ТЕСТ 1. ТЕМА «SCHOOL»
Задание 1. Соедини слово с его транскрипцией.
Прочитай транскрипции А-F и слова 1-6. Подбери слова к транскрипции и впиши нужную цифру в пропуск. |
А. [buk] _____ 1. ruler
В. [kra:fts] ____ 2. pencil
С. ['teɪbl]_____ 3. crafts
D. ['pensəl] _____ 4. table
E. [pju:pl] _____ 5. book
F. ['ruːlə] _____ 6. pupil
Задание 2. Составь слово из букв.
Посмотри на картинку. Собери слово, обозначающее картинку, из предложенных букв. Запиши слово. |
chteare
_ _ _ _ _ _ _ |
olsoch _ _ _ _ _ _ |
rcahi _ _ _ _ _ |
bltitamee _ _ _ _ _ _ _ _ _ |
brebur _ _ _ _ _ _ |
sekd _ _ _ _ |
Задание 3. Выбери правильный ответ.
Прочитай каждое предложение. Выбери в скобках правильный вариант и обведи его. |
1. I can`t (see/saw) him in the classroom.
2. We (do/does) sums in Math.
3. She (have/has) got a book and a pencil case in her bag.
4. There (is/are) two books on the desk.
5. We have five lessons (on/in) Monday.
6. He (was not/were not) at school yesterday.
7. My cat is (bigger/biggest) than my friend`s.
Задание 4. Составить мини-диалоги.
Прочитай фразы А-F в левой колонке. Подбери к каждой фразе ответную реплику 1-6 из правой колонки. Впиши нужную цифру в пропуск. |
A. What`s your favourite subject? ___ 1. We run, jump and play football.
B. What do you do in PE? ___ 2. Miss Smith.
C. I`ve got an interesting book. ___ 3. I don`t like this film.
D. Who`s your Music teacher? ___ 4. Yes, there are.
E. Are there any chairs in the classroom? ___ 5. Nature Study.
F. Let`s watch «Harry Potter and the Goblet of Fire» ___ 6. OK. Let`s read it!
Задание 5. Найди ответ на вопрос в тексте.
Прочитай вопросы. Прочитай текст, найди ответ на вопрос и запиши нужную информацию из текста в пропуске рядом с вопросом. |
Hello,
My name is Ricardo and I go to school in Turin (Italy). My friends go to school by bus, but I usually go by car. In the morning we have six lessons of 50 minutes each. We study Maths, English, Music and Italian. At 10.45 we have a break for ten minutes. School finishes at 1.25 p.m. Afternoon lessons start at 2.30 p.m. and finish at 6 p.m. On Monday and Wednesday I have a piano lesson. Then I go home. I have a break and I do my homework. I watch TV and have dinner with my family. I go to bed at 10.00
Bye,
Ricardo.
Задание 6. Допиши письмо другу.
Прочитай письмо с пропусками. Определи, как нужно заполнять каждый пропуск. Впиши нужную информацию в пропуск. Не забудь про приветствие и заключение. |
____________________________________,
Thank you for your letter. How are you?
__________________ we had an interesting PE lesson. We ______________ and ___________ in the lesson. Then two teams played __________________________. Our team ____________ the game. We were happy!
What lessons ___________________________?
Write soon.
_____________________________________,
______________________________________
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.