ХОД УРОКА
1. Организационный момент.
Teacher: Good morning, dear boys and girls.
Pupils: Good morning, comrade teacher.
Teacher: I’m glad to see you. You may sit down. Are you ready? Let’s start our lesson.
2. Фонетическая разминка.
(На слайде фигура цыпленка, составленная из геометрических фигур разных цветов)
Teacher: Look at the screen. There are some things of different colors on it. What colors are they? Let’s say them. (Дети произносят названия цветов)
Pupils: Red, blue, yellow, green, pink.
Teacher: Your next task is to read these colors in alphabetical order. (Дети называют цвета в алфавитном порядке )
Pupil 1: Blue, green, pink, red, yellow
Teacher: And now will you spell these colors?
Pupil 1: R-E-D,
Pupil 2: B-L-U-E etc.
Teacher: You work good.
3. Целеполагание.
Teacher: Ok, look at the screen and tell me what is the theme of our lesson?
Pupils: Shapes
4. Активизация лексического материала.
Teacher: Remember the new words and repeat these words after me all together. (Учащиеся хором повторяют слова за учителем).
a) Teacher: Now it’s time to work in pairs using shapes from the screen. Ask each other: What’s this? – It’s square. What color is it? –It’s blue. (Работа в парах)
Teacher: Well done.
- Do you see any rectangles in the classroom?
- How many circles (squares) are there in the classroom?
- What colour are they?
b) А.В. упр. D. Стр.27
Ученики называют предметы, изображённые на рисунках в рабочей тетради: a boat, a car, a robot, a rocket.
Teacher:
· Предлагает рассмотреть рисунки и назвать предметы.
· Учитель уточняет значение слов: window (окно, иллюминатор), sail (парус), wheel (колесо), light (фара), there you are! (зд.: и вот, что получилось!).
· Спрашивает: How many windows are there in a boat? What shape are these windows? — и т. д.
· Объясняет, что сейчас ученики прослушают запись, на которой ребята рассказывают, как нарисовать из геометрических фигур эти предметы.
Ученики слушают запись первый раз и рассматривают рисунки.
Ученики слушают запись второй раз и вставляют цифры, соответствующие номеру текста, в котором говорится о том, как рисовать этот предмет.
Аудиотекст и ключ – А.В. упр.D. стр.27
1. First you draw a big rectangle. Then you draw a triangle on top of the rectangle. Then draw three small circles on the rectangle. Then draw the triangles for the trail. There you are! A rocket!
2. First you draw a rectangle and two triangles. Draw four small circles for the windows. Then draw a line and two triangles for the sails. What is it? It's a boat!
3. First you draw three rectangles. Then draw two circles for the wheels. Now draw a rectangle and two triangles. Add two small squares and some light for the lights. There you are! A car!
4. First you draw a square for the body. Draw a big circle and two small circles on the body. Add four rectangles for the legs and arms. Then draw a square for the neck. Draw a big square for the head. Draw two circles for the eyes, a rectangle for the mouth, and two small squares for the ears! It's a robot.
5. Динамическая пауза.
Teacher: Are you tired? Let’s have a rest.
If you see a square – squat down
If you see a rectangle – bend forward
If you see a circle – hands up
If you see a triangle – clap your hands
6. Активизация навыков чтения и введение грамматического материала.
a) Exercise 10 page 44
· Предлагает прочитать диалог в парах вслух.
· Обсуждает с детьми содержание диалога.
· Задает несколько дополнительных вопросов:
- What сап you see in Lera's picture?
- Is this a tiger?
- Is this a bear?
- Are these birds? Are these planes?
· Активизирует указательные местоимения this/these.
· Спрашивает, в каком случае, по их мнению, употребляется this, а в каком these, в форме какого числа стоит рядом с ними существительное.
Объяснение правила на с. 45.
b) А.В. упр. F стр.28
Организует беседу по уточнению и конкретизации первичных знаний:
· Обсуждает с ними, что на рисунке изображено.
· Спрашивает: What can you see in this picture?
· Просит использовать в ответах на вопрос указательные местоимения this/these:
· These are dogs./These are cats./These are houses./This is a car./These are flowers./This is a bird./This is a lake./This is a horse./This is a girl.
Ученики вписывают в пропуски подходящее по смыслу местоимение this или these.
ПРОВЕРКА ВЫПОЛНЕНИЯ УПРАЖНЕНИЯ
Teacher: Very good! Well done!
7. Подведение итогов. Домашнее задание.
А.В. упр. F стр.28 Написать 2 предложения, описывающих картинку.
Рефлексия.
Выставление оценок.
Teacher: I hope you enjoyed the lesson. It is over, goodbye!
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.