Разработка урока английского языка по теме "Shapes"

  • docx
  • 21.06.2024
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала Геометрические фигуры.docx

ХОД УРОКА

1.​ Организационный момент.

Teacher:  Good morning, dear boys and girls.

Pupils: Good morning,  comrade teacher.

Teacher: I’m glad to see you. You may sit down. Are you ready? Lets start our lesson.

2. Фонетическая разминка.

(На слайде фигура цыпленка, составленная из геометрических фигур разных цветов)

Teacher: Look at the screen. There are some things of different colors on it.  What colors are they? Let’s say them. (Дети произносят названия цветов)

Pupils: Red, blue, yellow, green, pink.

Teacher: Your next task is to read these colors in alphabetical order. (Дети называют цвета в алфавитном порядке )

Pupil 1: Blue, green, pink, red, yellow

Teacher: And now will you spell these colors?

Pupil 1:  R-E-D,

Pupil 2: B-L-U-E etc.

Teacher: You work good.

3. Целеполагание.

Teacher: Ok, look at the screen and tell me what is the theme of our lesson?

Pupils: Shapes

4. Активизация лексического материала.

Teacher: Remember the new words and repeat these words after me all together. (Учащиеся хором повторяют слова за учителем).

a) Teacher: Now it’s time to work in pairs using shapes from the screen. Ask each other: What’s this? – It’s square. What color is it? –It’s blue. (Работа в парах)

Teacher: Well done.

- Do you see any rectangles in the classroom?

- How many circles (squares) are there in the classroom?

- What colour are they?

b) А.В. упр. D. Стр.27

Ученики называют предметы, изобра­жённые на рисунках в рабочей тетради: a boat, a car, a robot, a rocket.

Teacher:

·        Предлагает рассмотреть рисунки и назвать предметы.

 

·        Учитель уточняет значение слов: window (окно, иллюминатор), sail (парус), wheel (колесо), light (фара), there you are! (зд.: и вот, что полу­чилось!).

 

·         Спрашивает: How many windows are there in a boat? What shape are these windows? и т. д.

 

·        Объясняет, что сейчас ученики прослу­шают запись, на которой ребята рассказы­вают, как нарисовать из геометрических фигур эти предметы.

 

Ученики слушают запись первый раз и рассматривают рисунки.

 

Ученики слушают запись второй раз и вставляют цифры, соответствующие номеру текста, в котором говорится о том, как рисо­вать этот предмет.

 

Аудиотекст и ключ – А.В. упр.D. стр.27

1.   First you draw a big rectangle. Then you draw a triangle on top of the rectangle. Then draw three small circles on the rectangle. Then draw the triangles for the trail. There you are! A rocket!

 

2.   First you draw a rectangle and two triangles. Draw four small circles for the windows. Then draw a line and two triangles for the sails. What is it? It's a boat!

 

3.   First you draw three rectangles. Then draw two circles for the wheels. Now draw a rectangle and two triangles. Add two small squares and some light for the lights. There you are! A car!

 

4.   First you draw a square for the body. Draw a big circle and two small circles on the body. Add four rectangles for the legs and arms. Then draw a square for the neck. Draw a big square for the head. Draw two circles for the eyes, a rectangle for the mouth, and two small squares for the ears! It's a robot.

 

5. Динамическая пауза.

Teacher: Are you tired? Lets have a rest.

If you see a square – squat down

If you see a rectangle – bend forward

If you see a circle – hands up

If you see a triangle – clap your hands

6. Активизация навыков чтения и введение грамматического материала.

a) Exercise 10 page 44

·        Предлагает прочитать диалог в парах вслух.

 

·        Обсуждает с детьми содержание диалога.

 

·        Задает несколько дополнительных вопросов:

 - What сап you see in Lera's picture?

- Is this a tiger?

-  Is this a bear?

-  Are these birds? Are these planes?

 

·        Активизирует указательные местоимения this/these.

 

·        Спрашивает, в каком случае, по их мнению, употребляется this, а в каком these, в форме какого числа стоит рядом с ними существительное.

Объяснение правила на с. 45.

b) А.В. упр. F стр.28

 

Организует беседу по уточнению и конкретизации первичных знаний:

·        Обсу­ждает с ними, что на рисунке изображено.

·        Спрашивает: What can you see in this picture?

·        Просит ис­пользовать в ответах на вопрос указательные ме­стоимения this/these:

·        These are dogs./These are cats./These are houses./This is a car./These are flowers./This is a bird./This is a lake./This is a horse./This is a girl.

Ученики вписывают в пропуски подходя­щее по смыслу местоимение this или these.

ПРОВЕРКА ВЫПОЛНЕНИЯ УПРАЖНЕНИЯ

 

Teacher: Very good! Well done!

7. Подведение итогов. Домашнее задание.

А.В. упр. F стр.28 Написать 2 предложения, описывающих картинку.

 

 Рефлексия.

Выставление оценок.

Teacher: I hope you enjoyed the lesson. It is over, goodbye!