Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)
Оценка 4.7
Работа в классе
doc
английский язык
7 кл
09.01.2017
Урок направлен на формирование первоначальных предметных умений по теме «Проблемы подростков», совершенствование речевых навыков и умений.
Материал урока может быть использован для расширения словарного запаса учащихся, способствовать формированию критического отношения к действительности, умения анализировать и давать оценку поступкам и событиям.
Кроме общинного речевого материала на уроке рассматривается достаточно сложная грамматическая тема "Сложное дополнение"Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков»
УМК М З Биболетовой « Enjoy English» 7 класс
Проблемы подростков.doc
Разработка урока английского языка по теме
«Проблемы подростков»
УМК М З Биболетовой « Enjoy English» 7 класс
Середа Т К МБОУ СОШ №20г Белгород
Тема урока: Возможные пути решения проблем подростков
("How to tackle with our problems?")
Цели урока:
Цели урока:
познавательный аспект знакомство с высказываниями сверстников о проблемах
молодёжи;
развивающий аспектразвитие способностей к логическому изложению, к
формулированию выводов;
воспитательный аспект формирование критического отношения к
действительности, умения анализировать и давать оценку поступкам и событиям,
коллективно находить пути решения проблемы;
учебный аспект 1.Активизация навыков устной речи по теме «Проблемы
подростков».
2.Развитие навыков устной речи по теме «Проблемы подростков».
3.Активизация в речи употребления «Сложного дополнения»
4.Активизация фонетических навыков и навыков чтения
сопутствующие задачи развитие умения читать и аудировать с разными
стратегиями.
Оборудование Электронный плакат по теме «How to tackle with our problems?»,
мультимедийный проектор, магнитофон, аудиозапись, тексты для чтения.
Ход урока
I. Организационный момент
Good morning, boys and girls! I am glad to see you.
How are you, children?
Teacher The weather is getting better and better. I am sure that it's the right time to meet with your friends. I hope you have a lot of friends.
Let's start our lesson with some proverbs about friends and friendship. (слайд)
II. Фонетическая разминка
(Пословицы на слайде)
Обсуждение пословицы Friends are the thieves of time.
Teacher Which of the proverbs do you agree/disagree with? Why?
III. Основная часть
Речевая разминка
PII think it's right because I spend too much time with my friends. My mom wants me to
take care of my brother.
P2 If you ask me I don't think so because I like to spend my free time with friends. My
Mother doesn't let me waste my time. I sometimes have problems with my parents.
Teacher I am sorry to hear that but I think it's impossible to live without problems. So
today we shall discuss the possible ways of solving your problems. Look at the screen and
read the poem.
TEENAGE LIFE
There are many people but you feel alone.
You want to do what you want but your parents say when to come home.
You want to be a grownup but on the other hand you miss your childhood.
You are allowed to do so many new things
but there is the fear of decisions and responsibility.
You laugh, you cry, you keep quiet, you want to sing.
Sometimes you can't explain what you feel.
These are problems of TEENAGE LIFE.
Sometimes it's really great
but it also can be as hard as a knife. think about
teenage
What do you
problems of
life?
Монологические высказывания по теме «Проблемы подростков»
PI One of the worst teenage problems is schooling. Sometimes you feel
bad because of teachers' or classmates' attitude to you. You are tired of studying,
that's why you don't have energy and time for doing other things. Also I'd like to
say that a lot of teens like to look older, that's why they obtain bad habits like
smoking, drinking, taking drugs, etc. But a teen can have bad habit because of
problems in private life.
P2 Parents press on their child, they think he is iron and he doesn't feel soul
ache. Parents want us to study very well; they don't understand that we do
everything a good as we can. They don't respect our interests thinking that we
become strange because of music or sporty.
P3 Every teenager has a favorite singer, writer or sportsman. But no one
should become a fan, because we can kill our individuality and become clones.
Sometimes a quarrel between teens can lead to serious problems. It's very
dangerous! Also bad relationships between members of the family make the teen
very unhappy. The teen doesn't get along with parents and relatives.
P4 I think loneliness, lack of pocket money or parents' misunderstanding
can make teens unhappy. None should be angry because of teen's feelings. The
boy or the girl often doesn't control his or her feelings. Streets and street bands can
make a teen ruder. That's why parents shouldn't allow their children to have such
interests.
P5 I know a lot of boys and girls, who think that cleaning their room is the
most important problem. They think it's boring and useless, because the room will
become dirty 5 minutes later. I think, teens who have comps are very boring and
uninteresting. You can't speak with them about something beside there comps. It's
a real problem, to my mind.
P6 I think that when a person grows and stops being a teen, he or she stops understanding us. Only teen can understand people, who are the same age as he is.
It's really difficult to be a teenager!
TeacherО'К. I see you have your own ideas about teenage problems and you know
what friends should or shouldn't do. Let's check your home task.
IV. Контроль домашнего задания
Рабочая тетрадь упр. 1 стр. 67
V. Работа с учебником
Teacher Let's come back to your textbooks. Read the letters from... Ex 126 page 89
Work in pairs.
Обсуждение проблем в форме монологического высказывания. (Опорные фразы)
P1 Yes, it's true. Some of my friends smoke but I don't think it's cool. I want them to
stop. (Atext)
P2 As for me I don't have such problems. My friends don't have parttime jobs.
I would like to have a parttime job. (Btext)
РЗ1 also have problems with some lessons and teachers. I would like to choose my
favorite subjects for next year. Teacher
letters and the
magazine
Ex
Well, let's match the
replies of a teenage
correspondent,
128 page 90
Work in groups —самостоятельная работа в группах.
Контроль понимания. Ответы учащихся с использованием опорных фраз.
VI.Грамматика
Активизация употребления "Сложного дополнения"
Teacher In your answers you have used Complex object. Let me remind you the
rule. (слайд)
Teacher Don't forget to use this rule in your home task.
VII. Домашнее задание
Объяснение Д/3. Письмо. VIII. Заключительная часть. Подведение итогов урока.
Тeacher Thank you children. It is not easy to be young, is it? Why? Now you know
what problems teenagers can have.
problems. But you are too young to see only bad sides of life. Remember! There is
always a way out of every
situation
In conclusion, I’d like to say
that growing up brings a lot of
Our lesson is
over. You have worked
hard today. Let's listen to
a song about teens
problems. (video)
Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)
Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)
Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)
Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)
Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)
Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)
Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)
Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)
Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)
Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)
Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)
Разработка урока английского языка по теме «Проблемы подростков» (7 класс, английский язык)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.