презентация к уроку

  • Презентации учебные
  • ppt
  • 03.06.2019
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Публикация является частью публикации:

Иконка файла материала Education.ppt
EDUCATION  in Britain
Middle Ages Common people • The first schools were  parish schools • The grammar schools Aristocracy • They were taught  hunting and manners,  rather than reading  and writing
17th century Common people • Dame schools  Aristocracy  • Grammar schools • The Dissenting  Academies • Private boarding­ schools
18th century • Dame schools continued  • Charity schools were established  • The grammar schools  • The public schools
19th century • schools and teaching were provided for the children  of enfranchised groups  • Schools were organised to run cheaply as possible • Monitorial system ­ teacher teaches the monitors  who then pass on their knowledge to the pupils  • The so­called Ragged Schools (supported by charity  and provided education for the very poorest children  of the cities.) • 1833 Education Act gave the first Government grant  to schools.
20th century • 1902­ Local Education Authorities had to finance  secondary schools  • 1907­ private secondary schools could get  financial help from the government  • 1918­ the power of the LEAs increased: schooling  was made compulsory up to the age of 14 and this  reorganised the government grants to schools • 1944­all children should have an equal  opportunity to participate in secondary education  and it should be suited to their age.
The actions in Parliament • Reform Act 1832­ education was provided  to the middle­ class • Reform Act 1867­respectable working­ class children were provided with  education • Education Act 1880­ everyone, at least up  to the age of 10 had to attend school  • Education Act 1891­ free education
British Education System D o c t o r a t e a g e 2 3 - 2 7 f o r 3 - 5 y e a r s M a s t e r ' s d e g r e e a g e 2 2 f o r 1 - 2 y e a r s B a c h e l o r d e g r e e a g e 1 9 - 2 1 f o r 3 - 4 y e a r s A - l e v e l o r f o u n d a t i o n p r o g . a g e 1 7 - 1 8 f o r 2 y e a r s S e c o n d a r y s c h o o l a g e 1 3 - 1 6 f o r 2 y e a r s F u r t h e r e d u c a t i o n a g e 1 6 + . . . P r i m a r y s c h o o l a g e 5 - 1 2 f o r 8 y e a r s P r e - s c h o o l a g e 3 - 4
School education • primary education  up to age eleven  • secondary education  up to age sixteen
Private education • Government does not support these  schools financially. • People must pay for their education • Choice: day and boarding schools, single­ sex schools • 2,400 schools in Britain
Further education • Is for people over sixteen taking  courses for entry into higher education.  • Provides continued general education  for people of all ages.  • Used to study academic subjects and  explore recreational activities as well  as to develop and upgrade work skills.
Higher education • All UK post­school courses above GCE  Advanced level or Scottish Higher  standard. • Courses are available at universities,  colleges and institutions of higher  education.
Universities • There are  88 universities in the UK.  • A private university (Buckingham).  • A  school  which  is  devoted  entirely  to  distance learning (the Open University).  • Most  famous  Universities  in  Britain  are  Cambridge and Oxford.
Cambridge University
Facts about Cambridge • Students: over 16,500 (over100 nationalities) • Staff consists of 7,000 people • Divisions: Humanities, Life and Environmental  Sciences, Mathematical and Physical Sciences,  Medical Sciences, Social Sciences • Chancellor: The Duke of Edinburgh • Members of Cambridge have won over 60 Nobel  Prizes
Oxford University
Facts about Oxford • Students: over 16, 500 (130nationalities) • Academic community includes 426 people • Divisions: Humanities, Life and Environmental  Sciences, Mathematical and Physical Sciences,  Medical Sciences, Social Sciences  • Oxford was named the most innovative  University • Chancellor: Roy Jenkins
Distance education • Learners are separated from the institution • Learning takes place outside the education  establishment.  • Students learn where and when it suits  them, at their own pace.  • Studies and private and professional  commitments can be combined
Teacher education • Schools have responsibility for  planning and managing teacher  training courses and for the selection,  training and assessment of students.