Рабочая тетрадь младшего школьника

  • Рабочие тетради
  • pdf
  • 29.10.2017
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Данный материал - рабочая тетрадь младшего школьника содержит правила, упражнения, тесты, ключи. Она может быть использована для дополнительных занятий как на уроках, так и во внеурочное время. Это замечательное издание поможет как ученику, так и учителю. Работа с этим материалом будет полезна всем.
Иконка файла материала рабочая тетрадь.pdf

ТЕТРЯПЬ

ШКОЛЬНИКЯ

английский

ЯЗЫК

равила

Упражнения

Тесты

Ключи

Наша началочжа

РЯБОЧЯЯ млнпшего

П

Ю. В. Чимирис

КЛАССЫ

Наша началочка РЯБОЧЯЯ ТЕТРЯПЬ младшего школьника

английский

ЯЗЫК

Ростов-на-Дону

«Феникс»

2013

удк 373.167.1:811.111 ББК 81.2Англ-9 ктк 441 ч-62

Чимирис Ю. В.

Ч-62 Английский язык. 1—4 классы. Рабочая тетрадь младшего школьника / Ю. В. Чимирис. — Ростов нД : Феникс, 2013. — 64 с. — (Наша началочка).

ISBN 9786-222-21301-8

Рабочая тетрадь младшего школьника по английскому языку подготовлена в соОТВеТСтвии с действующей программой для начальной школы. Систематизированный и представленный в оригинальном формате материал курса 1—4 классов обеспечит эффективную подготовку к контрольным и самостоятельным работам, даст возможность углубить знания, закрепить практические умения и навыки, выполняя упражнения и тестовые задания. Современное оформление и наглядная форма подачи материала делают работу с книгой легкой и удобной.

Издание предназначено для учеников 1—4 классов, учителей и родителей младших школьников.

удк 373.167.1:811.111

ББК 81.2Англ-9

Учебное изДание

чимирис Юлия Вячеславовна

АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. 1-4 КЛАССЫ

РАБОЧАЯ ТЕТРАДЬ МЛАДШЕГО ШКОЛЬНИКА

Для младшего школьного возраста

Ответственный редактор Оксана Морозова Технический редактор Галина Логвинова

Подписано в печать 05.04.2013 г.

Формат 70 х 100 1/16. Бумага офсетная. Печать офсетная. Гарнитура Школьная. Тираж 3000 экз. Заказ 0882/13.

ООО «Феникс»

344082, г. Ростов-на-Дону, пер. Халтуринский, 80

Тел./факс: (863) 261-89-50, 261-89-59

Сайт издательства: www.phoenixrostov.ru Интернет-магазин: www.phoenixbooks.ru

Отпечатано в соответствии с предоставленными материалами в 000 «ИПК Парето-Принт», г. Тверь www.pareto-print.ru

Чимирис Ю. В., 2013 Украинское литературное агентство (УЛА), макет, 2013

     ISBN 9786-222-21301-8                                 000 «Феникс», 2013

Содержание

Предисловие

The Alphabet (Алфавит)


 The Verb ”to be” (Глагол «to be»)           

. 10

 The Pronoun (Местоимение)                                                                  The Verb ”to have got”

. 15

     (Глагол «to have got»)                  

 Modal Verb ”сап”

. 18

     (Модальный глагол «сап»)              

Plurals of Nouns (Множественное число

. 21

     имён существительных)                    

 The Possessive Case

. 25

     (Притяжательный падеж)      

. 28

 The Adjective (Имя прилагательное)          

10. Prepositions of Place and Direction

. зо

      (Предлоги места и направления)       

11. The Present Simple Tense

. 32

     (Настоящее неопределённое время)      

12. There is, There are

. 34

      (Оборот «there is», «there are»)            

13. Modal Verb ”must”

. 38

      (Модальный глагол «must»)           

. 41

The Noun (Имя существительное)

Содержание

Modal Verb ”тау”

(Модальный глагол «тау»). 43

15.  The Past Simple Tense

(Прошедшее неопределённое время)46


16.  The Future Indefinite Tense

     (Будущее неопределённое время)     

. 49

17.    Articles (Артикли)                                                                                                           

18.    The Present Continuous Tense

. 52

     (Настоящее длительное время)   

19. Degrees of Comparison of Adjectives

. 54

     (Степени сравнения прилагательных)    

20. The Present Perfect Tense

. 57

     (Настоящее совершённое время)     

. 61

Ответы к тестам                                                         

. 64


Предисловие

В рабочей тетради младшего школьника по английскому языку изложены все темы, которые изучаются в 1—4 классах. Она соответствует действующей базовой учебной программе для начальной школы.

Каждый раздел пособия чётко структурирован и разделён на три блока:

основные правила по предмету;


упражнения для закрепления знаний;

тесты для контроля усвоения материала.

Кроме того, тетрадь содержит правильные ответы к тестовым заданиям.

Всё это будет способствовать наилучшему запоминанию грамматических понятий, овладению необходимыми практическими умениями и навыками и эффективной подготовке к контрольным и самостоятельным работам.

Издание будет полезным для систематизации знаний учеников, получения справочной информации и дополнительной отработки сложных тем.

       1.        Alphabet (Алфавит)

ВЬ

 

 

Ее

 

[si:]

[di:]

ЈЈ

кк

[ef]

[d3i:]

[ertf]

0 0

[Фет]

[Кео

[ет]

 

vv

z z

[zed]

[Кји:]

['dAblju:]

[а:]

[eks]

В английском алфавите 26 букв.

                                    1.       Alphabet

 

 

 

ynPA8HEHVIR

 

 

AoraaaiTecb, KaKVIX 6YKB He          B CTpoqKax,

n 3anonHb•1Te nponycw•l.

    A        C; B D                              F; GH J ; K M N

D; x; o;   z.

np0'lVITaiTe cnoa 3anLe11.uVITe ux B nopRAKe.

Red, doll, egg, ice, vest, bed, fox, leg, kite, yes, net, hot, get, quite, wet, pot, set, x-ray, cat, joke, man, zoo, apple, oak, ten, unit.

npoqnTaiTe TpaHcKpnnumo L.1 3anL•1LLIL.1Te COOTBeTCTBYlOLUYiO 6YKBY.

[ti:]

[wall

[zed]

[ell

[ertf]

[a:]

        ['dnblju:]

[ked

      [eks]                         [em]                        


2.      Noun (Имя существительное)

речи, которая обозначает предмет и отвечает на вопросы кто? (who?) или что? (what?).


”Who is this?” ”This is а Ьоу.”

«Кто это?» «Это мальчик.»

”What is this?” ”This is а Ьох.”

«Что это?» «Это коробка.»

Чтобы образовать множественное число существительного, следует добавить окончания -s или -es. В большинстве случаев Добавляется окончание -s. Окончание -es добавляется тогда, когда слово оканчивается на определённые буквы.

2. The Noun

 

yr-IPA)KHEHVIR

 

 

06pa3YiTe MI-IONCCTBeHHOe qncno 0T aaHHblX cnoB.

Hanpumep: a bag — bags.

1.     a rose

2.     a bench

3.     a horse

4.     a dog

-s

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.    


a glass

6. a girl

7.       a tomato

8.       a ball —

9. a fish —

06pa3yiTe MHO)KeCTBeHHOe qucno 0T aaHHblX cnoB

VI Bnnu.1VITe nx B Ta6nnuy.

A lamp, a desk, a bus, a match, a sister, a peach, a bird, a sandwich, a snake, a jellyfish, a tree, a hero, a flag, a dress.

      З. The Verb       be”

(Глагол «to be»)

Местоимение

Полная форма

Сокращённая форма

 

ат not

'm not

he / she / it

is not

isn't

we / уои / they

аге not

aren't


Глагол to be в настоящем времени переводится на русский язык как быть, нахоДиться и употребляется в предложениях в таких формах:

 

я

ат

he / she / it

он / она / оно

is

we / уои / they

мы / ты, вы / они

аге

В предложениях глагол to бе, как правило, можно не переводить на русский язык.

I ат а pupil. — Я (есть) ученик.

She is а teacher. — Она учитель.

We are friends. — Мы друзья.

It is а ball. — Это мяч.

В отрицательных предложениях к глаголу to be прибавляется частица not.


I am not / 'm not a teacher.

He yt1HTeJ1b.

She is not / isn't a doctor. — OHa He They are not / aren't students.

OHM He CTYÅeHTb1.

B BOHPOCurreJ1bHb1X lipeAJ10HceHH51x 1'J1aTOJ1 to be


MeHaeTCH MecrraMH C

YTBePAVITeJ1bHaa

Bonpocn-

TenbHaq

KpaTKni OTBeT

I am

Am I... ?

Yes, I am. No, I'm not.

he / she / it is

Is he...?

Is she...?

Is it...?

he / she / it is. No, he / she / it isn't.

we // you / they are

Are we...?

Are you...?

Are they...?

Yes, we / you / they are.

No, we / you / they aren't.

"Am I a student?" "Yes, I am." / "No, I'm not." cTYAeHT?» <Aa.» /

"Is he a pupil?" "Yes, he is." / "No, he isn't." yqeHHR?»     /

"Are they teachers?" "Yes, they are." / "No, they aren't." — YLIHTeJ1fl?» /

11

 

ynPA)KHEHV1fl

 

 

COCTaBbTe npeanoxeHL,1R C nOMOU.4blO Ta6J1¼Ubl.

1

She

It

We

You

They

am

is are

a ball.

a girl. friends.

a boy.

a teacher.

pupils.

a doctor.


3an0JIHLe1Te nponycKLŒ1 4)0PMoV1 rnarona to be (am / is / are).

1.     Kate    my sister.

2.     Bob and Nick   brothers.

3.     we good pupils.

a tall boy.

a big house.

6.     They   my friends.

7.     It   a lamp.

from Ukraine. 9. You   happy.

10.     She     my mother.

11.     My name  Larisa.

12.     Ann   6.

COCTaBbTe Hannwb1Te, KTO aeTeV1 V13 KaKOi CTPaHbl.

Dima

Nick

Olena

Ted and Bob

Mykola

Susan

1

am

is

are

from America.

from Ukraine.

from Russia.

from England.


COCTaBbTe 3anb•1LIMTe OTpngaTenbHble npeanoxeHnq. Hanpumep: I am 10. I'm not 10.

1.    It is a red pen.

2.    She is a good pupil.

3.    They are in the classroom.

5.            I am in the room.

6.            We are at school.

7.            You are my teacher.

8.            My mum is a doctor.

9.            Kate is at home.

10.     It is my bag.

11.     My mom is a singer.

12.     We are in the cinema.


Bb16epL,1Te npaBMJ1bHblV1 OTBeT. Hemy father.

      am                  are                 is                    am not

 isn't        are  am he a tall boy?

 is

 Are               Is                 Am

We at home.

 Aren't

 isn't             am              are

Are you pupils? Yes,

 is

 I am         we are        she is

isn't a black desk.

                     She                 You

you 9? No, I'm not.

 they are

 Am            Are              Isn't

 Is

Mark and Bob doctors?

 Are           Is                 Isn't         Am

Nick and Emmagood friends.


   4.         Pronoun (Местоимение)

которая указывает на лицо, предметы или количество, но не называет их. Местоимения делятся на личные, указательные и притяжательные.

Личные местоимения

Притяжательные местоимения

 

я (в английском языке всегда пишется с большой буквы)

Му

мой, моя, моё, мои

Не

он

His

его

She

она

Нег

 

 

оно

Its

его, её (о неживых преДметах или животных)

We

мы

0ur

наш, наша, наши, наше

Уои

ты, вы

Your

твой, ваш, ваши, ваше

They

они

Their

их

                                    4.        Pronoun

 

 

 

Yf1PA>KHEHUR

 

 

3an0J'1HVITe nponycKb1 MeCTOVIMeHVIRMV1 his, their, your, my.

Hanpumep: My name is Julia.

1.     I am Kate. David is       brother.

2.     Nick and Kate are at school.

parents are at home.

3.     You are my friend. picture is in my album.

4.    


Jack is a driver. It is     car.

np0WITaiTe cnoa VI 3aMeHVITe Lax COOTBeTCTBYIOLUVIMVI MeCTOVIMeHL,1RMn•. he, she, it, we, they, you.

Hanpumep: Denis — he.

     You and Mike                                  Viktor

                       , Ted and I                         , a table

, a cat and a mouse

friendsDiana

L'13MeHL.1Te npeanoxeHLaq, 3aMel-lRR JIVI'1Hble MeCTO-

VIMeHV•19 npVITqxaTenbHblMV1.

1.     She is Emma.

2.     He is Robert.

3.     You are Nick.

4.     They are Mike and Bob.


4. The Pronoun

 

 

 

TECTbt

 

 

Bb16epL.e1Te npaB¼J1bHbli OTBeT.

name is Lucy.

Their               Her

is a table.


                       Its          It               She

It is a boy. name is Jack.

 

 Her              He            Its

His

 are pupils.

 She                  Their       They            Our

It is my dog.plate is in the room.

 Her                 Its            It                 His

It is Kate.book is on the table.

     She                  It                 Her                 His

I'm Julia. Helen issister.

      she                   its                his                   my

 are Nick and Ted.

                         Their           Your        They

5. The Verb "to have got" (rnaron «to have got»)


060porr to have got mueeT 3HaT-1eHHe uvuemb, gnaðemb.

MecT0L.•1MeHne

YTBePAþ1TeJ1bHaR

I / we / you / they

have got

he / she / it

has got

I have got a sister. — V MeHH eCTb cecrrpa. She has got a brother. — V Heë ecTb 6parr.

MecT0b•1MeHne

OTPnqaTeJ1bHaq

I / we / you / they

have not got = haven't got

he / she / it

has not got = hasn't got

I have not got a ball. — V Mer-1H Herr MHT-1a. She hasn't got a dall. — V Heë 1--1eT RYRJ1b1.

MecT0"Mel-ane

BonpochTenbHaq

KpaTKL.e1i OTBeT

I / we / you / they

Have I / we / you / they got...?

Yes, I / we / you / they have.

No, I / we / you / they haven't.

he / she / it

Has he / she / it got...?

Yes, he / she / it has. No, he / she / it hasn't.

5. The Verb "to have got"

 

 

 

ynPA>KHEHvtR

 

 

np0M"TaüTe npeanoxeHLae nonqepKH1,1Te npaBWIbHbli OTBeT.

1.     She have got / has got a big house.

2.     Mike and Nick has got / have got a lesson.

3.     Her parents haven't got / hasn't got a car.

4.     My sisters has got / have got a nice toy.

5.     They have got / has got a cat.


npe06pa3yiTe YTBePAVITenbHble B OTPngaTeJ1bHble.

1.     She has got a blue dress.

2.     His brothers have got a red bike.

3.     My mother has got a green car.

4.     Her father has got a black hat.

COCTaBbTe Bonpocbl VI OTBeTbTe Ha HVIX.

1. Kate has got a big bag.

Yes, 2. You have got a black desk.

No, 3. Bob and Nick have got a lesson.

Yes, 4. We have got a tiger.

No,

5. The Verb "to have got"

 

-TECTbl

 

 

Bb16epLe1Te npaBnnbHblß1 OTBeT.

     His mother                     a black dress.

 have got

c haven't got

B has got

D isn't

    They                     a big flat.

        are                               c has got


     B hasn't got                    have got

     Mike and Andrew                     a nice picture.

A      has      c has got

B      have got     D are

    Her teacher                    a red pen.

     A has got                        c haven't got

          is                                                  D have

her friends got a ball?

A      Have got    c Have

B      Has     D Are

Has Susan got a dog? No,

A she has got

c Susan has got

B she hasn't

D isn't


      б. Modal          ”сап”

(Модальный глагол «сап»)

Модальный глагол сап имеет значение МОЧЬ, уметь. В отрицательной форме к сап добавляется частица not. После сап не употребляется частица to.

Местоимение

Утвердитель- ная форма

Отрицательная форма

/ we / уои / they

/ he / she / it

сап

cannot = can't

I сап јитр. — Я умею прыгать.


Не can't read. — Он не умеет читать. В вопросах сап меняется местами с подле-

экащим.

Вопросительная форма

Краткий ответ

Сап / we / уои / they / he / she / it ...?

Yes, I / we / уои / they / he / she / it сап.

No, I / we / уои / they / he / she / it can't.

”Сап they run?” ”Yes, they сап.“ — «Они умеют бегать?» «Да, умеют.»

”Сап she sing?” ”No, she can't.” — «Она умеет петь?» «Нет, не умеет.»

Modal

 

 

 

YTIPA>KHEHHR

 

 

COCTaBbTe L.13annu.MTe OTPnqaTenbHble npeanoxeHL.•1R.

1.     She can play football.

2.     He can cook.

3.     We can play tennis.

4.     Birds can swim.

5.     Fish can fly.

6.     I can drive.

         Can     can't? 3an0JIHVITe nponycK1e1 B npeAJ10N<eHnqx.

1.    


Horses       read.

2.     Dogsswim.

3.     Cats jump.

4.     Tigers     run.

5.     Birdsread.

6.     Monkeysjump.

7.     Lionswrite.

8.     Foxes sing.

COCTaBbTe Bonpocbl n 3annu.MTe nx. AaüTe OTBeTbl Ha Bonpocbl.

1. Liza can swim.

No, 2. Igor can drive.

No,

Modal

3. Her mother can cook.

Yes, 4. His sister can play football.

No, 5. They can read.

Yes,

YCTHO OTBeTbTe Ha Bonpocbl.

1.     Can you swim?

2.     Can your parents read?

3.     Can your teacher drive?

4.    


Can your friend play football?

5.     Can you cook?

Bb16epVITe npaBMJ1bHblV1 OTBeT.

Maryread books.  has got is

      B can                              D are

Nick and Markswim.

      has got                     c are

      B have got                          can't


Modal Verb

A Can         B

c Am

B Has got

His teacher

sing.

 

she jump?

A can

c is

B isn't

D hasn't

A you can

c I can

B I sing

D she can


Can your friends draw pictures? No,

A friends can't

c she can't

B they can

 they can't

Can Julia dance? Yes,

A she can

c she is

B Julia can

D I can

Can you and your sister write? Yes,

         they can                      c you can

       B we can                        she can

      My father                 write.

is c can't B can    D has got

Can you sing songs? Yes,

7. Plurals Nouns (Множественное число имён существительных)


тельных образуется с помощью окончаний -s или -es. В существительных, оканчивающихся на -И, перед которой стоит согласный, -И меняется на -ie и добавляется окончание -s.

baby — babies / малыш — малыши fly — flies / муха — мухи

Существительные, которые не изменяются по правилам, составляют исключения (irregular forms). Вот некоторые их них:

Существительное в единственном числе

Существительное во множественном числе

child

тап woman mouse tooth foot goose ох

ребёнок мужчина женщина мышь зуб нога гусь бык

children

теп women mice teeth feet

охеп

дети мужчины женщины мыши зубы ноги гуси быки

 

7. Plurals Nouns

Образуйте множественное число от данных существительных.

1.    City —

2.    Way

З. Country —

4. Woman —

5. Party —

6.     Tooth —

7.    


Family

8.     Day

9.     Army

Прочитайте названия животных: а crocodile, а cow, а hare, ап ох, а pig, а fox, а zebra, а тоще, а cat, а giraffe, а dog, а rabbit, ап elephant, а топКеу. догадайтесь, кого из них можно увидеть в зоопарке, а кого — в селе, и дополните предложения, поставив названия в форму множественного числа.

At the Zoo I сап see

In the country сап see


7. Plurals Nouns

 

 

 

;'TECT

 

 

Bb16epv1Te npaBnnbHblV1 BaPnal-lT CYU4eCTBVITenbHO-

ro B MHONCCTBeHHOrO qucna.

Class

A classs

c class

B classes

Mouse

D clases

A mouses

c mice

B mices

Monkey

D mousess

 monkeys

c monkeyes

B monkeis

Foot

 

D monkey

A foots

 

c feet

B feets

Family

 

 footes

 families

 

c familyes

B familys

Ox

 

D familie

A oxes

B oxess

c ox      D oxen


8.     Possessive Case (Притяжательный падеж)

вает на принадлежность, владение чем-либо и отвечает на вопросы чей?, чья?, чьи?.

Существительные в единственном числе

Существительные во множественном числе

Существительное + 's

Существительное во множественном числе + s'

girl's toy — игрушка девочки boys' ball — мяч мальчиков

 

УПРАЖНЕНИЯ

 

 

Заполните пропуски в предложениях, используя притяжательный падеж.

Например: That is Bob's ball. (ВоЬ)

1. It isroom. (kate)

2. That is ourtable. (teacher)

З. Herdress is nice. (sister)

4.     Theclassroom is very big. (pupils)

5.     This is туhouse. (friends)

                                      8,       Possessive Case

 

 

*TECTb10

 

 

Bb16epv1Te npaBb•1J1bHbli OTBeT.

This is her

A parents' room    c room's parents B parent' room   D parents room's

 is very nice.

A       Amanda dolls  c Amandas doll

B        Amanda' dolls  D Amanda's doll

 cousin bike's

c bike's cousin

B cousin's bike

D cousin's bike's

My

is Helen.

           Her                      is blue.

 sister name's

c sister's name

B sisters' name

D sisters name

           His                       is big and nice.

A uncle house's c uncle' house B uncles house uncle's house

 is funny.

 Ted cat's

 cat's Ted

B Ted's cat

D Ted' cat

9.     Adjective (Имя прилагательное)

речи, отвечающая на вопросы какой?, чей? и обозначающая признак предмета. Прилагательные делятся на относительные (описывают качество предмета через его отношение к другому предмету: wooden — деревянный) и качественные (указывают на качество предмета: brave — храбрый).

В английском языке прилагательные употребляются в такой последовательности.

зо

                                          9.        Adjective

 

 

 

žYnPA}KHEHMR

 

 

Ol"1Lt11.uVITe npeAMeTbl B0Kpyr ce6q, ncn0J1b3YR npnnaraTenbHble black, old, big, nice, funny, new, thin, small, red, grey, white, yellow.

Hanpumep: This is my bag. It is big and brown.

1.     This is my desk.

2.     That is my ball.

3.     This is my pencil.

4.     That is my toy.

5.     This is my chair.

6.    


That is my cap.

7.     This is my book.

8.     That is my cat.

PaccTaBbTe npnnaraTenbHble B KaMAOM npeanoxe-

'-Inn B npaBb1J1bH0i nocneAOBaTeJ1bHOCTV1.

1. My brother isboy. (big, clever) 2. His car is . (yellow, small, old)

3.                       My mom has a  sweater.

(new, silk, red)

4.                       His parents bought him puppy. (small, funny, black) 5. Jack and Mary live in a house. (new, white)



10, Prepositions of Place and Direction (Предлоги места и направления)

 

Предлог

Пример

оп

на чём-то или ком-то

оп the chair

на стуле

in

в чём-то или ком-то

in the Ьох

в коробке

under

под чем-то или кем-то

under the desk

под партой

to

в направлении к чему-то или кому-то

to the park

в парк

 

УПРАЖНЕНИЯ

 

 

 

 

 

Заполните пропуски в предложениях предлогами оп, in, to, under.

1.     The desk is      the classroom. (в)

2.     The picture is  the wall. (на)

10. Prepositions of Place and Direction

3.     Mark can go    the park. (6)

4.     Her book isthe bag. (6)

5.     The dog is the table. (noð)

6. The bird is      the tree. (Ha) 7. My ball is the box. (6)

8.           The pen is the desk. (noð)

9.           The man is     the car. (e)

10.   Goschool. (6)

   11. We play              the yard. (6)

   12. My cat is              the sofa. (noð)

HaiAL,1Te npaBVIJ1bHblß1 nepeB0A cnoB c npeanoraML.•1

CTon6b1Ka A B CTOn6VIKe B.

11. The Present Simple Теме (Настоящее неопределённое время)


Настоящее неопределённое время в английском языке употребляется для описания регулярно повторяющихся действий. Часто используют такие слова: often часто, usually — обычно, always всегда, every day — каждый день.

Утвердительная форма

I / we / уои / they

глагол без частицы to

he / she / it                 глагол + окончание -s, -es

I go to school. — Я хожу в школу.

She plays tennis. — Она играет в теннис.

Окончание -es прибавляется, если глагол оканчивается на -s, -ch, -sh, -0, -х. Если на -И, то -И меняется на -ie: wash — washes, study — studies.

            Отрицательная форма

I / we / уои / they do not (don't) + глагол

does not (doesn't) + глагол без

окончания -s, -es


Теме

I don't go to school. — Я не хожу в школу.


She doesn't play tennis. — Она не играет в теннис.

Вопросительная форма настоящего неопределённого времени

Краткий ответ

/ we / уои / they

Do меняется местами с подлежащим + глагол

Yes, / we / уои / they do. No, / we / уои / they don't.

Yes, he /she / it does. No, he / she / it doesn't.

he / she

Does меняется местами с подлежащим + глагол без окончания -s, -es

 

 

”Do they go to school?” ”Yes, they do.” /

”No, they don't.”

”Does she play tennis?” ”Yes, she does.” / ”No, she doesn't.”

 

УПРАЖНЕНИЯ

 

 

Образуйте формы настоящего неопределённого времени от следующих глаголов.

Например: I (like). I like. I don't like. Т уои

1.          we (study).

2.          She (draw).

Tense

3.          They (swim).

4.          She (write).

5.          I (live).

6.          He (read).

7.          You (play).

8.          It (work).

9.          He (drink).

10.  They (watch).


06pa3yü1Te OTPnqaTenbHble npeanoxeHb•19. Hanpumep: Horses eat grass. Horses don't eat grass.

1.           Alice gets up at 7 0'clock.

2.           David and Kate live in America.

3.           Mary likes apples.

4.           Pupils learn English.

5.           Mark plays the piano.

6.           They sing songs.

7.           Cats like milk.

8.           Peter walks in the park.

9.           His father works at school.

10.   We draw pictures.

Tense

 

TECTbt

 

Bb16ep¼Te npaBVIJ1bHbli OTBeT.

 walk

c walks

B walkes

 walk's

Bob and Jack usually

tea.

     Helen often               with her babies in the park.

 drinks

c drinkes

B drink

D doesn't drink


Maryspeak English.

A don't

c isn't

B do not

D doesn't

his children study at school?

        Do                                c Does

      B Are                                 Is

Does her brother like sweets? No,

 he, does

c does not

B he doesn't

D he don't

      They                   live in this house.

        does not                        c are not

       B don't                            D have got


There There are

(Оборот «there is», «there are»)


требляется для того, чтобы указать на то, что какой-то предмет или предметы находятся в определённом месте. На русский язык этот оборот можно перевести как есть, нахоДиться. Предложения с этой конструкцией лучше

Единственное число

Множественное число

There is not а ball under the table.

Под столом нет мяча.

There аге not flowers in our classroom.

В нашем классе нет цветов.


There There are

 

 

 

žynPA>KkEHb18

 

 

Bb16epL&1Te n nonqepKHL,1Te npaBnnbHbli OTBeT.

1. There is / There are a dog in the yard. 2. There are / There is a lion, a bear and a tiger in the wood.

3. Is there / There is a ruler under the book? 4. There isn't / there aren't any girls in the classroom.

5.    Are there / There are any boys in the house?

6.    There is / Is there a monkey in the cage? 7. Are there any oranges in the box? No, there isn't / there aren't.

8.     There isn't / Is there a mouse under the sofa?

9.     There are / There is some birds on the grass.

There There are

 

Yd'TECTbLtY

 

 

Bb16epL,1Te npaBL,1J1bHbli OTBeT.

There aren't

c There is

B Is there

D There are

a black cat and a red fox on the picture.

There aren't  pictures in my book.

A some

c has got

B any

D have got

 a bike in the yard?

A Is there

c Are there

B Any

D There is

some posters on the wall.

 Are there

c There is

B There are

D There aren't

two rooms in this house?

A There are

c There aren't

B Are there

D Any

Is there a tiger in the wood? No,

 there is any c there aren't

B isn't       D there isn't


           Modal          ”must”

(Модальный глагол «must»)

значение Должен, необходимо и указывает на необходимость выполнить какое-либо действие. После must не употребляется частица to.

Уои must learn this роет. — Ты должен

выучить это стихотворение.


В отрицательной форме к must прибавляется частица not. Отрицательная форма mustn't имеет значение запрета.

Утвердительные предложения

Отрицательные предложения

I / we / уои / they / he / she / it + must

I / we / уои / they / he / she / it + must not

(mustn't)

Уои mustn't swim in the river. — Тебе нельзя (запрещено) плавать в реке.

Вопросительные предложения

Must + / we / уои / they / he / she / it

Must I go to school every day? -— Должен ли я ходить в школу каждый день?

                                         Modal          "must"

9nPA>KHEHUR


COCTaBbTe npeanoxeHL.1R, nonb3yqcb Ta6nnuei.

Bb16epb•1Te npaBnm,Hbli BapnaHT.

1. You must / mustn't do your homework.

2. You must / mustn't do morning exercises.

3. You must / mustn't walk in the forest alone.

4. You must / mustn't eat during the lesson. 5. You must / mustn't wash your face in the morning.

6.           You must / mustn't help old people.

7.           You must / mustn't listen to your parents.

8.           You must / mustn't be polite.

9.           You must / mustn't be late for the lesson.

10.   You must / mustn't drink cold water.

            Modal           ”тау”

(Модальный глагол «тау»)

Модальный глагол тау употребляется для того, чтобы спросить или получить разрешение. После тау не употребляется частица to.

I / we / уои / they / he / she / it + тау

Утвердительные       Отрицательные предложения   предложения I / we / уои / they / he / she / it + тау not

Уои тау sit down. — Тебе можно сесть.


They тау not go out. — Им нельзя выходить.

В вопросительных предложениях тау меняется местами с подлежащим.

”Мау I соте in?” ”Yes, уои тау.“ / ”No, уои тау not.” — «Можно войти?» «Да.» / «Нет.»

”Мау use your реп? ” ”Yes, уои тау.“ / ”No, уои тау not.” — «Можно взять вашу ручку?»

«да.» / «Нет.»

                                           Modal        "may"

 

ynPA>KHEHVIR

 

 

npe06pa3yiTe YTBePAVITeJ1bHble npeanoxeHv•1R

B Bonpoc¼TenbHble.

1.    Alison may go home.

2.    I may help you.

3.    We may swim in the swimming pool.

4.   


I may open the window. 5. We may go for a walk.

6.           She may close the door.

7.           We may play in the classroom.

8.           You may swim in the sea.

9.           She may help you.

10.    They may ask a question.

 

IbiíTECTblÞ

 

 

Bb16epLŒITe npaB¼J1bHblV1 OTBeT.

A must

c mustn't

B aren't

we go out?

D are

A Mustn't

c May not

B May

D Are

Childrengo to bed late in the evening.


Modal Verb "may"

  Pupils   be late to school.

 mustn't

c have got

B are

D must

   You     swim in cold water.

    do            c must


B mustn't      D are

I answer?  May not c Mustn't

    B May             D Am

     1          miss lessons.

am

c have got

B must

D mustn't

  People   feed animals at the Zoo.

A must

c aren't

B mustn't

D have got

15. The Past Simple Теме (Прошедшее неопределённое время)


мя употребляется для обозначения действия, начавшегося и завершившегося в прошлом.

В прошедшем неопределённом времени часто используются такие слова: yesterday — вчера, last year — в прошлом году, last month в прошлом месяце, last week — на прошлой неделе, ago — назад (пять дней назад), in

Утвердительные предложения

-d

а) к большинству глаголов: work — worked; Ь) если глагол оканчивается на согласный + гласный + согласный, то последняя буква согласного звука удваивается: stop — stopped

а) если глагол заканчивается на -е: smile smiled;

Ь) если глагол заканчивается на букву согласного + -у, то осуществляется замена на -ie:

study — studied

Past Simple Tense

LIT06b1 06pa30BaTb o rrpuuarreJ1bHb1e

Hua, c.J1exweT  did not didn't TJ1aTOJ1 6e3 OROHqaHPIH -ed / -d.

I didn't play football yesterday. — Bqepa He Mll-


pa.J1 B

BonpocMTenbHble

KpaTKV1i OTBeT

Did I / we / you / they / he / she / it + IVIaTOJ1 6e3 -ed / d?

Yes, I / we / you / they / he / she / it did. No, I / we / you / they / he / she / it didn't.

"Did he watch TV yesterday?" "Yes, he did." /

"No, he didn't." — Btlepa CMOrrpeJ1 rreJreBH30P?» <Aa.» /

 

Yr1PA>KHEHnq

 

 

COCTaBbTe Bonpocbl OTBeTbTe Ha HVIX.

Hanpumep: He / brush teeth. Did he brush his teeth yesterday? Yes, he did.

1. You / clean the house.

. No, 2. She / wash the dishes.

Yes,


Past Simple Tense

3. He / repair the car.

. No, 4. They / enjoy the film.

Yes, 5. You / cook dinner.

No,

6. They / walk in the park.

Yes,


COCTaBbTe npeanoxeHLe1R C nOMOU4blO Ta6m•1Ubl.

Peter

Kate

My mother

My father

1

Liza and

Alison

helped played visited cleaned cooked repaired

tennis last week.

his room 2 hours ago.

my bike yesterday.

a tasty salad yesterday.

her mother to wash the dishes.

my grandmother last

OTBeTbTe Ha Bonpocbl.

1.    Did you watch the last Harry Potter film?

2.    Did you skate last winter?

3.    Did your friends meet last Sunday?


Future lndefinite Теме (Будущее неопределённое время)

употребляется для выражения действия, которое будет осуществляться в будущем. В будущем времени часто употребляются такие слова: tomorrow — завтра, next week — на следующей неделе, next month — в следующем месяце.

Утверждение

Отрицание

I / we + shall ('ll) + глагол

I / we + shall not + глагол

he / she / it / they / уои + will ('ll) + глагол

he / she / it / they / уои + will not (won't) + глагол

Вопрос

Краткий ответ

Shall / we...?

Yes, / we shall. No, I / we shall not.

Yes, he / she / it / уои /

Will he / she / it / уои / they will.

they...? No, he / she /it /уои / they will not (won't).

Future Indefinite Tense

tynþA}KÅEHViR

OTBeTbTe Ha Bonpocbl.

1.     Will you go to the village next summer?

2.     Will you go to school tomorrow?

3.     Will your friends swim in the river next week?

4.     Will you watch TV tomorrow?

5.     Will your parents buy a car next month?

6.     Will you write a test next Friday?

A Shall

C Will

B Will not

D Are


COCTaBbTe OTPngaTeJ1bHble npeanoxeHnq.

1.          I'll help you next week.

2.          We'll buy a new house next year.

3.          She'll go to the circus next Sunday.

4.          You'll get my letter next month.

5.          My sister will cook dinner tomorrow. 6. Her parents will swim in the river next summer.

Bb16epb•1Te npaBMJ1bHbli OTBeT.

 you read this book tomorrow?

Future Indefinite Tense

watch this film next Sunday.

 shall

c won't

B isn't

D shall not

Will Susan visit her grandparents next month?

Yes,

 he shall

c Susan shall

B she shall

D she will


we'll                      for a walk tomorrow.

 shall go                           c will go

D shall

Will they help me? Yes,

A you will c they will B will they     will

This man                      tomorrow.

A      won't come  c will

B      come     D will come not

Helen play the piano next week?

 Shall

C Does

 Is

D Will


Articles (Артикли)

Неопределённый артикль а / ап употребляется перед исчисляемыми существительными в единственном числе (а cat, а lion), если это существительное упоминается в предложении впервые и о нём ещё ничего не известно слушателям. Артикль а употребляется перед существительными, начинающимися на согласный звук (а rabbit, а tiger), а ап — перед существительными, начинающимися на гласный звук (ап egg, ап apple).


Артикль the употребляется, если слушатели знают, какой предмет имеется в виду. Также артикль the употребляется перед существительными, называющими уникальные, единственные в своём роде предметы: the Sun — солнце.

Когда мы говорим о людях (называя их имена), городах, странах, то мы не употребляем артикль.

Give те а реп, please. — Дай мне ручку (любую, мне всё равно).

Give те the реп, please. — Дай мне ручку

(какую-то конкретную, мы знаем, какую). Jill, kate, Great Britain, Saint Petersburg.

Articles

3ar10JIHv1Te nponycKL.•1 apTL.e1KJIRMV1 a Leann an.

1.          lamp;

6.          onion;

2.        orange;

7.          duck;

3.          ice-cream;

8.         octopus;

4.        hare;

9.          eagle;

5.          eye;

10.          smile.

3anom-lb•1Te nponycKL.1 aPTVIKJIRML,1 a / an nnv•l the. 06bRCHVITe ux yn0Tpe6neHne.

1.                                 


This is interesting book. Take book from my table.

2.                                  sun is shining brightly today.

3.                                  This is girl. girl is wearing a beautiful dress.

4.                                  He's got  ball.        ball is big.

3an0JIHVITe nponycKLe1  a / an nnv•l the.

1. John is

teacher.

2. I know

Peter Ivanov.

3. Look!

dog is running.

4. Sam is

good friend.

5.                                  Kyiv is the capital of Ukraine.

6.                                  I like book you gave me yesterday.

7.                                  Do you know Kate Smirnova?

18. The Present Continuous Теме

(Настоящее длительное время)


щрАвилФ Настоящее длительное время употребляется для обозначения длящегося действия, которое происходит в момент речи. В настоящем длительном времени употребляются слова now — сейчас, at the moment в данный момент.

Утвердительные предложения

 ат + глагол с окончанием -ing

we / уои / they

аге + глагол с окончанием -ing

he / she / it

is + глагол с окончанием -ing

I'm drinking tea now. — Сейчас я пью чай.

Отрицательные предложения

 

ат not + глагол с окончанием -ing

they

are not + глагол с окончанием -ing

he / she / it

is not + глагол с окончанием -ing

Не isn't playing hockey now. — Он не играет в хоккей сейчас.


18. The Present Continuous Tense

BonpocL.•1TeJ1bHble

KpaTKL4V1 OTBeT

Am I + 1'J1a1'0J1 c OKOHT-ra- Yes, I am. No, I am not.

HHeM -ing?

Are we / you / they +                 Yes, we / you / they are.

1"J1aT0J1 C OKOH1-rar-11•reM -ing No, we / you / they aren't. Is he / she / it + r.naTOJ1 Yes, he / she / it is.


c OROHT-1aHHeM -ing                                           No, he / she / it isn't.

3an0JIHL.•1Te nponycKn B  He06xoanMoi  rnarona to be (am, is, are).

1.                   Igorriding a bike now.

2.                   Mary and Kateplaying in the room now. 3. My fatherreading a newspaper at the moment.

watering the flowers now.

5.                    The birdssinging in the forest.

6.                    The coweating grass now.

7.                    The teacherwriting on the blackboard at the moment.

8.                    Pupilslistening to their teacher.

9.                    The catsleeping on the chair now.

18. The Present Continuous Tense

 

 

 

TECTb1

 

 

Bb16epb1Te npaBL,1J1bHblV1 OTBeT.

is cooking

c are cooking

B cooking

D are cook

Susan and Lizaice-cream.


        The girls              a poster.

A drawing

c are draw

B is drawing

D are drawing

the boys fishing at the moment?

 Is

c Are

 Do

 They

Roberthis teeth.

 brush

c is brush

B is brushing

D are brushing

The girlsa beautiful song.

A are singing

c is singing

B sing

D singing

Are you playing the piano now? No,

 you aren't

c you are

B I am

D I'm not

19, Degrees of Comparison of Adjectives (Степени сравнения прилагательных)

Степени сравнения прилагательных

Основная

The positive degree


Сравнительная Превосходная форма /     степень /      степень / The comparative The superlative degree    degree

Односложные прилагательные



Двусложные прилагательные, оканчивающиеся на -у, -er, -le, -ow

прилагательное

прилагательное

the прилагательное + est

easy — лёгкий

easier — более лёгкий

the easiest — самый лёгкий

Большинство двусложных прилагательпых и многосложные прилагательные

прилагательное

more + прилагательное

the most + прилагательное

useful — полезный

тоте useful — более полезный

the most useful — самый полезный

Исключения, которые следует выучить наизусть.

 

Основная форма

Сравнительная степень

Превосходная степень

good — хороший bad — плохой

little маленький much / тапу много

better лучший

worse худший less меньший тоте больший

the best — самый хороший the worst — самый плохой the least — самый маленький the most — самый большой

Bb16ep1,1Te nonqepKHb1Te npaBb1J1bHbli OTBeT. 1. Ted is the tallest / taller / tall pupil of our class.

2.            Wolves are strong / stronger / the strongest than foxes.

3.            My father is old / older / the eldest than my aunt. 4. This is a very funnier / funny / the funniest film.


5. Tigers are fast / faster / the fastest than lions. 6. Whales are larger / large / the largest animals in the world.

Bb16epL,1Te npaBnnbHbli OTBeT noaqepKHLe1Te ero.

1.           Table tennis is more boring / boring / the most boring kind of sport.

2.           Diving is exciting / the most exciting / more exciting than swimming.

3.           Hockey is the most popular / popular / more popular than figure skating.

4.           Mountain skiing is more dangerous / the most dangerous kind of sport.

5.           Mountain climbing is good / the best / better than weight-lifting.

Bb16epL'1Te npaBMJ1bHbli OTBeT.

bader

c the worst

B worse

D bad

The weather istoday than yesterday.

Martin isthan Adam.

A old

 more old

B the oldest

D older


He ispupil in our class.

A lazy

c the most lazy

B the laziest

D laziest

Dancing isthan drawing.

       the more good          c better

        B the best                      D good

Football iskind of sport in the world.

A more popular

c popularest

B the most popular

 popular

This river isthan that lake.

 deeper

c more deep

B the deepest

D the most deep


20. The Present Perfect Tense

(Настоящее совершённое время)


указывает на результат на настоящий момент или на завершённое действие, образуется при помощи have / has и глагола с окончанием -ed или неправильного глагола (в третьей форме). Следуег использовать такие слова: just — только что, already — уже, ever — когда-нибудь, never никогда, yet — ещё (употребляется в отрицательных и вопросительных предложениях).

20. The Present Perfect Tense

She hasn't answered the question.

Or-la He OTBeTHJ1a Ha Bonpoc.

BonpocMTeJ1bHble npeAJ10>KeHLt1R

Have

Has

I / we / you / they he / she / it

+ raaroa c OROHT-1aHHeru -ed (HJIH B rrpeTbeñ

Have you done the exercise?

Yes, I have. / No, I haven't.


           Tbl Bb1110JIHHJ1 yrrpaYHeHHe? —       / Herr.

               3an0JIHb1Te nponycKL.•1 c nOMOLUblO have            has.

1.     My aunt     never been to London.

2.     wealready painted the house.

3.     Ted      just called me.

 already invited my friends.

5.                                                                Her sister    cooked the dinner yet.

6.                                                                The train just left.

7.                                                                My cousins    never been to Madrid.

8.                                                                you ever seen this film?

 never read this book.

10. Theygone to the cinema.

20. The Present Perfect Tense

 

 

 

éãEcTÞ1

 

 

Bb16epb•1Te npaBnm,Hbli OTBeT.

   We                   to Moscow many times.

A been      c has been B have been   have be

   1                this task.

 have finish c have finished B finished D finish


   The teacher                  the tests yet.

A      checked       c hasn't checked

B       didn't check      D haven't checked

Have your cousins ever visited you? Yes,

A have they

c they have

B cousins have

D visited

your computer ever broken? C Have

    B Has                             D Did

    My classmates                   the football cup.

A      have won    c has won

B       won     D have win


64


OTBeTbl K TecTarv1

3.   The Verb "to be"

4.   The Pronoun

5.   The Verb "to have got"

6.   Modal Verb "can"

7.   Plurals of Nouns

8.  


The Possessive Case

11.  The Present Simple Tense

12.  There is, There are

14. Modal Verb "may"

16. The Future Indefinite Tense

18.  The Present Continuous Tense

19.  Degrees of Comparison of Adjectives

20.  The Present Perfect Tense