Разработка урока английского языка на тему "Family and Friends" (4 класс)
Оценка 4.9

Разработка урока английского языка на тему "Family and Friends" (4 класс)

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
4 кл
17.02.2019
Разработка урока английского языка на тему "Family and Friends" (4 класс)
План обычного урока по английскому языку в 4 классе на тему "Семья и друзья". Изучение новых слов по теме: to brush [ brʌʃ ] чистить to feed [ fiːd ] кормить to take care of [ tə teɪk keə(r) əv ] заботиться о ком либо domestic [ dəˈmestɪk ] домашний а tradition [ trəˈdɪʃn ] традиция a horse riding [ hɔːs ˈraɪdɪŋ ] верховая езда. Обучение правильному произношению. Чтение текста про хобби родственников. Выполнение некоторых заданий после чтения текста. Повторение грамматики прошедшего простого времени глагола.
Family and friends.docx
Date: Forms: 4 АБВГДЕ The theme Unite: 2 Lesson 1 Family and friends. My father's hobby Objecti ves  Formation of knowledge of pupils on " Hobbies". 1)Educational: Formation of the receptive and reproductive communication skills  as part of the situational dialogue on " Hobbies ". Formation receptive  grammatical skills, enhance the study of lexical and grammatical material, to learn to use verbs in Past Simple. Semantization new thematic vocabulary, spelling  skills and the formation of phonemic hearing. 2)Developing: Development of speech of pupils by obogoscheniya vocabulary  through vocabulary and enhance the study of semantization a new way of using  language guess. The development of a culture of dialogue and monologue speech,  of interest to study the language, fine motor muscles by performing tasks for  brushing, stroke patterns. Development of the ability to control motor actions  through involvement in educational games. Self­evaluate their work in the  classroom. 3) Teaching: Formation of a sense of respect for their own work and the work of  other people, a sense of responsibility, discipline, honesty, hard work, self­esteem, a joyful attitude towards success and failure of empathy classmates. Past Simple . Positive form . Long Aa: a, ay, ai Stage Ti me Teacher’s activity 1.organ .momen t 2.check .h/t 3.phon. train. Procedu re of the lesson Good afternoon, Children I’m glad to see you. How are you today? What date is today? What was your home task for today ? Please tell me the words.   ] ʌʃ чистить to brush  [ br ː кормить to feed    [ fi d ]  ə   te k  ke (r)   v ]  to take care of  [ t либо domestic   [ d mest k ]   а tradition  [ tr d n ]      a horse riding   [ h s  ra d ŋ ]  Ago, a collection, last, to present, a stamp, a stamp album, yesterday. Now open you books on page 24 ex.1 .Listen and repeat   Long Aa: a, ay, ai .Track 16. rain [ re n ]  train [ tre n ]  домашний традиция ɪ ɪ заботиться о ком  , day [ de  ] ɪ , Jane [  e n ] ʤ ɪ , play [ ple  ]ɪ ,  , plane  [ ple n ] ɪ ɪ əˈ əˈ ɪʃ верховая езда ɪ ɪ ɪ ə ə ɔː ˈ Eval uatio n Resour ces Books, diction aries Eval uate each other : excel Flashc ards, blackb oard diction aries T:Repeat  please after me  ! Super ! Great! Good! T: Who want to read ? Read please .  T:Very good !Look please Ex. 2 p. 24.Read the text.  Translate please. Good! Ex. 3 p. 24.Read and choose the words with a long Aa  sound. Key: may, paint, stay,play, rain, lady , cake, day. All right!  T: Open your books on page 25 . Ex. 4. Look at the  picture and answer the questions. Then listen and  learn .Track 17.  1.Who can you see in the picture ? 2.What are they doing? 3 What do you think they are  talking about ? All right!  Key: 1 Alibek and his father.2 They are talking.3 They are talking about stamp collections . Right! Read please the text and translate ! Fine !  Now open your vocabularies and write down the new  words. ɑː Ago [  present [  preznt ]  , stamp [ stæmp ] ,  a stamp  ˈ album[ stæmp ]  [  æl.b m ]  вчера . Are you finished ? Well! Ex. 5 p. 26 . Answer the questions.  1.What is Alibek showing to his father? 2. What is his  fatherˈs hobby?3.Is Alibekˈs stamps old or new? 4. How  many stamps are there in Alibekˈs fatherˈs collection?Fine Remember! . Past Simple . Positive form .The rule  .p.26.We use Past Simple to speak about actions in the  past .  We use – ed,­d to make Past Simple . yesterday,  ago , last.p.15 w.b. Grammar help! For example : start­ started, work­worked, live­lived. e.g. I lived in Karagandy last year . Do ex.6 p.26 .Put the verbs in Past Simple . əˈɡəʊ collection [ k lek n ]  yesterday [  jest de  ]  ə ɪ last [ l st ]  , to  əˈ ʃ  ]  ˈ ə ˈ Write ex.7 p.26 .Put the verbs in Past Simple . T: Open your workbooks on page 14 . Ex. 1 Write the  verbs in Past Simple . Check with your partner . Ex.2 p.14. Listen and complete the text .Track 18.  Ex.3 p.14 Match the words. – Your work today was brilliant! Tell me please, what  new words you have known at the lesson. Good! Can you  lent, good , not bad Teac her says: good for you Well done compu ter pencils , marker s 4.main stage 5.PE momen t 6.conso lidation write new words? Open the page84 with smiles and  evaluate their work in the classroom. The marks for the lesson are … The lesson is over! Good­bye! Open your diaries and write down your homework Ex.4  p.15 w.b.Make the sentences in Past Simple. E.g. I played  hockey yesterday .Learn new words . 7.reflexi ng and h/t

Разработка урока английского языка на тему "Family and Friends" (4 класс)

Разработка урока английского языка на тему "Family and Friends" (4 класс)

Разработка урока английского языка на тему "Family and Friends" (4 класс)

Разработка урока английского языка на тему "Family and Friends" (4 класс)

Разработка урока английского языка на тему "Family and Friends" (4 класс)

Разработка урока английского языка на тему "Family and Friends" (4 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
17.02.2019