Мотто:«Тотул едукэ: оамений, лукруриле, феноменеле, дар ын примул рынд ши ын чя май маре мэсурэ, оамений. Принтре ачештя примул лок ыл окупэ пэринций ши едукаторий»
Антон Семьонович Макаренко,
«Картя пентру пэринць»
Форме ши методе де колабораре а педагожилор ку пэринций
Кондукэтор штиинцифик
Кучеряну Стела Георгиевна,
кандидат ын штиинце психоложиче,
катедра манажементулуй педагожик
ши де психоложие, ынвэцэмынтулуй професионал
Сахановски Валентина Алекандровна
Локцииторул директорулуй пентру лукрул едукатив
ИМЫ «Шкоала медие де културэ женералэ №3
дин орашул Дубэсарь»
Обьектул черчетэрий: прочесул интеракциуний педагожиче.Аспектул обьектулуй черчетат: формеле ши методеле де колабораре а педагожилор ку пэринций; Скопул черчетэрий: де а стабили формеле ши методеле ефективе де колабораре педагожилор ку пэринций ын едукация елевилор.
Форме де колабораре а ынвэцэторилор ку фамилия:
Формеле колективе сынт:
адунэриле де пэринць;
конферинцеле пентру пэринць;
кестионаря;
университэциле куноштинцелор педагожиче;
лекторате ку пэринций, сусцинуте де спечиалишть;
зиуа ушилор дескисе;
серателе де ынтребэрь ши рэспунсурь;
черкуриле пентру пэринць;
консултацииле педагожиче пе диферите теме;
маса ротундэ пентру пэринць;
мэсурь екстрашколаре (сэрбэторь, компетиций, екскурсий);
клубуриле пентру пэринць;
диспутул педагожик;
Формеле индивидуале сынт:
конворбириле индивидуале;
консултацииле индивидуале;
кемэрь ын скрис, кареспонденца;
ынсэрчинэриле педагожиче индивидуале;
Визите ла домичилиу;
оформаря газетелор де перете, унгерашул пентру пэринць;
лекцииле дескисе;
активитэць нонформале (екскурсий, акциунь спортиве, конкурсурь, моменте фестиве, аниверсэрь етч.)
конворбириле копиилор ку пэринций ын ролул унуй оаспете а класей.
Методеле апликате
конверсацие сау дезбатере
метода екземплулуй,
екзерчициу, апробаря, дезапробаря;
метода асалтулуй де идей (браинстормингул),
обсервация, студиул де каз, конвинжеря,демонстрация, стимуларя, моделаря, жокул де рол;
метода експунерий, експликация, повестиря, прележеря ку опонент; проблематизаря.
обсерваря ши дискутаря ын груп мик а компортаментелор парентале котидиене ши партикуларе, ын ситуаций деосебите;
информаций деспре активитэциле дезволтэрий копилулуй, деспре проблемеле каре пот интервени, презентате ын форме дидактиче ши лучиде;
апликаря техничилор аутоскопией;
креаря де повешть пентру копий, порнинд де ла проприя експериенцэ;
Черчетэриле ау конфирмат кэ атунч кынд колективул педагожик фолосеште диверсе форме ши методе пентру а имплика пэринций ын активитэць де партенериат ын шкоалэ, резултателе обцинуте де елевь сынт май буне, яр рата ешекулуй школар есте май скэзутэ.
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.