Иностранный язык

  • docx
  • 12.05.2020
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала 92.docx

Класс: 5

Тема: Unit 6. I’m usually late.

Цель: Освоить наречия частоты в простом настоящем времени.

Образовательная: научить использовать наречия частоты в простом настоящем времени.

Развивающая: создать условия для развития коммуникативных навыков через разнообразные виды речевой деятельности, развивать языковую догадку.

Воспитательная: повысить интерес к изучаемому языку; развивать чувство коллективизма учеников путем работы в парах и в группах.

 

Ход урока:

T

Stage

Content

Pupils activity

Teachers activity

Tools

1.

1

Org. moment

 

Good afternoon, teacher!

Greeting

 

2.

2

Warming up

Crossword “Habits”

 

E

 

C

S

 

H

A

B

I

T

S

O

T

O

N

R

L

B

 

O

E

E

E

B

 

K

M

E

E

Y

 

 

A

T

P

 (Slide 1)

According to pictures guess the crossword and guess what’s the theme of the lesson today

Crossword

Smart-board

3.

5

Check the h\w

p.56, quiz of words

 

Answer the questions; repeat lexical material

Check and control answers

 

4.

6

New lexical material

Always, usually, sometimes, often, seldom, never

Watch, repeat, write down, make examples

Explain new words and using of them

Smart board

5.

10

Grammar

 

Presentation of Adverbs of frequency (Slide 2)

Look, write down and make examples

Explanation of grammar material

 

6.

6

Speaking

 

Video with Adverbs of frequency

Watch, translate and make examples

Control answers of pupils

Smart-board

7.

5

 

Game “Hot chair”

Ask wh-questions with adverbs of frequency

 

Box

8.

5

Consolidation of knowledge  

p.58, ex 1 (a, b)

Match the sentences with the photos

Check and control answers

Smart-board

10.

1

Home-work

WB, p 32, ex 2, 3

 

 

 

 

11.

2

Feed-back

 

Evaluate their activity on the lesson

What was easy\difficult for you on the lesson?

Here we have 3 envelopes – easy, 50/50, and difficult. In addition, here 3 smiles, happy smile, sad smile and neutral smile. If it was easy on the lesson, you put happy smile in the first envelope. If it was difficult in the last. And if it wasn’t so difficult and wasn’t so easy you put neutral smile in the central envelope.

 

12.

2

Summarizing the results

 

 

Marks for the lesson are…

 

 


 

Посмотрите также