Целью данной разработки является отработка лексико-грамматического материала в рамках темы "Еда, продукты питания", а именно с использованием лексических единиц по теме "Фрукты и овощи". В ходе урока учащиеся сами словесно приготовят фруктовые и овощные салаты (Лексико-грамматическая игра "Снежный ком"), раскрасят натюрморт с изображением фруктов, а поможет им при выполнении заданий героиня любимого мультфильма Маша.презентация
фрукты овощи салат - ЕДА 3 кл.ppt
Let’s look in
the Magic Book!
What do we need
for our
FRUIT SALAD?
cherrie
s
pear
banana
apple
lemon
orange
grapefruit
grape
s
pineappl
e
papaya
peach
aprico
t
plu
m
watermel
on
strawberri
es
mango
melo
n
kiwi
fruit
One student starts a chain. Each student
adds a word. If you forget what the others
before you said, you are out. The last one
is the winner.
S1: For our fruit salad we need some
apples.
S2: For our fruit salad we need some
apples and some oranges.
S3: For our fruit salad we need some
apples, some oranges and ...
Let’s look in
the Magic Book!
What do we need
for our
VEGETABLE SALAD?
potato
cabbage
tomat
o
carro
t
cucumber
beans
pepper
s
pumpki
n
peas
сorn
spring
onions
onion
Your teacher starts a chain round the
class. Each student adds a word. If you
forget what the others before you said,
you are out. The last one is the winner.
T: For vegetable salad we need some
cucumbers.
S1: For vegetable salad we need some
cucumbers and some tomatoes.
S2: For vegetable salad we need some
cucumbers, some tomatoes and …
Материалы на данной страницы взяты из открытых источников либо размещены пользователем в соответствии с
договором-офертой сайта. Вы можете
сообщить о нарушении.