Human beings
Оценка 4.8

Human beings

Оценка 4.8
Видеоуроки +6
docx
английский язык
5 кл
21.04.2019
Human beings
Ағылшын тілі басқа пәндермен тығыз байланыста. Мысалы, Орыс тілі және қазақ тілімен олардың ережелері бір біріне қатты ұқсас болып келеді. Жәнеде бұл тақырыпта биология пәнімен байланысты. Адамның дене мүшелерімен танысатын боламыз. Балалардың қызығушылығын арттыру үшін көпетеген сергіту сәттерін, видеоматериалдар қолданамыз.
Asan Nazerke.docx
Lesson plan Unit 2 Living things Date:  Grade: 5 Theme of the lesson:  Learning objectives(s) that  this lesson is contributing  to Lesson objectives Assessment criteria Value links Cross curricular links Previous learning Plan Planned timings Beginning 5 minutes School: Teacher name:Asan Nazerke Number present: Human beings absent: 5.L3  understand an increasing range of  unsupported  basic questions  on  general and curricular topics; 5.S7  use appropriate subject­specific vocabulary and syntax to talk  about a limited range of general topics All learners will be able to:  Understand the unsupported basic questions and apply specific  vocabulary with syntax to speak about the theme « Human  beings» with support Most learners will be able to:  Understand and apply the specific vocabulary and syntax in  basic questions with some support Some learners will be able to:  Recognize the basic questions and talk applying the specific  vocabulary and syntax  according to the theme « Human beings» without  support  Recognize basic general questions without support  Apply topic related vocabulary in speech appropriately arranging words and phrases into well­formed sentences  “MangilikYel” 3rd value:  A secular society with high spirituality Biology 2 grade ‘Our body’ Planned activities  Resources Organizaton moment Teacher greets the students asking questions of everyday  classroom routines Warm up Learners stand in circle and say a body word. Next learner  points to the body part then says another body part.  How many body parts can learners remember?  Learners should know: body, arm, leg, hand, foot, back, neck, shoulder, head,  eyes, ears, nose, mouth, hair, back  1. What kind of words have you remembered? Middle  30 minutes 2. How do you think what is theme of our lesson?  Descriptor:  a learner   Remembers vocabularies  Gives full answers to the questions AFL:Teachers assessment in orally form  (well done! Good job!) Pre­teaching vocabulary (Total physical response): Teacher says new words pointing out on his own body and  students repeat new words after  the teacher: Elbow­локоть    wrist ­  запястье    skull­ череп      ribs­ ребро     pelvis­таз   ankle­ лодыжка  spine – позвоночныйстолб Descriptor:  a learner   Repeats new words after the teacher  Differentiation by scaffolding  AFL:Teachers assessment in orally form (well done! Good  job!) Task 1 [GW] Learners make 3 groups with given vocabulary (each  student takes a card with the word and finds what part of the body is it: top, middle, end of the body and join a group)  and teacher distributes handouts worksheet 1. (Teacher  based assessment) Learners classify words into three groups: head, body, for  our senses e.g. Our eyes, ears, mouths and noses are parts of our heads. Worksheet 1 Worksheet 2 Descriptor:  a learner   Classifies words into three groups correctly AFL:Teacher monitors, checks also makes notes how well  learners can remember body words and how carefully then  can spell the vocabulary on the worksheet. (Teacher based  assessment) Excellent  6 points (14­15 correct answers) Very good 5 points (12­13 correct answers) Good 4 points (10­11 correct answers) Task 2 Teacher gives learnersa worksheet with picture of skeleton  and learners match words with every bone in pairs. Then  students should read the sentences and write T/F (Peer  assessment ) Differentiation by type of task:  More able learners match the words and do T/F statements  ://   learnenglishkid  /  e http  s  .  britishcouncil n  /  word  ­ games  /  hangman     ­  the   ­  body      .  org   /  parts Less able students match words with picture Descriptor:  a learner   Matches the words with the bones on the skeleton  Reads the sentences  Chooses True or False correctly  After the task teacher demonstrates picture with the correct  answers, students evaluate each other.  AFL: Peer­assessment Task 3 Learners in pairs take turns on computer to do spelling task  in website. How many words can they spell correctly? (10  words?) (Peer based assessment) They change round and spell the other five words. How  many words can they spell correctly a second time?  Differentiation by difficulty of task: Less able learners do  only 5 questions, while more able learners do 10 questions  ://   www   .  youtube    .  ?  /  watch   https   com  v  =  h  4  eueDYPTIg Descriptor:  a learner   Works in pairs  Uses the computer and goes to the website  Spells the words correctly Assessment for learning: (Peer based assessment) Students monitor and assesshow well they can identify the  definitions of the body parts and also how well they can spell them, make notes if necessary.  Warming up. Ph. Training Learners listen to the song about parts of the body and  dance a little.  Task4 “Simon Says” Learners stand and must listen closely to what teacher  commands them to do. If the teacher gives a command by  first stating “Simon says …” the listener must not obey  teacher’s commands. If he gives a command without saying “Simon says …” the learners must obey his commands.  Each student who does mistakes sits. The last person who  stands will be the winner and be awarded by teacher.Ex:  touch your knee. Simon says, touch your knee Descriptors. A learner: ­ Listens to the teacher attentively ­ Does the commands correctly AFL: Group assessment Feedback Learners reflect on their learning with smiles? ­ ­ ­  I understand everything  I  have a question I don’t understand anything End 5mins Learners complete an evaluation of what they did during  the lesson by circling one word in  eachstatement:Evaluation list I can complete: all / most of / some of        the  worksheets correctly.   I can understand: all / most of / some of     the words  when I heard them.      I can say all/most of/ some of      body parts   correctly Hometask: to revise body parts Evaluationlist Additional information Differentiation – how do you  plan to give more support?  How do you plan to challenge  the more able learners? Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? Health and safety check ICT links Health saving technologies Using physical exercises and  active activities   http  uncil   games    ://   learnenglishkids  .  org   /  hangman    /  en   /  word  ­  /  parts      .  britishco  ­  the   ­  body https://www.youtube.com/watch ?v=h4eueDYPTIg Differentiation by type of  task:More able learners match  the words and do T/F statements Less able students match words  with picture Differentiation by difficulty of  task:Less able learners do only  5 questions, while more able  learners do 10 questions After pre –teaching activity  teacher will assess learners in  oral form like: good, well done,  good job. Teacher monitors, checks also  makes notes how well learners  can remember body words and  how carefully then can spell the  vocabulary on the worksheet.  (Teacher based assessment) Excellent  6 points (14­15  correct answers) Very good 5 points (12­13  correct answers) Good 4 points (10­11 correct  answers) Students monitor and assess how well they can identify the  definitions of the body parts and  also how well they can spell  them, make notes if necessary  Peer­assessment Reflection Were the lesson  objectives/learning  objectives realistic? Did all  learners achieve the LO?  If not, why? Did my planned  differentiation work well?  Did I stick to timings?  What changes did I make  from my plan and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class orachievements/difficulties of individuals  that will inform my next lesson? 4 . 6 h . a n i _ r s _ 3 . 1 . n e e c y k e 9 7 . . e k l n b e o e w 1 5 . 1 e 2 a . r s k i n 2 . e a r 8 . w r i s t 1 4 1 . 3 n . o t s o e n g u e 1 0 . a n k l e 1 1 . e y e H e a d 5 . t o o t h j o i n t s f o s n e o r u r e s s

Human beings

Human beings

Human beings

Human beings

Human beings

Human beings

Human beings

Human beings

Human beings

Human beings

Human beings

Human beings

Human beings

Human beings

Human beings

Human beings
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
21.04.2019