презентация по английскому языку "First conditional review" (8 grade)

  • Презентации учебные
  • ppt
  • 02.04.2019
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Презентация по английскому языку на тему "First conditional review" подготовлена для учащихся 8 класса с русским языком обучения. Презентация составлена по учебнику "English Plus" для казахстанских школ. Learning objectives that this lesson is contributing to: 8.C6 organise and present information clearly to others 8.UE17 use if / unless/ if only in second conditional clauses and wish [that] clauses [present reference]; use a growing variety of relative clauses including why clauses on a range of familiar general and curricular topics
Иконка файла материала 81 урок 4 четверть (3 урок).ppt
Term 4   Unit 8 "Food  Term 4   Unit 8 "Food  and drink"   and drink" Theme of the lesson: Theme of the lesson: First conditional review.   First conditional review.
Learning objectives that this  Learning objectives that this  lesson is contributing to   lesson is contributing to  8.C6 organise and present information  8.C6 organise and present information  clearly to others clearly to others  8.UE17 use if / unless/ if only in second  8.UE17 use if / unless/ if only in second  conditional clauses and wish [that] clauses  conditional clauses and wish [that] clauses  [present reference]; use a growing variety  [present reference]; use a growing variety  of relative clauses including why clauses  of relative clauses including why clauses  on a range of familiar general and  on a range of familiar general and  curricular topics   curricular topics
Do you like to sing songs? Let's listen to Bruno  Do you like to sing songs? Let's listen to Bruno  Mars’s song “Count on me”. https://www.youtube.com/watch? Mars’s song “Count on me”.  https://www.youtube.com/watch? v=o8pAIO3CPBY   v=o8pAIO3CPBY
Complete with the missing words Complete with the missing words
Ex.1 p.95.   Ex.1 p.95.  Answers: Answers: boycott   1)1) boycott   2) 'll listen   2)2) 2) 'll listen   3) won't change   3)3) 3) won't change   4) protest   4)4) 4) protest
Ex.2 p.95. Blank­filling.  Blank­filling. Ex.2 p.95.  Answers: Answers:  2) the present simple 2) the present simple                   3) will, won't 3) will, won't
Ex.3 p.95. Opening the brackets  Opening the brackets   Ex.3 p.95.  Answers: Answers:  1) supports, will win         1) supports, will win          2) ask, will volunteer 2) ask, will volunteer  3) will boycott, sells           3) will boycott, sells            4) won't know, don't organize 4) won't know, don't organize  5) ban, won't be                5) ban, won't be                 6) won't sponsor, don't finish 6) won't sponsor, don't finish
Ex.4 p.95. Sentence completion  Sentence completion   Ex.4 p.95. 1.1. If I don’t finish my homework,__________  If I don’t finish my homework,__________ 2. If I stay inthis evening,_______________ 2. If I stay inthis evening,_______________ 3. If it snows tomorrow,_________________ 3. If it snows tomorrow,_________________ 4. If my favourite actor comes to town,_____ 4. If my favourite actor comes to town,_____ 5. If I don’t go on holiday,_______________ 5. If I don’t go on holiday,_______________ 6. If you help me with my maths,_________ 6. If you help me with my maths,_________ 7. If my friend isn’t at school,____________ 7. If my friend isn’t at school,____________ 8. If my mother doesn’t feel well,_________ 8. If my mother doesn’t feel well,_________
the home task   the home task  WB p.65 WB p.65
Self­assessment. Self­assessment. How well do I understand? How well do I understand?  4 ­ I can do this and explain it to someone  4 ­ I can do this and explain it to someone  else. else.  3 ­ I understand and can do this by myself. 3 ­ I understand and can do this by myself.  2 ­ I need more practice. 2 ­ I need more practice.  1 ­ I don't understand this yet.  1 ­ I don't understand this yet.