Класс: 5-й
Тема. Cultural Corner. Landmarks
Цель:
ü ознакомить учащихся с основной информацией наиболее известных достопримечательностей мира (Биг Бен, Эйфелева башня, Пизанская башня, Статуя Свободы, Колизей, Оперный театр в Сиднее);
ü активизировать и расширять словарный запас учащихся;
ü развивать умения и навыки ознакомительного и изучающего чтения (молча); выделять в прочитанном заданную информацию;
ü развивать умения и навыки аудирования с частичным пониманием содержания;
ü развивать умения отвечать на общие вопросы;
ü развивать навыки говорения ( опережающее домашнее задание (мини доклад) и введение новой лексической конструкции I would like to..);
ü развивать умения и навыки письма (заполнение анкет);
ü развивать внимание, мышление, память и фантазию учащихся; умение работать в группах;
ü развивать навыки работы с мультимедийными технологиями (опережающее домашнее задание – презентации);
ü развивать умения взаимооценивания;
ü воспитывать интерес к культуре других стран, а так же патриотизм к своей «малой» Родине.
Оборудование:
анкеты, мультимедийный проигрыватель, карточки «Not Taboo!» , мяч, бумажные самолетики, тексты докладов учащихся, карточки с новыми ЛЕ, иллюстрации по теме, ватман, смайлики и сердечки для оценивания.
Ход урока
1. Организационный момент
1.1 Приветствие
1.2 Проверка готовности к уроку
2. Языковая разминка (игра «Not Taboo!»)
Write down the date and before we start our lesson let’s do some warming-up. I offer to you to play the game «Not Taboo!». You have such cards on your desks with the word that you must explain and a few helping words. I will start! (Учитель показывает, как играть).
3. Целеполагание и мотивация к учебной деятельности
So, the topic of our todays lesson is… (стук в двери) Who is there? Come in! (вступительная сценка «Little travelers»).
- Hello! We are young very young travelers!
- We would like to be.
- It seems we have everything.
- A globe.
- A map.
- Even a video camera.
- We would like to go there (картинки).
- And there (картинки).
- But we don’t know what is this.
- And where it is.
- Help us to understand!
Children are you agree to help our little friends? Travelers give us your pictures and we will try to help you. Soon you will know everything that we know about these places. See you later. Goodbye! (отдают картинки и уходят).
OK. Today we will speak about the most popular world landmarks. Something we will know from our book, something you will learn from your classmates. And later we should sum up our knowledge making a travelers’ map.
4. Изучение нового материала
4.1 Reading, writing, speaking
So, the topic of the lesson is landmarks. Maybe, you are able to say in Russian what is the landmarks? (достопримечательности).
Look at the blackboard, you can see some names of the landmarks. Please, help me to find right pictures! (развешивают картинки согласно названиям).
Презентация №1(Биг Бен),(слова учителя на слайдах).
Choose who will write down.
Проверка правильности заполнения анкеты – «Catch and say» (учитель бросает учащемуся мяч, говоря начало предложения, ученик ловит и заканчивает его).
On your desks you have little papers with some questions on it. Read them one group to another. The 1st group, ask! The 2nd group, answer!
ФИЗКУЛЬТМИНУТКА
«Try to sit down»
Every one of you knows this game, when you hear music, you are running round your chairs, when it ends, you should sit down. Turn your chairs and be ready to run and listen to song about Big Ben! Go!
(победители получают сердечки).
4.2 Pupils reports (listening, reading, writing)
But our little travelers left us some more pictures where they would like to go to. What do we know about them? Please, the first group, choose the picture saying «I would like to know about…» and we will listen a report of your classmates. (говорит, какая будет) Find on your desks the blank with… and the text of the report to help you to do it, and the list of unknown words. Be attentive!
(дети защищабт свои доклады, группы по очереди выбирают,кто это будет,заполняют анкеты (на заполнение минутка между выступлениями).
Проверка правильности заполнения анкет: «Бумажные самолетики».
Now let’s check your answers. Every one of you, take one paper plane! And let it to the members of other group.
On the planes you have got there is the name of one landmark. You should tell your classmates one sentence about it.
Excellent work! I liked your reports! But we have one more landmark to talk about (учитель держит в руках, когда докладчики выйдут, прикрепят на доску). Let’s listen the report of our creative group.
Take the last blank and get ready!
(доклад о Свердловске).
Проверка - учитель фронтально опрашивает и плюс вопросы:
Do you like your native city?
Do you like to walk and play in the Minors square?
5. Рефлексия
So, I think we have enough information about landmarks for our young travelers. Let’s help them and make a travelers’ map. Take your blanks (распределить по две и три), come to this desk and make a map.
(по окончанию работы вешают на доску).
And what landmark did you like most? Show it with the help of smiles saying «I would like to go to…» (учитель первый).
I think we have made really good work. Some of you worked harder, some less. Let’s see! Every group has three harts, decide and give it to the members of other groups (not yours!), saying «I would like to give it to you! ».
And I want to do the same!
Thank you all for your work. You may go. Godbye!
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.