Разработка урока и технологическая карта по английскому языку "Соединенное королевство Великобритании и Северной Ирландии"
Оценка 4.9

Разработка урока и технологическая карта по английскому языку "Соединенное королевство Великобритании и Северной Ирландии"

Оценка 4.9
Разработки уроков
doc
английский язык
4 кл—7 кл
17.12.2018
Разработка урока и технологическая карта  по английскому языку "Соединенное королевство Великобритании и Северной Ирландии"
Данная разработка урока по английскому языку соответствуем всем ФГОС и предназначена для учителей, работающих в средней общеобразовательной школе. К уроку прилагается технологическая карта. Разработка может быть полезна молодым педагогам, а также имеющим опыт работы. Подходит для проведения уроков в 4-7 классах.
МОЯ РЕЧЬ НА УРОКЕ.doc
Ход урока Вводная часть. (Учащиеся берут карточки и занимают места) 1. Приветствие. (3 мин.) Teacher: Good morning, boys and girls!  Today is a special day. Today is a special lesson. We are having guests. Let’s greet them and say «Good MORNING!» Ch: Good morning, dear guests! Teacher: OK. And we are beginning our lesson. How are you today?  What date is it today? What day of the week is it today? What’s the weather like today? Look at the screen – there is no theme of the lesson. You should guess what about  are we going to speak today? (Слайд №1)  Презентация ­ ответы учащихся Teacher: OK. Right What are your thoughts when you hear the words “case, suitcase”?  What do you  imagine?  For example: I think about sea, summer, holidays when I hear «suitcase».  What are your answers? ­ ответы учащихся (2min.) Teacher: Yes. Great!  Good!  Let’s check your answers. Look at the blackboard. Т.: So, do the task.  Look at the screen  What can you see here? (карта Великобритании) Teacher: The NK of GB and N.I lies on the British isles and consists of 4 parts: England, Scotland, Wales and N.Ireland. Each country has its own capital, flag and floral symbols. And we’ll learn them some more later.  2. Лексическая зарядка (4 min)  проговаривание хором To be successful at the lesson we need to use the words correctly.  And now look at the blackboard. Let’s repeat some English words Listen to me very carefully. And repeat all together.  (Повторяют слова хором. Потом   два   сильных   ученика   читают   вслух.   Некоторые   слова   учащиеся переводят на русск. язык.) 3. Введение и первичное закрепление нового материала (12 мин.) You know that I have a pen­friend in London – Leonie Dodd .  Two days ago I received a letter from her.  Open your suitcases and take a letter. OK.  Here it is.   I want you to read this letter and fill in some fact files. (country, capital, symbols) 2 мин. Boys and girls, I would like to show you a film which Leonie had made for you. You should watch it carefully and fill in the line “population” in the table (учитель контролирует заполнение таблицы) 4мин. For   your   further   work   –   look   at   the   screen.   Find   information   about   flag   and symbol.  ­ Who is ready to answer? According to your floral symbols on the tables – you should tell some facts about your countries (England, Wales, Scotland, N.Ireland) – учащиеся отвечают по 1 чел. от команды о своей стране. 6 мин. 4. Физминутка. Игра «Крокодил» 5 мин. Let’s have a short break. Do you know the game «Crocodile»? I’ll give you some cards with sights and you must show them to other pupils without saying words. Do you understand me? One person from each team come here and take a picture.  Учащиеся берут карточки и показывают что изображено на картинке. Затем проверяем ответы на экране. You are great!  Nice!  5. Закрепление материала. Диалогическая речь. 4мин. Let’s go on.  Look at the blackboard ­   MAKE UP DIALOGUES.  Arrange the sentences in the logical order and act them.  (Составляют мини­диалоги, разыгрывают у доски) 6. Выполнение проекта. 5 мин. So, children  let’s sum up – what did you learn today? Let’s work with the map.   Find   your   country,   write   the   capitals,   population,   flags   and   floral symbols Каждая группа отвечает за свою страну, указывает столицу, население, флаг и символ.   По   окончании   должен   получиться   один   проект   «Соединенное королевство Великобритании и Северной Ирландии». Teacher:  Who wants to go to the blackboard and tell us about the UK using the map? – дети  подходят  к  карте  по 1 чел. от  команды  и  заполняют  ее. Потом рассказывают, что у них получилось. You are great today!  6. Домашнее задание. 1 мин. Now open your diaries and write down your homework.  You have to make your own project about Russia. Write about capital, big cities, population, places to visit and Russian symbols. 7. Подведение итогов урока. Рефлексия. 3 мин. Teacher: Boys and girls, let`s sum up our lesson. What was the topic of our lesson? (дети отвечают) – I am start and you finish the sentences 1. The official name of Great Britain is………  2. The UK consists of …………countries.  3. The name of the British national flag is……..  4. The Scottish floral symbol is ……..  5. The capital of the UK is ……….  6.  London is situated on the river ………..  7. The capital of Scotland is  ………  8.  A double­decker is…….  9.  The floral symbol of England and the UK is ….  10. The population of London is …… 11. The capital of Wales is ……. 12. Big Ben is ……. Teacher: Thank you for such an interesting and exciting lesson. It was really great. I am very glad that you are interested in English Pupils! How you feel today? Open your suitcases and Show me your owls. Find them and choose (дети выбирают сову по своему настроению и показывают с места). Thank you very much! Have a nice day! The lesson is over. Goodbye!

Разработка урока и технологическая карта по английскому языку "Соединенное королевство Великобритании и Северной Ирландии"

Разработка урока и технологическая карта  по английскому языку "Соединенное королевство Великобритании и Северной Ирландии"

Разработка урока и технологическая карта по английскому языку "Соединенное королевство Великобритании и Северной Ирландии"

Разработка урока и технологическая карта  по английскому языку "Соединенное королевство Великобритании и Северной Ирландии"

Разработка урока и технологическая карта по английскому языку "Соединенное королевство Великобритании и Северной Ирландии"

Разработка урока и технологическая карта  по английскому языку "Соединенное королевство Великобритании и Северной Ирландии"

Разработка урока и технологическая карта по английскому языку "Соединенное королевство Великобритании и Северной Ирландии"

Разработка урока и технологическая карта  по английскому языку "Соединенное королевство Великобритании и Северной Ирландии"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
17.12.2018