Контрольная работа 3--4 варианты
Оценка 4.8

Контрольная работа 3--4 варианты

Оценка 4.8
Контроль знаний
doc
английский язык
Взрослым
10.01.2017
Контрольная работа 3--4 варианты
Итоговая контрольная работа для СТУДЕНТОВ 1 курса СПО позволит преподавателям выяснить уровень знаний учащихся по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ. Контрольная работа 3-4 вариантов. Студентам необходимо прочитать текст и перевести, поставить вопросы разного типа, среагировать и написать правильные реплики по заданной тематике, перевести предложенные предложения и выбрать один из вариантов к последнему заданию.
контрольная работа.doc
В 3 I. Read the text and translate it in written form.         Every morning we begin our day with a cup of tea. We drink tea every day. But only three  hundred years ago people in Europe did not know anything about tea.         There is a story of an English sailor who brought home some tea leaves as a present for her  mother.         She told her friends about the present and invited them for dinner to try “tea”. When her  friends came, the old woman brought in a dish and put it in the table. There were brown leaves of tea on it. The guests began to eat those leaves, but, of course, nobody liked it. At that moment  the sailor came in. He looked at the table, smiled and said: “Mother, what have you done with  those leaves?”  “I have boiled them as you told me to do” answered the woman. “And where is  the water?” asked the sailor. “I have thrown it away, of course?” was the answer. “Now you may throw the leaves away too,” said her son. II. Put not less then 5 questions to the text.  III. Respond to the following words and expressions. Respond to the following apologies and thanks: Thank you for your help. – ………………………………………………………. Sorry I’m late. – ………………………………………………………………….. I’m afraid I’ve broken the cup. – ………………………………………………… I’m sorry to trouble you, but could you give me your pen for a moment? –……...  Thanks awfully. – ………………………………………………………………... VI. Translate the following sentences. 1. Во сколько нас рейс? 2. Во сколько регистрация? 3. Где находиться речной порт? 4. Как проехать на вокзал? 5. Вы должны быть в аэропорту в 7 часов. V. Choose the right answer. 1. I'm afraid that the herring we had for supper has given me ....... . indigestion      infection       sickness         indisposition 2. The delicious spread of sweets made the child's mouth ....... . cold          dry          wet         water 3. Please put some more water in my coffee, because it is too ....... . black       thick    strong      dense  4. I loved the ice­cream, but the cake was a bit too sweet for my ....... . appetite       desire      flavour      liking  5. If there is one thing I don't like, it is ....... tea. light        weak          delicate         pale В 4 I. Read the text and translate it in written form. Use of Silverware             Choosing the correct silverware from the variety in front of you is not as difficult as it  may first appear. Starting with the knife, fork, or spoon that is farthest from your plate, work  your way in, using one utensil for each course. The salad fork is on your outermost left, followed by your dinner fork. Your soupspoon is on your outermost right, followed by your beverage  spoon, salad knife and dinner knife. Your dessert spoon and fork are above your plate or brought  out with dessert. If you remember the rule to work from the outside in, you’ll be fine.  There are two ways to use a knife and fork to cut and eat your food. They are the American style  and the European or Continental style. Either style is considered appropriate. In the American  style, one cuts the food by holding the knife in the right hand and the fork in the left hand with  the fork tines piercing the food to secure it on the plate. Cut a few bite­size pieces of food, then  lay your knife across the top edge of your plate with the sharp edge of the blade facing in.  Change your fork from your left to your right hand to eat, fork tines facing up.  II. Put not less then 5 questions to the text.  III. Respond to the following words and expressions. Respond to the following apologies and thanks: Thank you for your help. – ………………………………………………………. Thank you for lending me the book. – …………………………………………... Excuse me, but you aren’t quite right. – …………………………………………. I’m sorry I interrupted. – ………………………………………………………… Excuse me, it was an accident. – ………………………………………………… VI. Translate the following sentences. 1. Мне плохо. Принесите воды, пожалуйста. 2. Вы любите путешествовать? 3. Мне нужно позвонить. Дайте, пожалуйста телефон. 4. Где находиться вагон – ресторан? 5. Правильно ли я еду в Москву? V. Choose the right answer. 1. If there is one thing I don't like, it is ....... tea. light        weak          delicate         pale  2. I wouldn't eat those gooseberries if I were you, they don't look ....... to me. ripe         ready       formed         underdone 3. The dinner was excellent, the dessert was particularly ....... . desirable           flavoured           delicious        tasteful 4. Her pastry is as light as a ....... . cloud           feather         breath         leaf 5. Those vegetables are very tasty, I'm sure you would like them if you only ....... them. proved      tested         examined        tried

Контрольная работа 3--4 варианты

Контрольная работа 3--4 варианты

Контрольная работа 3--4 варианты

Контрольная работа 3--4 варианты

Контрольная работа 3--4 варианты

Контрольная работа 3--4 варианты
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
10.01.2017