Разработка урока английского языка по теме "Shapes"
Оценка 4.7

Разработка урока английского языка по теме "Shapes"

Оценка 4.7
docx
21.06.2024
Разработка урока английского языка по теме "Shapes"
Геометрические фигуры.docx

ХОД УРОКА

1.​ Организационный момент.

Teacher:  Good morning, dear boys and girls.

Pupils: Good morning,  comrade teacher.

Teacher: I’m glad to see you. You may sit down. Are you ready? Lets start our lesson.

2. Фонетическая разминка.

(На слайде фигура цыпленка, составленная из геометрических фигур разных цветов)

Teacher: Look at the screen. There are some things of different colors on it.  What colors are they? Let’s say them. (Дети произносят названия цветов)

Pupils: Red, blue, yellow, green, pink.

Teacher: Your next task is to read these colors in alphabetical order. (Дети называют цвета в алфавитном порядке )

Pupil 1: Blue, green, pink, red, yellow

Teacher: And now will you spell these colors?

Pupil 1:  R-E-D,

Pupil 2: B-L-U-E etc.

Teacher: You work good.

3. Целеполагание.

Teacher: Ok, look at the screen and tell me what is the theme of our lesson?

Pupils: Shapes

4. Активизация лексического материала.

Teacher: Remember the new words and repeat these words after me all together. (Учащиеся хором повторяют слова за учителем).

a) Teacher: Now it’s time to work in pairs using shapes from the screen. Ask each other: What’s this? – It’s square. What color is it? –It’s blue. (Работа в парах)

Teacher: Well done.

- Do you see any rectangles in the classroom?

- How many circles (squares) are there in the classroom?

- What colour are they?

b) А.В. упр. D. Стр.27

Ученики называют предметы, изобра­жённые на рисунках в рабочей тетради: a boat, a car, a robot, a rocket.

Teacher:

·        Предлагает рассмотреть рисунки и назвать предметы.

 

·        Учитель уточняет значение слов: window (окно, иллюминатор), sail (парус), wheel (колесо), light (фара), there you are! (зд.: и вот, что полу­чилось!).

 

·         Спрашивает: How many windows are there in a boat? What shape are these windows? и т. д.

 

·        Объясняет, что сейчас ученики прослу­шают запись, на которой ребята рассказы­вают, как нарисовать из геометрических фигур эти предметы.

 

Ученики слушают запись первый раз и рассматривают рисунки.

 

Ученики слушают запись второй раз и вставляют цифры, соответствующие номеру текста, в котором говорится о том, как рисо­вать этот предмет.

 

Аудиотекст и ключ – А.В. упр.D. стр.27

1.   First you draw a big rectangle. Then you draw a triangle on top of the rectangle. Then draw three small circles on the rectangle. Then draw the triangles for the trail. There you are! A rocket!

 

2.   First you draw a rectangle and two triangles. Draw four small circles for the windows. Then draw a line and two triangles for the sails. What is it? It's a boat!

 

3.   First you draw three rectangles. Then draw two circles for the wheels. Now draw a rectangle and two triangles. Add two small squares and some light for the lights. There you are! A car!

 

4.   First you draw a square for the body. Draw a big circle and two small circles on the body. Add four rectangles for the legs and arms. Then draw a square for the neck. Draw a big square for the head. Draw two circles for the eyes, a rectangle for the mouth, and two small squares for the ears! It's a robot.

 

5. Динамическая пауза.

Teacher: Are you tired? Lets have a rest.

If you see a square – squat down

If you see a rectangle – bend forward

If you see a circle – hands up

If you see a triangle – clap your hands

6. Активизация навыков чтения и введение грамматического материала.

a) Exercise 10 page 44

·        Предлагает прочитать диалог в парах вслух.

 

·        Обсуждает с детьми содержание диалога.

 

·        Задает несколько дополнительных вопросов:

 - What сап you see in Lera's picture?

- Is this a tiger?

-  Is this a bear?

-  Are these birds? Are these planes?

 

·        Активизирует указательные местоимения this/these.

 

·        Спрашивает, в каком случае, по их мнению, употребляется this, а в каком these, в форме какого числа стоит рядом с ними существительное.

Объяснение правила на с. 45.

b) А.В. упр. F стр.28

 

Организует беседу по уточнению и конкретизации первичных знаний:

·        Обсу­ждает с ними, что на рисунке изображено.

·        Спрашивает: What can you see in this picture?

·        Просит ис­пользовать в ответах на вопрос указательные ме­стоимения this/these:

·        These are dogs./These are cats./These are houses./This is a car./These are flowers./This is a bird./This is a lake./This is a horse./This is a girl.

Ученики вписывают в пропуски подходя­щее по смыслу местоимение this или these.

ПРОВЕРКА ВЫПОЛНЕНИЯ УПРАЖНЕНИЯ

 

Teacher: Very good! Well done!

7. Подведение итогов. Домашнее задание.

А.В. упр. F стр.28 Написать 2 предложения, описывающих картинку.

 

 Рефлексия.

Выставление оценок.

Teacher: I hope you enjoyed the lesson. It is over, goodbye!


 

ХОД УРОКА 1.​ Организационный момент

ХОД УРОКА 1.​ Организационный момент

Teacher: Now it’s time to work in pairs using shapes from the screen

Teacher: Now it’s time to work in pairs using shapes from the screen

Teacher: Are you tired? Let ’ s have a rest

Teacher: Are you tired? Let ’ s have a rest

ПРОВЕРКА ВЫПОЛНЕНИЯ УПРАЖНЕНИЯ

ПРОВЕРКА ВЫПОЛНЕНИЯ УПРАЖНЕНИЯ
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
21.06.2024