Публикация является частью публикации:
Short-term planning
Teacher: Golikova Yana Vladimirovna
Grade 1 |
Date 05.03.16 |
The English language lesson |
||
Theme/Тема урока: |
«My first ABC» |
|||
Aim/Общая цель: |
Introducing and practising new vocabulary: learn six new words connected with theme "Furniture"- an armchair, a bed, a chair, a desk, a sofa, a table. |
|||
Results/Ожидаемый результат: |
All students will be able to recognize new words; Most of the students will be able to name all six new words; Some of the students will be able to spell and write the words; |
|||
Type of lesson/Тип урока: |
New material |
|||
Type of work/Задания: |
Individual, pair work, whole class |
|||
Equipment/Источники, оснащение и оборудование, ресурсы: |
Cards, flashcards, computer, CD’s, projector |
|||
Lesson Plan Procedure |
||||
Stages |
Teacher’s activity |
Students’ activity |
||
Org.moment (3 min) |
Greeting «Good-morning, students! » -Let’s make a circle and sing the song “Hello, hello” - How are you? (pass the ball) |
Greet the teacher
Singing the song answer the questions |
||
Presentation (15 min) |
Phonetic-Drill – «ABC’s song» Sing and point the letters Determining the theme and the aim of the lesson. Определение темы урока и постановка цели на урок.
Brainstorm. Choose the odd one out teddy
doll
В каждой группе одна картинка лишняя, определите какая? Почему? Кто догадался, какова тема урока? Давайте определим цель, которую нам необходимо достичь: Знать шесть слов по теме «Мебель» на английском языке; уметь распознавать слова зрительно и на слух Сегодня мы будем выполнять интересные задания, через которые вы сможете проследить ход достижения своей цели. Возьмите ваши маршрутные листы и пропишите свою личную цель.
Teaching new vocabulary Listen and repeat: armchair, bed, chair, desk, table,sofa (3 times)
Reading in a rhythmic way (gradually remove one word) sofa chair table desk armchair bed |
Singing the song
Looking at flashcards, choose odd one out
Determining the aim
Writing the aim
Whole class learning new words
reading
|
||
Practice (20 min) |
Recognizing the new words/ Listening «Yes / No» Activity «Yes, it is»- (show me your palm)/«No, it isn’t»- (show me your fist) Evaluation of the job …
Writing- «Yes,it is /No,it isn’t» Проверка ответов: Стали мы с вами ближе к нашей цели? Отметьте ваш результат Evaluation of the job … Role play- This is my bed / this is your desk W/pairs Make a dialogue using flashcards Поменяйтесь маршрутными листами и оцените своего соседа Evaluation of the job …
TPR Stand up Hands up, hands down. Sit down Stand up! Hands up! Shake your hands. Game for eyes «What’s missing? »
Match the word with the picture W/pairs Find the right word and picture Additional activity (if we'll have the time) Play the game «Bingo» |
Listening and showing gestures Ind./work
Ind./work Writing the answers
Work in pairs using new words
Whole class listen and do the actions
Work in pairs Ind/w Listening the words and uncover their cards |
||
Conclusion (7 min) |
Reflection С помощью игры «Свободный микрофон» давайте подведем с вами итог нашего занятия. Глядя на ваши результаты, скажите достигли ли вы своей цели?
Explanation the H\t подготовиться к контрольной работе, повторить слова
Evaluation Объявление критерий оценивания
-The lesson is over. Good-bye, students! |
Speaking about the lesson and students’ results
Writing h/t
-Good-bye, teacher! |
||
Скачано с www.znanio.ru
Материалы на данной страницы взяты из открытых источников либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.