Тест в 8 классе по аудированиюи лексикограмматике
Оценка 5

Тест в 8 классе по аудированиюи лексикограмматике

Оценка 5
Контроль знаний
doc
английский язык
8 кл
04.07.2017
Тест в 8 классе по аудированиюи лексикограмматике
Тест в 8 классе по аудированиюи лексикограмматике nderline the correct form of the verbs. Linda: Hi, Peter, I haven`t seen you/ haven`t been seeing you for ages. Peter: Hi, Linda. It`s great to see you. Linda: You look tired. What have you been doing/have you done? Peter: Oh, I have been helping/ have helped my mother in that restaurant round the corner. Linda: Have you been working/ Are you working there? Peter: Yes, I have had/ have been having the job since summer. Linda: I have been wanting/ have wanted to find a summer job for a long time, but I`ve been too busy. Peter: What have you been doing/ have you done? Linda: I have been getting ready / I have got ready for my music school exams since July. Peter: Oh, that`s really important. Do you have a piano? Linda: Yes, I have been having/ have had one all my life. My mother has played/ played it when she was young. Peter: Well, good luck to you, Linda. I`m afraid I have to go now. Bye-bye. Linda: Bye!
Тест в 8 классе по аудированиюи лексикограмматике .doc
Test yourself  1. Listen to the letter and answer the questions 1) Who is the letter  for?­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ 2) Who is writing the  letter?­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ 3) Are these two people  relatives?­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ 4) Where is the person who is writing the letter  5) now?­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ Is there good or bad news in the  letter?­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ 2. Underline the correct form of the verbs.  Linda: Hi, Peter, I haven`t seen you/ haven`t been seeing you for ages. Peter: Hi, Linda. It`s great to see you. Linda: You look tired. What have you been doing/have you done? Peter: Oh, I have been helping/ have helped my mother in that restaurant round the            corner. Linda: Have you been working/ Are you working there? Peter: Yes, I have had/ have been having the job since summer. Linda: I have been wanting/ have wanted to find a summer job for a long time, but I`ve  been too busy. Peter: What have you been doing/ have you done? Linda: I have been getting ready / I have got ready for my music school exams since July. Peter: Oh, that`s really important. Do you have a piano? Linda: Yes, I have been having/ have had one all my life. My mother has played/ played  it when she was young. Peter: Well, good luck to you, Linda. I`m afraid I have to go now. Bye­bye. Linda: Bye! 3. Translate the words and open the brackets.  1) I never (встаю) рано по  утрам.­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ 2) Unfortunately Kate is very upset, but she will soon (переживет)  3) it.­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ ­­­­­­­­­­­­ It is (становится)  cold.­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ 4) Why are you smiling? I have just (получила) a letter from my  friend.­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ ­­­­­­­­­­­­­­ 5) How do you (добираешься) to school? I (добираюсь) there by  bus.­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ 4. Find the mistakes and correct them.  Dislucky­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ Misusual­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ Unconnect­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ Unformal­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ Inunderstand­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ Unregular­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

Тест в 8 классе по аудированиюи лексикограмматике

Тест в 8 классе по аудированиюи лексикограмматике

Тест в 8 классе по аудированиюи лексикограмматике

Тест в 8 классе по аудированиюи лексикограмматике
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
04.07.2017