SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ
Оценка 5

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

Оценка 5
Занимательные материалы +2
doc
английский язык
6 кл
25.04.2018
SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ
Дополнительные задания к модулю номер 3 Разработано на основе материала и требований УМК Spotlight 6 класс. Содержит в себе задания разного уровня сложности. Подходит для подготовки к проверочной работе по модулю и итоговому тестированию. Позволяет отработать и закрепить все необходимые грамматические и лексические навыки.
Module 3.doc
Module 3. Getting around 3A. Road safety 1. Match the word and the word definition. Parking zone Pedestrian Zebra crossing Traffic warden Pavement A person who is on foot, not by car/ bike, etc. White stripes on the road. People can cross the road on it. A sign on the road. An area which people use for walking. A name of a job. This person watches the traffic and makes it  Traffic sign safe. A place where you can park a car. 2. Say why you must/mustn’t:  wear a seat belt  look both ways when you cross the road  walk on the pavement  talk to the driver  run onto the road  lean out of the window 3. Correct the sentences to make them true.  Don’t wear a seat belt when you are in the car!  ______________________________________  Run onto the road to cross it quickly!  ______________________________________  Talk to the driver, when in the bus!  ______________________________________  Don’t walk on the pavement! Walk on the road!  ______________________________________  Don’t look both ways before crossing!  ______________________________________ 4.  Read the text in SB, p. 27 and find the following words:  Припаркованные машины – _______________________________  У обочины – ______________________________  Убедись – ________________________________  Проверь тормоза – _________________________  Поток транспорта – __________________________  Защитный шлем – _______________________  Не толкай других – __________________________  Поручень – __________________  Младше 12 лет – ___________________  Зеркало заднего вида – _______________________ 5. Use by/on/in to complete the sentences.  Do you like travelling ___ train?  She goes to work ___ foot.  How long does it take from Moscow to Sochi ___ plane?  I don’t use my car very often. I prefer to go ___ bike.  There were very few people ___ the bus. 6. Make the list of do’s and don’ts to tell how to behave in the canteen/at the  lesson. Do’s Don’ts  _______________________________  _______________________________  ______________________________  ______________________________  _______________________________  _______________________________  ______________________________  ______________________________  _______________________________  _______________________________  ______________________________  ______________________________  _______________________________  ______________________________ 3B. On the move 1. Put the means of transport into the correct column. bus                car              plane            helicopter             boat          bike ship      scooter      yacht      motor boat       ride fly  sail drive 2. Ask your deskmate: Can you…? Use the verbs in the table. Compare your answers. What can both of you do?  What can/cannot your deskmate do? play the piano             read books in English                 drive a car                    rollerblade               wash the dishes               dive               run 10 kilometers            ride a horse                ski 3. Look at the sign and make as many sentences as possible to say what you  can/cannot do according to the sign. 4. Look at ex. 4, SB, p. 28. You are at point X. Ask in turns for the route and  give directions:  Sports shop  Bank  Pet shop  Bookshop  Hospital  Toy shop 5. Write English equivalents:  Вам необходимо быть внимательной на дороге   ____________________________________________________________  Мне надо идти прямо или повернуть направо на Ленинском проспекте?  ____________________________________________________________  Посмотри на знак!  ____________________________________________________________  Остановись у светофора.  ____________________________________________________________  Припаркуйся перед больницей.  ____________________________________________________________ 6. a) Read the words.  Are, bar, car, char, far, star, arm, bard, card, charge, farm, starve, art, can’t, chart,  farce, start. Add, bag, ham, can, pan, lab, that, back, hat, pant, lap, marry, parrot, wagon,  happy, fancy. b) Read the limerick. What happened to a lady from Guam [gwÁm]? There once was a lady from Guam Who said, “Now the ocean’s so calm I will swim for a lark.” She encountered a shark. Let us now sing the 90th Psalm. 3 C. Hot Wheels 1. Read the text about M. Schumacher and the factfile about Kimi Raikkonen and mark the sentences T (true) or F (false). If the sentence is false – give the correct variant.  Michael Schumacher is a very famous interior designer. _____  Michael comes from Germany. _____  He can play tennis and volleyball very well. _____  Michael is devoted to Ferrari. _____  Kimi Raikkonen is a famous Finnish racing car driver. _____  His hobby is skiing and grass hockey. _____ 2. Work in three groups. All of you prepare a factfile about famous people. Use factfiles in SB, p.30 as a model or make any necessary additions Group 1 – about a famous Russian writer/ poet.  Group 2 – about a famous Russian sportsperson.  Group 3 – about a famous Russian musician/ band/ singer.  Make a short presentation of your factfiles (use pictures, recite poems, let listen a piece of music/song, etc.)  Culture Corner 1. Getting around in London. Read the text in SB, p.31 and answer the questions.   Is the Underground in London popular? Why?  How many stations does it have?  What can help you find your way in the Tube?  Why do tourists of London like double­decker buses?   Why do black cab drivers have to take a test? 2. Project. Compare Underground systems in London, Moscow, St.  Petersburg and New York. Use the following links:  www.mos  metro     www.tfl.gov.uk/    .ru  tube http://www.nycsubway.org/ http://www.saint­petersburg.com/transport/metro/ www.metro.mainmaps.com www.mta.info/nyct/maps/submap.htm Fill in the table. City Number of Lines Age Exterior stations London Moscow St. Petersburg New York Speak about the results. 1. Match English and Russian sentences. English in Use Excuse me, how can I get to …? Take the first turning on your left. Это далеко? Просто перейдите через эту дорогу и I am new to this area. Just cross this road and go straight  ahead. Excuse me, could you tell me the way  to…? Is it far? идите прямо. Извините, а как пройти… Я здесь впервые. На первом повороте поверните  налево. Простите, Вы могли бы подсказать  дорогу в… 2. Work in pairs.  Student A is Sue (SB ex. 1, p. 32). You need to get to:  School  Bank  Café Student B is Tony. You need to get to:  Town Hall  Supermarket  Café Use the map and the phrases to ask for and give directions. Extensive Reading 1. Read the text and find the following words and word combinations:  Цвет опасности – ___________________________________  Пешеход – _________________________________________  Королевская семья – __________________________________  Символ защиты – ___________________________________  Люди дарят друг другу красные розы –  ______________________________________ 2. Read the meanings of some colors. What color do you like? Find what it means. Red  Excitement, energy, passion, desire, speed, strength, power, heat, love, aggression,  danger, fire, blood, war, violence, aggression, all things intense and passionate.  Yellow  Joy, happiness, optimism, idealism, imagination, hope, sunshine, summer, gold,  philosophy, dishonesty, betrayal, jealousy, illness.  Blue  Peace, calm, stability, harmony, unity, trust, truth, confidence, conservatism,  security, cleanliness, order, loyalty, sky, water, cold, technology, depression.  Orange  Energy, balance, warmth, enthusiasm, demanding of attention.  Green  Nature, environment, healthy, good luck, youth, spring, generosity, jealousy,.  Purple  Royalty, nobility, spirituality, ceremony, mysterious, wisdom, cruelty, mourning.  Gray  Security, reliability, intelligence, modesty, dignity, maturity, solid, conservative,  practical, old age, sadness, boring. Brown  Earth, home, outdoors, reliability, comfort, stability, simplicity and comfort.  White  Purity, simplicity, cleanliness, peace, birth, winter, snow, good, marriage (Western  cultures), death (Eastern cultures).  Black  Power, formality, elegance, wealth, mystery, fear, evil, mourning, death (Western  cultures).  There are various cultures who understand the need of colors in their own  special manner.  Use the link below to find the meanings of colors in different cultures.  www.buzzle.com/editorials/1­13­2005­64166.asp While reading think what is new to you, what you already know, and what  sounds strange. Share your opinions with your classmates. Keys 1.  Parking zone Pedestrian Zebra crossing Traffic warden Pavement Traffic sign 3A. Road safety A place where you can park a car.  A person who is on foot, not by car/  bike, etc.  White stripes on the road. People can  cross the road on it.  A name of a job. This person watches  the traffic and makes it safe. An area which people use for walking. A sign on the road. 3. 4.   Wear a seat belt when you are in the car!  Don’t run onto the road to cross it quickly!  Don’t talk to the driver, when in the bus!  Walk on the pavement! Don’t walk on the road!  Look both ways before crossing!  Припаркованные машины – parked cars  У обочины – near the kerb  Убедись – make sure  Проверь тормоза – check the brakes  Поток транспорта – flow of traffic  Защитный шлем – helmet  Не толкай других – don’t push others  Поручень – handgrip  Младше 12 лет – under twelve years old  Зеркало заднего вида – rear view mirror 5.   Do you like travelling by train?  She goes to work on foot.  How long does it take from Moscow to Sochi by plane?  I don’t use my car very often. I prefer to go by bike.  There were very few people in the bus. 3B. On the move 1.  ride bike       scooter       fly  plane             helicopter              sail boat           ship       yacht       motor boat       drive bus                 car               3.  You can swim when flags are displayed. You cannot swim when the flags aren’t displayed. You can swim between red and yellow  flags. You cannot surf between the red and  yellow flags. You cannot drive a car on the beach. You cannot ride a horse. You cannot ride a bike. You cannot make a fire. You cannot put up a tent. You can surf when you see a special  sign. When the flag is yellow you can swim  with caution. 5.  You have to be careful on the road.  Should I go straight or you want me to turn into Leninskiy Prospect?   Look at the sign!  Stop at the traffic lights!  Park in front of the hospital. 3 C. Hot Wheels 1.   F  T  F  T  T  F Culture Corner  Yes, it is. Over 3 mln people use it every day.  275.  A Tube map.  They can have a nice view of the city from the upper deck.  They have to know all of the 25000 streets within 10 km in the city centre. English in Use 1.  1.  Excuse me, how can I get to …? Take the first turning on your left. Извините, а как пройти… На   первом   повороте   поверните I am new to this area. Just   cross   this   road   and   go   straight ahead. Excuse me, could you tell me the way налево. Я здесь впервые. Просто перейдите через эту дорогу и идите прямо. Простите,   Вы   могли   бы   подсказать to…? Is it far? Extensive Reading 1.  дорогу в…  Это далеко?  Цвет опасности – the color of danger  Пешеход – pedestrian  Королевская семья – royalty  Символ защиты – a symbol of protection  Люди дарят друг другу красные розы – people give each other red roses

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ

SPOTLIGHT 6 класс 3 модуль ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
25.04.2018