Сегодня на уроке , 3 класс

  • Работа в классе
  • docx
  • 09.12.2022
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Сегодня на уроке , 3 класс Урок английского языка (1 четверть)
Иконка файла материала СЕГОДНЯ на УРОКЕ 1 четв. 3 КЛАСС .docx

3-rd Grade   1st Quarter                                               

Unit 1 Step\ Lesson 1    pages 3-6

I)Listen, repeat and read:

1)                                  [ai]

lie                         type                   fight                     classify

tie                         why                    bright                  apply

nine                      try                     night                    occupy

time                     cry                    sight                     right

ice                        mine

 

II)Speech practice. Answer the following questions:

1) Is it a flower? \ Yes, it is \ No, it isn’t.

2) Is it a tree? \ Yes, it is\ No, it isn’t.

3) What colour is the tree?

It is …..

 

4) Is it a flower? \ Yes, it is \ No, it isn’t.

5) Is it a white flower?\....

6) Is it a nice flower? \....

7) Are they flowers? \ Yes, they are \ No, they are not.

8) Are they nice flowers? \ Yes,…\No, …

 

9) Is it a bench? \ ….

10) Is it a house? \ …

11) What is it? \...

12)What colour is the house? \ It is..

13) Is it red, white and blue? \..

14) Do you like this house? \ Yes, I do/No, I don’t…

15) What do you like? \ I like…

III)Let’s revise the ABC!

Ex. 1, 2, 3 p. 3,4

IV) Grammar  “this\that”

a) pesentation

b) закрепление грамматики

Ex. 4, 5 ,7 p.  5, 6

H\W:

1) РТ step 1

      2) учебник у. 5 стр. 5, упр. 7 (аудио) стр. 6 (выполнить устно)

Unit 1 Step\ Lesson 2    pages 7- 10

I)Listen, repeat and read:

1)       [ei]    [æ]     [a:]    [eə]                      

·    plane [plein]        bag [bæg]                car [ka:]               care [kеə]

·    pale, plate, name, take, table, made, behave, gate, tale

·    bat, pan, man, mad, apple, cattle, bad, fat

·    arm, alarm, car, dark, far, hard, art, farther

·    bare, care, dare, fare, hare, pare, prepare, square, ware.

II)Speech practice. Answer the following questions:

 

1) Is it a flower? \ Yes, it is \ No, it isn’t.

2) Is it a tree? \ Yes, it is\ No, it isn’t.

3) What colour is the tree?

It is …..

 

4) Is it a flower? \ Yes, it is \ No, it isn’t.

5) Is it a white flower?\....

6) Is it a nice flower? \....

7) Are they flowers? \ Yes, they are \ No, they are not.

8) Are they nice flowers? \ Yes,…\No, …

 

9) Is it a bench? \ ….

10) Is it a house? \ …

11) What is it? \...

12)What colour is the house? \ It is..

13) Is it red, white and blue? \..

14) Do you like this house? \ Yes, I do/No, I don’t…

15) What do you like? \ I like…

III)Let’s revise some grammar material this\that!

a) theory

b) закрепление грамматики

Ex. 1- 7 p. 7 – 10

 

H\W: 1) PT step 2

           2) Упр. 6 стр. 9

(выразительное чтение)

           3) Упр. 7 стр. 10 (письменно в тонкой тетради)

Unit 1 Step\ Lesson 3    pages 10-13

I)Listen, repeat and read:

1)                                  

О o

[əu]    [ɔ] [ɔ:]     [ɔ:]

 

nose [nəuz]      sort [sɔ:t]

 

box [bɔks]        store [stɔ:]

Прочитайте вслух слова:

1)  go, no, rose, nose, stone, bone, phone, pole, hole, sole, noble, joke

2)  not, rock, cock, long, God, hot, dog,ox, fond, clock, fog, doctor

3)  or, forty, horse, morning, orchard, corner, sport, fork, sort

4)  ore, bore, more, before, adore, ignore, tore, wore, restore.

II)Speech practice. Answer the following questions:

 

1) Is this a teacher? \ Yes, it is \ No, it isn’t.

2) Is this a nice teacher? \ Yes, it is\ No, it isn’t.

3) Is this a tall teacher?

…..

4) Is this a good teacher? \

 

5) Is that a blue bed? \

6) Is that a black chair? \....

7) Is that a white table? \ Yes, it is\ No, it is not.

8) Is that a green table? \

9) Is that a yellow radio? \ ….

10) Is that a red lamp? \ …

11) Is that a big room?  \...

12) Is that a small room? \ ..

III)Let’s work with the poem!

Ex. 1 p. 10

IV) Grammar “Притяжательные местоимения” (табл. Стр.11)

V) Закрепление грамматики :

Упр. 3-7 стр. 11-13

H\W : 1) PT step 3

2) Записать местоимения из таблицы на стр. 11 в словарь

 His, her, its, my, your (выучить)

  3) Упр. 7 стр. 13 (пис. , тонкие тетради)

 

Unit 1 Step\ Lesson 4    pages 13-16

I)Listen, repeat and read:

1)

   U u

[ju:]

[ʌ]

[ɜ:]

[jʊə]

tube [tju:b]

bus [bʌs]

turn [tɜ:n]

pure [pjʊə]

Read these words:

1)                    blue, use, amuse, accuse, tulip, duke, Tuesday, tube, mute, student

2)                    but, sun, bus, cut, rub, fun, hunt, just, jump

3)                    burn, burst, hurt, church, fur, turn, curl, Thursday, purse, purpose

4)                    pure, cure, endure, mature, secure, demure, caricature.   

II)Speech practice. Answer the following questions:

 

1) Is this a teacher? \ Yes, it is \ No, it isn’t.

2) Is this a nice teacher? \ Yes, it is\ No, it isn’t.

3) Is this a tall teacher?

…..

4) Is this a good teacher? \

5) Is that a blue bed? \

6) Is that a black chair? \....

7) Is that a white table? \ Yes, it is\ No, it is not.

8) Is that a green table? \

9) Is that a yellow radio? \ ….

10) Is that a red lamp? \ …

11) Is that a big room?  \...

12) Is that a small room? \ ..

III) Аудирование. Let’s  listen to the exercise : Ex. 1 p. 13

IV) Контроль выполнения д\з – притяжательные местоимения- my, your, his, her, its (выучили!)

Упр. 2  стр. 14

V) Grammar  have\has  page 14

Ex. 3, 4, 5 p. 14, 15 (закрепление)

 

VI) Введение ЛЕ  упр. 6 стр. 16

(презентация)

 

H|W :1) PT step 4

           2) Слова из у. 6 на стр. 16 в словарь, выучить

           3) Упр. 7 стр. 16 (пис. придумать предложения)

 

Unit 1 Step\ Lesson 5     pages 17-21

I)Listen, repeat and read:

1)

Ee

[i:]     [e] [ɜ:]     [iə]

Pete [pi:t]                       pet [pet]

her [hɜ:]                          here [hiə]

Прочитайте вслух слова:

1)  me, he, these, even, complete, be, Egypt

2)  pet, met, pen, men, chess, well, ten, intend, egg, bed, red, net

3)  her, serve, perfect, perch, verse, berth

4)  here, severe, sincere, mere, interfere.

II)Speech practice. Answer the following questions:

1)         Have you a family? \ Yes, I have\ No,I haven’t.

2)         Have you a brother?

3)         Have you a grandfather?

4)         Has your friend a dog? \ Yes, he has \ No, he hasn’t.

5)         Has your sister a doll?

6)         Have you sweets in the bag? \ Yes,…\No, I …

7)         Have you many books?

8)         Has your father a car?

9)         Has your grandmother a house?

10)Have you many toys?\ ….

11) Has your teacher a pen? \ Yes, she has\ No, she…

III) Аудирование текста

упр. 1 стр. 17, ауд. 14

IV) Работа с текстом

My Dogs ex. 2 p. 17

V) Введение ЛЕ упр. 3 стр. 18

(презентация)

     VI) Выполнение упражнений

 Ex. 4,5,6,7 p.19-21

 

H|W:

1) Словарь упр. 3 стр. 18 (записать слова, выучить)

2) Упр. 5 стр. 20 (читать, переводить устно)

3) РТ step 5

 

 

 

 

Unit 1 Step\ Lesson 6     pages 21-24

I)Listen, repeat and read: I i

 

[ai]     [i] [ɜ:]     [aiə]

pine [pain]                      big [big]

girl [gɜ:l]                         fire [faiə]

 

Прочитайте вслух слова:

1)  ice, pine, nine, five, tie, smile, time, fine, rise, drive

2)  big, fill, kiss, win, mint, mix, sing, ill, sit, is, lip, six

3)  girl, shirt, skirt, birch, fir, first, circle, bird, dirty

4)  fire, hire, tired, admire, wire, desire, retire.

II)Speech practice. Answer the following questions:

10)                      Have you a family? \ Yes, I have\ No,I haven’t.

11)                      Have you a brother?

12)                      Have you a grandfather?

13)                      Has your friend a dog? \ Yes, he has \ No, he hasn’t.

14)                      Has your sister a doll?

15)                      Have you sweets in the bag? \ Yes,…\No, I …

16)                      Have you many books?

17)                      Has your father a car?

18)                      Has your grandmother a house?

10)Have you many toys?\ ….

11) Has your teacher a pen? \ Yes, she has\ No, she…

III) Учимся говорить приветствия упр. 1 стр. 21

IV) Аудирование текста

Ex. 2 p. 22 , ауд.18

V) Закрепление притяжательных местоимений:

ex. 3 p. 22

VI) Работа с текстом

 My Day ex. 4 p. 23

VII) Выполнение упр. 5, 6 стр. 23

 

IIX) Порядок слов в предложении упр. 7 стр. 24

 

H\W: 1) PT Step 6

2) Прочитать и перевести

упр. 6 стр. 23

3) Написать рассказ о своём доме по образцу упр. 6 стр. 23

(тонкая тетрадь)

Unit 1 Step\ Lesson 7     pages 25-28

I)Listen, repeat and read: I i

Y y

[ai]     [i] [ɜ:]    [aiə]

 

bye [bai]                       Syd [sid]   

myrtle [mɜ:tl]              tyre [taiə]

 

 

 

Прочитайте вслух слова:

1)  bye, my, fly, buy, try, rye, dye, lye, deny, rely, supply, type

2)  myth, Syd, physics, crystal, rhythm, symbol, system

3)  myrtle, myrrh,

4)  tyre, lyre, pyre.

II)Speech practice. Answer the following questions:

1)         How old are you?

2)         How old is our friend?

3)         How old is your brother?

4)         Where are you from?

5)         Where is your mother from?

6)         Where is your father from?

7)         Have you a pet?\ Yes, I…

8)         What pet have you? \ I have…

9)         What is your pet’s name?

10)                      Is your pet green?

11)                      Is your pet happy?

12)                      Are you happy? \ Yes, … No,

     III) Аудирование текста упр. 1, 2 стр. 25

     IV) Повторение правил чтения упр. 3 стр. 26

      V) Работа с текстом упр. 4 стр. 26

      VI) Закрепление ЛЕ (рамка, упр. 5 стр. 27)

       VII) Grammar “have\ has” упр. 6 стр. 27

 

H\W : 1) PT step 7

            2) упр. 7 стр. 28 (устно)

            3) Написать рассказ, что ты делаешь в течение дня (по образцу упр. 7 стр. 28) – 3 или 4 предложения.

 

 

 

 

 

Unit 2 Step\ Lesson 1    pages 29- 32

WHAT WE LIKE

I)Listen, repeat and read:

ai                      [ei]          ay          

aim                                   pay

rain                                  day

main                                say

train                                 stay

[eə]                [ju:]                         [ju:]

 ai                  eu, u                         ew

 air                feud                        new

 hair              beauty                    few

 chair            tune                        stew

 pair              mute                       mew

                     

II)Speech practice. Answer the following questions:

1)How old are you?

2)How old is our friend?

3)How old is your brother?

4)Where are you from?

5)Where is your mother from?

6)Where is your father from?

7)Have you a pet?\ Yes, I…

8)What pet have you? \ I have…

9)What is your pet’s name?

10)Is your pet green?

11)Is your pet happy?

12)Are you happy? \ Yes, … No,

 III) Аудирование  упр. 1 стр. 29 , ауд. 21

IV) Введение новой лексики :

 

Упр. 2 стр. 29, 30 (Презентация)

V) Grammar Личные местоимения your, our, their

Ex.  3,4 p. 30, 31 и ex.  6 p. 31, 32

VI) Фонетическая отработка рифмовки\ стихотворения – упр. 5 стр. 31

 

 

 

H\W: 1) PT step 1, Unit \ раздел 2

           2) Выучить таблицу местоимений упр. 4 стр. 31

           3) Словарь упр. 2 стр. 30  (А), учить слова

Unit 2 Step\ Lesson 2    pages 32- 35

WHAT WE LIKE

I)Listen, repeat and read:

ear     [iə]          eer

ei        [ei]       ey

ear

clear

dear

beer

deer

eight

weight

grey

they

ee        [i:]      ea

oo      [u:]

oo    [ʊ] перед

tree

meet

see

green

tree

street

eat

teach

teacher

tea

sea

read

please

но:

bread

head

spoon

too

room

cool

-k     book

-d     good

-t     foot

-l     wool

II) Speech practice:

1)          What colour is the flower? \ It is…

2)          Is the tower big?

3)          Is the shower cold?

4)          Is the bear brown?

5)          Is teddy bear nice?

6)          Is chair small?

7)          Are your parents good?

8)          Is Mary your friend?

9)          Is your friend cool?

10) Are your parents from Tver?

III)Аудирование текста, упр. 1, 2 стр. 32, 33

IV) Grammar Настоящее простое время

(табл., упр. 3, 4, 5 стр. 33, 34)

V) Работа с ЛЕ упр. 6 стр. 34

 

H\W : 1) PT Step 2, unit \ раздел 2

            2) Упр. 4 стр. 33 (устно), правило в рамке

           3) упр. 7 стр. 35 (письменно)

 

 

Unit 2 Step\ Lesson 3    pages 35-39

 I)Listen, repeat and read:

ou

[u:]          [aʊ ]             [ Λ ]                                               [ɔ:] 

soup

group

rouble

house

mouse

ground

country

young

enough

source

four

your

ow

[aʊ]          [əʊ]                       

oi       [ɔɪ]       oy

cow

how

down

flower

yellow

window

snow

show

coin

oil

point

boy

toy

joy

enjoy

II) Speech practice:

11) What colour is the flower? \ It is…

12) Is the tower big?

13) Is the shower cold?

14) Is the bear brown?

15) Is teddy bear nice?

16) Is chair small?

17) Are your parents good?

18) Is Mary your friend?

19) Is your friend cool?

20) Are your parents from Tver?

III) Аудирование ex. 1 page 35

IV)  What’s the time? Ex. 2,3 p. 36

V) Введение ЛЕ упр. 4, 5, 6, 7 стр. 37- 39           (презентация)


H\W:

1)         РТ step 3

2)         Cловарь упр. 4 стр. 37 (записать 4 слова, выучить)

3)         Упр. 2 стр. 36 (пис. написать время, изображенное на часах)

Unit 2 Step\ Lesson 4   pages 39-41

 I)Listen, repeat and read:

[ai]

lie                       type                   fight           classify               occupy               right

tie                       wh                   bright        nine                    apply                  sight

tim                   tr                      night         ice                       cry                   

 

 

II)Speech practice: 

1)     Can you run well?

2)     Can your brother jump well?

3)     Can you speak English?

   4) Can you speak Italian?

   5) Can you read English books?

   6) What time is it?\ It is…..

   Похожее изображение

   7) What time is it?

   Похожее изображение

   8)

      Похожее изображение

   9)

        Похожее изображение

  10)

   Похожее изображение

                                       

III)Аудирование упр.1 стр. 39, ауд. 34

IV) Выполнение упражнений

“It is true\ It is false” Ex. 2 page 40

V) Закрепление слова very

Упр.  3, 4 стр. 40

VI) Учимся описывать картинку:

Упр. 5 стр. 41

VII)Grammar.Глагол Can

Упр. 6, 7 стр. 41

H\W :

1) PT step 4, Раздел 2

2) Напиши что ты умеешь делать ( по образцу упр. 7 стр. 41), 5-6 предложений

3)Упр. 2 стр. 40 (устно)

------------------------------

Unit 2 Step\ Lesson 5   pages 42-44

 I)Listen, repeat and read:

[ei]

table

take     face    place name plate  

main   maid

pain

aim

rain

 

grey

vein

o’key

 

day  

pay    

spray  

May

 

II)Speech practice: 

4)         Can you run well?

5)         Can your brother jump well?

6)         Can you speak English?

   4) Can you speak Italian?

   5) Can you read English books?

   6) What time is it?\ It is…..

   Похожее изображение

   7) What time is it?

   Похожее изображение

   8)

      Похожее изображение

   9)

        Похожее изображение

  10)

   Похожее изображение

                                       

III)Аудирование упр.1, 2 стр. 42

IV) What can you do well? Ex. 3, 4, 5 p. 42, 43

V) Закрепление изученной ЛЕ Упр. 6, 7 стр.43,44

 

H\W:

1)         PT step 5, раздел 2

2)         Упр. 8 стр. 44 (пис. в тетради)

3)         Упр. 4 стр. 43 (устно)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          


 

Скачано с www.znanio.ru