Конспект урока в 6 классе
Урок повторения по теме «Страна за океаном »
1. Организационный момент. Приветствие.
-Good afternoon! Glad to see you. How are you? You look nice today!
What date is it today?
2. Постановка целей и задач
- Look at the screen. На экране картинки по теме «The USA» (Слайд1-2)
- So, what shall we talk about today? (About the USA). You are right. The theme of our lesson is the USA. We’ll revise everything we’ve already learnt about the USA.
- Today we are going to have a competition-lesson ”Who knows the USA better?” Let’s divide into 3 teams. Choose the leaders (the captains). Come here and choose your names:” Christopher Columbus”,”The country across the ocean”, “New York”. Each of group have a small flag of the USA. For each right answer you will get a star (a state) which helps you to complete the flag. At the end of the lesson We’ll count how many states you have got. Каждый лидер после каждого задания заполняет оценочный лист на участников своей группы
3. Фонетическая зарядка (Слайд 3)
Repeat after me: the USA, America, North, South, Columbus , DC , New York, the Mississippi, Mexico, Canada,Alaska, Rocky
island [ˈaɪlənd]
mountain [ˈmaʊntɪn]
ocean [ˈəʊʃn̩]
Alaska [æ'læskə]
New York ['nju:'jo:k]
District of Columbia ['distriktəvkə'l∧mbiə]
Europe [ˈjʊərəp]
North America [nɔːθ əˈmerɪkə]
South America [ saʊθ əˈmerɪkə]
Asia [ˈeɪ ʃə]
- What do you know about the USA? Please, answer my questions:
1. What is the official name ?
2. What continents of America do you know? (…North America and South America)
3. When did Columbus discover America? (1492)
4. How many states are there in the USA? (50)
5. What is the capital of the USA? (Washington, DC)
6. What is the largest city in the USA?
4. Формирование навыков аудирования (Слайд 4-5)
Would you like to listen to the song about New York ? Now the first task for you is Listening.You listen to the song attentively and complete the sentences. (Звучит песня, дети заполняют пропуски, проверяем). Let’s sing the song!
Task 1
New York, New York
1.(Start)… spreading the news,
I'm leaving …( today)
I want to be a part of it -
(New York)…, New York
2.These vagabond shoes,
are longing to stray
Right through the very heart of it -
New York, New York
3. I want to wake up in a … (city),
that doesn't …(sleep)
And find I'm king of the…( hill) -
top of the heap
Excellent. Do you like the song? Do you know – Who sing the song? (Слайд 6) Frank Sinatra is the American singer, pop star. Американский киноактёр, кинорежиссёр, продюсер, шоумен, певец. Одиннадцать раз становился лауреатом премии «Грэмми». Славился романтическим стилем исполнения песен и «бархатным» тембром голоса. В XX веке Синатра стал легендой не только музыкального мира, но и каждого аспекта американской культуры.
You will get a star.
5. Актуализация лексико – грамматического материала прошлых уроков.
1)Let’s continue our travelling of the USA. ( Слайд 7) « REMEMBER COLUMBUS»Двое учащихся читают стихотворение( 1 на английском, 2 на русском языках)
«LET’S REMEMBER COLUMBUS»
In fourteen hundred and ninety-two
Columbus sailed the ocean blue…
Let’s sing together this old song
About the voyage that took him long,
About the sailors, those strong brave men,
Let’s sing and remember them all again!
–
Мы песню споем о пятнадцатом веке
И вспомним о смелом простом человеке
О славном Колумбе, который не зря
Со смертью играл, покоряя моря.
Мы вспомним о сильных, отважных матросах,
Которые смело, без лишних вопросов,
Пошли за Колумбом... от дома вдали...
И новую землю открыть помогли.
Look at Task 2. Work in pairs. Choose the write answer. После выполнения задания пары в команде меняются листочками, взаимопроверка (Слайд 8)
1) Christopher Columbus
discovered America in the ... century.
a) 13th
b) 14th
c) 15th
2) Columbus was born in
... .
a) Spain
b) America
c) Italy
3) He lived in ... for
many years.
a) Europe
b) Asia
c) America
4) People in Spain were
much interested in ... in the 15th century.
a) Europe
b) Asia
c) America
5)
In 1492 Columbus decided to go ... to get to India.
a) west
b) south
c) east
6) Columbus discovered
... during his first voyage to the New World.
a) North America
b) Central America
c) South America
Ok. Thank you. 2 points go to …. Лидеры оценивают участников команды.
2). Look at Task 3 ”The country across the ocean” You can see a crossword. Please, do it .Work in group. После выполнения задания группы меняются кроссвордами с участниками других команд (Слайд 9-10)
1. The longest river in the USA. (the Mississippi)
2. The capital of the USA. (Washington,DC)
3. The USA borders on (граничит) it in the south. (Mexico)
4. The USA borders on (граничит) it in the north.(Canada)
5. The highest mountains in the USA.(Rocky)
6. The biggest state in the USA (Alaska)
Динамическая пауза (Слайд 11)
Excellent. You will get a star. Лидеры оценивают участников команды.
3). The next task for you is Task 3 “New York” . Work in pairs .
Use the words from the box and complete the sentences (Слайд 12-13)
Sleeps cultural skyscrapers сentral lies symbols
|
1. Some people say that New York is the ……………...capital of the world.
2. New York …………..on some islands.
3. It is the city that never ……….
4. New York is famous for its streets, avenues and ………
5. Manhattan is the ……………part of New York.
6. One of the ……. was a present from French people.
Ok. Thank you. 2 points go to …. Лидеры оценивают участников команды.
6. .Speaking. Устная речь (рассказы учащихся) ( Слайд 14-17)
Open you books And now you make up a story and tell us ….(5-7 sentences). You can use the plan on p.47-48. Дети готовят рассказ, а один член кома представляют его у доски.
Thanks. You are clever. You get 3 points. Лидеры оценивают участников команды.
7.Обобщение материала
Учитель предлагает учащимся составить синквейн по теме урока.(Слайд 18)
We speak a lot about America. Now let's make up a cinquain on our topics It’s a short poemof 5 lines- a title, 2 adjectives, 3 verbs, a phrase, a conclusion.
Синквейн – стихотворение,состоящее из 5 строк.
Тема.
Два прилагательных.
Три глагола.
Фраза (личное отношение к теме).
Слово-синоним 1 строки.
Дети предлагают свои варианты в каждой строчке, на экране обобщенный вариант
The USA (Слайд 19)
Large, interesting
Visit, travel, speak English
It’s beautiful country across the ocean
America
8. Подведение итогов.
Well, our lesson has come to the end, let’s count your stars. How many stars have you got? So the winner is: !!! Let’s greet them!! Your marks for today: Лидеры команд дают оценку своим участникам и себе, аргументируя свои оценки
Will you write down your HW ? (Слайд 20)
На экране цифра 50
What is it? What number is it? Right. What can you say about 50 and the USA?
50 states
Homework: on p 52 ex.8 ( Do project work or project-presentation. Find out the information about American states/ Use the plan. (Слайд 21)
«5» - 5 states
«4» - 4 states
«3»- 3 states
Look at the screen. Видео-песня «America» (Слайд 22)
You were so clever and active today. Thank you for the lesson. Good bye.
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.