Методическая разработка открытого урока по литературному чтению на ногайском языке во 2 классе на тему: Л.Н.Толстой «Коькемнинъ асы»
Оценка 4.9

Методическая разработка открытого урока по литературному чтению на ногайском языке во 2 классе на тему: Л.Н.Толстой «Коькемнинъ асы»

Оценка 4.9
docx
28.06.2023
Методическая разработка открытого урока по литературному чтению на ногайском языке во 2 классе на тему:  Л.Н.Толстой «Коькемнинъ асы»
Открытый урок по ногайскому языку на тему %22Коькемнинъ асы%22.docx

Методическая разработка открытого урока по литературному чтению

на ногайском языке во 2 классе на тему:

Л.Н.Толстой «Коькемнинъ асы»

Цель урока: вызвать интерес к произведениям Л.Н. Толстого и способствовать формированию положительных человеческих качеств у младших школьников.

Задачи урока:

- продолжить формирование навыков чтения, умения работать с текстом;

- воспитывать способность к духовному самообогащению, рефлексивным проявлениям, самооценке и самоконтролю поведения.

Планируемые результаты

Предметные:. продолжить учить воспринимать на слух художественное произведение, прогнозировать содержание произведения по иллюстрации и заголовку, отвечать на вопросы по содержанию прочитанного, выразительно и внимательно читать

Метапредметные:

-регулятивные: формулировать учебную задачу урока в совместном обсуждении; соотносить её выполнение с формулировкой в конце урока; оценивать поступок героя.     

-познавательные: сравнивать эпизоды одного текста между собой; понять идею произведения в ходе анализа; анализировать поступки и чувства героев; формировать умения анализировать, сравнивать и обобщать информацию, составлять устные высказывания, структурировать полученные знания, адекватно оценивать свои действия.

-коммуникативные: делиться своими размышлениями, впечатлениями; слушать товарищей по классу до конца, не перебивая; проявлять уважение к различным точкам зрения, прислушиваться к тому, что говорят другие; объяснять и доказывать свой выбор и выполняемые действия; развивать способность к связной логически целесообразной форме речи.

Личностные: усвоить главный урок, извлечённый из рассказа; формировать положительное отношение к урокам литературного чтения на ногайском языке; воспитывать честность, чувство сопереживания;

Характеристика класса: В классе обучается 7 человек. Дети с разным уровнем развития творческих способностей. Есть активные дети, есть пассивные, есть  которые быстро выполняют задания, хорошо понимают ногайский язык и , наоборот, очень медлительные. Так же уровень усвоения ими учебного материала разный.

Ресурсы:

- мультимедиа-проектор, компьютер, презентация

- карточки для работы в паре, группе;

- иллюстрации, надписи, фото, тучки и солнце

- «Ногай тил» // 2 класс// Д.К.Джанбидаева, З.К.Кумратова// Карачаево-Черкесское ОАО «Полиграфист» // 1992 г.

 

Структура урока

I. Организационно-мотивационный этап

Суьйинишли конъырав занъырады,

Сиз дерис басламага аьзирсизбе,

Колларынъыз?

Аякларынъыз?

Белинъиз ?

Татымлы болып тынълайык

Эм бир-биримизге коьмек этейик.                   1 слайд

Буьгуьнги деристе бизге сизинъ тынълавынъыз, баскалардынъ эм оьзлеринъиздинъ юрисин тенълестирип билмеге керек болады.

Куьннинъ саьвлесин яде булытты коьтерип оьзинъиздинъ аьлиги шырайынъызды коьрсетинъиз. Куьннинъ саьвлесин коьтергенлер баьрисинеде коьрсетип, оьзинъиздинъ аьруьв шырайынъыз бан боьлининъиз. Бир-биринъизге йылмайып алынъыз.

II. Актуализация знаний.

На экране: “Дуныя куьннинъ саьвлеси мен йылтырайды, аьдем билим мен йылтырайды ”. (2 слайд )

- Бу айтувдынъ маьнесин кайтип анълайсыз?

- Сизинъ уьйдеги борышынъызды тергеп алайык.

Выставка рисунков. Не зат ясалынган суьвретте?

По ролям окув

III. Формирование новых знаний.

- Айтшынъыз, бу окув деристе биз неге уьйренмеге керекпиз?

- Хабар ман ислеп кайдай сулыплар алмага боламыз?

Окытувшы балалар ман бирге кластер туьзеди.

Тынъламага уьйренемиз   

Соравлар бермеге
Хабарын айтпага
 


                                                                                                                  

Хабар
Соьзлердинъ маьнесин анълатпага
анълап
 

 

 

 


                                                                                               

Суьвретлерди тенълестирмеге
Окымага
дурыс этип
 

 


                                                                                                                                

 

Учитель: Алдын деристе биз хабар айтып уьйренген эдик. Буьгуьнги дериске кайдай мырад алдымызга саламыз?

Знакомство с автором произведения.

Учитель: Бир-бир аьдемлер хабарды эсине калдырады, тек авторын мутадылар. Кайтип ойлайсыз, ол дурыспа?

Учитель: Л.Н.Толстой орыс язувшы. Онынъ хабары неше туьрли тилгеде коьширилген. Соны ман ногай тилгеде онынъ хабарлары белгили. Оны ман ювык танысып алайык.

Портретине карап, айтшынъыз, кайдай аьдем ол болган деп ойлайсыз?  3 слайд

Метод «Чтение с пометами». 

Текстлар партада. Экевлесип ислейдилер, окыганда хабардынъ шетине белгилер саладылар.

V  билемен
+  билдим 
?  дагы билмеге керек

 

Лев Николаевич Толстой 28 августта 1828 йылда Ясная Поляна имениеде яшаган.

Онынъ аьелинде 7 аьдем эди. Тек анасы ман атасы эртерек оьлгенлер.

Ол 82 йыл яшаган эм коьп завыклы китаплар балаларга язган.

Лев Николаевичтинъ биринши китабы «Детство» болган. Онда ол оьзин яшавын акында язган

Ярлы балаларга ол мектеб ашкан, эм китаплар шыгарган. Онда ол оьзи окытувшы болып ислеген.

Лев Толстой балалар ман бирге шана ман ойнайтаган эди, агашлыкка баратаган эди.

Ол бек ислемеге суьетаган эди.: отын кесип, пишен шалып, ер казып исеген.

Лев Толстой бир кесек заман бизим Чечняда Старогладовский авылда яшаган. Онда ога багысланган музей бар.

                        4 слайд

- Лев Николаевич Толстой акында баьри заттыда билген эдинъизбе?

- Кайдай янъылыс билдинъиз?

- Кайдан онынъ акыннан таппага болады?

- Л.Толстой оьзининъ хабарларында татымлыкка, ярдамласувга, яхшылыкка шакырады. Ол кишкейлерге коьмек этпеге керегин, уьйкенлерге сый этуьвин хабарларында бизге коьрсетеди.

- Буьгуьн биз онынъ бир хабары ман танысып аламыз. Тек онынъ атын сиз оьзинъиз билмеге керексиз.

Тактада: Л.Н. Толстой ... (“Коькемнинъ асы”)

Букваларды санман ерлестирип, адабияттынъ атын билермиз.

                          

ы

нъ

к

е

с

и

а

оь

к

н

м

 

21

17

10

13

20

16

19

11

12

15

14

18

                5 слайд
          

Адабият пан таныстырув. Китап пан ислев

Китаптынъ 30 бетин ашынъыз.

Суьвретке эм атына карап хабар нединъ акында болар деп ойлайсыз?

Окытувшы окыйды

- Иштелиги акыннан дурыс ойлап турыкпа?

- Ярадыма хабар? Энъ де куьшли не зат ярады?

-Кайсы герой сизге ярады? Не уьшин?

- Ванядынъ орнында болмага суьесизбе?

- Не уьшин?

 - Ванядынъ орнында сиз не этерединъиз?

- Кайсы соьзлердинъ маьнесин анъламадынъыз?

- Бу хабарды Л.Толстой оьзи ойлап язганма яде болган затпа? Не уьшин?

Л. Н. Толстой аьр дайым болган зат акында язатаган эди. Бу хабардага затларда Ваняман уьшин болган.

IV. Физкультминутка.

– Кайтип яшайсынъ?

- Кайтип юресинъ?

- Кайтип шабасынъ?

- Кайтип кеште уйклайсынъ?

- Кайтип аласынъ?

- Бересинъ ше?

- Кайтип уьндемейсинъ?

- А олтырасынъ?

 

V. Первичное закрепление

Окытувшы токтап окыйды эм аьр дайым сорав береди.

 «..Емеге бек суьеди.…»

- Ваня не этти деп ойлайсыз?

«…Ваня кызардыда айтты…»

- Недеп айтты?

«…Сонда атасы айтады…»

- Недеп атасы айтады?

« …Ваня агарып кетти эм айтты…»

- Неден Ваня коркты?

«… Баьрисиде …»                             

Приём фишбоун

http://katti.ucoz.ru/_pu/57/s72771529.jpg

-Не уьшин  Ваня сондай кавыфлыга туьсти?

 Текстти «цепочкой» окыйык эм баладынъ шырайын тергейик. (По факту выберем причину.)

Окувдан сонъ тергев.

- Ваня кайдай яслы болган? (Маленький.)

- Автор онынъ акында кайтип язады? (Он никогда не ел слив.)

- Коькемди коьргенде Ваня оьзин кайтип юргистти ? (Нюхал их, они ему нравились, всё ходил мимо).

- Даяналмады деген соьзди кайтип анълайсыз? (Не вытерпел.)

- Ваня кашан кызарды? (Прочитайте.)

- Кайдай ойга ол коьмилди? (Стыд.)

- Юткан асыктан оьлмеге болады дегенде Ваняга не болды? (Побледнел.)

- Сонда Ваня кайдай ойга коьмилди? (Испуг, страх.)

-Кайдай соьзбен хабар битеди? (Заплакал.)

-Бу ерде Ваня кайдай ойга туьсти? (Грусть.)

-Итак, кайдай ызына келдик ? Не уьшин  Ваня сондай кавыфлыга туьсти? (Нужно всегда говорить правду.)

- Кайдай янъылыстан Л.Толстой бизди сакламага суьйди?                                                                       (Нельзя лгать, надо говорить правду. Если сделал плохой поступок, надо найти смелости сознаться. Иметь силу воли, уметь терпеть. Это и есть мудрость, которую сегодня нам поведал Л.Толстой.)

Оьз алдына окув           

- Сиз балага языгынъыз ийидиме?

- Не уьшин?

- Сорамай алмага ярайма?

- Сиз ога сондай эткенге разлык этерединъизбе?

- Разлык этпеге керек? Ашланып, акырып турмага ярамайды?

 

VI. Вторичное закрепление

Хабарды кайтаралап окув эм группа ман ислев

 

1 группа –слайдларды орны ман тенълестирип салув  (проверка сигнальными карточками)

2 группа- Ванядынъ атыннан хабар тизуьв

 

VII. Итог урока.

- Кайдай хабар ман таныстык?

- Буьгуьнги салган мырадларымызды биз толтырдыкпа?

- Кая, тергеп алайык( чтение кластера и проверка сигнальными карточками)

-  Неге бу хабар бизди уьйретеди? (Говорить правду, быть терпеливым, иметь силу воли, если совершил плохой поступок, надо иметь мужество сознаться, уметь прощать, быть великодушным.)

VIII. Дифференцированное домашнее задание.

- Ким хабарды аьруьв этип окымага суьеди?

- Ким хабарын айткысы келеди?

- Ким суьврет ясайды? Ким Ваняга хат язады?

IX. Рефлексия.

Мен аьли сизинъ шырайларынъызды куьннинъ саьвлесинде коьрмеге суьемен.

Коьз эм авыз ясап тактага илинъиз.

X. Оценивание

Дерис уьшин савболынъыз

 Оьзи-оьзинъизди группаман  белгилеп алынъыз


 

Методическая разработка открытого урока по литературному чтению на ногайском языке во 2 классе на тему:

Методическая разработка открытого урока по литературному чтению на ногайском языке во 2 классе на тему:

Татымлы болып тынълайык Эм бир-биримизге коьмек этейик

Татымлы болып тынълайык Эм бир-биримизге коьмек этейик

Портретине карап, айтшынъыз, кайдай аьдем ол болган деп ойлайсыз? 3 слайд

Портретине карап, айтшынъыз, кайдай аьдем ол болган деп ойлайсыз? 3 слайд

Не уьшин? - Ванядынъ орнында сиз не этерединъиз? -

Не уьшин? - Ванядынъ орнында сиз не этерединъиз? -

Окувдан сонъ тергев. - Ваня кайдай яслы болган? (Маленький

Окувдан сонъ тергев. - Ваня кайдай яслы болган? (Маленький

Кайдай хабар ман таныстык? -

Кайдай хабар ман таныстык? -
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
28.06.2023