Тема урока “ My working day”
Оценка 4.9

Тема урока “ My working day”

Оценка 4.9
Документация +1
doc
английский язык
4 кл
16.02.2017
Тема урока “ My working day”
Тема урока “ My working day” Задачи урока: Практические: 1. Активизировать употребление лексики по теме «Мой рабочий день». 2. Закрепить употребление речевых образцов в играх по теме урока. (Do you have breakfast at 8 o’clock? Do you read books in the morning? When do you go to school? What do you do in the morning?). Образовательные: 1. Совершенствовать навыки диалогической и монологической речи. 2. Развивать память и логическое мышление. Воспитательные: 1. Повышать интерес к изучению английского языка.
урок Мой рабочий день.doc
Задачи урока: Тема урока “ My working day” Практические: 1. Активизировать употребление лексики по теме «Мой рабочий день». 2. Закрепить употребление речевых образцов в играх по теме урока. (Do  you have breakfast at 8 o’clock? Do you read books in the morning? When do  you go to school? What do you do in the morning?). Образовательные: 1. Совершенствовать навыки диалогической и монологической речи. 2. Развивать память и логическое мышление. Воспитательные: 1. Повышать интерес к изучению английского языка. Ход урока Начало урока. Организационный момент. I. Введение учащихся в атмосферу иноязычного общения. Teacher: Good morning children! How are you? Children: We are fine! Thank you! Teacher: I’m very glad. Let’s begin our work. Today we shall review the sounds [i] and [æ]. II. Фонетическая зарядка. Teacher: Please, read the words with the sounds:                                  [i]                                                    [æ] dinner                                                bag                                six                                                  Maths                               history                                              hand                              English                                        blackboard Дети читают слова хором за учителем, а потом отдельно несколько  учеников. Teacher: Now let’s recite the poem “Blue is the sea”. Pay attention to  the  sounds. Blue is the sea Blue is the sea, Green is the grass. White are the clouds, As they slowly pass. Black are the crows, Broun are the trees, Red are the sails Of a ship in the breeze. Дети читают стихотворение хором, а потом его читают отдельные ученики. III. Фронтальный опрос по теме «Мой рабочий день». Перед фронтальным опросом дети читают и переводят выражения,  написанные на доске, по данной теме. to get up at 7 o’clock to do morning exercises to have breakfast (dinner, supper) to wash hands and face to clean the teeth to put on (a shirt, a skirt) to read books to watch TV to help mother about the house Teacher: Now listen to my  questions, please! Look at the expressions  on the blackboard! They’ll help you in your work. Затем учитель задает различные по данной теме. Teacher:   Do you get up at 6 o’clock? Do you like to do morning exercises? Do you clean your teeth? When do you do lessons? IV. Проведение ролевой игры и тренировка различных  речевых образцов. Teacher:  Who wants to be an American pupil? Pupil 1: I am. Teacher:  All right. Let’s begin our game. В класс приехал американский мальчик. Дети задают ему вопросы,  узнавая о его жизни. Teacher:  So, imagine that Mike is an American boy. He is from  Clevelend. Ask him all kinds of questions concerning his life, his  working day. When Where What lessons What books do you go to school? have breakfast  (dinner,  supper)? clean the teeth? read? watch TV? play? do your lessons? go to bed? Работа в парах. Составление диалогов. Используя данную таблицу, дети задают различные вопросы. Pupil 1: When do you go to school? Pupil 2: When do you have breakfast? Pupil 3: What lessons do you have every day? Pupil 4: What books do you read? V. And now try to make up a dialogue about your working day, using the  expressions – I say. I see. I wonder. As for me … Really? Certainly. Дети работают в парах и составляют диалоги. Вот один из  примерных диалогов. Pupil 1: Hi, Olga! Pupil 2: Hi, Kate! Pupil 1: How are you? Pupil 2: I’m well. Thank you. Pupil 1: I say Olga. When do your homework? Pupil 2: I usually do my homework in the evening. Pupil 1: Really? And as for me I read books and watch TV in the  evening. Pupil 2: I see. VI. Составление рассказа на заданную тему с опорой на  указанные слова и выражения. Teacher:  And now I like to listen to your stories. Несколько учеников рассказывают о своем рабочем дне. My working day I usually get up at 7 o’clock. In the morning I  wash my hands and face,  clean my teeth, do my morning exercises. I usually have my breakfast at  8 o’clock. After breakfast I do my homework. Then I go for a walk in the yard. At 12 o’clock I usually have my dinner and go to school. I have six  lessons every day. I have Russian, English, Maths and History. After  school I help my mother about the house, read books, watch TV and go  to bed. VII. Подведение итогов урока. Оценки. VIII. Домашнее задание. 1. You know the new words. 2. You can ask questions. 3. You can make dialogues. 4. You can tell about your life. Teacher:  Thank you for your good work at the lesson. Good­bye. Your marks are  … .

Тема урока “ My working day”

Тема урока “ My working day”

Тема урока “ My working day”

Тема урока “ My working day”

Тема урока “ My working day”

Тема урока “ My working day”

Тема урока “ My working day”

Тема урока “ My working day”
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
16.02.2017