План-конспект урока "My day"
Оценка 4.9

План-конспект урока "My day"

Оценка 4.9
Работа в классе +1
docx
английский язык
2 кл—4 кл
27.06.2019
План-конспект урока "My day"
Тема: «Я и мой распорядок дня» Вид урока: комбинированный Цель урока: Совершенствование коммуникативных умений и навыков учащихся по теме “Распорядок дня”. Задачи: - закрепление грамматических навыков и умений по теме «The Present Simple Tense»: - развитие умений и навыков групповой и индивидуальной работы; развитие умения устной речи и произношения слов; - развитие коммуникативных качеств: умение работать в группе, обоснованно излагать свое мнение, уважительно относиться к мнению товарищей; развитие чувства прекрасного, воспитание уважительного отношения к родителям. Оборудование: учебник по английскому языку для 4 класса (Лапицкая, Севрюкова), мультимедийный проектор, картинки, аудиозаписи.
мой день.docx
План­конспект урока английского языка в 4 классе Тема: «Я и мой распорядок дня» Вид урока:   комбинированный Цель     урока:     Совершенствование   коммуникативных   умений   и   навыков учащихся по теме “Распорядок дня”. Задачи: ­   закрепление   грамматических   навыков   и   умений   по   теме   «The  Present SimpleTense»: ­ развитие умений и навыков групповой и индивидуальной работы; развитие умения устной речи и произношения слов;  ­ развитие коммуникативных качеств: умение работать в группе, обоснованно излагать свое мнение, уважительно относиться к мнению товарищей; развитие чувства прекрасного, воспитание уважительного отношения к родителям. Оборудование:   учебник   по   английскому   языку   для   4   класса   (Лапицкая, Севрюкова), мультимедийный проектор,  картинки, аудиозаписи. Ход урока I. Организационный момент и приветствие. Good afternoon, children! I’m glad to see you. How are you today? Today we have an unusual lesson and as you see there are a lot of guests. I hope you will be active and hardworking. II.Сообщениетемыицелейурока: The theme of our lesson is “My day”. Today you will tell us about your day, the day of your relatives and friends. And of course revise the Present Simple Tense. III. Фонетическая зарядка. We’ll start with phonetical warming­up as usual. Look at the blackboard. (как произносится сочетание букв th?) Take this sheets of paper and read the words with our sounds one by one. Ok, very good. You have an excellent pronunciation.  IV. Речеваяразминка. Now let’s remember our topical vocabulary. Please look at the picture and using the model say what Jack does every day. The correct answer you can see on the screen. Please, read the model. Итак, с каким предлогом мы употребляем время? Как мы скажем  ­ я встаю в 7 утра? V. Проверка домашнего задания a) Now let’s check your home task. Open your exercise books. At home you wrote about your day. Now we’ll play a short game called the champion. My sentence will be the first. And you will continue. Those of you who will be the last will be the winner. Look at the screen. This is the model. Are you ready? ok, we start. Teacher:   At   seven   o’clock   I   get   up.   Then  I  usually  …   (ученики   дополняют предложения. Победит тот, кто последним закончит рассказ) Very good. Everyone is the champion, because you are friends. VI. Закрепление лексического материала Let’s repeat new words and expressions. Have a look at the screen and fill in the gaps. VII Физкультминутка We have done a hard work and now it’s high time to relax. Please, stand up and let’s do some exercises: Clap, clap, clap your hands,  Clap your hands together.  Clap, clap, clap your hands,  Clap your hands together. Wink, wink, wink your eyes,  Wink your eyes together.  Wink, wink, wink your eyes,  Wink your eyes together. Spin, spin, spin around,  Spin around together.  Spin, spin, spin around,  Spin around together. Hands on your hips, Hands on your knees, Put them behind you If you please. Touch your shoulders, Touch your nose, Touch your toes. Raise your hands high in the air, At your sides, on your hair. Raise your hands as before While you clap: one, two, three, four. Sit down and continue our work VI. Закрепление грамматического материала At the end of our lesson I would like you to do some grammar exercise. Write down the date. Today is the 22 of November. And let’s refresh our knowledge in the Present Simple Tense. ОПРОС. Now let’s do it in practice. There are two teams. The first one makes the positive sentences. The second team makes the negative ones. Look at the model on the screen.  Скажи, что ты обычно делаешь/не делаешь в указанное время (класс делится на   2   части,   первая   составляет   утвердительные   предложения,   вторая   ­ отрицательные), используя слова в рамке. Model: At seven o’clock I go to the bathroom At seven o’clock I do not go to the bathroom. Get up, make my bed, do my exercises, wash my hands and face, brush my teeth, brush my hair, have breakfast, get dressed, go to school, come home, go to bed, take a shower, tidy the room X. Рефлексия. Выставление отметок. ОК, our lesson is over. Thank you very much for your hard work. Now I’ll give you the marks and explain it. XI. Домашнее задание. Exercise 5b, page 67

План-конспект урока "My day"

План-конспект урока "My day"

План-конспект урока "My day"

План-конспект урока "My day"

План-конспект урока "My day"

План-конспект урока "My day"

План-конспект урока "My day"

План-конспект урока "My day"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
27.06.2019