Разработка урока в 4 классе по теме <<The English year>>
Оценка 4.7

Разработка урока в 4 классе по теме <<The English year>>

Оценка 4.7
Образовательные программы
docx
25.07.2022
Разработка урока в 4 классе по теме <<The English year>>
2План урока в 4 кл..docx

           

ФЕДЕРАЛЬНОЕ   ГОСУДАРСТВЕННОЕ  КАЗЁННОЕ   ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ   УЧРЕЖДЕНИЕ
  « СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА №6»

 

 

                                                             

ПЛАН ОТКРЫТОГО УРОКА В 4 КЛАССЕ

 

 

 

 

The English Year

 

 

 

 

 

Выполнила:

      учитель английского языка

                                                               Марупова  Майрам  Хабибовна

                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

Тема урока

The English Year

Цели урока

Стимулирование интереса учащихся к изучению предмета.

Развитие навыков монологической речи.

Контроль знаний по изученной теме.

                                                                           Задачи урока  

Обучающие:

Развивающие:

Воспитательные:

активизация грамматических навыков: неопределенные местоимения some, any, no, something, anything, nothing, somebody, anybody, nobody;   

тренировка в употреблении;

развитие речевых умений в монологической речи при пересказе и обсуждении текста.

развитие творческого мышления;

развитие интереса к изучению английского языка;

 развития воображения и памяти;

развитие коммуникативной компетенции учащихся в процессе обучения.

привитие интереса к глубокому изучению английского языка;

расширение кругозора учащихся;

воспитание лингвистической компетенции учащихся и их познавательной активности;

воспитание  толерантного отношения к сверстникам.

Оборудование

Тестовые задания по грамматике, магнитофон, flash cards, интерактивная доска,  презентация.

Таблица

использования современных образовательных технологий, применяемых в УВП.

№п.п

Название технологии

Этапы урока с использованием современных технологий

1.

Технология проблемного обучения

Этап 1,2,4,

2.

Информационно-коммуникативная технология

Этап 3,6,11,12

3

Технология тестирования

Этап 5,7,8,10

4.

Технология игрового обучения

Этап 10

5.

Здоровьесберегающие технологии

Этап 9

6.

Технология развивающего обучения

Этап 13

                                                               Технологическая карта урока

Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность ученика

УУД (универсальные учебные действия)

 

1.

Мотива-

ционный

Проверка готовности. Приветствие. Учитель ставит условные вопросы, нацеливает учащихся на освоение новых знаний, умений, навыков с позиции их практического значения.

Готовятся к началу урока.

Приветствуют учителя.

Воспринимают информацию учителя, осмысливают значимость предлагаемого к изучению  материала для себя.

коммуникативные: подготовка к уроку;

личностные: организовывают свою деятельность на уроке;

познавательные: осознанное построение речевого высказывания.

 

2

Фонети-

ческая разминка

Предлагает учащимся повторить звуки и слова.

Предлагает исполнить стихотворение.

Обучающиеся правильно

произносят звуки и слова. Хором исполняют стихотворение.

коммуникативные:

планирование  учебного

сотрудничество с

учителем и учащимися.  

 

3. Ориентиро-

вочный.

 

Помогает учащимся сформулировать цель урока, и составить план деятельности.

Формулируют  тему, цель и план деятельности на уроке и моделируют учебную ситуацию.

личностные: организовывают свою  деятельность на уроке;

регулятивные: определить цель урока коммуникативные:

подготовка к уроку.

 

4, 5.

Исполни-тельский.

 

Организует работу с тестами, предлагает индивидуальные задания, проводит  параллель с ранее изученным материалом.

Работают в команде,  вставляют пропущенные буквы,  составляют предложения, учитывая правильный порядок слов,   точно выражают свои мысли во время монологов.

регулятивные: самостоятельно проверяют  и оценивают  результаты своей работы; коммуникативные: умение выражать свои мысли. личностные: действия в личностном самоопределении.   

 

6.

Работа с стихотворе-

нием.

Читает вслух и настраивает учащихся на учебную деятельность.

Учащиеся хором повторяют за учителем. Затем  2-3 ученика рассказывают.

регулятивные: самостоятельно проверять и оценивать результаты своей работы.

7.

Развитие навыков монологи-ческой речи.

 Предлагает выстроить высказывание по теме.  Проводит  тест  о праздниках в UK, USA.

 

Умеют  формулировать  собственное мнение.

Умеют выделять нужную информацию из текста.

 

личностные: действия смыслообразования; познавательные: выделять необходимую информацию.

8.

Развитие граммати-ческих навыков

Предлагает задания по  выполнению обратного перевода (закрепление ЛЕ), задать вопросы к предложениям.                           

Выполняют задания по обратному переводу.

Умело  задают  вопросы, соблюдая правила.

 

 

познавательные: правильно задать вопросы; выполнить обратный перевод; регулятивные: действие контроля.

 

 9.

Физкульт

минутка

Выполнение упражнений.

Выполняют упражнение вместе с учителем.

личностные: знание основных норм здоровой жизни.

10.

Контроль и проверка знаний учащихся.

Организует работу с тестами, которые позволяют массово и объективно проверить знания учащихся, проводит игру для стимуляции познавательной деятельности. Побуждает к высказыванию своего мнения.

 

Умеют не просто

высказывать, но и аргументировать свое предложение. Умело ориентируются  в тестах, Осуществляют самоконтроль понимания  построенной модели.

Умеют точно выражать свои мысли. Понимают на слух ответы своих одноклассников.

познавательные: окончить предложения, выбрав один из вариантов предложенной схемы;  осознанное построение речевого высказывания;

коммуникативные: умение выражать свои мысли в соответствии с задачами и условиями коммуникации.

11.

Закрепление грамматики.

Обеспечивает мотивацию выполнения грамматических заданий. Направляет деятельность учащихся, корректирует.

Учащиеся выполняют задания для закрепления материала.

 

познавательные: поиск и выделение необходимой информации;

регулятивные: действия контроля, оценки.

        12.

Домашнее задание. Итоги.

 Задаёт  и объясняет домашнее задание. Подводит итоги.

 Оценивает результаты учебной работы отдельных учащихся.

Записывают  домашнее задание.

 регулятивные: развитие умения оценивать соответствие полученных результатов целям и задачам урока.

13

Рефлексив –ный.

Организует рефлексию.

 Строят  понятные высказывания, оценивают оптимальность выбранного пути решения, определяют значимость полученных на уроке знаний и умений.

познавательные: рефлексия деятельности по овладению английским языком; коммуникативные: умение выражать свои мысли.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ход урока.

Этап 1. Оргмомент.

Тeacher: Hello, dear friends. Nice to see you. Sit down, please. Let’s begin our lesson.   Look at the blackboard. You see a lot of pictures. What is the topic of our lesson? (ответы учащихся). Yes, you are right.  The topic of our lesson is “ The English Year”. But at first, let’s remember the poem “Summer”, read it after the announcer (ученики читают стихотворение за диктором).

Этап 2.Тeacher:: Who wants to recite the poem? (ученики рассказывают стихотворение)

The summer sun shines hot and high

Baby birds now learn to fly.

Green, green leaves and tasty fruit,

All the things are so good!

Winter, spring, summer fall,

I like summer best of all.

Этап 3. Тeacher:: Today we’ll speak about the English Year, about Holidays. Let’s repeat the words. (flash cards) (Учащиеся повторяют слова).  Well done. And now look at pictures. I want to repeat the sentences.

Этап 4. Тeacher: There are twelve months in the year. They are: January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November and December. There are four seasons in the year. They are winter, spring, summer and autumn. Winter months are December, January, February in Russia. In Great Britain there are four winter months: November, December, January and February. Spring months are March, April and May in Russia. In Great Britain May is summer month. There are four summer months in Great Britain: May, June, July and August. There are three autumn months in Russia: September, October and November. But in Great Britain November is winter month.   

Этап 5.Тeacher:  Well done. Look at the blackboard.

 There is the test (1).  Put the missing letters into the words:

  NO - EMB – R                  F – BR - ARY                     MA - - H

   -  AY                                SPR – NG                            AUT – MN

  SU - - ER                           DEC – M – ER                    J – N –

som -                                    an -                                       n -

(Учащиеся  разделены на три команды. По одному выходят к доске и вставляют пропущенные буквы. Выигрывает команда, которая первая справилась с заданием.)

Тeacher: Now pupils, let’s make up the sentences with these words.(November is the first winter month in Great Britain… )

 Тeacher:: Well done. Look at the blackboard.

There is the next test (2).  Complete the sentences:

1. …is the first summer month in Great Britain. (May)

2. In … there are 28 or 29 days. (February)

3. … comes after March. (April)

4. …is between September and November. (October)

5. It often rains in … . (autumn).

Этап 6.Тeacher: OK. I see that you know the words. I want to listen some words about winter month. But at first let’s remember the poem “Winter”, read it after the announcer (ученики читают стихотворение за диктором).

Тeacher: Who wants to recite the poem? (ученики рассказывают стихотворение)

            It’s winter now, so bundle up tight!

            Warm mittens and caps will be just right.

            Ice on the lake, snow on the ground,

            Time to ski and skate all around

            Winter, spring, summer fall,

            I like winter best of all.

 

 

 

Этап 7.Тeacher:  Well done. Now let’s have a talk  about winter.

 Pupil: There are 3 winter months in Russia: December, January and February. But in Great Britain there are 4 winter months. They are November, December, January and February. November is the first winter month in Great Britain. February is the fourth winter month. There are 28 – 29 days in February. On the 25th of December English people celebrate Christmas. The 14th of February is St. Valentine’s Day.

Тeacher:  Well done. We have already heard your stories about winter months. Before you speak about spring months Ex.11 page 285 helps us to describe spring. (Учащиеся выполняют упражнение).

Тeacher: Now answer my questions.

1. What spring months   are there in Russia/in Great Britain?

2. How do people celebrate St. Patrick’s Day?

3. How do people celebrate Mother’s Day?

Этап 8.Тeacher: Now   look at the blackboard. There is the next   test. Show us how you can ask the questions. Test 3 1.March аnd April аre two spring months in Great Britain.

(What are spring months in Great Britain? Are March аnd April two spring months in Great Britain?

        How many spring months are there in Great Britain?

2. There are twelve months in a year.

(How many months are there in a year? Are there twelve months in a year?)

3.  The summer months in Russia are June, July and August.

             (What are summer months in Great Britain? How many summer months are there in Great Britain?                                                                                                                                                4. Are the summer months in Russia June, July and August?)

      Yes, it is cold in winter.

(Is it cold in winter?)

 Тeacher: Well. Now translate from Russian into English. Test 4

      1. В Великобритании ноябрь, декабрь, январь и февраль – зимние месяцы.

      2. Март - это первый весенний месяц.

      3.  Апрель следует за мартом.

      4. В  ноябре люди празднуют день благодарения.

      5. В сентябре – 30дней.

  Тeacher: And now we want to listen about winter, spring, summer and autumn. (Монологические    высказывания учащихся о каждом времени года).

  Этап 9. Тeacher: Lets do exercises.


  Clap, clap,  clap your hands,

  Clap your hands together.

  Stamp, stamp, stamp your feet

    Stamp your feet together.

    Dance, dance, dance a dance

    Dance a dance together.


  Этап10. Тeacher:T: Now we’ll speak about holidays. Test 5.

1. Halloween.

2. April Fool’s Day

3. Easter

4. St. Patrick’s Day

5. Mother’s Day

Choose the right sentences:

1. People celebrate this holiday as the start of spring or a religious festival.(Easter)

 2. Children usually play tricks on other people on this day. (April Fool’s Day)

 3. On that day people wear the shamrock.( St. Patrick’s Day)

4. All women get a lot of presents, flowers and love on this day. (Mother’s Day)

5. Children go from house to house and say “trick or treat”. ( Halloween).

   Тeacher: Great. And what holiday do people celebrate in November in America?

   What holiday do people celebrate in December?

   What holiday do people celebrate in spring?/ in summer?/ in autumn? (монологические высказывания учащихся о праздниках).

 

 

Teacher: Look at the blackboard. In the first column you can see the beginning of the sentences, and the endings are in the second column. Match the beginning with the endings. Let’s start. Test 6.

 1. In Great Britain summer …                 a) … are four summer months in Great Britain.

 2.The days are long…                              b)… begins in May.

3. May, June, July and August…               c) …celebrate Father’s Day.

4. In June the English people…                 d) …there are a lot of people on the beaches. 

5. If the weather is fine,…                          e)…the nights are short.

Keys: 1b; 2e; 3a; 4c; 5d.

 Teacher: Open your exercise-books. Write down the test in your exercise-books. But two pupils go to the blackboard. Test 7.  Write down only the number of sentences and the number of the right answer.


1.In November in America there is a great holiday.. –          1. Thankshaving Day

2. Thanksgiving Day +

3. Thankstaking Day

     2. Traditional American food is…

   1. Roast parrot

   2. Roast duck

   3. Roast turkey +


3. In Scotland the … must be a man or a boy                  4. In June English people celebrate


.   1. First hand

   2. First foot +

   3. First tooth

5. People put… on the window-sills.

              1. Uncle’s day

   2. Brother’s day

   3. Father’s day +


            1. Pumpkins +

            2. Carrots

            3. Apples

 

6. On Christmas presents for children are in…

               1. their caps

               2. their gloves

               3. their stockings+


Teacher: Now listen to me. I’ll read the sentences and you must say:  I agree with you or I disagree with you. Test 8.

            1. In Great Britain there are 3 spring months.

2. There are 31 days in October.

3. A shamrock is a plant with four leaves.

4. In March people celebrate Mother’s Day and Father’s Day.

 5. In October people celebrate Halloween.


Teacher: Now listen to me. I’ll read the sentences and you must say:  I agree with you or I disagree with you. Test 9.

            1. In Great Britain there are 3 spring months.

2. There are 31 days in October.

3. A shamrock is a plant with four leaves.

4. In March people celebrate Mother’s Day and Father’s Day.

 5. In October people celebrate Halloween.

 Teacher: Let’s play. Look at the blackboard. There are some letters. Find the words.

S, W, U, M, I, A, N, M, T, G, P, U, E, R, O.

  / Summer, spring, autumn, winter, swim, run, tag, rain, snow, sun, are, put, open, son, nose, tiger, ten, man, some, orange, … /

  Этап 11.Teacher:  Look at the blackboard. When we may put the words: some, any, no, somebody, anybody, nobody, something, anything, nothing ? Test  10.  Choose the right answer.


1. There … in the house.

    1. is nobody +

    2. is anybody

    3. isn’t nobody

2. Are there … toys in the box?

   1. any +

   2. no

   3. some

3. Ann took … from the table.

   1. something +

   2. anything

   3. some


Этап 12. Teacher: Well done. Open your books. Let’s read and translate the text – exercise 6 page 293.

   T: Your homework will be – home reading, lesson 13.

Этап 13.Рефлексия

Учащиеся по кругу высказываются одним предложением.

 Я узнал….; Я научился...; Мне было трудно….; У меня получилось….; Теперь я могу….

.Подведение итогов.


 

ФЕДЕРАЛЬНОЕ ГОСУДАРСТВЕННОЕ

ФЕДЕРАЛЬНОЕ ГОСУДАРСТВЕННОЕ

Тема урока The English

Тема урока The English

Работа с стихотворе- нием.

Работа с стихотворе- нием.

Ход урока . Этап 1. Оргмомент

Ход урока . Этап 1. Оргмомент

Этап 7. Т eacher : Well done

Этап 7. Т eacher : Well done

Teacher : Look at the blackboard

Teacher : Look at the blackboard
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
25.07.2022