Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса
Оценка 4.9

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Оценка 4.9
Домашнее обучение +11
pdf
английский язык
5 кл
06.01.2017
Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса
Одно из условий успешного общения на иностранном языке на доступном детям уровне - качественно сформированные лексические навыки, являющиеся важным компонентом содержания обучения иностранному языку. Практика показывает, что примерно к середине обучения в школе встает проблема повышения эффективности обучения лексике. Это вызвано тем, что у учащихся накапливается определенный лексический запас, им становится все труднее запоминать новые слова и сохранять их в памяти. Начинается процесс забывания лексических единиц. В связи с этим страдает качество речи (как устной, так и письменной), так как оно находится в прямой зависимости от сформированности лексических навыков.Кроме того, расширяющийся круг ситуаций общения требует большего объема лексических единиц и более прочных лексических навыков. Таким образом, нарастает необходимость увеличения словаря учащихся, более качественного запоминания и сохранения лексических единиц в памяти каждого учащегося и организации более интенсивной тренировки в их употреблении для создания учащимися самостоятельных речевых произведений. Данное пособие предлагает разнообразные виды лексических упражнений, которые учитель может использовать на разных этапах преподавания английскому языку в 5 классе по учебнику “Enjoy English-3”. Лексические навыки формируются на уровне слова, затем на уровне предложения и, наконец, на уровне текста.
© Лукашенко В.В. Vocabulary Challenge.pdf

 

     

Vocabulary Challenge

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3”  для 5 класса

 

 

 

 

 

 

                                                                        Автор-составитель - Лукашенко В.В.          

                                                                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              Введение

Одно из условий успешного общения на иностранном языке на доступном детям уровне - качественно сформированные лексические навыки, являющиеся важным компонентом содержания обучения иностранному языку. 

Практика показывает, что примерно к середине обучения в  школе встает проблема повышения эффективности обучения лексике. Это вызвано тем, что у учащихся накапливается определенный лексический запас, им становится все труднее запоминать новые слова и сохранять их в памяти. Начинается процесс забывания лексических единиц. В связи с этим страдает качество речи (как устной, так и письменной), так как оно находится в прямой зависимости от сформированности лексических навыков. Кроме того, расширяющийся круг ситуаций общения требует большего объема лексических единиц и более прочных лексических навыков. 

Таким образом, нарастает необходимость увеличения словаря учащихся, более качественного запоминания и сохранения лексических единиц в памяти каждого учащегося и организации более интенсивной тренировки в их употреблении для создания учащимися самостоятельных речевых произведений. 

Данное пособие предлагает разнообразные виды лексических упражнений, которые учитель может использовать на разных этапах преподавания английскому языку в 5 классе по учебнику “Enjoy English-3”. Лексические навыки формируются на уровне слова, затем на уровне предложения и, наконец,  на уровне текста.

Виды лексических упражнений на уровне слова:

*   Crossword

*   Decoding

*   Framework

*   Hidden Letters

*   Magic Square

*   Matching

*   Missing Letters  Multiple Choice

*   Spiral

*   Word Jumbles

*   Word Links

*   Word Search

*   Word Shapes

Виды упражнений на уровне предложения:

*   Missing Words

*   Scrambled Sentences

Виды упражнений на уровне текста:

*   Missing Letters in Text

*   Cloze

*   Cryptogram

*   Punctuation

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  Unit 1. Hello! Nice to see you again!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


1.           use

2.           study

3.           Physical Education

4.           age

5.           Art

6.           foreign

7.           How long...?

8.           Drama

9.           spend

10.       go abroad

11.       party

12.       Literature

13.       start

14.       miss

15.       form

16.       Science

17.      


uniform

18.       bright

19.       timetable

20.       Information Technology

21.       nickname

22.       History

23.       subject

24.       travel

Schoolhouse Technologies                                                                                Vocabulary Worksheet Factory










































































1.           to Russia he didnt say anything about his trip

2.           idea no

3.           meeting today i will speak at the

4.           the news whats

5.           slowlyplease speak

6.           is best they sayEast or Westhome

7.           told me to buy some milk after school my mother

8.          


you nice to meet

9.           about your  holidaysMike tell me

10.       meeting today i will speak at the

Schoolhouse Technologies                                                                                Vocabulary Worksheet Factory






Class:

Teacher:

Word Search

 

Name:                                             Date:

1.         учиться

2.         яркий;умный

3.         возраст

4.         праздник,вечеринка

5.         литература

6.         использовать

7.         естественные науки

8.         скучать;пропускать

9.         иностранный

10.     путешествовать

11.     искусство,рисование

12.     Как долго

13.      история

14.      класс

15.      расписание

16.      урок драматического искусства

17.      проводить

18.      выехать за границу

19.      предмет

20.      форма

21.      начинать

22.      псевдоним,прозвище

23.      физкультура

Schoolhouse Technologies

Vocabulary Worksheet Factory

What did one elevator say to the other? "I think I'm coming down with something!" At the bottom of the page is a list of words. These words are hidden in the puzzle. The words have been placed horizontally, vertically, or diagonally - frontwards or backwards. When you locate a word, draw a circle around it.

D

X

F

N

A

R

T

F

E

Y

L

T

P

B

O

J

M

K

U

L

M

H

O

W

L

O

N

G

?

B

I

H

W

M

I

S

S

S

B

G

D

B

R

I

G

H

T

N

C

A

T

L

S

B

E

U

B

K

Q

B

V

W

G

R

B

J

S

S

N

G

E

M

T

S

C

I

E

N

C

E

J

T

W

J

O

U

N

I

F

O

R

M

A

Y

F

K

S

G

R

J

W

I

C

Y

T

F

S

M

I

J

A

I

R

I

Z

W

U

O

R

A

P

M

F

O

W

O

P

D

Z

Z

T

J

T

S

L

X

B

A

C

U

A

E

D

B

Z

R

E

B

N

N

U

G

W

T

S

O

J

B

I

U

R

T

C

V

U

M

N

F

B

G

R

V

N

U

J

G

E

R

T

S

T

A

H

N

I

R

D

O

S

U

E

H

A

D

O

U

C

O

X

E

Y

B

I

O

H

X

X

P

F

M

J

Z

D

Y

K

S

T

A

Z

E

U

L

S

N

Z

F

O

R

E

I

G

N

D

R

A

M

A

D

L

K

P

E

T

Z

N

V

I

C

W

G

G

D

I

E

T

R

A

V

E

L

U

X

O

P

H

Y

S

I

C

A

L

E

D

U

C

A

T

I

O

N

I

T

R

O

D

N

I

C

K

N

A

M

E

X

C

K

J

I

W

H

K

P

Y

G

S

M

O

C

I

N

A

A

G

E

E

S

P

H

B

L

- 2 -

STUDY

HISTORY

START

SPEND

GO ABROAD

FORM

PHYSICAL EDUCATION

UNIFORM

SCIENCE

MISS

TIMETABLE

ART

TRAVEL

FOREIGN

BRIGHT

HOW LONG...?

PARTY

USE

AGE

DRAMA

LITERATURE

SUBJECT

NICKNAME

 

Schoolhouse Technologies                                                                                Vocabulary Worksheet Factory








 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    Unit 2. We are going to travel

50

 



1. group 2. programme 3. educational 4. invitation 5. local 6. to be responsible for 7. social 8. to stay 9. to be going to 10. situation 11. weekend 12. picnic 13. partner 14. to arrange 15. to shake hands 16. cinema 17. theatre 18. to play sport 19. to kiss

1. in time i hope you will arrive at the station

2. a bad  idea not

3. do you usually come home after school at what time

4. this theatre how many times have we met each other in


5. programmes hell be responsible for the educational and social

6. nice of you how

7. be OK i think that will

8. but sorry

9. time tomorrow see you this

10. to make friends with you the first time I saw you I decided

1. this theatre how many times have we met each other in

2. idea not a bad

3. but sorry

4. at the station in time i hope you will arrive


5. will be OK i think that

6. programmes hell be responsible for the educational and social

7. after school at what time do you usually come home

8. nice of you how

9. time tomorrow see you this

10. I saw you I decided to make friends with you the first time


backwards. When you locate a word, draw a circle around it.

 

T

H

E

A

T

R

E

T

P

I

S

I

T

U

A

T

I

O

N

K

 

 

Y

U

Q

E

Z

X

U

L

T

E

Q

B

P

C

R

R

W

B

V

L

 

 

B

J

Q

E

R

G

X

S

O

H

X

S

O

C

I

A

L

S

B

B

 

 

Q

T

L

O

C

A

L

Q

K

O

L

N

D

Z

T

F

G

F

N

R

 

 

P

A

R

T

N

E

R

W

I

E

D

U

C

A

T

I

O

N

A

L

 

 

T

R

K

M

W

M

A

G

S

N

T

F

A

Q

M

V

P

P

U

U

 

 

O

G

F

K

E

A

A

Y

S

G

N

O

N

N

X

Z

W

T

R

K

 

 

A

T

O

B

E

R

E

S

P

O

N

S

I

B

L

E

F

O

R

I

 

 

R

D

J

H

K

F

E

I

E

I

S

I

T

O

S

T

A

Y

V

C

 

 

R

X

C

V

E

I

O

Q

T

O

S

H

A

K

E

H

A

N

D

S

 

 

A

D

I

U

N

C

J

H

A

Y

G

R

O

U

P

Q

H

M

D

P

 

 

N

P

N

A

D

R

U

E

P

R

O

G

R

A

M

M

E

S

N

I

 

 

G

P

E

T

O

B

E

G

O

I

N

G

T

O

U

G

I

J

E

C

 

 

E

I

M

P

D

P

I

N

V

I

T

A

T

I

O

N

H

J

G

N

 

 

F

Q

A

T

Y

U

J

S

X

J

C

B

K

S

W

Q

H

L

T

I

 

 

T

O

P

L

A

Y

S

P

O

R

T

Z

P

V

B

Z

D

Q

P

C

 

cinema

 

to kiss

group

 

to stay

invitation

 

educational

partner

 

local

picnic

 

social

programme

 

to be going to

backwards. When you locate a word, draw a circle around it.

 

N

T

O

B

E

R

E

S

P

O

N

S

I

B

L

E

F

O

R

N

 

 

B

T

V

R

H

Z

M

U

I

J

P

A

R

T

N

E

R

J

G

Q

 

 

E

O

Q

P

O

C

I

L

N

X

F

G

V

A

Y

Y

F

P

T

H

 

 

G

A

S

A

V

K

T

P

R

O

G

R

A

M

M

E

T

U

O

S

 

 

R

R

I

M

O

N

O

Q

Z

W

S

D

J

Z

L

L

O

R

S

T

 

 

O

R

T

X

O

S

P

R

R

E

F

J

I

A

J

H

S

P

H

M

 

 

U

A

U

T

B

Y

L

S

Y

E

T

D

V

S

G

J

T

I

A

G

 

 

P

N

A

H

N

S

A

G

U

K

N

D

C

M

F

H

A

C

K

H

 

 

U

G

T

E

O

S

Y

M

I

E

H

Q

V

R

F

F

Y

N

E

K

 

 

H

E

I

A

P

O

S

R

H

N

B

O

J

W

R

S

W

I

H

R

 

 

U

C

O

T

U

C

P

B

G

D

Y

L

O

C

A

L

T

C

A

O

 

 

Q

G

N

R

P

I

O

C

G

B

R

S

A

G

U

K

Y

R

N

A

 

 

I

Q

K

E

W

A

R

F

D

A

W

T

O

K

I

S

S

U

D

Z

 

 

T

C

A

P

E

L

T

I

N

V

I

T

A

T

I

O

N

J

S

Z

 

 

U

Q

E

I

Q

R

J

Y

O

E

D

U

C

A

T

I

O

N

A

L

 

 

Y

T

O

B

E

G

O

I

N

G

T

O

R

C

I

N

E

M

A

V

 

cinema

 

to kiss

group

 

to stay

invitation

 

educational

partner

 

local

picnic

 

social

programme

 

to be going to

backwards. When you locate a word, draw a circle around it.

 

E

T

O

B

E

R

E

S

P

O

N

S

I

B

L

E

F

O

R

K

 

 

D

I

Q

T

O

S

T

A

Y

M

I

N

V

I

T

A

T

I

O

N

 

 

U

A

U

Z

U

I

A

V

V

Q

E

J

L

N

B

T

Q

V

V

O

 

 

C

V

R

F

A

F

O

V

R

S

Y

G

O

Y

P

J

X

E

K

N

 

 

A

Y

X

S

O

C

I

A

L

F

P

V

C

H

Y

W

S

Z

I

S

 

 

T

W

E

E

K

E

N

D

K

B

O

U

A

I

K

R

E

Z

C

A

 

 

I

I

H

E

P

A

R

T

N

E

R

V

L

S

V

V

I

B

J

M

 

 

O

P

V

V

V

H

D

Q

D

D

P

I

C

N

I

C

M

K

V

J

 

 

N

R

T

O

B

E

G

O

I

N

G

T

O

G

R

O

U

P

E

I

 

 

A

O

J

G

B

T

F

F

K

T

O

A

R

R

A

N

G

E

V

J

 

 

L

G

R

Q

T

H

F

J

T

O

S

H

A

K

E

H

A

N

D

S

 

 

U

R

R

R

V

E

F

C

I

N

E

M

A

C

I

G

F

V

F

N

 

 

T

A

N

S

S

A

L

R

O

N

B

S

I

T

U

A

T

I

O

N

 

 

V

M

K

F

R

T

C

H

O

U

U

S

G

A

H

Q

M

S

L

W

 

 

T

M

C

X

W

R

Z

I

W

J

S

K

X

T

O

K

I

S

S

V

 

 

Y

E

J

J

N

E

T

O

P

L

A

Y

S

P

O

R

T

R

Y

T

 

cinema

to kiss

group

to stay

invitation

educational

partner

local

picnic

social

programme

to be going to


































































•et•c•ive’s n••es

I• •app•ned i• A••il. A •oy o• •welv• m•s•ed hi• t••in. H• d•dn’t kn•w ••yone •n •ur tow•.

•uddenl• h• •aw a ••range ma• t••ing •i•tures o• hi•. Th• b•y w•s •r•g•tened. H• •an •o t•e

•rou• •f ot••r bo•s o• th• st••ion a•d ••ined t•em.


Fi•all• the• fo•n• o•t th•t th• •t•ange ma• w•s a p•odu•er. H• wan••d •o f•nd a• •cto• f•r h•s n•w fil•.

Schoolhouse Technologies     Vocabulary Worksheet Factory D••ect•ve’s no•e•


I• happe••d i• A•r•l. A b•y •f twe••e m•sse• hi• t•ai•. H• di•n’t k•ow a••one i• •ur to•n. Sudden•• h• •aw a stra••e ma• t•k•ng p•ctu•es •f •im. Th• •oy •as f•i•hten•d. •e r•n •o t•e gr••p o• ot••r b•ys o• •he s•a•ion an• joi••d the•.

Final•• the• •oun• o•t th•t th• stra••e •an •as a ••oducer. •e w•n•ed •o fi•d a• •cto• fo• h•s n•w fil•.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

                          Unit3. Learning more about each other

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

91

 


Listed below are the spelling words for this week’s test. Use this study sheet to prepare for the spelling test.

1.             driver

2.             sportsman

3.             housewife

4.             dentist

5.             lawyer

6.             office worker

7.             engineer

8.             parent

9.             librarian

10.       businessman

11.       nurse

12.       to change

13.       computer programmer

14.       change

Where do bunnies go to dance?  A hare ball.

1.     to change

2.     office worker

3.     nurse

4.     housewife

5.     sportsman

6.     librarian engineer

8.          dentist

9.          parent

10.     businessman

11.     driver

12.     change

13.     lawyer computer programmer

hidden in the puzzle. The words have been placed horizontally, vertically, or diagonally - frontwards or backwards. When you locate a word, draw a circle around it.

Z

X

W

T

A

W

C

C

F

U

A

N

L

Y

I

M

J

B

M

T

R

Z

L

I

B

R

A

R

I

A

N

O

K

I

Q

F

V

B

L

S

U

G

L

S

Y

F

S

B

U

S

I

N

E

S

S

M

A

N

T

P

N

O

F

F

I

C

E

W

O

R

K

E

R

A

R

F

O

L

O

O

Z

Z

P

O

G

O

V

G

F

A

U

P

V

K

F

W

Q

F

C

R

J

T

A

G

S

Q

Z

T

J

N

X

N

U

R

S

E

P

L

H

T

C

O

M

P

U

T

E

R

P

R

O

G

R

A

M

M

E

R

A

S

W

R

A

Z

U

G

K

V

P

D

H

C

J

D

G

S

J

A

N

M

P

A

R

E

N

T

E

I

Y

W

K

X

B

E

Y

X

J

G

G

A

A

Y

N

A

K

D

N

E

C

X

T

R

M

N

F

P

B

M

E

N

T

P

L

L

I

R

G

M

H

X

E

M

E

T

K

J

E

Q

O

L

P

P

A

L

Z

I

I

T

A

H

D

N

I

I

Z

G

D

Z

Y

U

P

T

W

J

E

V

N

J

N

U

H

O

U

S

E

W

I

F

E

H

Q

Q

Y

G

M

E

E

U

G

L

N

A

J

T

F

S

Y

K

T

H

B

P

E

V

E

R

E

C

E

T

Y

S

E

P

K

J

I

C

J

G

L

N

R

U

E

N

R

E

P

U

V

D

I

B

T

J

W

A

O

C

Where do bunnies go to dance?  A hare ball.

1.     nurse

2.     librarian

3.     computer programmer

4.     dentist

5.     to change

6.     engineer

7.     parent

8.          change

9.          driver

10.     sportsman

11.     lawyer

12.     housewife

13.     businessman office worker


At the bottom of the page is a list of words. These words are hidden in the puzzle. The words have been placed horizontally, vertically, or diagonally - frontwards or backwards. When you locate a word, draw a circle around it.

B

B

W

J

E

X

Q

K

H

E

I

C

C

U

W

N

U

R

S

E

U

P

H

Q

I

L

H

C

T

Z

M

L

H

M

A

X

S

G

F

H

S

B

T

D

H

A

O

B

T

C

C

N

A

R

U

Y

J

Y

P

Q

I

T

O

C

H

A

N

G

E

D

S

P

N

E

J

R

U

I

P

Y

N

J

Y

F

W

L

K

V

H

V

P

Q

G

B

J

W

I

O

A

L

E

D

R

I

V

E

R

D

X

Z

Y

Y

E

Y

X

G

W

U

H

U

S

Q

B

N

R

O

F

F

I

C

E

W

O

R

K

E

R

X

O

S

S

T

E

W

E

K

V

J

R

I

E

J

S

I

E

I

A

Y

U

P

M

A

A

L

L

J

W

S

N

R

Q

N

Z

B

K

T

V

C

S

O

A

P

F

L

G

K

L

A

W

Y

E

R

M

E

A

K

S

B

E

R

N

Y

M

H

U

G

B

H

D

K

P

A

R

E

N

T

F

F

W

T

I

G

R

E

W

X

K

E

L

P

Z

R

M

Z

T

P

G

O

I

S

S

B

Z

F

G

Z

S

D

E

N

T

I

S

T

M

H

R

P

F

M

M

T

K

K

L

D

T

G

M

E

N

G

I

N

E

E

R

K

E

A

U

S

O

F

T

Z

M

F

S

N

L

I

B

R

A

R

I

A

N

N

Q

C

O

M

P

U

T

E

R

P

R

O

G

R

A

M

M

E

R

Q

Where do bunnies go to dance?  A hare ball.

1.     computer programmer

2.     driver

3.     librarian

4.     parent

5.     nurse

6.     dentist to change

8.          engineer

9.          lawyer

10.      businessman

11.      office worker

12.      change

13.      sportsman housewife

hidden in the puzzle. The words have been placed horizontally, vertically, or diagonally - frontwards or backwards. When you locate a word, draw a circle around it.

E

R

V

U

E

G

M

B

T

D

G

C

Q

I

D

D

I

N

K

G

F

G

C

R

Q

C

F

I

O

P

A

R

E

N

T

R

V

H

U

M

D

K

N

F

G

H

O

N

C

L

X

K

F

D

U

I

A

N

T

M

N

Q

V

F

Q

P

H

B

H

U

L

A

C

G

B

V

R

T

Y

O

R

S

D

Q

Q

A

X

L

A

U

A

U

I

W

U

E

S

S

A

F

I

K

B

M

I

B

D

H

N

F

Y

B

Y

H

S

R

P

Z

P

F

O

N

I

M

K

P

J

T

G

O

O

T

E

O

I

A

O

G

T

I

H

M

S

A

X

V

J

C

E

E

T

C

G

U

N

Q

R

P

C

C

M

L

I

B

R

A

R

I

A

N

S

O

N

S

E

E

T

Y

H

E

C

P

W

P

W

B

J

X

B

G

U

N

U

E

S

L

S

Q

A

W

P

Q

Q

N

P

X

G

O

B

I

D

G

R

W

S

X

M

I

N

O

D

E

N

T

I

S

T

P

Z

N

N

I

S

I

M

K

A

P

G

R

C

U

T

P

B

E

W

V

A

E

R

S

E

F

A

O

N

D

E

K

L

J

Z

C

D

K

P

H

S

E

P

K

W

E

N

J

Y

V

M

E

V

S

C

O

M

P

U

T

E

R

P

R

O

G

R

A

M

M

E

R

H

E

Y

B

L

A

W

Y

E

R

P

J

H

Q

D

C

J

Q

S

W


1.              talkative

2.              typical

3.              clever

4.              traditional

5.              understanding

6.              creative

7.              cruel

8.              main

9.              responsible

10.        friendly

11.        intelligent

12.        athletic

13.        international

14.        caring

15.        loving

16.        independent

17.        sociable

18.        rude

19.        serious

20.        non-athletic

21.        shy

22.        close

backwards. When you locate a word, draw a circle around it.

 

R

A

T

H

L

E

T

I

C

R

E

S

P

O

N

S

I

B

L

E

 

I

Q

A

S

N

E

O

B

M

T

R

A

D

I

T

I

O

N

A

L

 

M

Z

L

R

Y

L

J

Z

Z

V

D

D

I

K

V

C

M

A

I

N

 

C

S

K

C

P

L

J

C

L

E

V

E

R

R

O

R

N

I

C

X

 

R

E

A

R

E

S

Q

Z

I

N

T

E

L

L

I

G

E

N

T

W

 

E

R

T

U

S

O

C

I

A

B

L

E

A

S

B

B

L

T

W

I

 

A

I

I

E

R

E

J

K

H

Z

M

C

L

O

S

E

A

E

C

N

 

T

O

V

L

T

O

T

J

C

A

Y

E

N

H

L

Y

Y

R

D

D

 

I

U

E

D

R

I

O

N

A

Z

H

D

K

T

O

U

P

N

Q

E

 

V

S

M

W

U

U

X

V

R

K

W

F

T

G

V

R

M

A

C

P

 

E

B

P

Z

L

T

S

K

I

Z

C

A

T

J

I

U

S

T

Y

E

 

U

N

D

E

R

S

T

A

N

D

I

N

G

T

N

D

L

I

T

N

 

M

L

Q

G

T

N

Z

Y

G

Z

K

W

B

O

G

E

Z

O

L

D

 

T

Y

P

I

C

A

L

U

M

J

B

L

X

C

F

K

D

N

G

E

 

H

W

F

R

I

E

N

D

L

Y

S

H

Y

U

E

A

G

A

B

N

 

I

Z

M

N

O

N

A

T

H

L

E

T

I

C

L

G

G

L

U

T

1.     independent

2.     responsible

3.     cruel

4.     traditional

5.     non-athletic

6.     close creative caring shy international main

12.      clever

13.      loving

14.      typical

15.      intelligent

16.      rude

17.      friendly sociable athletic talkative serious understanding

 

backwards. When you locate a word, draw a circle around it.

 

T

R

N

B

L

A

E

C

R

E

A

T

I

V

E

E

H

F

K

D

 

O

E

I

S

L

O

V

I

N

G

S

Q

P

N

N

S

C

I

C

X

 

I

S

M

H

U

N

D

E

R

S

T

A

N

D

I

N

G

N

H

K

 

N

P

I

N

D

E

P

E

N

D

E

N

T

E

B

R

G

T

U

T

 

T

O

Z

C

A

R

I

N

G

A

I

Q

P

V

B

D

H

E

I

A

 

E

N

W

U

E

O

V

K

H

S

F

S

Z

X

Y

B

V

L

Y

L

 

R

S

T

R

A

D

I

T

I

O

N

A

L

N

M

H

A

L

N

K

 

N

I

S

Y

X

F

Q

J

N

O

N

A

T

H

L

E

T

I

C

A

 

A

B

H

Q

S

F

B

D

F

I

Q

S

Y

M

R

S

H

G

H

T

 

T

L

Y

A

E

R

J

Z

S

Z

B

M

P

S

C

O

L

E

N

I

 

I

E

V

F

R

I

V

M

H

Z

F

Q

I

E

L

C

E

N

P

V

 

O

X

M

E

I

E

X

M

G

J

W

J

C

R

E

I

T

T

I

E

 

N

Q

A

H

O

N

M

I

O

Y

G

A

A

S

V

A

I

D

R

E

 

A

F

I

T

U

D

N

C

L

O

S

E

L

S

E

B

C

Q

U

L

 

L

S

N

S

S

L

G

C

L

L

L

O

E

E

R

L

V

D

D

U

 

T

Z

Y

Q

S

Y

U

O

U

J

R

V

C

R

U

E

L

Q

E

G

1.     shy

2.     typical

3.     cruel

4.     non-athletic

5.     clever

6.     friendly

intelligent loving creative independent main

12.      sociable

13.      close

14.      international

15.      serious

16.      rude

17.      caring talkative responsible traditional athletic understanding

 

backwards. When you locate a word, draw a circle around it.

 

A

X

L

A

S

C

D

I

F

Z

E

W

F

A

K

I

O

Y

I

K

 

T

V

S

O

E

A

Q

N

Y

C

L

E

V

E

R

N

G

T

N

K

 

H

Y

T

V

R

R

X

T

B

Z

W

R

B

X

N

T

B

R

D

E

 

L

U

K

A

I

I

Q

E

Q

S

U

E

Q

J

A

E

Q

A

E

L

 

E

S

Q

Z

O

N

A

L

I

O

N

S

A

C

Z

R

U

D

P

Y

 

T

V

P

U

U

G

L

L

A

C

D

P

B

N

I

N

M

I

E

N

 

I

U

B

Q

S

Y

M

I

C

I

E

O

C

T

K

A

T

T

N

O

 

C

C

L

O

S

E

W

G

R

A

R

N

S

H

Y

T

A

I

D

N

 

T

K

T

F

A

C

N

E

U

B

S

S

Q

Z

T

I

L

O

E

A

 

A

R

U

D

E

Y

S

N

E

L

T

I

P

R

T

O

K

N

N

T

 

T

Y

P

I

C

A

L

T

L

E

A

B

C

G

M

N

A

A

T

H

 

P

P

B

F

J

M

B

M

D

T

N

L

T

I

A

A

T

L

A

L

 

Y

Y

Q

O

E

W

D

Q

R

N

D

E

B

N

I

L

I

K

L

E

 

C

E

G

Q

N

X

D

W

O

E

I

R

W

A

N

M

V

U

J

T

 

F

R

I

E

N

D

L

Y

E

C

N

W

V

A

F

X

E

S

M

I

 

A

C

R

E

A

T

I

V

E

F

G

W

E

L

O

V

I

N

G

C

1.     typical

2.     sociable

3.     talkative

4.     non-athletic

5.     main

6.     loving friendly rude traditional intelligent creative

12.      serious

13.      athletic

14.      cruel

15.      close

16.      shy

17.      caring understanding independent international responsible clever

 


1. dress for dinner i have to change my

2. friends have you got any

3. changing is the weather

4. are your  hobbies what


5. pounds can I change my Russian money for English

6. instrument do you play any musical

7. for a change lets go to the theatre

8. yescertainly

9. you speak what foreign languages do

10. got any foreign pen friends have you

1. you speak what foreign languages do

2. changing is the weather

3. pen friends have you got any foreign

4. instrument do you play any musical

5. any friends have you got

6. dress for dinner i have to change my

7. for a change lets go to the theatre

8. for English pounds can I change my Russian money

9. yescertainly

10. hobbies what are your

1. changing is the weather

2. my Russian money for English pounds can I change

3. hobbies what are your

4. you got any friends have

5. a change lets go to the theatre for

6. change my dress for dinner i have to

7. instrument do you play any musical

8. foreign languages do you speak what

9. got any foreign pen friends have you

10. yescertainly


B•dyg••rds.

Th• w•rld w• l•v• •n c•n b• • d•ng•r••s •n•. S•m• p••pl• n••d t• h•v• • b•dyg••rd t• pr•t•ct th•m •nd th••r f•m•l••s. P•l•t•c••ns •n

•lm•st •ll c••ntr••s •r• g••rd•d by b•dyg••rds. Th• Pr•s•d•nt •f th•

•n•t•d St•t•s n•v•r g••s •nywh•r• w•th••t S•cr•t S•rv•c• •g•nts.

•mp•rt•nt b•s•n•ssp••pl• •nd r•ck st•rs m•y •ls• h•v• b•dyg••rds t• pr•t•ct th•m.

• b•dyg••rd •s • d•ng•r••s j•b. G••d b•dyg••rds •r• pr•p•r•d t• r•sk th••r •wn l•v•s t• pr•t•ct th••r cl••nts. S•m• b•dyg••rds w••r b•ll•t-pr••f v•sts. B•dyg••rds •ls• t••ch th••r cl••nts h•w t• •v••d d•ng•r••s s•t••t••ns. Th• b•dyg••rds •s••lly st•y w•th th••r cl••nts wh•r•v•r th•y g•. Th•y c•n pr•t•ct th••r cl••nts’ h•m•s •nd •ff•c•s.

•o•••ua•••.

••e •o••• •e •i•e i• •a• •e a •a••e•ou• o•e. •o•e •eo••e •ee• •o •a•e a •o•••ua•• •o ••o•e•• ••e• a•• ••ei• •a•i•ie•. •o•i•i•ia•• i• a••o•• a•• •ou•••ie• a•e •ua••e• •• •o•••ua•••. ••e ••e•i•e•• o• ••e U•i•e• ••a•e• •e•e• •oe• a••••e•e •i••ou• •e••e• •e••i•e a•e•••. I••o••a•• •u•i•e•••eo••e a•• •o•• ••a•• •a• a••o •a•e

•o•••ua••• •o ••o•e•• ••e•.

A •o•••ua•• i• a •a••e•ou• •o•. •oo• •o•••ua••• a•e ••e•a•e• •o

•i•• ••ei• o•• •i•e• •o ••o•e•• ••ei• ••ie•••. •o•e •o•••ua••• •ea• •u••e•-••oo• •e•••. •o•••ua••• a••o •ea•• ••ei• ••ie••• •o• •o a•oi• •a••e•ou• •i•ua•io••. ••e •o•••ua••• u•ua••• ••a• •i•• ••ei• ••ie••• ••e•e•e• ••e• •o. ••e• •a• ••o•e•• ••ei• ••ie•••’ •o•e• a•• o••i•e•.

Bod•gu•r•s.

Th• w•rl• w• li•e •n ca• b• a d•ngero•• on•. Som• p•opl• n•ed t• ha•e a •o•y•uard •o pr••ect •hem an• •h•ir •amilie•. P••itician• i• •l•ost a•l c•un•ri•s a•e g•ard•d b• •odyg••rds. •he Pre•id••t o• •he U•i•ed Sta••s n•ve• •oes a•yw•ere witho•• Se•re• Servi•• •gen•s. Im•or•a•t busin••s•eopl• •nd roc• s•ar• ma• •lso hav• bo••gua•ds •o pr••ect the•.

A •odyg•a•d i• a dang•r•u• j•b. G•od •ody•uar•s a•e pre••red t• ris• the•• o•n •i•es t• prote•• ••eir cl••nts. Som• •ody•u•rds we•r b•l•et-pr••f •es•s. •odygu•r•s •lso t•a•h t••ir •l•ents h•w •o av•i• •an•erou• s•tu•tion•. Th• •odygua•d• •suall• s•ay w•th t•e•r clie•t• where••r the• •o. The• c•n pr••ect t••ir clie•t•’ h•me• a•d offi••s.


























































































































 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                         

                            Unit4. Learning more about London

164

 


Unit 4. Study Sheet 1

Why was the Tomato blushing? Because he saw the salad dressing.

Listed below are the spelling words for this week’s test. Use this study sheet to prepare for the spelling test.

1.               art gallery

2.               to take place

3.               legend

4.               real

5.               to be like

6.               possible

7.               monument

8.               to go along

9.               square

10.        radio

11.        palace

12.        stadium

13.        information

14.        well-known

15.        to be founded (in/by)

16.        blood

17.        to be different from

18.        bloody

19.        tower

20.        voice

21.        tourist

22.        museum

23.        guide

24.        capital

Unit 4. Study Sheet 2

Why was the Tomato blushing? Because he saw the salad dressing.

Listed below are the spelling words for this week’s test. Use this study sheet to prepare for the spelling test. These verbs are not used in the Present Progressive.

1.        to love

2.        to hate

3.        to like

4.        to need 5. to see

6.        to have

7.        to want

Unit 4. Study Sheet 3. Places of interest in London

Why was the Tomato blushing? Because he saw the salad dressing.

Listed below are the spelling words for this week’s test. Use this study sheet to prepare for the spelling test.

1.        Big Ben

2.        the Houses of Parliament

3.        Bloody Tower

4.        Trafalgar Square

5.        Westminster Abbey

6.        the Tower of London


Word Search 1

Tongue Twister: Sister Sarah shined her silver shoes for Sunday.

At the bottom of the page is a list of words. These words are hidden in the puzzle. The words have been placed horizontally, vertically, or diagonally - frontwards or backwards. When you locate a word, draw a circle around it.

 

F

R

T

O

G

O

A

L

O

N

G

R

Y

Z

O

H

M

T

R

X

 

D

E

T

O

B

E

D

I

F

F

E

R

E

N

T

F

R

O

M

D

 

A

A

S

Q

U

A

R

E

V

N

V

V

F

P

M

L

M

T

T

U

 

K

L

K

C

M

I

O

Z

O

V

M

Y

R

P

B

X

O

A

T

P

 

G

P

V

A

U

P

T

O

B

E

L

I

K

E

R

O

N

K

D

O

 

U

I

K

R

S

A

O

W

S

B

Q

Q

C

G

J

P

U

E

A

S

 

I

N

I

T

E

L

W

E

T

L

V

F

D

E

C

C

M

P

V

S

 

D

F

C

G

U

A

E

L

T

O

U

R

I

S

T

M

E

L

R

I

 

E

O

A

A

M

C

R

L

E

O

D

R

A

D

I

O

N

A

E

B

 

R

R

P

L

Y

E

V

K

I

D

Z

G

V

A

X

M

T

C

B

L

 

S

M

I

L

C

P

E

N

J

G

T

U

F

S

U

Y

L

E

Q

E

 

M

A

T

E

L

G

D

O

I

F

K

Y

N

Y

V

O

I

C

E

M

 

Y

T

A

R

B

X

Z

W

N

J

L

E

G

E

N

D

I

G

K

T

 

I

I

L

Y

X

Q

Q

N

E

I

Y

S

T

A

D

I

U

M

N

N

 

T

O

B

E

F

O

U

N

D

E

D

(

I

N

/

B

Y

)

M

B

 

P

N

E

C

S

B

L

O

O

D

Y

J

X

Y

L

R

P

I

B

T

1.       музей

2.       картинная галерея

3.       турист

4.       площадь

5.       отличаться от

6.       гид, путеводитель

7.       быть по характеру

8.       голос

9.             настоящий

10.       легенда

11.       идти по/вдоль

12.       стадион

13.       возможный

14.       памятник

15.       кровавый

16.       башня

 

- 2 -

17.       известный

18.       кровь

19.       информация

20.       быть основанным (в/кем-то)

21.       радио

22.       происходить

23.       столица

24.       дворец


 

Word Search 2

Tongue Twister: Sister Sarah shined her silver shoes for Sunday.

At the bottom of the page is a list of words. These words are hidden in the puzzle. The words have been placed horizontally, vertically, or diagonally - frontwards or backwards. When you locate a word, draw a circle around it.

 

Y

N

I

U

T

O

L

O

V

E

M

H

F

S

E

Z

B

V

J

Y

 

U

W

L

T

J

B

C

H

V

X

X

Z

L

I

D

U

Q

X

C

J

 

X

J

D

O

E

E

Z

L

D

U

Q

B

T

O

L

I

K

E

T

T

 

O

D

E

S

Y

D

K

P

V

W

B

F

L

W

R

X

L

I

K

M

 

J

K

S

E

J

Q

F

X

A

A

H

J

B

C

Z

Q

H

M

O

Z

 

L

O

X

E

G

Q

H

H

U

T

I

J

N

T

T

S

C

N

B

Y

 

C

T

O

W

A

N

T

S

H

O

K

Q

V

D

F

F

Y

H

U

Y

 

V

T

S

H

F

A

P

R

F

H

P

B

U

P

R

O

R

D

R

D

 

K

O

V

I

I

T

I

M

Z

A

L

L

P

M

Q

Z

A

H

I

W

 

W

N

N

L

J

C

Z

X

T

T

R

H

C

C

D

L

H

M

H

N

 

V

E

A

J

K

B

U

D

I

E

U

I

N

C

X

B

J

V

I

I

 

I

E

Y

B

B

I

J

R

T

Y

Z

X

G

D

H

M

K

L

K

I

 

K

D

B

G

A

Q

K

B

I

Z

Z

X

D

U

I

X

N

T

E

F

 

H

Q

D

O

M

I

L

A

K

D

V

V

N

L

X

Q

E

O

R

A

 

X

S

I

E

Q

T

O

H

A

V

E

K

B

T

N

Z

R

F

Q

M

 

T

D

J

U

R

D

K

V

M

O

Y

C

F

W

Y

T

K

Y

X

M

1.       любить

2.       видеть

3.       ненавидеть

5.       нуждаться

6.       хотеть

7.       нравиться

 

4. иметь


Word Search 3

Tongue Twister: Sister Sarah shined her silver shoes for Sunday.

At the bottom of the page is a list of words. These words are hidden in the puzzle. The words have been placed horizontally, vertically, or diagonally - frontwards or backwards. When you locate a word, draw a circle around it.

 

J

W

E

S

T

M

I

N

S

T

E

R

A

B

B

E

Y

M

R

W

 

T

W

B

Z

A

C

H

T

V

T

M

Y

A

Z

K

L

W

T

P

V

 

R

M

E

X

J

R

I

O

M

B

A

G

I

D

G

L

L

Y

L

C

 

A

B

L

O

O

D

Y

T

O

W

E

R

A

V

G

O

D

I

N

Q

 

F

J

O

M

B

N

T

B

D

Y

W

W

N

P

T

X

M

T

K

W

 

A

G

W

I

P

P

M

O

T

W

U

L

U

Z

C

A

D

X

N

M

 

L

T

F

H

B

Q

D

Z

V

Z

N

C

E

E

G

V

F

N

C

G

 

G

P

Q

F

P

M

Q

T

U

U

F

V

K

T

D

L

N

U

A

F

 

A

I

H

C

P

M

A

P

H

A

Q

C

V

M

L

I

K

E

K

Z

 

R

F

T

H

E

T

O

W

E

R

O

F

L

O

N

D

O

N

R

I

 

S

A

R

V

B

P

D

A

V

Q

K

M

H

E

E

A

C

L

M

D

 

Q

D

P

G

I

C

J

Q

G

F

E

G

U

R

V

G

B

E

N

Z

 

U

R

I

I

G

B

F

T

M

N

D

C

C

Z

G

N

V

E

X

F

 

A

B

S

U

B

K

G

C

X

K

L

B

S

D

C

Z

Q

O

F

Q

 

R

V

U

Q

E

J

X

B

Q

E

I

G

R

J

Y

K

R

E

J

T

 

E

C

Y

G

N

R

R

H

I

I

E

P

Y

A

P

X

R

J

I

T

1.       Вестминстерское Аббатство

2.       Биг Бен

4.      Тауэр Лондона

5.      Трафальгарская площадь

 

3. Кровавый Тауэр

Scrambled Sentences 1

How do you stop a 2,000 pound hamster from charging? Take away its credit cards.

The words in the sentences have been scrambled. On the lines provided below each sentence, re-write the words of the sentence in the correct order.

1.             exercise first read the text then do the

2.             know i really dont

3.             yessure

4.            


it first dont say anything without thinking about

5.             of themselves take care of the pennies and the pounds will take care

6.             me to read that English book at first it was difficult for

7.             part in the concert at the stadium last week three famous rock groups took

8.             take place where will the coronation

9.             sure

10.       your coat off please come in Take

Scrambled Sentences 2

How do you stop a 2,000 pound hamster from charging? Take away its credit cards.

The words in the sentences have been scrambled. On the lines provided below each sentence, re-write the words of the sentence in the correct order.

1.             dont know i really

2.             me to read that English book at first it was difficult for

3.             your coat off please come in Take

4.            


the text then do the exercise first read

5.             thinking about it first dont say anything without

6.             yessure

7.             will the coronation take place where

8.             at the stadium last week three famous rock groups took part in the concert

9.             sure

10.       takes care of her sick mother she




































































































































Si•h•s •f Lon••n

Tour•s•s •n Lon••n a•w•ys wa•t t• ••sit Wes••inste• a•d se• •ig B•n. •hey w•nt •o se• t•e c••ck •n •ts •owe• a•d •o hea• t•e bel••. B•g Be• i• •ea•ly a bel•. Y•u h•ar i• eve•• h•ur.

I• i• a bi• be•l. I• weig•• 13,720 •g.Yo• ca• s•e th• •o•er •f Lo•d•n fro• th• riv•• •hame•. T•e Tow•• •s •ery •ld. •t h•s a l•ng •nd •r•el his•o•y. •t •s no• ju•t on• buil•in•. •he •all bu•l•ing i• •he W•i•e T•we•, t•e •ld•st p•rt •f th• T•we•. •he Bloo•• Tow•• •s n•ar •he

•ive•. Y•u d• no• se• •l•od •her• to•a•. B•t •he ••oody ••wer ha• a h••tory •f •loo•-th• •l•od


•f m•n, •ome• •nd •ven ch•ld•en. N•w t•e K•ng •nd t•e ••een o• B•it•in •o no• •ive •n •he To••r. Whe• th• •uee• •s i• L•nd•n, •he ••ays •n •uc••ngham Pala••. Stan••ng no• f•r fro• t•e Hous•• o• P•rli••ent, We•tmin•te• A•be• •s a sym••l •f Engla••. •t •as f••nded •y •t P•te• hi•s•lf. •e k•ow tha• W•stm•nste• •bb•y •as ••ilt b• Ki•g •dw•rd •n 1065. Th• c•r•n•tion o• •ll •ri•ish •in•s an• Q•e•ns •ak•s •lac• •n W•s•minst•r Abb••. Som• •am•us E•glis• ••ople •re als• ••ried her•. Th• ••mous cl•c• Bi• B•n sta•d• ne•r •he •ou•es o• •arliam••t. T•e co••try’s lea•er• sp••k i• th• •o•ses •f ••rlia•ent. Th•y ar• t•e voi•• o• •he B•itis• •eo•le.

Schoolhouse Technologies                                                                                 Vocabulary Worksheet Factory


                   Краткое описание лексических упражнений

Crossword

Challenging crossword puzzles with across and down clues will make your students get interested in new vocabulary.

 Decoding

Decoding worksheets require students to use a decoder to decode the encrypted words.

Framework

Similar to the Crossword activity, students complete the maze by filling in the framework with words based on number of letters and intersections.

Hidden Letters

Similar to the Missing Letters activity except that multiple variations of each word are given with a different missing letter in each variation.

Magic Square

Math and vocabulary practice are combined with this activity in which students match words with clues to complete a magic square. The columns, rows, and diagonals, will add to the same number with the correct solution.

Matching

In a matching worksheet students must match words from the word list to clues or definitions.

Missing Letters

These worksheet activities  require students to fill in the missing letters in words. They can choose between a random number of missing letters, a set number of missing letters, missing consonants, or missing vowels.

Multiple Choice

In a multiple choice activity the correct word must be selected from a set of four to match the given clue.

Spiral

Similar to the Crossword activity, students complete a spiral maze with words derived from clues.

 

 

Word Jumbles

In a word jumbles worksheet the letters of each word are scrambled. Students can choose from randomly scrambled, split words, and backwards.

Word Links

In a word links worksheet  the beginning of each word must be linked up to the end of each word.

Word Search

Fun word search activities! You can  select the directional layout of the words, whether to use just a word bank or add clues, and provide coordinates for easy marking.

Word Shapes

This activity provides practice in identifying the letters shapes in words.

Missing Words

Students fill in the missing word(s) in sentences from a word list.

Scrambled Sentences

Students reconstruct sentences from scrambled sentences.

Missing Letters in Text

There are letters missing in the text below. Fill-in the blanks with the letters needed to spell each word correctly.

Cloze

Cloze exercises are generated from any block of text. every 3rd, 4th, 5th, 6th, 7th, 8th, 9th, or 10th word is hidden. 

Cryptogram

Entire blocks of text are encrypted and a decoder provided. 

Punctuation

In an exercise in punctuation students must supply the missing punctuation in a block of text. 

 

 



                                                     Список литературы 

1.“Английский с удовольствием” / “Enjoy English” . Авторская программа курса (2-11 классы) .М. З. Биболетова, Н. Н. Трубанева Издательство: Титул (2010)

2 . УМК “Английский с удовольствием” / “Enjoy English-3” . М. З.

Биболетова, Н. Н. Трубанева; Издательство: Титул (2010)                                                           Содержание

Введение ………………………………………………………………………………… 2

Unit 1. ……………………………………………………………………………………….4      

Unit 2. ……………………………………………………………………………………..50

Unit 3. …………………………………………………………………………………….. 91

Unit 4. …………………………………………………………………………………… 164

Краткое описание лексических упражнений ……………………  243

Заключение. Schoolhouse Technologies ……………………………… 245

Список литературы ……………………………………………………………    246

 

 

Vocabulary Challenge Методические рекомендации к учебнику

Vocabulary Challenge Методические рекомендации к учебнику

Начинается процесс забывания лексических единиц

Начинается процесс забывания лексических единиц

Missing Letters Multiple Choice

Missing Letters Multiple Choice

Unit 1. Hello! Nice to see you again!

Unit 1. Hello! Nice to see you again!

Physical Education 4. age 5

Physical Education 4. age 5

Schoolhouse Technologies

Schoolhouse Technologies

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Russia he didnt say anything about his trip 2

Russia he didnt say anything about his trip 2

Schoolhouse Technologies

Schoolhouse Technologies

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Class: Teacher:

Class: Teacher:

Как долго 13. история 14

Как долго 13. история 14

U X O P

U X O P

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса

Методические рекомендации к учебнику Биболетовой М.З.“Enjoy English-3” для 5 класса
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
06.01.2017