c)  have
  2. We ... in Minsk .
     
    a) live        b) lives      c) living       d) to live
  3. I usually get up … six o’clock.
    a) on        b) at         c) in
  4. Our children … in the classroom.
     a) am       b) is       c) are        d) isn’t
  5. Did he ... it to Frank?
     a) gives  b) give c) gave
  6. There ... a big car near the building.  
     
    a) is          b) are          c) has
  7. Let’s ... a cake.
    a) make  b) to make  c) making                   
  8. Why didn't  he ... ?
    a)been, b)went, c)gone, d)go
  9. The weather … fine.
    a) were        b) was        c) be
  10. Mary speaks English .…
    a) good, b) bad, c) well

 

Преподаватель: ________________ Меленцова Н.В.

 

Рассмотрено на заседании Методического совета

протокол №___

«___» _________________2017 г.

 

зав.методкабинетом

________________ О.С. Горащук               

Экзаменационный билет № 11                                            Дисциплина Иностранный язык                                                                   Специальность                                                                             54.02.01 Дизайн (по отраслям)                                                                  Курс IV, группа 4Д2

УТВЕРЖДАЮ

 

заместитель директора                   по учебной работе

___________________ Л.С. Кучер

«___» ___________________2017 г.

1.Прочитайте и переведите текст.
    The first information about design appeared in Russia in 1918, when Russian government put a task of industrial innovation according to new trends in art. So a special commission containing the heads and chief engineers from plants vital for the economy of the country was organized. The main goal of the commission was working out modern artistic ideas in building and industry and their immediate application in the production process. They wanted any everyday life thing people buy looked pleasant and attractive by appearance. They tried to brighten up even the rest to make it more comfortable and convenient.
    By a special order of Sovnarcom in 1920 there were founded several Higher Artistic Technical workshops. Each of them had to be an institution training arts connected with industry. Many architects believed they should destroy the previous understanding of culture and only on its ruins they could build a new culture of society.

2. Подберите русский эквивалент  к словам:

  1. Handicraft-
  2. Oblique –
  3. Exhibition –
  4. Noticeable –
  5. Oil –

3. Выберите правильный вариант:

  1. There is ... salt in the soup.
    It is not tasty.               a) no,   b) some, c) any
  2. Her hair.... quite dark. 
    a) are    b) were    c) is
  3. Why didn't  he ... ?
     a)been, b)went, c)gone, d)go
  4. Let’s ... a pie.
    a) make, b) to make, c) making                   
  5. There ... many pupils in the school.    
    a) is   b)are  c)was
  6. My brother ... to study English.
    a) want        b) wants      c) are      d) to want
  7. Holly is ... girl in our company.
    a) most attractive, b) the most attractive, c) more attractive
  8. What ... you ... now?
     a) do … cook       b) are … cooking        c)  does … cook      d) is … cooking
  9. Tomto his teacher now. a) are listen      b) listen      c) is listening     d) are listening
  10. …? — I'm a pilot.
    a) What are you doing?     b) How are you?   c) How do you do?     d)  What do you do?

Преподаватель: ________________ Меленцова Н.В.

 

Рассмотрено на заседании Методического совета

протокол №___

«___» _________________2017 г.

 

зав.методкабинетом

________________ О.С. Горащук               

Экзаменационный билет № 12                                            Дисциплина Иностранный язык                                                                   Специальность                                                                             54.02.01 Дизайн (по отраслям)                                                                  Курс IV, группа 4Д2

УТВЕРЖДАЮ

 

заместитель директора                   по учебной работе

___________________ Л.С. Кучер

«___» ___________________2017 г.

1. Прочитайте и переведите текст.
     Art plays an important role in the life of a man and sometimes it is next to impossible to live without it. It is natural that the first thing that comes to my mind at the mention of the word ‘art’ is museums.
     A museum is a stock of the world’s masterpieces, it is the place, where you can enrich knowledge, you can look at the achievements of mankind, you can satisfy your aesthetic taste. Museums give the possibility to be always in touch with the past and every time discover something new for yourself. Besides, museums play an important role in the life of any nation. A museum is just the right place to find out lots of interesting things about history, traditions and habits of different peoples. One may find in museums papers, photos, books, scripts, works of art, personal things of famous people etc. All this helps us to better understand historical events, scientific discoveries, character and deeds of well-known personalities. Every educated person is sure to understand the great significance of museums in our life, especially nowadays, when after the humdrum of everyday life you may go to your favourite museum, relax there with your body and soul and acquire inner harmony and balance.

2. Подберите русский эквивалент  к словам:

  1. Applied arts –
  2. Wax –
  3. Painting –
  4. Genre –
  5. Canvas –

3. Выберите правильный вариант:

  1. My brother ... to study French.
    a) want        b) wants      c) are      d) to want
  2. Where ... you ... every morning?
    a) do … go      b) is … going        c) does … go    d)  are … going
  3. They  … dinner in the kitchen.
    a) has        b) have        c)  -
  4. Do you like … ?
    a) reading    b) read        c) readed
  5. There ... a big car near the building. 
     
    a) is          b) are          c) has
  6. There ... many children in the school.  
      a) is   b)are  c)was
  7. Did you see ...  there? 
     a) anything    b) something    c) nothing
  8. There … some chocolate in the shop.
     a) am    b) is     c) are    d) do
  9. His ... family is large. 
    a) a         b)the       c)-
  10. Laura … beautiful.  a) have       b)is         c) has

Преподаватель: ________________ Меленцова Н.В.

 

Рассмотрено на заседании Методического совета

протокол №___

«___» _________________2017 г.

 

зав.методкабинетом

________________ О.С. Горащук               

Экзаменационный билет № 13                                            Дисциплина Иностранный язык                                                                   Специальность                                                                             54.02.01 Дизайн (по отраслям)                                                                  Курс IV, группа 4Д2

УТВЕРЖДАЮ

 

заместитель директора                   по учебной работе

___________________ Л.С. Кучер

«___» ___________________2017 г.

1. Прочитайте и переведите текст.
     People reflect their life in art. Real, live art appeals to the heart and mind of man, to his feelings and ideals and it proclaims life. Art is truthful only when it serves life, only when the artist hopes to arouse a warm response in the heart of man. This was the case in the days of Giotto and Raphael, this was the case in the subsequent stages of man's artistic development, and this is the truthful relationship of art and life in the day of Renato Guttuso and Rockwell Kent. Art belongs to the people.

The history of art from the Renaissance to our days confirms this. An artist is a worthy son of his time if his art is addressed to the people, when it deals with life, when he welcomes the sunrise as a wonderful symbol of man's finest hopes. It is close contact with the life of his people that gives an artist's work its power. One can see masterpieces of old and modern art in various picture galleries and museums. There are nearly a thousand museums in Russia” many of them being world famous. The largest collection of Russian art is the Tretyakov Art Gallery in Moscow.

 

2. Подберите русский эквивалент  к словам:

  1. Trait –
  2. Motionless –
  3. To convey –
  4. To portray –
  5. Ceramics –

3. Выберите правильный вариант:

  1. … is my friend.
     a)  I       b) they    c) she    d) you
  2. …look at the blackboard.
     a) Not to        b) Not       c) Don’t        d) Aren’t
  3.  I … not … now.
     a) am … reading    b) are…reading       c) am … read        d) is … reading
  4.  What … … reading?
     a)  is he       b) he is       c) are he       
  5. There isn't ... coffee in the cups.
     a) many     b) much      c) tea
  6. Where ... you ... every day?
    a) do … go      b) is … going        c) does … go    d)  are … going
  7. They  … lunch in the kitchen.
     a) has        b) have        c)  -
  8. Do you like … ?
     a) singing    b) sing        c) sang
  9. What... this pen?
    a) is colour b) colour     c) colour is
  10. Open the book ... page 10.
     a) at     b) on     c) from      d) in

Преподаватель: ________________ Меленцова Н.В.

 

Рассмотрено на заседании Методического совета

протокол №___

«___» _________________2017 г.

 

зав.методкабинетом

________________ О.С. Горащук               

Экзаменационный билет № 14                                            Дисциплина Иностранный язык                                                                   Специальность                                                                             54.02.01 Дизайн (по отраслям)                                                                  Курс IV, группа 4Д2

УТВЕРЖДАЮ

 

заместитель директора                   по учебной работе

___________________ Л.С. Кучер

«___» ___________________2017 г.

1. Прочитайте и переведите текст.
    One of the largest and most remarkable museums of the world is the Hermitage, more than three hundred halls housing its exhibitions of articles of the greatest artistic value. The museum's collections now comprise work of various periods in the development of art, from ancient I times up to the present day. Famous painters from different countries are represented there.
    The Russian Museum in St. Petersburg is another picture gallery which contains the richest collection of Russian paintings of 18-19th centuries and the best collection of Russian sculpture.
    In the Pushkin Museum of the Fine Arts in Moscow the art of the Ancient East and Western Europe is represented. This museum possesses a unique collection of co-pies of the finest sculptures of the old time. It is in this museum that many famous foreign expositions of the Fine Arts are displayed almost every year.

2. Подберите русский эквивалент  к словам:

  1. Production –
  2. Masterpiece –
  3. To depict –
  4. Surface –
  5. Watercolor –

3. Выберите правильный вариант:

  1. His ... family is small.
     a) a         b)the       c)-
  2. There isn’t … juice in the bottle.  
    a) a        b) any        c) some
  3. He … hungry.
    a) have       b)is         c) has
  4. Mark is my friend. I like … very much.
    a) she        b) her      c) him     d) me
  5. … in Moscow?
    a) you live   b) are you live     c) do you live      d) you do live
  6. I … late.  
    a) is        b) are      c) am       d) aren’t
  7. We … our English lessons in the evening.
    a) has       b) have      c) is       d) are
  8. Our children … in the classroom.
     a) am       b) is       c) are        d) isn’t
  9. There  …some water in the glass.
    a) is        b) are        c)  have
  10. We ... in Omsk. 
    a) live        b) lives      c) living       d) to live

 

Преподаватель: ________________ Меленцова Н.В.

 

 

Рассмотрено на заседании Методического совета

протокол №___

«___» _________________2017 г.

 

зав.методкабинетом

________________ О.С. Горащук               

Экзаменационный билет № 15                                            Дисциплина Иностранный язык                                                                   Специальность                                                                             54.02.01 Дизайн (по отраслям)                                                                  Курс IV, группа 4Д2

УТВЕРЖДАЮ

 

заместитель директора                   по учебной работе

___________________ Л.С. Кучер

«___» ___________________2017 г.

1. Прочитайте и переведите текст.
    The national museums and all galleries in London contain some of the most comprehensive collections of objects of artistic, archeological, scientific, historical and general interest. They are the British Museum, the Victoria and Albert Museum, the Science Museum, the National Gallery, the Tate Gallery, the National Portrait Gallery, the Geological Museum, the Natural History Museum. The British Museum is the world's largest museum and was built in 1852. It is officially described as being the National Library and Museum of History, Archaeology, Art and Ethnography. Us magnificent library has right, by law, to one copy of every publication printed in Britain. Among its treasures are the Rosetta Stone, found near the month of the Nile in 1709, which became the key to Egyptian hieroglyphs, the famous Marbles from the Panthenon at Athens, the first Egyptian and Greek manuscripts Roman jewelery, and many other rare historic relics. The British Museum has a wonderful art gallery.

2. Подберите русский эквивалент  к словам:

  1. Textile –
  2. Shade –
  3. Perception –
  4. Representation
  5. Surface –

3. Выберите правильный вариант:

  1. Is it a good book? – No it …  
    a) aren’t        b) isn’t       c) is
  2. The weather … fine.
     a) were        b) was        c) be
  3. I usually get up … eight o’clock.
     a) on        b) at         c) in
  4. Have you got … cheese?
    a) the       b)some         c)  any
  5. Do you like … ?
     a) dancing    b) dance        c) danced
  6.  My parents … on Sunday.
     a) working       b)works         c)  work
  7. Molly speaks French .…
     a) good, b) bad, c) well
  8. This car is  ... than that one.
     a) good,  b) better, c) best
  9. This is ... exercise-book. 
    a) an       b) a      c) the      d) –
  10. John is my friend. I like ... very much.
     a) she       b) her     c) him     d) me

Преподаватель: ________________ Меленцова Н.В.

 

 

 

Критерии оценивания выполнения грамматических заданий

Процент результативности (правильных ответов)

Оценка уровня подготовки

балл (отметка)

вербальный аналог

90 ÷ 100

5

отлично

75 ÷ 89

4

хорошо

50 ÷ 74

3

удовлетворительно

менее 50

2

неудовлетворительно

 

Критерии оценивания перевода

 

Основные показатели оценки

результата

Оценка

Текст переведён в полном объёме. Связанная письменная речь. Точный перевод профессиональных терминов

5 баллов (отлично)

Переведено более 70% текста. Перевод некоторых профессиональных терминов

4 балла (хорошо)

Переведено более 40 % текста

3 балла (удовлетворительно)

Переведено менее 40 % текста

2  балла (неудовлетворительно)

 

Критерии оценивания устного ответа

 

Основные показатели оценки

результата

Оценка

·         Обучающийся логично строит монологическое высказывание в соответствии с коммуникативной задачей, сформулированной в задании.

·         Лексические единицы и грамматические структуры используются уместно.

·         Ошибки практически отсутствуют.

·         Речь понятна: практически все звуки произносятся правильно, соблюдается правильная интонация.

·         Объём высказывания не менее 12 фраз.

5 баллов

(отлично)

·         Обучающийся логично строит монологическое высказывание в соответствии с коммуникативной задачей, сформулированной в задании.

·         Лексические единицы и грамматические структуры соответствуют поставленной коммуникативной задаче.

·         Обучающийся допускает отдельные лексические или грамматические ошибки, которые не препятствуют пониманию его речи.

·         Речь понятна, учащийся не допускает фонематических ошибок.

·         Объём высказывания не менее 10 фраз.

4 балла (хорошо)

 

·         Обучающийся логично строит монологическое высказывание в соответствии с коммуникативной задачей, сформулированной в задании.

Но:

·         Высказывание не всегда логично, имеются повторы.

·         Допускаются лексические и грамматические ошибки, которые затрудняют понимание.

·         Речь в целом понятна, учащийся в основном соблюдает правильную интонацию.

·         Объём высказывания – менее 7 фраз.

3 балла (удовлетворительно)

Коммуникативная задача не выполнена.

2 балла (неудовлетворительно)

 

 

Список литературы

Основная

1.     Радовель В. А.  Английский язык. Основы компьютерной грамот­ности: Учебное пособие — Изд. 3-е. — Ростов н/Д: Феникс, 2006 г.

2.     Гольцова Е.В. Английский язык для пользователей ПК и программистов: Самоучитель - СПб.: Учитель и ученик, КОРОНА принт, 2002 г.

3.     Даричева М.В., Малинина И.А. English for Designers: Учебно-методическое пособие. – Н.Новгород: ВГИПУ, 2006 г.

4.     Котлярова С.В., Малетина Д.Ю.,  Фазмутдинова Р.Р. Искусство: Методические рекомендации по по развитию навыков устной речи (для студентов гуманитарных факультетов, изучающих английский язык) – Омск: Омск. Гос. Ун-т, 2003 г.

Дополнительная

1.     Кравченко О.Ф., Ярмолюк А.В. 516 упражнений по грамматике английского языка. Изд. 2-е, исправл. М.:Лист, 2003 г.

2.     Манченко Е. С., Радван В. М. Дизайн: сборник текстов для перевода (на английском языке). - Издательский дом «Астраханский университет», 2011 г.

3.     Глотова Г.В. Английский язык для дизайнеров: учебное пособие/Г.В.Глотова. – Казань: Изд-во Казан.гос.технол.ун-та, 2009.

4.     Murphy R. Essential English Grammar / R. Murphy. Cambridge University, 1994 г.

5.     Агабекян И.П., Коваленко П.И. Английский для технических вузов. Серия «Высшее образование». – Ростов н/Д: «Феникс», 2008 г.

 

Словари и справочная литература

1.     Англо-русский и русско-английский словарь. В.К. Мюллер, Москва, издательство ЭКСМО, 2008 г.

2.     The Oxford Dictionary of English Grammar / E. Chalker,  E. Weiner. –

Интернет – ресурсы:

1. http ://www.britannica.com/ Энциклопедия Британника. Всевозможная информация для изучающих английский язык.

2. Электронные библиотеки, где можно скачать произведения на английском языке. http :// libfor . ru / readiuepoe . html

3. Библиотека текстов на английском языке. http://www.knigka.info/ 

4. Английский с англичанами. Школа английского языка http://www.language.ru

http://www.infospace.com/info.USA

5.   Страноведение, разговорные темы, грамматика, тесты по английскому языку и др.  http://www.linguistic.ru

 


 

Скачано с www.znanio.ru

МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ И НАУКИ

МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ И НАУКИ

Пояснительная записка Фонды оценочных средств (ФОС) предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу общеобразовательной учебной дисциплины «Иностранный язык»

Пояснительная записка Фонды оценочных средств (ФОС) предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу общеобразовательной учебной дисциплины «Иностранный язык»

ОК 2. Организовывать собственную деятельность, выбирать типовые методы и способы выполнения профессиональных задач, оценивать их эффективность и качество

ОК 2. Организовывать собственную деятельность, выбирать типовые методы и способы выполнения профессиональных задач, оценивать их эффективность и качество

ПАСПОРТ ФОНДА ОЦЕНОЧНЫХ СРЕДСТВ по учебной дисциплине

ПАСПОРТ ФОНДА ОЦЕНОЧНЫХ СРЕДСТВ по учебной дисциплине

Комплект контрольно-оценочных средств для текущего контроля и промежуточной аттестации по учебной дисциплине «Иностранный язык»

Комплект контрольно-оценочных средств для текущего контроля и промежуточной аттестации по учебной дисциплине «Иностранный язык»

Will 2) Could 3) Would 4)

Will 2) Could 3) Would 4)

Критерии оценивания Процент результативности (правильных ответов)

Критерии оценивания Процент результативности (правильных ответов)

Did he ... a letter yesterday? a) writes b) wrote c) write 9

Did he ... a letter yesterday? a) writes b) wrote c) write 9

Was 10. What... your brother usually

Was 10. What... your brother usually

Упражнение 3 . Вставьте наречие в нужной степени сравнения

Упражнение 3 . Вставьте наречие в нужной степени сравнения

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» ________ _________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» ________ _________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании

Рассмотрено на заседании

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Рассмотрено на заседании Методического совета протокол №___ «___» _________________2017 г

Критерии оценивания выполнения грамматических заданий

Критерии оценивания выполнения грамматических заданий

Критерии оценивания перевода

Критерии оценивания перевода

Список литературы Основная 1

Список литературы Основная 1

Интернет – ресурсы: 1 . http ://www

Интернет – ресурсы: 1 . http ://www
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
05.05.2020