Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык
Оценка 4.8

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценка 4.8
Контроль знаний
doc
английский язык
Взрослым
21.01.2018
Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык
Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык для 1 курса ( 1,2 семестр) специальности 13.02.11. Техническая эксплуатация и обслуживание электрического и электромеханического оборудования. ОС состоят из 3 вариантов. 1 вариант - для начинающих, 2 - более сложный, 3 - продвинутый уровень.
Фос ОУД 02 Иностранный язык.doc
МИНИСТЕРСТВО ОБЩЕГО И ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ СВЕРДЛОВСКОЙ ОБЛАСТИ ГОСУДАРСТВЕННОЕ АВТОНОМНОЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ СВЕРДЛОВСКОЙ ОБЛАСТИ  «ПЕРВОУРАЛЬСКИЙ МЕТАЛЛУРГИЧЕСКИЙ КОЛЛЕДЖ» УТВЕРЖДЕНО Протокол методического совета от «____» _________2017 г. №___   ОУД. 02 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК  ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА ДЛЯ ПРОВЕРКИ РЕЗУЛЬТАТОВ ОСВОЕНИЯ УЧЕБНОЙ ДИСЦИПЛИНЫ   для специальности среднего профессионального образования  13.02.11. Техническая эксплуатация и обслуживание электрического и электромеханического оборудования   1 2017 г Организация ­ разработчик: государственное автономное профессиональное образовательное   учреждение Свердловской   области   «Первоуральский металлургический колледж» Разработчик Люкшина Наталья Алексеевна, преподаватель 1 КК, ГАПОУ СО «ПМК»   РЕКОМЕНДОВАНО Цикловой комиссией общеобразовательного профиля Протокол заседания ЦК  от «___» ___________ 2017 г. № ____ Председатель ЦК   ____________  __________________   2 I. Паспорт комплекта контрольно­оценочных средств  Комплект   контрольно­оценочных   средств   предназначен   для   оценки результатов освоения ОУД. 02 Иностранный язык (английский).   Форма   аттестации: дифференцированного зачета.   промежуточная   аттестация   в   виде В результате оценки осуществляется проверка следующих объектов: Объекты оценивания Показатели Критерии Представлено  выполненное  задание на устную  речь и аудирование Владеть знаниями об англоговорящих  странах Уметь общаться на  иностранном языке Понимать  английскую речь Личностные 1)сфорсированность ценностного  отношения к языку как  культурному феномену и средству отображения развития общества,  его истории и духовной культуры; 2)сформированность широкого  представления о достижениях  национальных культур, о роли  английского языка и культуры в  развитии мировой культуры; 3)развитие интереса и  способности к наблюдению за  иным способом мировидения; 4)осознание своего места в  поликультурном мире; 5)готовность и способность вести  диалог на английском языке с  представителями других культур,  достигать взаимопонимания,  находить общие цели и  сотрудничать в различных  областях для их достижения; Таблица 1  Тип задания; № задания Задание  1,4,6 3 6)умение проявлять  толерантность к другому образу  мыслей, к иной позиции партнера  по общению; 7)готовность и способность к  непрерывному образованию,  включая самообразование, как в  профессиональной области с  использованием английского  языка, так и в сфере английского  языка. Метапредметные 1)умение самостоятельно  выбирать успешные  коммуникативные стратегии в  различных ситуациях общения; 2)владение навыками проектной  деятельности, моделирующей  реальные ситуации  межкультурной коммуникации; 3)умение организовать  коммуникативную деятельность,  продуктивно общаться и  взаимодействовать с ее  участниками, учитывать их  позиции, эффективно разрешать  конфликты; 4)умение ясно, логично и точно  излагать свою точку зрения,  используя адекватные языковые  средства. Предметные 1)сформированность коммуникативной   иноязычной компетенции,   необходимой   для успешной   социализации   и самореализации, как инструмента межкультурного   общения   в современном   поликультурном мире; о 2)владение специфике социокультурной англоговорящих   стран   и   умение строить свое речевое и неречевое поведение этой адекватно         знаниями   Владеть навыками  формального и  неформального  общения Представлено  выполненное  задание на устную  речь и письмо Задание  2,3, 6 Владеть  грамматическим и  лексическим  минимумом и уметь  его применять в  ситуациях общения Представлено  выполненное  задание на  лексический и  грамматический  минимум Уметь   общаться   на иностранном   языке, используя подходящие речевые средства Владеть   знаниями   о сферах   жизни   своей страны,   а   также   о сферах жизни зарубежных стран   Уметь ориентироваться   в Представлено выполненное задание   на   устную и письменную речь Задание 4,5 Представлено выполненное 4 задание на чтение и перевод   находить разных   текстовых источниках Уметь необходимую информацию Уметь выразить себя по средствам устной и письменной речи   специфике;  3)умение   выделять   общее   и различное   в   культуре   родной страны и англоговорящих стран; 4) достижение порогового уровня владения   английским   языком, позволяющего выпускникам общаться  в  устной  и   письменной формах,   как   с   носителями английского   языка,   так   и   с представителями   других   стран, использующими  данный  язык  как средство общения; умения 5)сформированность использовать английский язык как средство получения информации   из   англоязычных источников   в   образовательных   и самообразовательных целях. для       В   связи   с   требованиями   АО   «ПНТЗ»   (входит   в   ПАО   «Челябинский трубопрокатный   завод»)   комплект   оценочных   средств   предназначен   для оценки результатов освоения дополнительных результатов: Результаты УПМ: Объекты оценивания Показатели Критерии Первичные представления о:     и   инструментах   и   технологической   документации; промышленной 1) технологическом процессе; 2)   оборудовании, исходных материалах; 3) экологической безопасности, охране труда; 4) первичных трудовых коллективах;  рабочих местах;  5)   знание   основных   обязанностей персонала каждого участка цеха № 8. Приобщение к корпоративным ценностям компании: здоровье, сопричастность,  созидание, надежность. Представлено выполненное задание на перевод текста и лексический минимум Уметь переводить со словарем тексты на рабочие темы Знать основную лексику по участкам цеха №8 Тип задания; № задания Дополнительны е задания № 6, 7,8 5 Сформированность  надпрофессиональных навыков:  1) ориентация на результат;  2) принятие решений;            3) коммуникация. Результаты   обучения,   не   представленные   в   таблице,   проверяются   в течение учебного года в следующих видах работ: самостоятельные работы студента,   деловые   игры,   групповая   и   индивидуальная   работа   на   занятиях, творческие работы и проекты. 2. Комплект контрольно­оценочных средств 2.1. Задания для проведения дифференцированного зачета  за 1 курс 1 семестр  Вариант 1 Name: ____________________ Class:  ____________________ Date:   ____________________  The 1st variant Part 1 Exercise 1. Listening. Listen to the tape and do the task  ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________ [Points: _____] Exercise 2. Grammar А) Make a plural form of the following nouns: A pen, a class, a story, a man, a day, a cat, a bush, a desk, a table, a sheep, a fox, a room, a lady, a knife, a chair, a bus, a hero, a match, a foot, a house. ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ B) Put the verb to be in the correct form: 6 1. I ____ a student. 2. We ____ friends. 3. He ___ a sportsman. 4. They ___ the winners of the competition. 5. She ___ a good actress. 6. You ___ late! 7. It ___a dog. C) Put in the articles (Definite, Indefinite, Zero) 1. This is ____ clock. 2. This is ____ Kiev. 3. ____ Kiev is ____ big city. 4. Mary is ____ girl. 5. She is ____ my sister. 6. This is ____ room. 7. Is ____ newspaper in ____ bag? 8. She is in ____ room. 9. Is ____ teacher in ____ classroom? 10. Is ____ your room large? D) Put the verbs into the correct tense (Present Simple, Present Continuous, Present Perfect, Present Perfect Continuous) 1. I _______ my homework already (to do).  Я уже сделал домашнюю работу.  2. Jane _______ how to cook (not cook).   Джейн  не  умеет  готовить. 3. _______ she _______ my car again? (to use).  Она опять пользовалась моей машиной? 5.  We  _______ in  Heathrow  in  20 minutes (to land). Мы приземляемся в Хитроу через 20 минут. [Points: _____] Exercise 3. Vocabulary. Put the words into the text according to their meaning: Flat   patient   family   tall   brother   hobby   mother   father   eyes (x2)   hair (x2) My ___ is not large: there are 4 of us. I have a ___, a ___ and a ___. We all live together in a new ___. My father is 45. He is a ___ and well­built man with short black ___ and grey ___. He is quiet and hard working. Dad is handy with many things. His ___ is fixing everything at home. My mother is very lively. She is life and soul of the family. She is a ___ woman of forty with chestnut ___ and dark brown ___. She is a lofty ideal for me. [Points: _____] Exercise 4. Essay (not less than 5 sentences). Describe   one   person   from   your   family   or   a   friend   (write   about   his   or   her   name,   age, appearance, nationality, marital status, character etc.). _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________  [Points: _____] Exercise 5. Reading. Answer 2 questions (A, B) about the text. Hello. My name is Jane. I bought a new flat. It is on the 2d floor. It is very beautiful and comfortable. If you want to get to my flat you have to go straight ahead from the central railway station to the bank. Then you should turn left and in two crossroads turn right. You will see a big church in front of you. The next thing you need to do is to come to the post office that is behind the church. After that you should surely turn over the corner and see a subway station. Then you use a subway and come back to the railway station. I live straight between it and a coffee shop. 7 А) Name the prepositions of place you can find in the text. _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ B) Where does Jane live? a) Near the church b) In front of the subway c) Behind the bank d) Near the coffee shop e) Between the bank and the church Exercise 6. Speaking Tell the teacher about yourself (2 minutes). [Points: _____] _____________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________  _____________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ [Points: _____] [Points: _____] Total:                 Mark/grade: Вариант 2 Name: ____________________ Class:  ____________________ Date:   ____________________  The 2d variant Exercise 1. Listening. Listen to the tape and do the task. _____________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ 8 ________________________________________________________________________________ [Points: _____] Exercise 2. Grammar А) Make a plural form of the following nouns A baby, a plant, a lemon, a peach, a banana, a brush, a star, a mountain, a tree, a shilling, a king, the waiter, the queen, a man, the man, a woman, the woman, a shelf, a box, the city. _____________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________ B) Put the verb to be in the correct form 1. I  ____ lazy. 2. My friend ____ naughty. 3. My granny ____ kind. 4. My granddad ____ clever. 5. My teachers ____ funny. 6. I ____ a bad pupil. C) Put in the articles (Definite, Indefinite, Zero) 1. This is ____ book. It is my ____ book. 2. Is this your ___ pencil? — No, it is not my  ____ pencil; it is ray sister's ____ pencil. 3. I have ____ sister. My ____ sister is ____ engineer. 4. I have no ____ handbag. 5. Is this____ watch? — No, it is not____ watch, it is ____ pen. 6. This ____ pen is good, and that ____ pen is bad. 7. I can see ____ pencil on your ____ table, but I can see no ____ paper. 8. Give me ____ chair, please. 9. They have ____ dog and two ____ cats. 10. I have ____ spoon in my ____ plate. D) Put the verbs into the correct tense (Present Simple, Present Continuous, Present Perfect, Present Perfect Continuous)           1. I _______ here for 2 hours! (to wait)  Я прождал здесь два часа! 2. Radio _______ now (to  work). Радио работает сейчас.  3. _______  he  _______  English?  (to speak)  Он  говорит  по­ английски? 4. I_______ him since then (to see). С тех пор я его так и не видел. [Points: _____] Exercise 3. Vocabulary. Put the words into the text according to their meaning: Bedrooms   door (x2)   chimney   garden   house   garage   roof   fence    pantry   walls My ____ is a two­storey building. Last year the iron ___ was put around it, there are also a gate which leads to the front ___ of the house and the back ____. The ____ are quite thick and they are painted in yellow color. There is a _____ on the top of the _____ and a skylight, through which the light penetrates to the attic. There is a ____, where I store all my old stuff. There are also two ____. And I forgot to mention a small ____ where my mom grows different plants. Oh yes, and there is a ____, my dad keeps in it his car and I keep my bicycle. 9 [Points: _____] Exercise 4. Essay (not less than 5 sentences). Describe British or Russian family (write about members of the family, traditions, place where they live etc.). _____________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ [Points: _____] Exercise 5. Reading. Answer 2 questions (A, B) about the text. My parents have been married for 20 years they have much in common, in everyday life. Dad is impractical and needs mother to look after him. Parents have different opinions about music, books and films. For example, my father likes horror films. My father is a football fan and Mum does not like sports. But they try to have the same opinion about the education and upbringing of their children. My brother is only 11. He goes to school. He is funny and curious. He is constantly asking many questions often silly ones. But this only a moment ­ I cannot imagine my life without our little monster. We all feel happy when we are together. А) Write down all the ‘Family’ words you can find in the text. ______________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ Б) Answer the question: Which hobbies do a mother and a father share? You can begin like this:  They both like… They both dislike… His Mom likes…. but his father does not like… ______________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ Exercise 6. Speaking Tell the teacher about your family (2 minutes). ______________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________  [Points: _____] 10 _____________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________  [Points: _____] [Points: _____] Total:                 Mark/grade: Вариант 3. Name: ____________________ Class:  ____________________ Date:   ____________________  The 3d variant Exercise 1. Listening. Listen to the tape and do the task. _____________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________  [Points: _____] Exercise 2. Grammar А) Make a plural form of the following nouns The magazine, a sticker, a stamp, that sandwich, a poster, a teacup, the egg, the wall, a picture, the foot, a mountain, a lady, the window, the man, a match, the knife, a bus, a fish, a brother­in­law, a forget­me­not. _____________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ 11 B) Put the verb to be in the correct form 1. How much ____ the trousers? 2.  How much ____ these shorts? 3. How much ____ a pair of socks? 4.  How much ____ this scarf? 5.  How much ____ this dress? 6.  How much ____ the jeans? C) Put in the articles (Definite, Indefinite, Zero) 1. This is ____ tree. ____ tree is green. 2. I can see three ____ boys. ____ boys are playing. 3. I have ____ bicycle. ____ bicycle is black. 4. Our ____ room is large. 5. We wrote ____ dictation yesterday. ____ dictation was long. 6. She has two ____ daughters and one ____son. 7. My ____ brother's ____ friend has no ____ dog. 8. This ____pencil is broken. Give me that ____ pencil, please. 9. She has ____ ball. ____ ball is ____ big. 10. I got ____ letter from my ____ friend yesterday. ____ letter was interesting.  D) Put the verbs into the correct tense (Present Simple, Present Continuous, Present Perfect, Present Perfect Continuous)            1. The doctor … an operation now (to conduct). Врач сейчас проводит операцию. 2. When you … a big green house… left (to see, to turn). Когда вы увидите большой зеленый дом, поверните налево. 3. We …… for our exam since morning (to prepare). Мы готовились к экзамену с самого утра.  4. I  …..  skiing  yet  (to  try). Я пока что не пробовал кататься на лыжах. [Points: _____] Exercise 3. Vocabulary. Put the words into the text according to their meaning: Straight   bank   get   map   direction   haven’t got a clue   ask   new   parallel   turn Lenny: Excuse me, I’m trying to find a pub called the Chick & Bull. Could you point me in the right ___? George: Yes, I am sure I can help you. Lenny: Oh, great. I’m ___ to the city and I’m supposed to meet a friend there, but I ____ ____ ____ where I am. George: Right. Go ___ ahead. Then, ___ left. That’s Queen Street. Follow it until you pass a ____, and then… No, hang on. That’s not right. Lenny: Oh, I can ____ someone else if you’re not sure. George: No, no. I know London like the back of my hand… OK. You want to ___ onto Charles Street, which is ____ to this street. Then walk about 500 meters until you see an old church. Turn right and… Wait a minute… 12 George: I don’t need a ____. I’ve lived here for all my life. And the Chick & Bull isn’t far. The pub is just next to the bank. You can’t miss it. Lenny: Great! Thank you! [Points: _____] Exercise 4. Essay (not less than 5 sentences). A friend comes to you from England. Describe a way from a railway station to your house, so that your friend can find you. ___________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ [Points: _____] Exercise 5. Reading. Answer 2 questions (A, B) about the text. How to introduce yourself “Break the ice” is a common English expression. It means “to get comfortable with someone.” There are many ways to start talking to someone new.  Pick ones that you can use anywhere, anytime. Here’s the easiest one: just say hello and your name. Then, if possible, shake hands. You can also break the ice by using other common greetings like “good morning,” “good afternoon” and “good evening.” Another good way to break the ice is to ask for very basic information.   Pick   a   topic   that   is   happening   currently,   and   that   you   actually   want   or   need information about. Another great ice breaker is a compliment. Find something you like about them   and  tell   them.   Be  a   little   careful   here   when   picking   an   object   to   compliment.   Don’t compliment them as a whole person; because they might be offended or think it’s too forward (overly­friendly). A) Write down all the ways of introducing yourself  ______________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ B) Explain in 1­2 sentences what does it mean «to break the ice»? ______________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ [Points: _____] 13 Exercise 6. Speaking Tell the teacher about your house or a flat. (2 minutes). _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________ [Points: _____] [Points: _____] Total:                 Mark/grade: Условия выполнения заданий   Время выполнения работы мин./час ________1 час 30 минут_______________ Оборудование: компьютер, аудио оборудование (колонки)_________________ Литература   для   обучающихся   (справочная,   методическая   и   др.)   ___англо­русский   и русско­английский словари (бумажные/электронные) _______________________________ 14 ФИО студентов Выполняет грамматические задания ОЦЕНОЧНЫЙ ЛИСТ Часть 1 (ФГОС) Выполняет задание на лексику Выполняет аудирование Выполняет задания на говорение Выполняет задание на письмо Выполняет задание на чтение Сумма баллов Оценка по пятибалльной шкале   Перевод баллов в пятибалльную шкалу осуществляется по следующей таблице: «5» «4»                    «3» «2» 100 – 84 % 83 – 75 % 65 – 74 % 64 – 36 % 13­10 9­6  5­3  Менее 3 15 2.2. Задания для  проведения дифференцированного зачета за 1  курс 2 семестр Вариант 1. Name: ____________________ Class:  ____________________ Date:   ____________________  The 1st variant Exercise 1. Listening. Listen to the tape and do the task. Match the speakers (A­F) to the sayings. One saying is not used.       A. C. E. G. I. K. M. B. It’s another time to spend money. D. Valentines make a big business. F. H. It’s a traditional Valentine’s Day present and no one  Its traditions tend to fade. should spare money for it. J. Even journalists need information about Valentine’s Day. L. Writing Valentines has a very long history. N. There’s always something against the Day. [Points: _____] Exercise 2. Grammar А) Make a comparative and a superlative form of the following adjectives Large, pretty, nice, bad, happy, hard, fresh, hot, deep, dry. ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ B) Put the verbs into the Past Simple form. be (2), feed, take, start, visit, listen The children went to London. The Tour ________at Hyde Park in the morning. The children _______ the ducks and squirrels there. Then they ________photos of Trafalgar Square. The next stop __________the British Museum. They also ___________ the Tower of London. The children _______to the famous bell Big Ben. In the evening they ________ very tired. C) Put can, could, be able to into the sentences 1. I …..  concentrate at work. 2. My brother ….. cook very well. He is a chef in a French 16 restaurant. 3. When he was only 2, my friend Lee ….. speak quite well. 4. I have to go to a business dinner tomorrow night so I ….. (not) come to the party. I'm very sorry. 5. Kevin lived in Italy   for   six   years,   so   he   must   …..   speak   Italian   quite   well.   He   will   help   you   with   your homework. D) Match the phrasal verbs to their meaning wake – pick – bring — eat — give – look – set — get — tidy – break 1. You shouldn’t … up boxing. You are really talented. 2. I haven’t … up the living­ room. It’s dirty. 3. Don’t … her up too early in the morning. 4. I always … up the new words in the dictionary. 5. My brother will … me up at the airport. 6. She usually … up at 5 to milk her cow. 7. Sorry to hear that Harry … up with his girlfriend yesterday. 8. I’m going to … up a joint venture. 9. Boys, stop chatting and … up your breakfast. 10. Little Alice was … up by a nanny. E) Put the verbs into the correct tense (Future Simple, Future Continuous) I think we_________ two return tickets. (to buy)  This time next year we ________ the Pacific Ocean. (cross)   I _________ the dinner table while my mother__________ the meat. (lay / prepare)   You’ll recognize Molly! She _________ a pink hat. (wear) From 7 till 12 I __________ classes. (have)  Kate ___________ ten tomorrow. (to be)  F) Use the verbs in Present Simple Passive Mushroom and Ham Salad First, 5 mushrooms … (1 – cut) into small pieces and … (2 — mix) with two cut spring onions. Then, 100 g cooked ham … (3— cut) into fine cubes. Now, mushrooms, onions and ham … (4 — mix) in a bowl. Finally, 2 tablespoons of lemon juice … (5 — mix) with 1 tablespoon of soy sauce and the mixture… (6 — add) to the salad mixture. Enjoy your salad! [Points: _____] Exercise 3. Vocabulary. Put the words into the text. My College My name is Ellen. I have recently g…..d from my h…h school and e…d the Kazan Medical College. It is one of the best colleges in the city. Besides, I have always wanted to s…y medicine after school. I really like this college and some of my close friends have also a….d to study here. The entrance e…s included Biology and Russian and I p….d both of them with excellent   m….s.  I   am   delighted   to   study  such   s…..s  as   Anatomy,   Latin,   English,   Nursing, Genetics, Pharmacology, Microbiology, Physical Education and else. Our college is rather well e…..d.  [Points: _____] Exercise 4. Essay (not less than 8 sentences). The sights of the UK, the USA, Russia that I want to visit. ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ 17 ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ [Points: _____] Exercise 5. Speaking (2 minutes). Education abroad. Pros and cons. ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ [Points: _____] [Points: _____] Total:                 Mark/grade: Вариант 2. Name: ____________________ Class:  ____________________ Date:   ____________________  The 2d variant Exercise 1. Listening. Listen to the tape and do the task. Match the speakers (A­F) to the sayings. One saying is not used.       A. B. C. D. E. F. 1. It’s another time to spend money. 2. Valentines make a big business. 3. 4. Its traditions tend to fade. It’s   a   traditional   Valentine’s   Day   present   and   no   one should spare money for it. 5. Even journalists need information about Valentine’s Day. 6. Writing Valentines has a very long history. 18 G. 7. There’s always something against the Day. [Points: _____] Exercise 2. Grammar А) Make a comparative and a superlative form of the following adjectives Good, large, big, little, loud, low, near, noisy, sharp, far. ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ B) Put the verbs into the Past Simple form see, find, help, be, put, catch, be One day the children were on the ship. The sea was quiet. Suddenly they _________the pirates' ship. The pirates_________ the children and _______them in a dark room, but Kevin ________ Steve and Maggie. In the room the children ________ the eighth magic pearl. Kevin put the eight pearls together and saved the Shell Kingdom. Kevin's parents _______very happy. C) Put can, could, be able to into the sentences 1. Kevin lived in Italy for six years, so he must ….  speak Italian quite well. He will help you with your homework. 2. This telephone is terrible. I … (not) hear you at all. 3. When the car drove into the lake, one of the passengers….  (not) open the door and had to be rescued. 4. Despite the arrival of the storm, they ….. finish the football match. 5. When I was very young, I …. touch my toes, but I can't now! D) Match the phrasal verbs to their meaning  carry — try – hold – count – take — come — switch – be — put 1. You can … on these trousers in the fitting­room. 2. Don’t … on the TV during a heavy storm. 3. If you keep silence I will … on reading the fairy­tale. 4. I have to … on my scarf, I’ve got a sore throat. 5. Kate is light­minded. I can’t … on her in trouble. 6. … on a second. I will call my sister. 7. Shall we go to the cinema? There … a new blockbuster on tonight. 8. … on, guys! We shall win! 9. Our company … on some new workers on Monday. E) Put the verbs into the correct tense (Future Simple, Future Continuous) 1. My aunt ___________ to Canada next summer. (to go) 2. Jacqueline _______ to Kenya tomorrow at this time. (fly)  3. Students _______ copies while he _________the report. (make/ finish) 4. I_______ in my study library at 6pm tomorrow (work). 5. I _____________ you in the evening. (to phone)  19 F) Use the verbs in Present Simple Passive  The news reporter and a camera operator _______ (1 – send) to investigate a news story. People_____ (2 – interview) by a reporter and the interviews ______ (3 – film) by a camera operator. The film ____ (4 – take) back to the TV studio, and the best parts of the film _______ (5 – choose) by the news editor. Finally, the news report ______ (6 – send) to televisions in people's homes and the news _____ (7 – watch) by people all over the country. [Points: _____] Exercise 3. Vocabulary. Put the words into the text. Shopping There are different kinds of s…s. Some of them sell bread. Others sell t...a, sugar, coffee, b….r, ch….e, sausages, m…t, fruit, and vegetables. When we want to b…y something, we take our sh….g­bags and go to the shop. There we can see sh…….s who sell goods. Many people do their shopping at the m….t. There farmers and other people s..ll f….t and vegetables which they grow themselves. They sell meat, m…k and other things too. [Points: _____] Exercise 4. Essay (not less than 8 sentences). English or American scientist and his/her discovery. ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ [Points: _____] Exercise 5. Speaking (2 minutes). Using computer every day. Pros and cons. ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ 20 Total:                 Mark/grade: [Points: _____] [Points: _____] Вариант 3. Name: ____________________ Class:  ____________________ Date:   ____________________  The 3d variant Exercise 1. Listening. Listen to the tape and do the task. Match the speakers (A­F) to the sayings. One saying is not used. It’s another time to spend money.       A. A. C. D. 1. 2. Valentines make a big business. 3. 4. Its traditions tend to fade. It’s a traditional Valentine’s Day present and no one  should spare money for it. E. F. G. Exercise 2. Grammar 5. Even journalists need information about Valentine’s  Day. 6. Writing Valentines has a very long history. 7. There’s always something against the Day. [Points: _____] А) Make a comparative and a superlative form of the following adjectives Famous, great, soft, tall, little, thin, wet, beautiful, sharp, long. ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ B) Put the verbs into the Past Simple form (was, were, did) 1. When______ Mother's Day last year? — It _____ in April. 2. What __ you do? — We made a cake and cards for Mum. 3. ______ Mum happy? — Yes, she ______. 4. Who _____ you invite? — Our grandparents.  5. What _____you give to your granny?  ­ Flowers. 6. ______ you tired? — No, we weren't. 21 C) Put can, could, be able to into the sentences 1. Despite the arrival of the storm, they … finish the football match. 2. When I was very young, I ….  touch my toes, but I can't now!! 3. The house was totally empty all day yesterday and I ….. finish that book I was reading. 4. My mother tells me that her grandfather was one of the best musicians of his time in the city and …. play the piano like a professional. 5. I hope to … speak English very well after this course finishes. D) Match the phrasal verbs to their meaning watch – find — eat — break – make — blow – clear — go – turn — count 1. In hot weather the fire can … out quite easily. 2. Tim has to … out 10 candles on his birthday cake today. 3. I’m tired of staying inside. Why don’t we … out somewhere? 4. I’m tired of cooking at home. Why don’t we … out somewhere? 5. … out! The monkeys are going to attack. 6. If you go to the party tonight … me out. I won’t go. 7. We couldn’t … out the meaning of her poem. 8. Mike … out a successful designer. 9. You must … out his address and phone number. 10. Last week we … out the old bookcase in our room. E) Put the verbs into the correct tense (Future Simple, Future Continuous) 1. My aunt ___________ to Canada next summer. (to go) 2. This time next Monday, I _______ in a huge office in New York. (work)  3. This time on Tuesday, Mary ___________ on a beach in Italy. (sunbathe) 4. Don’t make noise after midnight – I ________ soundly, I hope. (sleep)   5. I'm sure our 3­day tour __________ more than 5000 rubles. (to cost) F) Use the verbs in Present Simple Passive  My motherland is the Republic of Belarus. My country (1 – situate) in the centre of Europe. It (2 – make up) of six regions: Brest, Vitebsk, Gomel, Grodno, Minsk and Mogilev. Belarus (3 – not wash) by any seas or oceans, so it (4 – not separate) from other countries by seas and oceans. Belarus (5 – border) by five countries. Belarus is mostly flat (плоская). Some uplands can (6 – find) near Minsk and in some districts of Mogilev and Grodno regions. Most of Belarus (7 – cover) by forests. It is a beautiful country with a lot of lakes. [Points: _____] Exercise 3. Vocabulary. Put the words into the text. Birthdays Traditions and Customs      In the United States most people c……e their birthdays on the day of the month when they were b…n. Birthdays are c……d with family and friends. I……s are sent for a ….y. A birthday c….e with c…..s is served. The number of c….s represents the age of the birthday person. The c….s are lighted. The person makes a w….sh and then blows out the candles in one breathe so the wish will come true. People sing “H….y Birthday” and wish the person health and long life. Exercise 4. Essay (not less than 8 sentences). [Points: _____] 22 Give advice on how to protect the environment. ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ [Points: _____] Exercise 5. Speaking (2 minutes). How to get rid of bad habits. ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ [Points: _____] Total:                 Mark/grade: Условия выполнения заданий   Время выполнения работы мин./час  ________1 час 30 минут_____________ Оборудование: компьютер, аудио оборудование (колонки)________________ Литература   для   обучающихся   (справочная,   методическая   и   др.)   ___англо­ русский и русско­английский словари (бумажные/электронные)__________ 23 ФИО студентов Выполняет грамматические задания ОЦЕНОЧНЫЙ ЛИСТ Часть 1 (ФГОС) Выполняет аудирование Выполняет задание на лексику Выполняет задания на говорение Выполняет задание на письмо Сумма баллов Оценка по пятибалльной шкале   Перевод баллов в пятибалльную шкалу осуществляется по следующей таблице: «5» «4»                    «3» «2» 100 – 84 % 83 – 75 % 65 – 74 % 64 – 36 % 11­9 8­6  5­3  Менее 3 24 25

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык

Оценочные средства по дисциплине ОУД. 02 Иностранный язык
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
21.01.2018