Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)
Оценка 4.7

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Оценка 4.7
Работа в классе
doc
английский язык
7 кл
09.01.2017
Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)
Урок направлен на формирование первоначальных предметных умений по теме «Проблемы подростков», совершенствование речевых навыков и умений. Материал урока может быть использован для расширения словарного запаса учащихся, способствовать формированию критического отношения к действительности, умения анализировать и давать оценку поступкам и событиям. Кроме общинного речевого материала на уроке рассматривается достаточно сложная грамматическая тема "Сложное дополнение"Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» УМК М З Биболетовой « Enjoy English» 7 класс
Проблемы подростков.doc
Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» УМК М З Биболетовой « Enjoy English» 7 класс Середа Т К МБОУ СОШ №20г Белгород Тема урока: Возможные пути решения проблем подростков ("How to tackle with our problems?") Цели урока: Цели урока: познавательный аспект­ знакомство с высказываниями сверстников о проблемах  молодёжи; развивающий аспект­развитие способностей к логическому изложению, к  формулированию выводов; воспитательный аспект­ формирование критического отношения к  действительности, умения анализировать и давать оценку поступкам и событиям,  коллективно находить пути решения проблемы; учебный аспект­ 1.Активизация навыков устной речи по теме «Проблемы  подростков». 2.Развитие навыков устной речи по теме «Проблемы подростков». 3.Активизация в речи употребления «Сложного дополнения» 4.Активизация фонетических навыков и навыков чтения сопутствующие задачи ­ развитие умения читать и аудировать с разными  стратегиями. Оборудование­ Электронный плакат по теме «How to tackle with our    problems?»,  мультимедийный проектор, магнитофон, аудиозапись, тексты для чтения. Ход урока I. Организационный момент ­Good morning, boys and girls! I am glad to see you. ­How are you, children? Teacher ­ The weather is getting better and better. I am sure that   it's the right time to meet with your friends. I hope you have a lot of friends. Let's start our lesson with some proverbs about friends and friendship. (слайд) II. Фонетическая разминка (Пословицы на слайде) Обсуждение пословицы Friends are the thieves of time.  Teacher ­Which of the proverbs do you agree/disagree with? Why? III. Основная часть Речевая разминка PI­I think it's right because I spend too much time with my friends. My mom wants me to  take care of my brother. P2­ If you ask me I don't think so because I like to spend my free time with friends. My  Mother doesn't let me waste my time. I sometimes have problems with my parents. Teacher ­ I am sorry to hear that but I think it's impossible to live without problems. So  today we shall discuss the possible ways of solving your problems. Look at the screen and read the poem. TEENAGE LIFE There are many people but you feel alone. You want to do what you want but your parents say when to come home. You want to be a grown­up but on the other hand you miss your childhood. You are allowed to do so many new things but there is the fear of decisions and responsibility. You laugh, you cry, you keep quiet, you want to sing. Sometimes you can't explain what you feel. These are problems of TEENAGE LIFE. Sometimes it's really great but it also can be as hard as a knife. think about teenage What do you problems of  life?  Монологические высказывания по теме «Проблемы подростков» PI­ One of the worst teenage problems is schooling. Sometimes you feel bad because of teachers' or classmates' attitude to you. You are tired of studying, that's why you don't have energy and time for doing other things. Also I'd like to say that a lot of  teens like to look older, that's why they obtain bad habits like smoking, drinking,  taking drugs, etc. But a teen can have bad habit because of problems in private life. P2­ Parents press on their child, they think he is iron and he doesn't feel soul ache.   Parents   want   us   to   study   very   well;   they   don't   understand   that   we   do everything a  good as we can. They don't respect our interests thinking that we become strange because of music or sporty. P3­ Every teenager has a favorite singer, writer or sportsman. But no one should  become a fan, because we can kill our individuality and become clones. Sometimes  a   quarrel   between   teens   can   lead   to   serious   problems.   It's   very dangerous! Also bad relationships between members of the family make the teen very unhappy. The teen doesn't get along with parents and relatives. P4­ I think loneliness, lack of pocket money or parents' misunderstanding can make teens unhappy. None should be angry because of teen's feelings. The boy or the girl often doesn't control his or her feelings. Streets and street bands can make a teen ruder. That's why parents shouldn't allow their children to have such interests. P5­ I know a lot of boys and girls, who think that cleaning their room is the most important problem. They think it's boring and useless, because the room will become dirty 5 minutes later. I think, teens who have comps are very boring and uninteresting. You can't speak with them about something beside there comps. It's a real problem, to my mind. P6­ I think that when a person grows and stops being a teen, he or she stops understanding us. Only teen can understand people, who are the same age as he is. It's really difficult to be a teenager! Teacher­О'К. I see you have your own ideas about teenage problems and you know what friends should or shouldn't do. Let's check your home task. IV. Контроль домашнего задания Рабочая тетрадь упр. 1 стр. 67 V. Работа с учебником Teacher ­Let's come back to your text­books. Read the letters from... Ex 126 page 89  Work in pairs. Обсуждение проблем в форме монологического высказывания.  (Опорные фразы) P1­ Yes, it's true. Some of my friends smoke but I don't think it's cool. I want them to  stop. (A­text)   P2­ As for me I don't have such problems. My friends don't have part­time jobs.  I would like to have a part­time job. (B­text)     РЗ­1 also have problems with some lessons and teachers. I would like to choose my  favorite subjects for next year. Teacher­  letters and the magazine Ex Well, let's match the replies of a teenage  correspondent, 128 page 90 Work in groups —самостоятельная работа в группах. Контроль понимания. Ответы учащихся с использованием опорных фраз. VI.Грамматика Активизация употребления "Сложного дополнения" Teacher ­ In your answers you have used Complex object. Let me remind you the  rule. (слайд) Teacher ­Don't forget to use this rule in your home task. VII. Домашнее задание Объяснение Д/3. Письмо. VIII. Заключительная часть.  Подведение итогов урока. Тeacher­ Thank you children. It is not easy to be young, is it? Why? Now you know  what problems teenagers can have.  problems. But you are too young to see only bad sides of life. Remember! There is  always a way out of every situation In conclusion, I’d like to say  that growing up brings a lot of  Our lesson is over. You have worked hard today. Let's listen to a song about  teens  problems. (video)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)

Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
09.01.2017