Публикация является частью публикации:
Short-term planning
Teacher: Golikova Yana Vladimirovna
| Grade 1 | Date 05.03.16 | The English language lesson | ||
| Theme/Тема урока: | «My first ABC» | |||
| Aim/Общая цель: | Introducing and practising new vocabulary: learn six new words connected with theme "Furniture"- an armchair, a bed, a chair, a desk, a sofa, a table. | |||
| Results/Ожидаемый результат: | All students will be able to recognize new words; Most of the students will be able to name all six new words; Some of the students will be able to spell and write the words; | |||
| Type of lesson/Тип урока: | New material | |||
| Type of work/Задания: | Individual, pair work, whole class | |||
| Equipment/Источники, оснащение и оборудование, ресурсы: | Cards, flashcards, computer, CD’s, projector | |||
| Lesson Plan Procedure | ||||
| Stages | Teacher’s activity | Students’ activity | ||
| 
 Org.moment (3 min) | Greeting «Good-morning, students! » -Let’s make a circle and sing the song “Hello, hello” - How are you? (pass the ball) | Greet the teacher 
 Singing the song answer the questions | ||
| 
 
 Presentation (15 min) | Phonetic-Drill – «ABC’s song» Sing and point the letters Determining the theme and the aim of the lesson. Определение темы урока и постановка цели на урок. 
 Brainstorm. Choose the odd one out teddy
   doll   
 
 В каждой группе одна картинка лишняя, определите какая? Почему? Кто догадался, какова тема урока? Давайте определим цель, которую нам необходимо достичь: Знать шесть слов по теме «Мебель» на английском языке; уметь распознавать слова зрительно и на слух Сегодня мы будем выполнять интересные задания, через которые вы сможете проследить ход достижения своей цели. Возьмите ваши маршрутные листы и пропишите свою личную цель. 
 Teaching new vocabulary Listen and repeat: armchair, bed, chair, desk, table,sofa (3 times) 
 Reading in a rhythmic way (gradually remove one word) sofa chair table desk armchair bed | Singing the song 
 
 
 
 
 Looking at flashcards, choose odd one out 
 
 
 
 Determining the aim 
 
 
 
 
 Writing the aim 
 
 Whole class learning new words 
 reading 
 
 | ||
| 
 Practice (20 min) | Recognizing the new words/ Listening «Yes / No» Activity «Yes, it is»- (show me your palm)/«No, it isn’t»- (show me your fist) Evaluation of the job … 
 Writing- «Yes,it is /No,it isn’t» Проверка ответов: Стали мы с вами ближе к нашей цели? Отметьте ваш результат Evaluation of the job … Role play- This is my bed / this is your desk W/pairs Make a dialogue using flashcards Поменяйтесь маршрутными листами и оцените своего соседа Evaluation of the job … 
 TPR Stand up Hands up, hands down. Sit down Stand up! Hands up! Shake your hands. Game for eyes «What’s missing? » 
 Match the word with the picture W/pairs Find the right word and picture Additional activity (if we'll have the time) Play the game «Bingo» | 
 Listening and showing gestures Ind./work 
 
 Ind./work Writing the answers 
 
 Work in pairs using new words 
 
 
 Whole class listen and do the actions 
 
 Work in pairs Ind/w Listening the words and uncover their cards | ||
| Conclusion (7 min) | Reflection С помощью игры «Свободный микрофон» давайте подведем с вами итог нашего занятия. Глядя на ваши результаты, скажите достигли ли вы своей цели? 
 Explanation the H\t подготовиться к контрольной работе, повторить слова 
 Evaluation Объявление критерий оценивания 
 -The lesson is over. Good-bye, students! | Speaking about the lesson and students’ results 
 
 
 Writing h/t 
 
 
 
 -Good-bye, teacher! | ||
Скачано с www.znanio.ru
Материалы на данной страницы взяты из открытых источников либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.