Открытый урок английского языка на тему: "My Family"

  • docx
  • 04.06.2021
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала 17.docx

 

 

 

 

Открытый урок

"My Family"


 

 

Предмет: английский язык

Класс: 6

Учитель: Казиева Айхат Хажаровна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тип урока: обобщение знаний по теме «Моя семья»

Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор, магнитофон

Цели и задачи урока:

  • дидактические: формирование лексических навыков по теме «Моя семья», совершенствование грамматических навыков по теме «Настоящее простое время» (ThePresentSimpleTense), формирование грамматических навыков по теме «Притяжательный падеж» (ThePossessiveCase); развитие навыков говорения;
  • воспитательные: повышать мотивацию учащихся к изучению английского языка; воспитывать любовь к изучаемому языку.

Ходурока

Good afternoon, boys and girls! I am glad to see you. I hope you are well and we can start our lesson.

Today we are going to study some words to the topic “My family”, grammar The Present Simple Tense, The Possessive Case.

1. Warm-up

Вы уже готовы, дети?
По-английски: “Areyouready?”
“Да, готовы мы. Да
. Да!”
Отвечаем: “Yes, we are”.

Let’s sing our song “Hello, Hello!” ...

Thanks for your merry singing.

2. The main part of the lesson

Now look at the board. You can see some new words. Try to guess what they mean. /p>

  1. Child

    Maggie is 2. She is a child.
  2. Children

    Kate, Jane and Willy are children.
  3. Cousin

    My aunt has a daughter.
    Sheismy cousin.
  4. Mother –

    My granny has got 1 daughter.
    Sheismy mother.
  5. Father –

    My grandad has got 1 son.
    Heismy father.
  6. Brother

    My father has a son.
    Heismy brother.
  7. Wife –


Cinderella is the wife of Prince.

  1. Parents

    My mother and my father are my parents.

Now let’s repeat these words again.

Брат двоюродный в углу,
Он сейчас наказан.
Двоюродные брат,
Сестра по-английски – COUSIN.

Нравятся алмазы
Моей маме –MOTHER.

Уехал на базу
Мой папа – FATHER.

Мой брат разбил сегодня вазу,
Мой брат – малыш,
Мой братик – BROTHER.

Называет мистер Ральф
Жену лишь по-английски – WIFE.

Мама – роза,
Папа – перец,
Оба вместе они – PARENTS.

Любит сладенького к чаю
Мальчик Петя, он же CHILD,
Если к Пете придёт Милдрэн,
Они вместе будут CHILDREN.

Ты
не ленись, а повтори:
Семьяиначе FAMILY.

Verywell!

Now open your books at page 33, the Possessive Case (Притяжательныйпадеж)

Для того, чтобы сказать, кому принадлежит та или иная вещь, мы употребляем притяжательные местоимения (my, his, her, и т.д.) или называем человека, которому эта вещь принадлежит, например: Катина ручка/ ручка Кати; папина машина/ машина папы. В этом случае в английском языке используется притяжательный падеж существительных: Kate’spen, myfather’scar. Этот значок () называется апостроф.

Lookatthe ex.4, p.33 (выполняется устно)

Let’sdo ex.5, p.34 (выполняется устно)

Now ex.6, p. 35. Do it as in example. (выполняетсяустно)

Very good!

Now let’s have a rest. Let’s sing song “If you’re happy…”

It’s great!

Now the next task. (Slide #5) You can see the Barkers. I read you the text and then you should answer my questions, writing your answer on the blackboard./p>

For example, Where is Mr. Barker (younger)? Find, please.

 Who is he? – He is Kate’s father. You should write FATHER.

Do you understand me? Good.

Hello! My name is Kate. This is my big family, the Barkers. The Barkers are a family of ten. They are Mr. Barker younger (my father), Mrs. Barker younger (my mother), two children (my brother Jake and me). I also have got a grandpa, Mr. Barker elder, and grandma, Mrs. Barker elder. I love them very much. My mother’s sister Jane and her husband Peter have got two children: Mike and Ann. Mikeis 2 yearsandAnnis 6 months. My brother Jake and I go to school. He is 8 and I am 12. I like to spend time with my family. I love all of them!

Nowmyquestions:

  1. Where is Mr. Barker (elder)?
  2. Who is he? (grandpa or grandad)
  3. WhereisJane?
  4. Who is she? (aunt or mother’s sister)
  5. WhereisMike?
  6. Whoishe? (cousin)
  7. Where is Mrs. Barker (younger)?
  8. Whoisshe? (mother)
  9. WhereisAnn?
  10. Whoisshe? (cousin)
  11. WhereisPeter?
  12. Who is he? (aunt’s husband)
  13. Where is Mrs. Barker (elder)?
  14. Who is she? (grandma or granny)
  15. Where is Mr. Barker (younger)?
  16. Whoishe? (father)
  17. WhereisJake?
  18. Whoishe? (brother)

Very good!

Now we should repeat The Present Simple Tense. Look at the board. (таблицаупотребления The Present Simple Tense)

Когда действие происходит обычно (usually), часто (often), иногда (sometimes) и т.д., мы должны использовать ThePresentSimpleTense./p>

Это время образуется путём прибавления окончания -s-es к глаголу в 3-м лице, ед.ч.

e.g. He reads a book.

She goes to school.

Now let’s do exercise, look at the board, put the verbs in correct form. (Slide #6)

Very good!

3. The last part of the lesson

Let’s write some sentences on the blackboard:

  1. Мамина сестра играет на пианино. (My mother’s sister plays the piano)
  2. Папинбратготовитхорошо(My father’s brother cooks well)
  3. Дети мистера Баркера ходят в школу. (Mr. Barker’s children go to school)
  4. Жена моего брата говорит по-английски очень хорошо. (My brother’s wife speaks English very good)
  5. Мои двоюродные сёстры играют в теннис.(Mycousinsplaytennis)

Now let’s have a rest again! Stand up, please.

Hands up! Hands down!
Hands on hips! Sit down!
1, 2, 3 – hop!
1, 2, 3 – stop! (Once more)

Thank you. Sit down, please.

Ok. Now continue our lesson.

Look at the board, you can see pictures. You should make up a word from the first letter of each word./p>

CHILDREN (Slide #7)

COUSINS (Slide #8)

PARENTS (Slide #9)

Very good!

 Write down your homework for the next lesson: Student’s Book, ex.9, p.36, ex.10, p.37. You must use The Possessive Case with new words. Your marks are good today. Thanks for your work! The lesson is over.

Good-bye!


 

Скачано с www.znanio.ru