Комплексное занятие по английскому языку для 3 класса

  • docx
  • 05.05.2020
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала Комплексное занятие по английскому языку 3 класс.docx

Комплексное занятие по английскому языку 3 класс

 

1.      Рифмовка- приветствие.

Hello, hello, hello to you.

Hello, hello!

I’m glad to see you!

 

2.      Фонетическая зарядка.

Звук [ æ ]

A little cat, a little cat,

A little cat is not very fat.

It’s not fat, but it is sad.

It’s very, very sad.

Звук [ ð ]

This is a rainbow,

This is a tower,

This is a window,

This is a flower.

 

Звук [Ɔ:]

Small ball is in the hall.

 

 

3.      Актуализация.

 

А) Замени слова на английские, чтобы получилось предложение.

  1. Это  ___________ is a stone.
  2. Тот  ___________ is a kite.
  3. Эти  ___________ are pens.
  4. Те     ___________ are books.
  5. Та     ___________ girl is happy.
  6. Этот ___________ boy is sad.
  7. Те     ___________chicks are yellow.
  8. Эти   ___________ frogs are green.

 

В) Заполни пропуски местоимениями.

                               my,   his,   her,    its

  1. I can see a girl. _________ name is Ann.
  2. I am a pupil. ________ name is Sam.
  3. This is Tom. And this is _______ dog.
  4. Polly is a doll. It is ________ house.
  5. I am happy. _________ sister is happy too.
  6. I can see a boy. He rides _________ bike.
  7. This is a house. ________ roof is brown.
  8. She has a cat. ________ cat is black.

 

С) Выбери have или has.

1.      I __________ a dog.

2.      She ________ a cat.

3.      You ________ two birds.

4.      He  _________ a bike.

5.      We __________ books.

6.      It ___________ a big nose.

7.      They _________ three cows.

D) Закончи предложения, выбрав правильную форму глагола.

  1. I (speak/speaks) English well.
  2. My sister (like/likes) to read books.
  3. My parents (eat/eats) ice cream in the evening.
  4. We (cook/cooks) in the afternoon.
  5. Sam (ride/rides) his bike in the morning.
  6. We (read/reads) books in the evening.
  7. His brothers (sleep/sleeps) at night.
  8. I (play/plays) tennis in the afternoon.
  9. Jane (eat/eats) apples in the morning.

 

E) Закончи предложения, вставляя to там, где нужно.

  1. I like ……. eat cakes. I can ……. eat five cakes.
  2. Rose likes …….. feed her dog.
  3. Fred and Steve like …… read English books. They can ….. read well.
  4. We like ……. sing. We can …… sing very well.
  5. He likes ….. speak French. He can ….. speak French but not very well.
  6. Mary likes ……. jump.  She  can ……. Jump very well.

 

F) Напиши, что ты умеешь делать хорошо, что – очень хорошо, а что – не очень хорошо

Образец: I can run well.

                I can jump very well.

                I can swim but not very well.

ride a bike, read books, speak English, sing songs, help mummy, teach my dog,

speak Russian, jump, swim in the lake

G) Выберите can или cant:

1.      Birds ………….. fly.

2.      Dogs ………….. run.

3.      Frogs ………….. read.

4.      Horses ………… speak English.

5.      Pigs ………….. eat apples.

6.      Sparrows ………… swim.            

7.      Cows ………….. fly.

8.      Cats ………….. run.

9.      Chicks ………….. eat chocolate.

10.  Birds ………… sing.

11.  Chimps ………….. jump.

12.  Kangaroos ………… swim.            

 

4.      Новая тема.

- Чтобы спросить «Умеешь ли ты что-то», нужно сделать так:

Can (могу, умею)

 

Утверждение

Вопрос

Ответы

He can run.

Can he run?

 

Yes, he can.

No, he can’t.

 

 

5.      Закрепление нового материала.

А) Допишите ответы на вопросы:

1.      Can you read English books? – Yes, _____________

2.      Can Tom and Mel play ping-pong? – No, _____________

3.      Can you and your sister skate? – Yes, ______________

4.      Can Mary ski well? – No, _______________

5.      Can John drive a car? – No, _____________

6.      Can you count well? – Yes, _____________

7.      Can Jim and Sam skate? – No, _______________

8.      Can you and your mum read? – Yes, ___________

 

В) Составьте из данных слов вопросительное предложение. Запишите его.

1.      Mary/ can/ well/ cook?  ________________________________________________

2.      you/ play/ can/ football? _______________________________________________

3.      write/ a song/ he/ can?   _______________________________________________

4.      Sam/ drive/ can/ a car/ well? ____________________________________________

5.      Ted/ can/ read/ books/ English? __________________________________________

6.      you/ play/ can/ very/ well?  ______________________________________________

7.      Jack/ skate/ on the lake/ can? ____________________________________________

 

6.      Повторение и закрепление.

 

A)    Напишите числительные словами

 

12 __________________clocks                              15 __________________chicks

18 __________________buses                               13 __________________ships

20 __________________cows                                17 __________________songs

11 __________________sparrows                          14 __________________pens

15 __________________birds                                19 __________________desks

13 __________________cats                                  20 __________________lamps

 

B)    Найди в рамках противоположные по смыслу слова. Запиши получившиеся пары слов.

 

thin, old, long, clean, happy,

new, fat, weak, small

sad, young, dirty, thick, short, old,

thin, big, strong

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

 

7.      Итог занятия.

-         Bye, bye, bye, bye. Goodbye.


 

-