Технологическая карта урока английского языка Welcome to Moldova
Оценка 5

Технологическая карта урока английского языка Welcome to Moldova

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
8 кл
26.10.2020
Технологическая карта урока английского языка Welcome to Moldova
технологическая карта урока английского языка Welcome to Moldova.docx

Технологическая карта урока

 

Ф.И.О. Клюева Н.В.
Предмет: английский язык
Класс: 8 класс

Материально-техническое оснащение урока: Учебник, карточки, картинки по теме «Путешествие», презентация, компьютер, проектор.

Тема урока

Welcome to Moldova

Цель урока

Формирование знаний, умений и навыков через аудирование, чтение, говорение, письмо.

Задачи урока

Учебный аспект:

Научиться оценивать свою работу (активность) и помощь группе, а также работу членов группы, повторить и освоить лексические единицы по теме «Путешествие», формировать навыки аудирования, чтения, говорения, письма.

Развивающий аспект:

развивать навыки и умения во всех видах речевой деятельности, развивать умение запоминать новые слова, развивать внимание и познавательную активность, память, смекалку и сообразительность.

Воспитательный аспект:

Воспитывать уважительное бережное отношение к культуре других народов, иностранному языку, к обычаям и традициям других народов, формировать потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в группе.

Планируемые результаты обучения (личностные, предметные, метапредметные)

Личностные:

1.Принятие и освоение социальной роли обучающегося, развитие мотивов учебной деятельности и формирование личностного смысла учения.

2.Развитие навыков сотрудничества со сверстниками в разных социальных ситуациях, умение не создавать конфликтов и находить выходы из спорных ситуаций.

3.Осознание иностранного языка как средства международного межкультурного общения, сближающего людей, обеспечивающего дружеские контакты и деловое взаимодействие.

4.Формирование представлений о культуре, традициях, обычаях, иностранном языке, о межкультурном общении, о дружбе и взаимопонимании между людьми разных культур, между людьми как представителями планеты.

5.Формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками.

Предметные:

1.Формирование языковых навыков, фонетических, орфографических, лексических в рамках темы

«Путешествие (Путешествие в Молдову)».

2.Совершенствование навыка говорения через практику понимания иноязычной речи, выражения главной идеи рассказа, ответов на вопросы, постановки вопросов, составления плана рассказа.

3.Развитие навыков аудирования (восприятие и понимание речи учителя), чтения в рамках предложенной темы.

4.Формирование социокультурной осведомленности.

Метапредметные:

1.Овладение способностью принимать и сохранять цели и задачи учебной деятельности, поиска средств ее осуществления.

2.Освоение способов решения проблем поискового характера.

3.Формирование умения понимать причины успеха/неуспеха учебной деятельности и способности конструктивно действовать даже в ситуации неуспеха.

4.Освоение начальных форм познавательной и личностной рефлексии.

5.Овладение навыками смыслового чтения текстов в соответствии с целями и задачами, осознанно строить речевое высказывание в соответствии с задачами коммуникации.

6.Готовность слушать собеседника и вести диалог, готовность признавать возможность существования различных точек зрения и право каждого иметь свою точку зрения, излагать свое мнение и аргументировать свою точку зрения и оценку событий.

7.Определение общей цели и путей ее достижений, умение договариваться о распределении функций и ролей в совместной деятельности, осуществлять взаимный контроль в совместной деятельности, адекватно оценивать собственное поведение и активность, а также активность членов группы.

8.Развитие социальных умений школьника, необходимых для общения на иностранном языке в пределах его языковых способностей.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность обучающихся

1.Организационно-мотивационный этап. Приветствие, создание атмосферы иноязычного общения, постановка цели и задачи урока.

1.Учитель настраивает детей на работу, вводит в атмосферу иноязычной речи.

Good morning, children!

I’m glad to see you!

Please, sit down!

 

2.Учитель стремиться заинтересовать ребят загадочным сходством 4 фотографий, стараясь создать ситуацию успеха, предлагая обучающимся взглянуть на слайд, на котором изображены 4 фотографии и, ответить на вопрос: «Что общего между 4 фото? » look at these photos and say what is common in all these photos?,

затем вывести тему урока и цель, ориентируясь на картинки, слова на экране презентации.

Please, look at the screen and say what are we going to do today?  Do you like travelling?

We are going to travel around a very beautiful country today. And first of all I would like you to guess what country it is. I’d like you to watch the video about this country and try to guess its name. (видео о Молдове 1)

 

 

1. Дети приветствуют учителя.

 

Good morning, teacher!

 

 

2. Дети описывают фотографии и находят общее.

They all have the same theme. They are related to travelling.

Дети называют тему урока после просмотра небольшого видео о Молдове, формулируют цель урока.

 

 

 

The topic of our lesson is “Travelling to Moldova”.

 

 Ребята угадывают в какую страну они сегодня отправятся путешествовать.

 

2.Этап целеполагания 

Right you are.  We’re going to travel to Moldova, the country of legends and tales. A lot of tourists visit this country every year. Moldova is a tiny country.  It is located in the South-East of Europe, on the Balkan Peninsula. And At the end of the lesson you should answer the main question of the lesson “What is Moldova famous for?”  

 

 

3.Фонетическая зарядка. (на доске, звукозапись)

 

Let’s start our lesson with tongue-twisters. Look at the blackboard. Listen and repeat the tongue-twisters. (Слайд )

(1.  Listen! You mustn’t whistle in the castle!

2.     Swan’s swimming over the sea – swim, Swan, swim! Swan’s swum over the sea. Well swum, Swan!)

Which letter is not pronounced? (letter T) Which sound do you hear more than the others? (sound W)

 

-Let’s begin with the proverbs, read aloud.

Слайд с пословицами

1. East or West, Moldova is the best.

2. There is no place, like Moldova.

3. Seeing Moldova is believing.

 

Учащиеся повторяют за учителем и отвечают на вопросы.

Listen! You mustn’t whistle in the castle!

Swan’s swimming over the sea – swim, Swan, swim! Swan’s swum over the sea. Well swum, Swan!)

 

Letter “T” is not produced.

Sound “D” we hear more often than others.

Учащиеся соотносят пословицы.

1. East or West, Moldova is the best.

2. There is no place, like Moldova.

3. Seeing Moldova is believing.

4.Повторение грамматического материала

Read the extracts from the Tour of Moldova guidebook. Choose the correct alternative to fill in each gap in the sentence.

1.You will be amazed at Rose Valley park, where you need/will be able to see three big lakes in the middle of the park and a lot of oaks and chestnut trees around it.

2.If you like watching animals, you are in the right place because you aren’t far from The Kishinev zoo. If you want to feed the animals, you won’t be able to/ ought to buy animal food to give them.

3.Most of Chisinau’s sights are situated in the city centre. You ought to/ will be able to get to all the sights by public transport.

4. From the Zoo, you could/ must take a bus and go to the district Buiucani. There you will be able to/ was able to visit the Botanical Garden.

 5.There’s a lot to do in Moldova but you should not/will not be able to see everything in one day.

 

 

Учащиеся выбирают правильный модальный глагол).

1.You will be amazed at Rose Valley park, where you will be able to see three big lakes in the middle of the park and a lot of oaks and chestnut trees around it.

2.If you like watching animals, you are in the right place because you aren’t far from The Kishinev zoo. If you want to feed the animals, you  ought to buy animal food to give them.

3.Most of Chisinau’s sights are situated in the city centre. You  will be able to get to all the sights by public transport.

4. From the Zoo, you could take a bus and go to the district Buiucani. There you will be able to visit the Botanical Garden.

 5.There’s a lot to do in Moldova but you will not be able to see everything in one day.

 

5.Совершенствование навыков устной речи (работа с текстом)

Moldova

Moldova is a beautiful warm country that borders with the Ukraine and Romania and located not far from the Black Sea. Chisinau is a capital of the country.

Moldovan Leu is an official currency of the country. People speak the Moldavian language that has a lot in common with French and Spanish.

Moldova is famous for its picturesque nature. In Chisinau and not far from the city there’re a lot of parks and lakes. Probably the the most famous one is Lake Valea Morilor.

         Lake Valea Morilor is a pond and a park at the same time. It was created by Komsomol members in early 1950s. It was a favorite place to spend time at for everyone who lived in the city but unfortunately there was an environmental incident and it was drained in 2006. Only in 2011 they started filling the pond with water again.

Moldova is famous for its picturesque nature. In Chisinau and not far from the city there’re a lot of parks and lakes. Probably the the most famous one is Lake Valea Morilor.

Another picturesque place in Chisinau is Rose Valley park. There are three big lakes in the middle of the park and a lot of oaks and chestnut trees around it.

Not far from Chisinau there is a city called Bendery that is famous for a monument of architecture of XVI century — Bender Fortress. This is probably the most popular tourist destination in Moldova.

 

Answer the questions.

1.     What is the total area of Moldova?

2.     What countries does Moldova border on?

3.     What is the population of Moldova?

4.     What is an official currency of Moldova?

5.     What can you say about lake Valea Morilor?

6.     What is a picturesque place in Chisinau?

7.     What is Bendery famous for?

8.     When did Moldova declare its independence?

 

(Учащиеся читают текст, отвечают на вопросы и используя информацию в таблице)

 

 

 

 

1.     The  total area of Moldova is 33846 square km.

2.     Moldova- officially the Republic of Moldova is a country in Eastern Europe, bordered by Romania to the west and Ukraine to the north, east, and south.

3.     The  population of Moldova is 2681735 people

4.     Moldovan Leu is an official currency of the country.

5.     Lake Valea Morilor is a pond and a park at the same time.

6.     Another picturesque place in Chisinau is Rose Valley park.

7.     Bendery  is famous for a monument of architecture of XVI century — Bender Fortress.

8.     Moldova declared independence on August 27, 1991.

.

6.Релаксация.

 

I see that you are tired. Will you stand up? Let’s remember our poem about Nesvizh and do exercises.

Up, down, up, down,

(Руки вверх, вниз)

Which is the way

(Разводим руками)

To Nesvizh town?

(Пожимаем плечами)

Where? Where?

(Смотрим по сторонам)

Up in the air,

(Руки вверх)

Close your eyes –

(Закрываем глаза)

And you are there!

(Открываем глаза)

 

Учащиеся и учитель вместе рассказывают стихотворение и выполняют упражнения.)

Up, down, up, down,

(Руки вверх, вниз)

Which is the way

(Разводим руками)

To Nesvizh town?

(Пожимаем плечами)

Where? Where?

(Смотрим по сторонам)

Up in the air,

(Руки вверх)

Close your eyes –

(Закрываем глаза)

And you are there!

(Открываем глаза)

7. Совершенствование навыков устной речи (лексический практикум-вопросы с выбором ответа, дифференцированные задания по карточкам, вопросы с открытым ответом)

I suppose you are ready to do some exercises! Moldova is a country which is rich in its customs and traditions.

Fill in the gaps using the words from the box.

(заполни пропуски, используя изученную лексику по теме « Moldova» )

 

Exercise 1.Fill in the missing words: monuments of architecture, proud of, Chisinau, about 3 million people, customs and traditions.

1.     Moldova is a country of …

2.     The capital of Moldova is ...

3.     The population of Moldova is ...

4.     I am very … my country

5.     Moldova is famous for its …

 

 

 

Exercise 2.  Make up sentences. Put the words in the right order. So, you’ll given cards with the tasks. Have a look at your cards. Write it on the sheets of paper. Be attentive, please!

 

1.Moldovan Leu/ is /an official/ currency/ of /the country

2.People/ speak/ the Moldavian/ language.

3. Bender Fortress/ is/ the most/ popular /tourist /destination/ in Moldova.

4. Moldova/ is /famous for/ its /picturesque/nature.

5. Moldova/ is/ a beautiful /warm /country

 

 

 

 

Let’s tell us your story about customs and traditions in Moldova

 

 1.Song and dance traditions of Moldova                     

2. The Celebration Of Martisor

3. One of the most popular sights of Moldova is Old Orhei.

 

Учащиеся заполняют пропуски, используя изученную лексику по теме « Moldova»

1.     Moldova is a country of customs and traditions.

2.     The capital of Moldova is  Chisinau.

3.     The population of Moldova is 3 million people.

4.     I am very proud of my country

5.     Moldova is famous for its monuments of architecture.

 

Индивидуальная работа учащихся по карточкам.

1.Moldovan Leu is an official currency of the country.

2.People speak the Moldavian language.

3. Bender Fortress is the most popular tourist destination in Moldova.

4. Moldova is famous for its picturesque nature.

5. Moldova is a beautiful warm country

 

(Учащиеся работают в группах и составляют сообщения о традициях и обычаях Молдовы)

 

1.Song and dance traditions of Moldova                     

Doiny and Kolyady-folk songs of Moldovans, unusually beautiful and melodious, are still used in carrying out folk ceremonies-weddings, Christening, Christmas and many others. Initially, they were the tunes of shepherds, later reborn into one of the symbols of national culture. Now folk dances can be admired at national holidays and art festivals.

Song and dance rituals of Moldovans are carefully and lovingly stored as the greatest value. 

 

2.The Celebration Of Martisor

One of the most beautiful traditions of Moldova is the spring holiday martsishor. It is celebrated on the first day of spring and is also associated with folk legend. The symbol of the holiday are considered to be woven from strands of red and white decorations — the Martisor. They are given to each other by Moldovans in honor of the onset of spring. These delicate ornaments are worn for a month, and at the end of March they hang them on trees in the forest, making a cherished wish.

 

3.One of the most popular sights of Moldova is Old Orhei. Once there was a bustling life. In the valley of the river Reut, surrounded by high rocky steep banks, people settled. The place was secluded, hidden from prying eyes. For several centuries here lived Geth, Slavs, Tatars, Turks, Moldovans. Here are the remains of ancient civilizations-the ruins of fortresses and can now be found on the hills overhanging the valley. But the most interesting attraction of these places — rock caves, which once settled the monks and hid from the raids of the inhabitants of these places. And the villages that are now part of the historical and cultural complex of Old Orhei, Butucheny and Trusheny, drowning in gardens, and now it is difficult to see among the rocky cliffs and bends of the river. Fabulous place…

Заключительный этап. Контрольно-оценочный этап.

Подведение итогов урока и планирование дальнейшей работы. Объяснение домашнего задания.

(Рефлексия, самооценка, оценивание)

 

And at the end of our travelling I’d like you to listen to the song about Moldova

(видеоролик с песней)

Did you like this song?

 

 

Do the quiz «Welcome to the Republic of Moldova»

1.     Where is Moldova?

a.      In the centre of Russia

b.     In the centre of Europe

c.      In the south-west of Europe

2.     What is Population of Moldova?

a.      About 5 million people

b.     About 3 million people

c.      About 2 million people

3.     What is the capital of Moldova?

a.      Paris

b.     Chisinau

c.      Prague

4.What are the colours of the national flag of Moldova?

a.      Red and white

b.     Red, blue and white

c.      Blue, yellow and red

5.The name "Moldova" is derived from ?

a.      the Moldova River

b.     The Neman

c.      The Zapadnaya Dvina

6.     What is Bendery famous for?

a.      Serpeni Foothold

b.     Bender Fortress

c.      The Fortress Of Soroca

 

What is Moldova famous for?”  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tell me, please, what have we done at the lesson?

Was the lesson interesting?

What was difficult?

What was new?

Our lesson is over. I’m satisfied with your work and I’ll give you following marks:

Учитель ставит оценки.

Thank you for your active work at the lesson.

Учащиеся слушают песню о Молдове.

 

 

 

 

(Учащиеся выполняют тест, вопросы с выбором, опираясь на изученный материал по теме)

 

1.     Moldova is in the south-west of Europe

2.     Population of Moldova is About 3 million people

3.     The capital of Moldova is Chisinau

4.     The colours of the national flag of Moldova are blue, yellow and red

5.     The name "Moldova" is derived from the Moldova River

6.     Bendery famous for Bender Fortress

 

 

 

 

 

 

 

Moldova is famous for …

1Moldova is famous for its picturesque nature.

2. Bender Fortress is the most popular tourist destination in Moldova.

3. Moldova is famous for its picturesque nature.

4. Moldova is a beautiful warm country.

 

 

 


 

Технологическая карта урока

Технологическая карта урока

Личностные: 1.Принятие и освоение социальной роли обучающегося, развитие мотивов учебной деятельности и формирование личностного смысла учения

Личностные: 1.Принятие и освоение социальной роли обучающегося, развитие мотивов учебной деятельности и формирование личностного смысла учения

Планируемые результаты обучения (личностные, предметные, метапредметные)

Планируемые результаты обучения (личностные, предметные, метапредметные)

Этапы урока Деятельность учителя

Этапы урока Деятельность учителя

Фонетическая зарядка. (на доске, звукозапись)

Фонетическая зарядка. (на доске, звукозапись)

From the Zoo, you could/ must take a bus and go to the district

From the Zoo, you could/ must take a bus and go to the district

Chisinau and not far from the city there’re a lot of parks and lakes

Chisinau and not far from the city there’re a lot of parks and lakes

Руки вверх ) Close your eyes – (

Руки вверх ) Close your eyes – (

Moldova/ is /famous for/ its /picturesque/nature

Moldova/ is /famous for/ its /picturesque/nature

The Celebration Of Martisor One of the most beautiful traditions of

The Celebration Of Martisor One of the most beautiful traditions of

But the most interesting attraction of these places — rock caves, which once settled the monks and hid from the raids of the inhabitants of…

But the most interesting attraction of these places — rock caves, which once settled the monks and hid from the raids of the inhabitants of…

Заключительный этап. Контрольно-оценочный этап

Заключительный этап. Контрольно-оценочный этап

What is Moldova famous for?”

What is Moldova famous for?”
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
26.10.2020