Разработка урока по английскому языку на тему "My house" + презентация
Оценка 4.6

Разработка урока по английскому языку на тему "My house" + презентация

Оценка 4.6
Презентации учебные +1
doc
английский язык
1 кл
24.03.2017
Разработка урока по английскому языку на тему "My house" + презентация
КСП - 1кл .doc

Short-term planning

Teacher: Golikova Yana Vladimirovna

 

Grade 1

Date 05.03.16

The English language lesson

Theme/Тема урока:

«My first ABC»

Aim/Общая цель:

Introducing and practising new vocabulary: learn six new words connected with theme "Furniture"- an armchair, a bed, a chair, a desk, a sofa, a table.

Results/Ожидаемый результат:

All students will be able to recognize new words;

Most of the students will be able to name all six new words;

Some of the students will be able to spell and write the words;

Type of lesson/Тип урока:

New material

Type of work/Задания:

Individual, pair work, whole class

Equipment/Источники, оснащение и оборудование, ресурсы:

Cards, flashcards, computer, CD’s, projector

Lesson Plan Procedure

Stages

Teacher’s activity

Students’ activity

 

Org.moment

    (3 min)

Greeting  

«Good-morning, students! »

-Let’s make a circle and sing the song “Hello, hello”

- How are you? (pass the ball)

Greet the teacher

 

Singing the song

answer the questions

 

 

Presentation

   (15 min)

Phonetic-Drill – «ABC’s song»

Sing and point the letters

Determining the theme and the aim of the lesson.

Определение темы урока и постановка цели на урок.

 

Brainstorm. Choose the odd one out

teddy  doll  bed  car                  dad  sister table mum 1

sofa    kite  train

 

В каждой группе одна картинка лишняя, определите какая?

Почему?

Кто догадался, какова тема урока?

Давайте определим цель, которую нам необходимо достичь:

Знать шесть слов по теме «Мебель» на английском языке; уметь распознавать слова зрительно и на слух

Сегодня мы будем выполнять интересные задания, через которые вы сможете проследить ход достижения своей цели. Возьмите ваши маршрутные листы и пропишите свою личную цель.

 

Teaching new vocabulary

Listen and repeat: armchair, bed, chair, desk, table,sofa (3 times)

 

Reading in a rhythmic way (gradually remove one word)

sofa chair table desk armchair bed

 Singing the song

 

 

 

 

 

Looking at flashcards, choose odd one out

 

 

 

 

Determining the aim

 

 

 

 

 

Writing the aim

 

 

Whole class

learning new words

 

reading

 

 

 

Practice

(20 min)

Recognizing the new words/ Listening

«Yes / No» Activity

«Yes, it is»- (show me your palm)/«No, it isn’t»- (show me your fist)

 Evaluation of the job …

 

Writing- «Yes,it is /No,it isn’t»

Проверка ответов: Стали мы с вами ближе к нашей цели?

Отметьте ваш результат

Evaluation of the job …

Role play- This is my bed / this is your desk  W/pairs

Make a dialogue using flashcards

Поменяйтесь маршрутными листами и оцените своего соседа

Evaluation of the job …

 

TPR

Stand up

Hands up, hands down. Sit down

Stand up! Hands up! Shake your hands.

Game for eyes «What’s missing? »

 

Match the word with the picture        W/pairs

Find the right word and picture

Additional activity (if we'll have the time)

Play the game «Bingo»

 

Listening and showing gestures

Ind./work

 

 

Ind./work

Writing the answers

 

 

Work in pairs

using new words

 

 

 

Whole class

listen and do the actions

 

 

Work in pairs

Ind/w

Listening the words and uncover their cards

Conclusion

   (7 min)

Reflection

С помощью игры «Свободный микрофон» давайте подведем с вами итог нашего занятия. Глядя на ваши результаты, скажите достигли ли вы своей цели?

 

Explanation the H\t  

подготовиться к контрольной работе, повторить слова

 

Evaluation

Объявление критерий оценивания

 

-The lesson is over. Good-bye, students!

Speaking about the lesson and students’ results

 

 

 

Writing h/t

 

 

 

 

-Good-bye, teacher!

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Скачано с www.znanio.ru

Short-term planning Teacher:

Short-term planning Teacher:

Practice (20 min) Recognizing the new words/

Practice (20 min) Recognizing the new words/
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
24.03.2017