Разработка урока английского языка в 6 классе по теме "Shopping"
Оценка 5

Разработка урока английского языка в 6 классе по теме "Shopping"

Оценка 5
Презентации учебные +1
doc
английский язык
6 кл
15.02.2017
Разработка урока английского языка в 6 классе по теме "Shopping"
Тест к уроку английского языка в 6 классе
Публикация является частью публикации:
Урок английского языка в 6 классе.doc
Урок английского языка в 6 классе Учитель: Полях Е.А. МБОУ СОШ п. Горин  Солнечного муниципального района Хабаровского края Тема: «Do you like go shopping?» Цель урока: Активизировать знания учащихся по теме «Магазин. Покупки».  Развивать навыки диалогической речи.  Познавательный аспект – познакомить с культурой изучаемого языка на  основе уже имеющихся знаний, с реалиями Британии ориентируясь на  современную жизнь. Учебный аспект – формировать лексико­грамматические навыки чтения и  говорения, совершенствовать произносительные навыки, активизировать  лексику по теме; развивать навыки диалогической речи. Развивающий аспект – развивать внимание, память, наблюдательность,  вырабатывать стойкую мотивацию к изучению языка. Воспитательный аспект – воспитывать культуру общения, положительное  отношение к британской культуре, прививать интерес к изучению традиций. Оборудование урока: ПК, проектор, обучающие программы «Профессор  Хиггинс», «Talk now! Учите американский!», презентация урока в Microsoft  Power Point, тест в Excel, иллюстративный материал, импровизированный  магазин. Примечание: Количество слайдов может использоваться  на усмотрение  учителя (в зависимости от уровня подготовки учащихся).  Ход урока 1. The beginning. (Начало урока. Организационный момент). Ознакомление с  темой урока, задачами. ­ Good morning, everybody! How are you? Are you fine? Sit down, please.  What day is it today? Let’s start our lesson. Teacher Good morning! How are you? I’m fine too. I’m glad to see you. Children Good morning! We are fine. And what about you? I’m fine, thank you. I’m OK, thank you. 2. Brainstorming (Коррекция фонетики. Активизация лексики)  а) revising phonetics for the lesson: [t] – meat, tomatoes, tin, tins, potato, liter, hate; [d] – do, do shopping, dish, food, dairy, spend money, don’t; [r] – grocer’s, greengrocer’s, gram, interesting, free, there is, there are; [w] – sweets, water, want, twice a week, would, would not. b) фонетическая зарядка при помощи обучающих программ «Профессор  Хиггинс», «Учите американский!». 3. Follow up (Основная часть. Закрепление конструкций): Today we’ll speak about the shopping in Great Britain to know as much as  possible during lesson. That’s our aim. The procedure of our work consists of 3  periods: 1 – Presentation of the lesson, 2 – reading and speaking of the theme, 3 –  Quiz. Presentation of the lesson: (Стихотворение ­ вступительное слово учителя  перед новым этапом работы)  Звук, цвет, изображение.  Перед тобой дисплей и мышь.  Какое это наслаждение,  Ты по­английски говоришь!  Учитель электронный светит,  С него не сводишь глаз.  Задай вопрос, и он ответит,  И будет повторять хоть сотню раз.  На экране – мир волшебный,  Управляемый тобой.  Ты не просто наблюдатель,  А участник и герой!   1. Презентация в Microsoft Power Point 2. Лексико­грамматические упражнения: Задание 1: Translate. Answer the questions. 1. In this shop we can see salt, sugar and other products (grocer’s) 2. In this shop we can see bread, cakes (baker’s) 3. In this shop we can see CDs, tapes, video, DVD (record shop) 4. We visit this shop, when we need medicine (chemist’s) 5. In this shop we can see fish (fishmonger’s) 6. In this shop we can see newspapers, magazines (newsagent’s) 7. In this shop we can see a lot of flowers (florist’s) 8. In this shop we can see many books (bookshop) 9. In this shop we can see steaks of meat (butcher’s) 10. In this shop we can see jeans, boots, shirts … (clothes shop) 11. In this shop we can see milk and butter (dairy) 12. In this shop we can see a lot of children’s toys (toyshop) Задание 2: Much or many? flour, butter, apples, bread, onions, meat, fish, milk,  lemons, Coke. Задание 3: Compose the questions. How much / How many… bread / fruit / vegetables / tins of fish / bottles of water … have they got? … can we buy here?  … do they sell?... are there in the shop?  OK.  How much does it cost?  Two €.   (£ (Pounds) Задание 4: Read the dialogues. Compose the dialogues yourself. 1) - Hello, I’d like to buy half a kilo of meat.   (1 ,  2… kilos) - - - 2)  - Can I have a kilo and a half of flour, please?   (1 , 2… kilos)       (meat, marmalade, potatoes…) - - - 3)  Yes, of course.  How much is that?  One £ (pound) twenty.        (1 , 2… € (Euro) ­ Good morning!  ­ Good morning!  ­ What would you like?  ­  I'd like some coffee, please.  ­  Do you want milk in your coffee?  ­  Yes, please.  ­  Hey, this coffee is too cold.  ­  I'm sorry. Here is some hot coffee.  ­  Thank you.  ­  How is it now?  ­  It's just right.  ­  Would you like some more coffee?  ­  No, thanks.  ­  How much is it?  ­  Ninety ­ five cents, please.  ­  Thank you. Have a nice day.  ­  Good bye. Задание 5: Инсценировать диалог (в роли продавца – учитель или сильный  ученик).  О магазинах и покупках (подготовленное чтение наизусть; стихотворение  читают 2 (3) ученика)   If your life has bored to death  Here it is possible to rest  Display of pastries is the best!  Our store attracts attention  We'll decide at once any question:  At the baker's rolls and pies,  Scones and cakes which you can buy.  You should not pay through the nose  Their price is low as we suppose  The shop is open every day  Welcome, welcome choose and pay  And you'll be happy I should say!    Test.  ­ Let’s come back to the Test Window and try to … 1. Match the names of the shops with the products can buy there. 1 fish 2 meat 3 bread 4 milk 5 fruit 6 matches 7 lots of things a  the dairy b  a supermarket c  fishmonger’s d  the greengrocer’s e  the grocer’s f  the butcher’s g  the baker’s a  a can a  a packet a  a jar a  a piece 2. Choose word combinations by adding one word. b  a tin 1…of Coke b  a box 2…of sweets 3…of coffee b  a can b  a loaf 4…of bread b  a packet 5…of nuts 6…of chocolate b  a tin b  a box 7…of juice 8…of fish   b a tin           a  a box a  a bar a  a carton             a  can  3. Do you know proverbs? (подбор к русским пословицам по теме урока  английских эквивалентов). 4. Home – Task: Ex 5 p 71 5.Conclusion: a) Summary  b) Reflection ­ Did you like the lesson? ­ What new information did you learn from it? ­ Was the test difficult? Teacher: I’d like to thank you for good work at the lesson. I give excellent marks  to …, good – to …, etc. the lesson is over. Good luck, children! See you soon!

Разработка урока английского языка в 6 классе по теме "Shopping"

Разработка урока английского языка в 6 классе по теме "Shopping"

Разработка урока английского языка в 6 классе по теме "Shopping"

Разработка урока английского языка в 6 классе по теме "Shopping"

Разработка урока английского языка в 6 классе по теме "Shopping"

Разработка урока английского языка в 6 классе по теме "Shopping"

Разработка урока английского языка в 6 классе по теме "Shopping"

Разработка урока английского языка в 6 классе по теме "Shopping"

Разработка урока английского языка в 6 классе по теме "Shopping"

Разработка урока английского языка в 6 классе по теме "Shopping"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
15.02.2017