Сборник игр для обогащения лексического запаса и развития речи на английском языке
Составитель:
воспитатель АНО Гимназии Петра Первого
Цацулина Светлана Александровна
Используемые материалы: Карточки серии “Беседы по рисункам. Английский для малышей” издательства “Ранок”; настольные игры-бродилки формата А4; дополнительный объемный материал (фрукты, игрушки, посудка, мебель и т.п.)
Лист 1. Do exercises
Оборудование: Карточка серии “Беседы по рисункам. Английский для малышей” издательства “Ранок”, скакалка, мяч, гантели, обручи.
Воспитатель: Good morning, my friends! Today we will talk about our health. We all know that exercise is the best thing for our health. So, let’s look at the picture. What we can see?
Kids: Family, mother, father, kids
Воспитатель: Yes! We can see family. Who can say me what are they doing?
Kids: Jumping, crouching, tipping
(Если дети затрудняются ответить, то воспитатель показывает движения и называет их)
Воспитатель: Okay, now we will try to do those exercises too. For jumping we need to take a skipping rope. Let’s try jump
Воспитатель: Good for you! Let’s try to crouch!
Воспитатель: It was perfect! Let’s try to tip!
Воспитатель: Okay, now, I will name some actions and you should do it. Are you ready?
(Воспитатель в любой последовательности называет действия, дети их выполняют)
Воспитатель: Stop! It was great! Good job! Now, let’s remember our actions
(Воспитатель показывает картинку и дети называют действия)
Воспитатель: Thank you! You have free playing time.
Лист 2. Dishes
Оборудование: Карточка серии “Беседы по рисункам. Английский для малышей” издательства “Ранок”, детская посудка.
Воспитатель: Good morning, my friends! Today we will talk about dishes. We use those things every day, when we have breakfast, lunch, dinner, supper. Look at the picture, please, name me dishes.
Kids: Cups, plates, knife, kettle, cooking pot, tea pot, tray, frying pan, sugar
Воспитатель: Yes! All right. Now, let’s play. Who wants to be a mother? Okay. All are kids. Imagine that we have breakfast, what kind of dishes do we need?
Kids: Cups, tea pot, kettle, pan and cooking pot and knife.
(Если дети затрудняются ответить, то воспитатель показывает предметы и называет их)
Воспитатель: Okay, play.
(Дети играю в семью, просят “маму” подать им чашку, чайник и т.д.)
Воспитатель: Good for you! It was super!
Воспитатель: Now, let’s remember our dishes
(Воспитатель показывает картинку и дети называют предметы посуды)
Воспитатель: Thank you! You have free playing time.
Лист 2. Meals
Оборудование: Карточка серии “Беседы по рисункам. Английский для малышей” издательства “Ранок”, продукты из игры “Магазин”.
Воспитатель: Good morning, my friends! Today we will talk about meals. What do you like to eat? So, let’s look at the pictures. Yesterday we remembered dishes, today we will remember meals. What do we see?
Kids: cheese, sausage,eggs, milk, oil, bottle of water, beat, tomatoes, onions, garlic, cucumber, cabbage,broccoli, meat
Воспитатель: Yes! All right. Now, let’s play. Today we will cooks.I will give you a card with a dish, and you should name me the meals. Are you ready?
Kids: Называют из чего сделаны блюда, например: fried eggs made by eggs
(Если дети затрудняются ответить, то воспитатель показывает предметы и называет их)
Воспитатель: Good for you! It was super!
Воспитатель: Now, let’s remember our meals
(Воспитатель показывает картинку и дети называют предметы пищи)
Воспитатель: Thank you! You have free playing time.
Лист 4. Meals (продолжение)
Оборудование: Карточка серии “Беседы по рисункам. Английский для малышей” издательства “Ранок”, продукты из игры “Магазин”.
Воспитатель: Good morning, my friends! Today we will continue to talk about meals. So, let’s look at the pictures. Yesterday we remembered meals, today we will learn new meals. What do we see?
Kids: Называют слова на русском, воспитатель их называет на английском
Воспитатель: So, we can make a soup or salad from vegetables. We can make slices of cheese or sausage. We can boil eggs (Take a cooking pot, pour water and boil eggs - все слова сопровождаются движениями и имитацией). Now, I will give you meals and you should remember and tell me the name of this dish. For example: this is a soup, we make it from vegetables.
Kids: Называют свои блюда и называют из чего они сделаны
Воспитатель: Good for you! It was super!
Воспитатель: Now, let’s remember our meals
(Воспитатель показывает картинку и дети называют предметы пищи)
Воспитатель: Thank you! You have free playing time.
Лист 5. Shop
Оборудование: Карточка серии “Беседы по рисункам. Английский для малышей” издательства “Ранок”, продукты из игры “Магазин”.
Воспитатель: Good morning, my friends! Today we are going to shop. Look at the picture. What kind of shop is it?
Kids: This is a fruit and vegetable shop.
Воспитатель: Yes, this is a grocery store. What is it? (спрашивает про каждый фрукт)
Kids: Называют фрукты и их цвета.
Воспитатель: Okay, now we will play. Who does want to be a seller? The rest are buyers. I will give you cards with fruits and quantities. You should come to the seller and say “I want to buy…” and name the number of fruits.
Kids: Подходят к прилавку и общаются с продавцом, используя грамматические конструкции.
Воспитатель: Thank you! You have free playing time.
Лист 8. Toys
Оборудование: Карточка серии “Беседы по рисункам. Английский для малышей” издательства “Ранок”, игрушки, настольная игра “Bingo toys”
Воспитатель: Good morning, my friends! Today is the best day for everyone. Look at the picture. What do you see?
Kids: This is toys.
Воспитатель: Yes, this is toys. Which toys do you know?
Kids: Называют игрушки на английском, которые знают.
Воспитатель: Good job! So, today we will greeting with another
Kids: Называют игрушки на английском, которые знают.
Воспитатель: Okay, now we will play. I will give you bingo cards, wil tell you toys, you should remember this toy and if you have it, put a circle on your card. Okay?
Воспитатель: Thank you! You have free playing time.
Лист 9. Bathroom
Оборудование: Карточка серии “Беседы по рисункам. Английский для малышей” издательства “Ранок”,предметы гигиены для кукол
Воспитатель: Good morning, my friends! Let’s remember our song ‘Wash your…”
Kids: Sing song
Воспитатель: So, let’s look at the picture. This is a bathroom. Which names of things do we know?
Kids: Towel, soap, brush, toothpaste.
Воспитатель: Good job! Now, I will name things and you should take it from the table.
Kids: Take toys
Воспитатель: Thank you! You have free playing time.
Лист 11. Transport
Оборудование: Карточка серии “Беседы по рисункам. Английский для малышей” издательства “Ранок”, модели машинок.
Воспитатель: Good morning, my friends! Today we are going to the city. Look at my picture. What can we see?
Kids: Many cars
Воспитатель: Yes, we can see many cars. But all these cars have names. These are a bus, trolleybus,car, motobike, bike, taxi, truck.
Kids: Repeat after educator the names of transport.
Воспитатель: Good job! So, let’s practise! (Называет транспорт на английском, дети берут машинки)
Воспитатель: Thank you! You have free playing time.
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.