Олимпиадные задания по английскому языку для 5 класса
Оценка 4.9

Олимпиадные задания по английскому языку для 5 класса

Оценка 4.9
Контроль знаний
docx
английский язык
5 кл
31.03.2017
Олимпиадные задания по английскому языку для 5 класса
Публикация является частью публикации:
олимпиадные задания по английскому 9кл.docx
1. Listen to the dialogue and circle the correct letters (a, b, с or d). 1. Which course is the man interested in? a) English b) Mandarin c) Japanese d) Vietnamese 2. What kind of course is the man seeking? a) daytime b) evenings c) weekend  d) mornings 3. How long does the man want.to study? a) 12 weeks b) 6 months c) 8 months d) 12 months 4. What proficiency level is the student? a) beginner b) lower intermediate c) intermediate d) advanced 5. When does the man want to start the course? a) March b) June c) November d) September 2.Underline  the  correct  answers  using  the  right  form  of  the  verb 1. In this story, a young man finds/is finding a time machine and travels/ is  travelling through time. 2.I think/am thinking about my grandparents. We hardly ever visit/are visiting  them. Let's visit them this weekend. 3.I think/am thinking you should buy him a tie. He likes/is liking to dress formally. 4.Here comes/is coming Paul. Let's tell him the news. 5You turn/are turning right at the traffic lights and go/are going up Oxford Street. 6.The ferryboat, which takes/is taking people to the other side of the island, leaves/is  leaving at 10.00 a.m. and returns/is returning at 5.00 p.m.   7.Don't bother me now. I write/am writing an important letter.  8.I come/am coming from France but I study/am studying in England at the moment. 9When you called/was calling me last night I did/was doing the translation for my  diploma work. 10.This time last Saturday I flew/was flying to Paris.  11. She always wore/was always wearing bright clothes, which annoyed her neighbours  very much. 12.While Helen watched/was watching TV, Nick studied/was studying in the next room 3. Read the text and choose one of the titles given below (A­H) to match each  paragraph (1­7). There is one title which you do not need to use.   A. The House of Commons B. ParliamentaryProcedure C. The House of Lords D. Westminster E. The System of Government F. Parliamentary Committees G. Whitehall H. The Crown Parliament     1. Her Majesty's Government in spite of its name, derives its authority and power  from its party representation in Parliament. Parliament is housed in the Palace of  Westminster, once a home of the monarchy. Like the monarchy, Parliament is an  ancient institution, dating from the middle of the thirteenth century. Parliament is the  seat of British democracy, but it is perhaps important to remember that while the  House of Lords was created in order to provide a council of the nobility for the king,  the Commons were summoned originally in order to provide the king with money. 2.The reigning monarch is not only the head of state but is a symbol of the unity of the nation. The monarchy is Britain's oldest secular institution, its continuity for over a thousand years broken only once by a republic that lasted a mere eleven years (1649­60). The monarchy is hereditary, the succession passing automatically to the oldest male child, or in the absence of males to the oldest female offspring of the monarch. By law, the monarch is head of the executive and of the judiciary, head of the Church of England, and commander­in­chief of the armed forces.    3.The dynamic power of Parliament lies in its lower chamber. Of its 650 members,  523 represent constituencies in England, 38 in Wales, 72 in Scotland and 17 in  Northern Ireland. In the Commons debating chamber there are only seats for 370  members, but it is unusual for all members to be present at any one time, except on  matters of great interest / importance. Many MPs find themselves in other rooms of the Commons, participating in a variety of committees and meetings necessary for an  effective parliamentary process. 4.Britain is a democracy, yet its people are not, as one might expect in a democracy, constitutionally in control of the state. The constitutional situation is an apparently  contradictory one. As a result of a historical process the people of Britain are  subjects of the Crown, accepting the Queen as the head of the state. Yet even the  Queen is not sovereign in any substantial sense since she receives her authority    from Parliament and is subject to its direction in almost all matters. This curious  situation came about as a result of a long struggle for power between the Crown and  Parliament during the sixteenth and the seventeenth centuries.          5.Her Majesty's Government governs in the name of the Queen, and its hub, Downing Street, lies in Whitehall, a short walk from Parliament. Following a general election,   the   Queen   invites   the   leader   of   the   majority   party   represented   in   the Commons, to form a government on her behalf. Government ministers are invariably members  of the House of Commons, but occasionally members of the House of Lords are  appointed. All government members continue to represent the "constituencies"  which elected them.     6.Each parliamentary session begins with the "State Opening of Parliament", a ceremonial occasion in which the Queen proceeds from Buckingham Palace to the  Palace of Westminster where she delivers the Queen's Speech from her throne in the  House of Lords. Her speech is drafted by her government, and describes what the  government intends to implement during the forthcoming session. Leading members of the Commons may hear the speech from the far end of the chamber, but are not  allowed to enter the House of Lords. 7.The   upper   chamber   of   Parliament   is   not   democratic   in   any   sense   at   all.   It consists of four categories of peer. The majority are hereditary peers, a total of almost 800, but of whom only about half take an active interest in the affairs of the state. . A smaller number, between 350 and 400, are "life" peers — an idea introduced in  1958 to elevate to the peerage certain people who rendered political or public service to the nation. The purpose was not only to honour but also to enhance the quality of  business done in the Lords. 1 2 3 4 5 6 4.You have received a letter from your English­speaking pen friend Bill who  writes: ...I visited the Tate yesterday and was really impressed. Do you have any interesting  museums or galleries in your city / country? Do you or your friends often visit them?  Which of them do you like and why? My mum has bought me a present for my birthday  party...Write a letter to Bill (100­140 words). In your letter: a) answer his questions  and b) ask three questions about his present. Remember the rules of letter writing.

Олимпиадные задания по английскому языку для 5 класса

Олимпиадные задания по английскому языку для 5 класса

Олимпиадные задания по английскому языку для 5 класса

Олимпиадные задания по английскому языку для 5 класса

Олимпиадные задания по английскому языку для 5 класса

Олимпиадные задания по английскому языку для 5 класса

Олимпиадные задания по английскому языку для 5 класса

Олимпиадные задания по английскому языку для 5 класса
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
31.03.2017