Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)
Оценка 4.9

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Оценка 4.9
Контроль знаний
doc
английский язык
5 кл—11 кл
09.06.2017
Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)
Учебное пособие содержит тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку для учащихся 5-11 классов. Тесты отражают определённые аспекты в изучении языка и позволяют проверить глубину и качество усвоения материала. Тесты для учащихся 5-8 классов состоят из 7 заданий, предназначенных для проверки лексики, грамматики, навыков письменной речи. Тесты для учащихся 9-11 классов состоят из следующих разделов: Reading (работа с текстом), Language in Use (проверка орфографии, лексики и грамматики), Writing (письменное сообщение). Большое внимание уделено грамматике. Набор тестовых заданий позволит определить степень и прочность усвоения знаний основных разделов морфологии и синтаксиса английского языка.Учебное пособие содержит тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку для учащихся 5-11 классов. Тесты отражают определённые аспекты в изучении языка и позволяют проверить глубину и качество усвоения материала. Тесты для учащихся 5-8 классов состоят из 7 заданий, предназначенных для проверки лексики, грамматики, навыков письменной речи. Тесты для учащихся 9-11 классов состоят из следующих разделов: Reading (работа с текстом), Language in Use (проверка орфографии, лексики и грамматики), Writing (письменное сообщение). Большое внимание уделено грамматике. Набор тестовых заданий позволит определить степень и прочность усвоения знаний основных разделов морфологии и синтаксиса английского языка.
Тест. задания для шк. олимп. по АЯ.doc
ГУ «Комплекс «Музыкальный колледж – музыкальная школа-интернат для одаренных детей» Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5 – 11 классы) (учебное пособие) Составитель: Ланглиц Т.В. Павлодар, 2012 Пояснительная записка Учебное пособие содержит тестовые задания для школьных олимпиад по   английскому   языку   для   учащихся   5­11   классов.   Тесты   отражают 2 определённые аспекты в изучении языка и позволяют проверить глубину и качество усвоения материала. Тесты для учащихся 5­8 классов состоят из 7 заданий, предназначенных для проверки лексики, грамматики, навыков письменной речи.  Тесты   для   учащихся   9­11   классов   состоят   из   следующих   разделов: Reading (работа с текстом), Language in Use (проверка орфографии, лексики и грамматики), Writing (письменное сообщение). Большое   внимание   уделено   грамматике.   Набор   тестовых   заданий позволит определить степень и прочность усвоения знаний основных разделов морфологии и синтаксиса английского языка.  3 Олимпиада по английскому языку 5 класс   Задание 1.  Прочитайте текст о Джоне и отметьте буквой  T (True) правдивые утверждения, а буквой F (False) – ложные. My clothes I like trousers and jeans. I don’t like shirts but I like T­shirts and sweatshirts. I also like baseball caps. My favourite colours are blue and red. At school I usually wear my black trousers or blue jeans, and a T­shirt or sweatshirt. I’ve got a lot of T­shirts. My favourite T­shirt is blue with a picture of a tiger on it. I usually wear trainers. I’ve got some black shoes, but I don’t like them. At the moment I’m wearing blue jeans, a red and blue sweatshirt and my new trainers. I really love my new trainers! 1. John likes jeans. ___ 2. He doesn’t like sweatshirts. ___ 3. His favourite colours are blue and green. ___ 4. He usually wears green trousers at school. ___ 5. His favourite T­shirt is black. ___ 6. He doesn’t like his black shoes. ___ Задание 2. Заполните пропуски в тексте подходящими по смыслу словами. Одно слово лишнее. В начале дан пример (0).                               big     comfortable       tidy      light      hot       new      quiet My dream house isn’t old – it’s (0)new. And it isn’t dark – there are lots of windows, so all the rooms are very (1)_____________ . And it isn’t noisy – my house is in the countryside, and it’s very (2)_______________ . My bed is very (3)________________ , so I sleep very well. My house is never untidy – it’s always  (4)________________ . And, of course, my house isn’t small – it’s very (5)______________! Задание 3. Найдите в каждом предложении ошибку и исправьте   её. Используйте зашифрованные слова, данные в скобках.  Example:             I sleep in my kitchen.          bedroom              (rmdbeoo) 1. I have breakfast in the bathroom.          ___________            (tchkien) 4 2. I watch TV in the garden.                      ___________            (vignli moro) 3. I have a shower in the living room.       ___________            (troboham) 4. I play football in the bedroom.              ___________            (rdagne) 5. I leave my coat in the dining room.       ___________            (lalh)  Задание   4.  Заполните   пропуски   в   предложениях   правильной формой глагола to have, выразив утверждение или отрицание. 1. They like animals. They ______ a dog and two cats. 2. We never watch TV. We ________ a television. 3. She has a sister, but she __________ a brother. 4. I _________ a CD player, but I don’t have a Walkman. 5. He walks to school. He ___________ a bike. 6. That’s my mobile phone. It _______ a silver cover. 7. He _________ sandwich, but he doesn’t have a drink. 8. My house _________ a garden. 9. My grandparents  ___________ grey hair. 10.Danny can’t use the Internet, he ___________ a computer. Задание   5.  Расположите   фразы   телефонного   разговора   в правильном порядке.  Yes, he has.  Hi. It’s Jane here. Can I speak to Mark, please?  OK. Bye then.  Sure. Has he got your number?  Yes, please – can you ask him to ring me?  Thanks. Bye.  No, I’m sorry – he isn’t in. Can I take a message? Задание 6. Выберите правильный вариант: a. a        b. an        c. the       d. ­­   1. She is … doctor. She works in hospital. 2. They are at a café on …High Street. 3. He eats …egg and toast for breakfast. 4. In summer … sky is clear and blue. 5. I want to be … engineer when I leave school. 6. … moon is very bright tonight. 7. My cousin lives in … Odessa. 8. It’s raining. Don’t forget to take … umbrella. 9. I don’t like tea with … milk. 10.His younger sister likes … bananas. 5 Задание   7.  Напишите   короткий   рассказ   (6­10   предложений)   о своём рабочем дне. 6 класс Задание   1.  Прочитайте   текст   и   отметьте   буквой  T  (True) правдивые утверждения, а буквой F (False) – ложные. Baby Hal We use computers every day, for lots of different things. Computers build things, the help us communicate and solve problems. Powerful supercomputers can do 100 trillion calculations per second. But now computers can do more than calculate; they can learn from their experience too. IBM’s computer Deep Blue beat the world champion chess player Gary Kasparov. Its big advantage is that it doesn’t get tired, and it never forgets a move. Now   those   computers   can   learn   from   experience,   the   next   stage   is   a computer that can think for itself. A company called Artificial Intelligence (AL) is developing a new computer program. The program is in a computer called Baby Hal. It helps Baby Hal learn a language in the same way humans do. Hal is the name of the intelligent computer in the science fiction film 2001: A Space Odyssey. That computer was dangerous and hurt people, but Baby Hal is not a dangerous computer. Anat Treister­Goren is teaching Baby Hal to learn a language in the same way that humans learn from their mothers. Anat is very proud of Hal. She says ‘Well done’, when Hal solves a problem and she corrects its wrong answers on the computer keyboard. Baby Hal enjoys learning about the world by playing games and listening to stories just like a child. Hal’s language level is the same as an 18­month­old baby, but its vocabulary is growing fast, and it’s making words into sentences. Computers are part of our lives. They give us information, help us at work, and do the shopping. But powerful machines like Baby Hal, that can think for themselves, need good parents. We don’t want dangerous computers that make the wrong decisions, like Hal in the film 2001.   1. Deep Blue can remember all its chess moves.  T 2. Baby Hal can speak different languages. ___ 3. The film 2001: Space Odyssey is about Baby Hal. ___ 4. Baby Hal uses language like a child. ___ 6 5. Anat Treister­Goren talks to Baby Hal through a keyboard. ___ 6. Baby Hal can’t make sentences. ___ 7. Anat reads stories to Baby Hal. ___ 8. Baby Hal can give information and advice. ___ Задание 2. Заполните пропуски в  предложениях подходящими по смыслу словами. В начале дан пример (0). printer     computer    screen    website    email    speakers    keyboard    mouse password          digital camera            MP3 player 0. In different countries the keyboard is in a different language. 1. You click the ______________. 2. My _____________ is dirty, so I can’t read my email. 3. A good _______________ can be expensive, but it’s really good to have the  photos on your computer. 4. We’re designing a __________________ for our school, with photos and  information. 5. I often do my homework on the _________________. 6. Music sounds great on an ___________________. 7. Oh no! My ________________ isn’t working so I can’t print this letter. 8. I prefer sending an _____________ to writing a letter. 9. You need _______________ if you want to listen to music on your  computer.  10.Don’t enter your _______________ when someone is watching. Задание 3.  Выберите правильный вариант. 1. A: Do you want / Are you wanting to surf the Internet now? B: No, it’s OK, thanks. I’m doing / do my homework at the moment. 2. A: Where’s Dad? Does he watch / Is he watching TV? B: No – I think he reads / is reading a book. 3. A: Are you having / Do you have any computer games? B: Yes – hundreds! I really like / am liking them. 4. A: Are you talking / Do you talk on your mobile phone when you are at  school? B: No, I don’t. We don’t take / aren’t taking mobile phones to school.  5. A: Is it raining / Does it rain in Spain in the summer? B: It doesn’t usually, but today it rains / is raining!                  Задание 4.  Выбери правильную форму множественного числа существительного.   7 1. Child  a. children             b. childs            c. childes 2. Foot a. foots                  b. feet                c. footes 3. Dress           a. dresss                 b. dresses          c. dress           4. Shelf           a. shelfs                 b. shelvs            c. shelves           5. Lady            a. ladys                  b. ladies             c. lady Задание 5. Соотнесите описание с названием среды обитания. Example:  They are very dry because it’s hot and there isn’t any rain. There  aren’t any trees or rovers.  Deserts deserts      forests     jungles     mountains     rivers     seas 1. They go across land and into the sea. They can be small or big, and fish live  in them. 2. They are always very hot and wet. There are lots of trees and many animals  live here. 3. They have lots of trees. It’s cold in winter and warm in summer. 4. They are high and cold. There aren’t any trees at the top. When they are very high, there is snow at the top. 5. They’re very big and cover the earth’s surface. They are salty and lots of  fish live there. Задание 6. Выберите правильный вариант: a. a        b. an        c. the       d. ­­   1. She is … doctor. She works in hospital. 2. They are at a café on …High Street. 3. He eats …egg and toast for breakfast. 4. In summer … sky is clear and blue. 5. I want to be … engineer when I leave school. 6. … moon is very bright tonight. 7. My cousin lives in … Odessa. 8. It’s raining. Don’t forget to take … umbrella. 9. I don’t like tea with … milk. 10.His younger sister likes … bananas. 8 Задание   7.  Напишите   короткий   рассказ   (8­10   предложений)   о том, как вы используете компьютер в своей повседневной жизни.   7 класс Задание   1.  Прочитайте   отрывки   из   рассказов   об   известных иллюзионистах.   Для   ответов   на   вопросы   выберите   имена, обозначенные буквами A­E.  В начале дан пример (0.) A. John Henry Anderson was a Scottish magician who performed in Europe and the United States in the early 19th century. His favourite trick was bullet­ catching, but his best remembered for pulling a rabbit from a hat. He didn’t think of the trick first, but he made it popular and there have been variations on it ever since. B. Robert Houdin was born in France in 1805. He was originally trained as a clockmaker. He first appeared as a magician in Paris in 1845. He used common   objects   to   create   illusions   rather   than   complicated   pieces   of machinery. He was known as the father of magic and it was from him that Harry Houdini took his name years later. C. Howard Thurston  was from Ohio. He started by touring and doing card tricks. In 1908 he met the magician, Harry Kellar. Kellar sold him his tricks and Thurston turned them into a 3­hour long magic show. He toured with it for over 20 years. He was well­known for illusions such as the “floating lady”.  9 D. Harry Houdini was born Erik Weisz in Budapest, Hungary. Before taking up   magic,   he   worked   in   a   circus.  His   world­wide   fame   came   from   his amazing escapes. One of his most incredible escapes was from a box that was locked, roped, weighted then lowered into water. Late in his career he went to Hollywood and made films, performing his own stunts. E. David Copperfield was born in 1956 in America. He began performing at the age of twelve. He is noted for his ability to make objects disappear, something he has done frequently whilst on the air, watched by millions. He once   made   the   Statue   of   Liberty,   America’s   most   famous   landmark disappear. He also walked through the Great Wall of China. From the late 1970s, he was on TV in The Magic Show of David Copperfield. Who  0. was born in Scotland? __A__ 1. made a famous trick he didn’t invent?_____ 2. performed illusions with large objects?_____ 3. acted in films?____ 4. pulled objects from a hat?_____ 5. performed in France and gave his name to another magician?___ Задание   2.  Заполните   пропуски   в   предложениях,   используя подходящее слово из рамки. Используйте каждое слово только один раз.   В   начале   задания   дан   пример   (0).   В   рамке   есть   лишнее   слово, которое не нужно использовать.      church       men     priest     prison     couples     stories     gifts     soldiers  Valentine’s Day There   are   different   (0)  stories  about   St.   Valentine.   One   story   says   that Valentine was a roman (1) ___________ who lived about 1800 years ago. At that time Roman (2) ____________ were not allowed to marry. Valentine disobeyed the law and secretly married young (3) __________. Valentine was then sent to prison. He died in (4) __________ on February 14 in 270 AD. The soldiers took him and buried him at a (5) ___________ in Rome. If you go to Rome, you can see where he is buried. Valentine’s Day is a day when people give Valentine cards, (6) ___________ and flowers to people they love. 10 Задание 3. Выберите правильный вариант. 1. The Volga is …river in the territory of Russia.              a) long     b) longer     c) the longest 2. … birthday is it next week? 5. My favourite subject at school is … Biology. 6. Do you get … letters every day? 3. Perhaps they …a new house next year.                          a) Whose    b) Whom        c) Who                          a) will buy      b) buy             c) shall buy 4. Two years … Derry bought a car.                          a) ago       b) for            c) since                          a) the        b) a           c) –                          a) much     b) many     c) a many                          a) ­             b) on          c) in                          a) ­             b) of           c) with                          a) hers          b) she          c) her                         a) a              b) the         c) – 7. George plays …the violin rather well. 8. My elder sister is afraid … height. 9. Jean always stays in fashion. People like …. 10. When a student, Mike spent two years in … Germany. Задание 4. Выберите правильный вариант. 1. Jess was watching / watched TV when the TV suddenly was breaking /  2. broke.  While Dad was listening / listened to music in the car, he was driving /  drove into the back of a bus! 3. My parents were walking / walked home yesterday when they were  seeing / saw an asteroid in the sky. 4. Oliver climbed / was climbing a mountain when he was dropping /  dropped his MP3 player in a river. 5. The band was signing / sign autographs when two fans got / were getting  into their tour bus.  Задание 5. Выберите правильный вариант. 11 1. Maria is very proud of / good at science, so she wants to be a doctor. 2. You have to be worried about / interested in helping people if you want  to be a firefighter. 3. David wasn’t very proud of / good at failing his exams. 4. You shouldn’t get interested in / upset about not getting an interview. 5. My parents were more proud of / worried about my English test than I  was. Задание 6. Выберите правильный вариант: a. a        b. an        c. the       d. ­­             Oxford is 0_a_ small city in 1____ centre of England. 2 ____ University of  Oxford is one of 3____ most famous in the world. If you are 4____ student, it’s a  great place to study. For visitors to Oxford there are a lot of things to do. You can  go to museums and theatres. There are also 5____ shops, cafes and restaurants, and of course bookshops. There’s 6____ famous bookshop on Board Street. 7____  shop has thousands of books and is over 120 years old! Summer is 8____ best time to visit Oxford. When 9____ weather is nice,  you can hire 10____ boat on one of the rivers or have 11____ picnic in 12____  university parks. Oxford is also close to London so you can easily take 13____ bus or train there for the day. Задание 7. Напишите своему зарубежному другу письмо о том, как  вы провели летние каникулы (80­100 слов). 8 класс Задание   1.  Прочитайте   отрывки   из   рассказов   об   известных женщинах. Для ответов на вопросы выберите имена, обозначенные буквами A­E. В начале дан пример (0.) A. Florence Nightingale was impatient with a life without meaningful purpose. By age 24, Florence rejected a marriage proposal and decided to be a nurse. For several years Florence pleaded with her parents, with God and suffered a near nervous breakdown, but never considered disobeying her parents’ wish. At last, in 1851 her parents permitted her to study nursing at an institution in 12 Germany.     Two   years   later,   she   was   appointed   superintendent   of   the institution. Her administration was very successful and so were the changes made to the institution. B. Louisa May Alcott  lived most  of her life in Boston and Concord. She worked as a teacher for a short time. Next, she worked as a housekeeper and finally began writing. Her first books were written quickly. Then, Alcott volunteered to be a Civil War nurse, where she caught typhoid and was sent home. But, from this experience her book Hospital Sketches became famous. Soon, her stories were chosen for the  Atlantic Monthly.  Her most popular book was  Little Women.  It described her own childhood, as many of her other books: Aunt Joe’s Scrap Bag, Little Men, Eight Cousins and others. C. Marie Curie was born Maria Sklodowska as the fifth and youngest child of Bronislava   Boguska,   a   pianist,   singer   and   teacher   and   Wladislaw Sklodowski, a professor of mathematics and physics. From young she was remarkable for her prodigious memory and at the age of 16 she won a gold medal on a competition of her secondary education at Russian lycee. In 1891, she went to Paris. She worked late hours and virtually lived bread and butter   and   tea.   In   1804   she   was   placed   the   second   in   the   license   of mathematical sciences. It was then that she married Pierre Curie, a famous scientist. D. Valentina Tereshkova was born in Yaroslavl region of the former USSR. Soon after starting work in a textile mill at the age of 18, Valentina joined an amateur parachuting club. She was a hard worker. Later, at the age of 24, she applied to become a cosmonaut. On June 16, 1963 Tereshkova was launched into space aboard Vostok 6. She became the first woman to travel in space. Her flight lasted 48 orbits totaling 70 hours 50 minutes in space. She spent more time in orbit than all the US Mercury astronauts combined. Valentina received the Order of Lenin and Hero of the Soviet Union awards for her historic flight.    E. Margaret   Thatcher  was   born   in   England   in   the   family   of   grocer   and dressmaker. Her father was involved in local politics. Early in her life she decided to be a member of the Parliament. In 1950 Margaret married Denis Thatcher,   got   her   degree   from   Oxford   and   worked   there   as   a   research chemist. In 1959 she won a seat in Parliament. In 1970 to 1974 she served as the   Minister   of   Education   and   Science.   In   1979   general   elections   Mrs. Thatcher became the first woman to be elected Prime Minister of Great Britain. She resigned in 1990. She was awarded an Order of Merit award by her Majesty Queen Elizabeth II. Who 0. was a bright pupil? _C_ 1. was honored with the title of Hero for her historic deed? _____ 13 2. waited for her parental permission to realize her dream to become a  nurse? ____ 3. succeeded as a leader and was awarded the order for her remarkable work for the country? ____ 4. worked as a nurse at war? ____ 5. was an outstanding scientist? ____  Преобразуйте   слова,   напечатанные   заглавными Задание  2. буквами   так,   чтобы   они   грамматически   и   лексически соответствовали   содержанию   текста.   Заполните   пропуски   этими словами. В начале задания дан пример (0). Shakespeare’s Globe Theatre   a   The is   faithful   Theatre  reconstruction   Globe RECONSTRUCT (0) of the ____________________ open­air playhouse designed             ORIGIN  (1) in 1599, where Shakespeare worked and for which he wrote  many of his ____________ plays.                                                        GREAT (2) Each year the Globe Theatre Company rediscovers the energetic ____________ between the audience and the actor in the unique     RELATION (3) building. The Globe also welcomes _________________theatre         NATIONAL (4) companies to share the impact Shakespeare’s plays have had  worldwide. Today, audiences of this “____________ O” sit in a          WOOD (5) gallery or stand informally as a grounding in the yard, just as they would have done _____________400 years ago.                                     NEAR (6) Задание 3. Выберите правильный вариант. 1. I broke my leg yesterday and I … take part in the football match. 3. … birthday is it next week? 2. Mr Garret … have a personal bank account.                         a) can’t    b) couldn’t  c) could                         a) doesn’t    b) don’t    c) isn’t                         a) Whose    b) Whom        c) Who 4. Run downstairs. Your sister … for you.                         a) waits     b) waiting     c) is waiting        5. Perhaps they …a new house next year.                  a) will buy      b) buy             c) shall buy 14 6. Don’t worry about your letter. I … it yesterday.                         a) have sent   b) sent   c) sended        7. Timothy can play cricket well, …?                  a) doesn’t he?    b) can he?      c) can’t he?                         a) ­             b) of           c) with                         a) advices    b) an advice    c) advice                        a) So           b) Neither        c) Either 10. I don’t like black coffee. ­ … do I. 8. My elder sister is afraid … height. 9. I don’t want … or help. Задание   4.  Заполните   пропуски   в   предложениях местоимениями, относящимися к выделенным словам. me   her   him   he   it   me   us   them   they   us  them   him Example:   Bill and I went to a concert. Jim met us there.  1. I recorded my first album when I was 10, and people loved ________! 2. Mozart composed many songs, but we don’t have all of __________. 3. My parents love rap music. _________ bought the new Eminem album! 4. Madonna is very famous. Everybody knows _________. 5. I saw Justin Timberlake in a shop and took a photo of _______. 6. Elvis Presley didn’t only record songs ­ _______ also made films. 7. Jane and I were at a concert and P. Diddy said hello to_______! It was  amazing! 8. I was singing on the beach and a pop manager gave _______ a recording  contract. 9. My younger brother can sing pretty well and my parents have decided  to send  _____ to a music school. 10.Ben and Tom met Sara at a café. She asked ______ to go a J­Lo concert  on Saturday night with her and Lucy. Задание 5. Выберите правильный вариант: a. a        b. an        c. the       d. ­­   Oxford is a small city in 1____ centre of England. 2 ____ University of Oxford is one of 3____ most famous in the world. If you are 4____ student, it’s a great place to study. For visitors to Oxford there are a lot of things to do. You can go to museums and theatres. There are also 5____ shops, cafes and restaurants, and of course bookshops. There’s 6____ famous bookshop on Board Street. 7____ shop has thousands of books and is over 120 years old! 15 Summer is 8____ best time to visit Oxford. When 9____ weather is nice, you can hire 10____ boat on one of the rivers or have 11____ picnic in 12____ university parks. Oxford is also close to London so you can easily take 13____ bus or train there for the day. Задание 6. Прочитайте текст и раскройте скобки. The History of Man How long has man been on earth? Let us travel 5,000 years into the past. We are  in  the  days   before  man  1(learn)  __________________  to  write.  Recorded history 2(not begin)__________________  yet. Let us go  further  into the past to 8,000 years ago. We are in a world without cities or towns, houses or roads. Yet there are people, about five million of them,  3(live)__________________ on all five continents. They have cows and horses and they 4(farm)__________________ the land. To find the first man we must 5(go)_____________ many hundreds of thousands of years into the past. The earliest true human being,  Homo sapiens, appeared in Europe more than 50,000 years ago. Задание 7.  Напишите короткое эссе (сочинение­рассуждение) по теме “Positive and negative aspects of fame” (120­150 слов). 16 9    класс Complete the description using these relative clauses: Task 1: Reading which tells the story that we’re going to next Saturday where we cook and eat whose family has all emigrated which is the focal point of the room which means we haven’t seen I like best who are cross and sleepy where family and friends come together My favourite room Тhe room in our house (l) _____ is our kitchen. Perhaps the kitchen is the most important room in many houses, but it is particularly so in our house because it's not only (2) _____, but it’s also the place (3) _____. I have so many happy memories of times spent there: ordinary daily events such as making breakfast on dark, cold winter  mornings for children (4) _____, before sending them off to school; or special occasions such as homecomings or cooking Christmas dinner. Whenever we have a party, people gravitate with their drinks to the kitchen. It always ends up the fullest and noisiest room in the house.  So what does this special room look like? It’s quite big, but not huge. It’s big enough to have a good­sized rectangular table in the centre, (5) _____. There is a large window above the sink, looking  out onto two apple trees in the garden. There's a big, old cooking stove at one end, and at the other end a wall with a huge notice board (6) ______ of our lives, past, present, and future: a school photo of 17 the kids; a postcard from Auntie Nancy, (7) ______ to Australia; the menu from a take­away Chinese restaurant; an invitation to a wedding (8) ______ ; a letter from a friend (9) ______ for years. All our world is there for everyone to read! The front door is seldom used in our house, only by strangers. All our friends use the back door (10) _____ they come straight  into the kitchen and join in whatever is happening there. The kettle goes on immediately and then we all sit round the table, drinking tea and putting the world to rights! Without doubt some of the happiest times of my life have been spent in our kitchen. Task 2: Language in Use Articles Complete the paragraph below by putting a definite article  (the),  an indefinite article (a/an) or no article (­) in each space.  Rivers of the world The Mekong River, (1) ________ tenth largest river in (2) _________ world, has it origins in Tibet. (3) ________ first two thousand kilometres of (4) ________ river is in Chinese  territory. It then flows 2,400 km through Myanmar, Laos, Thailand and Cambodia before entering (5) ________ South China Sea through (6) _______ huge delta in southern Vietnam sometimes called 'the nine­tailed dragon'. This area is known as (7) _______ Lower Mekong Basin. Hardly anywhere in (8) ________ world do more people depend on (9) ________ single river than in this region.  Fifty million people live here and more than 80% of these are directly dependent   on   (10)   ________   river   through   (11)   ________   fisheries   and   (12) ________ agriculture. Task 3: Combine a word from box A with a word from box В to make up eleven compound nouns to do with travel. Use the word from box A first. A air        business        credit        flight        insurance        tour  package        arrivals        name        travel        hand 18 В attendant        trip        tag        card        luggage        hall  insurance       tour        traffic        policy        guide Task 4: Complete each sentence with a compound noun from Task 3    Example: We waited for an hour in the arrivals hall for our bags. 1. He couldn’t identify his luggage because the _______________ had fallen off. 2. It’s essential to take out ______________ before you go on holiday. 3. We managed to book a really cheap _____________ to Thailand through our travel agent. 4. I’m going on a _____________ next week to Hong Kong to meet our agents and set up a new office there. 5. The _____________ was very helpful on the plane when I felt unwell. 6.   You   can   get   cash   on   your   _____________,   so   you   don’t   need   to   take travelers’ cheques overseas. Task 5: Writing Describe your ideal house and its location, giving reasons for your choices. 19 10     класс History and politics Task 1: Do the quiz. Part 1.  1. Who won the American Civil War?             a) The Union Army             b) The Confederate Army 2. Who is the heir to the British throne after Prince William? a) Prince Andrew b) Prince Harry 3. How many of Henry VIII’s wives were executed? a) two b) three 4. Who surrendered at the Battle of Waterloo? a)  Napoleon b) Wellington 5. Denmark, Belgium and Morocco are ... .  a) Republics  b) Monarchies 6. What is the head of the Swedish Government called? 20 a) the President b) the Prime Minister Part 2. What do you call ... 7. a person who is legally a member of a country? c_______ 8. a country where many different races live? m_______­e______ 9. a plan of action chosen by a government? p_______ 11.what soldiers may do when they've lost a battle? r_______a______ Task 2: Reading Read the text A World Guide to Good Manners. These lines have been taken out of the text. Where do they go? a) many people prefer not to discuss business while eating  b) some businesses close in the early afternoon for a couple of hours  с) for greeting, eating, or drinking  d) the deeper you should bow  e) should wear long­sleeved blouses and skirts below the knee World Guide to Good Manners How not to behave badly abroad                                                                   by Norman Ramshaw Travelling to all corners of the world gets easier and easier. We live in a global village, but this doesn't mean that we all behave in the same way. • Greetings How should you behave when you meet someone for the first time? An American or Canadian shakes your hand firmly while looking you straight in the eyes. In many parts of Asia, there is no physical contact at all. In Japan, you should bow, and the more respect you want to show, (1) _____. In Thailand, the greeting is made by pressing both hands together at the chest, as if you are praying, and 21 bowing your head slightly. In both countries, eye contact is avoided as a sign of respect. • Clothes Many countries have rules about what you should and shouldn't wear. In Asian and Muslim countries, you shouldn’t reveal the body, especially women, who (2) _____. In   Japan,   you   should   take   off   your   shoes   when   entering   a   house   or   a restaurant. Remember to place them neatly together facing the door you came in. This is also true in China, Korea, Thailand, and Iran. • Food and drink In Italy, Spain, and Latin America, lunch is often the biggest meal of the day, and can last two or three hours. For this reason many people eat a light breakfast and a late dinner. In Britain, you might have a business lunch and do business as you eat. In Mexico and Japan, (3) _____. Lunch is a time to relax and socialize, and the Japanese rarely drink alcohol at lunchtime. In Britain and the United States, it’s not unusual to have a business meeting over breakfast, and in China it's common to have business banquets, but you shouldn't discuss business during the meal. • Doing business In   most   countries,   an   exchange   of   business   cards   is   essential   for   all introductions. You should include your company name and your position. If you are going to a country where your language is not widely spoken, you can get the reverse side of your card printed in the local language. In Japan, you must present your card with both hands, with the writing facing the person you are giving it to. In many countries, business hours are from 9.00 or 10.00 to 5.00 or 6.00. However in some countries, such as Greece, Italy, and Spain, (4) _____ then remain open until the evening. Japanese business people consider it their professional duty to go out after work with colleagues to restaurants, bars, or nightclubs. If you are invited, you shouldn’t refuse, even if you don’t feel like staying out late. 22 Here are some extra tips before you travel: 1.  In many Asian cultures, it is acceptable to smack your lips when you eat. It means that the food is good. 2.  In France, you shouldn't sit down in a cafe until you've shaken hands with everyone you know.   In India and the Middle East, you must never use the left hand (5) 3. _____. 4.  In China, your host will keep refilling your dish unless you lay your chopsticks across your bowl. 5.  Most South Americans and Mexicans like to stand very close to the person they’re talking to. You shouldn't back away. 6.   In Russia, you must match your hosts drink for drink or they will think you unfriendly. 7.   In Ireland, social events sometimes end with singing and dancing. You may be asked to sing. 8.  In America, you should eat your hamburger with both hands and as quickly as possible. You shouldn’t try to have a conversation until it is eaten. Task 3: Reading Mallory and Irvine: Did they make it to the top? On June 8, 1924, George Mallory and Andrew Irvine began the final stage of their attempt to be the first to conquer Everest But when they were only 267m from the top, they vanished into the mists, never to be seen again. For almost a decade after they were last seen, no one had a clue what had happened to them. Had they reached the top and then died on the way down, thus being the first men to climb Everest? Or did they die before getting there? In 1933, during the next British Everest expedition, a climber found an ice axe   high   on   the   Northeast   Ridge   at   9000m.   The   axe   had   a   characteristic 23 identification mark, but at the time nobody recognized it. Thirty years later, in 1962 one of Irvine's brothers found an old walking stick belonging to Irvine. It had identical markings, so the ice axe must have been Irvine's. However, his body could not be found. In April 1999 Jochen Hemmleb, a world expert on the history of Everest expeditions, set out with a team of men to try to find out the truth about what had happened to them. Hemmleb already knew that a Chinese climber, Wang Hongbao, had found the body of an Englishman in 1975 a short walk from  the.  Chinese expedition's camp 6. Wang had told this to a Japanese climber in 1979, but was unable to give accurate details as he was killed by an avalanche the next day. Hemmleb, however, decided that the only way to confirm this information was to find the 1975 Chinese camp 6 and search the area in a 20 minute radius around the camp. «Find the camp» said Hemmleb, «and you’ll find Irvine». Finding the Chinese camp 6 was not easy because the Chinese had not given much information about the 1975 climb. Hemmleb had to work out the exact location   by   comparing   photos   of   different   expeditions’   camp   6s   and   was   not surprised to find it in an area well away from the path climbers use today. Read the text and choose the best answer. 1. Mallory and Irvine a) were the first men to climb Everest.  b) died before they reached the top of Everest. c) disappeared when they were near the top of Everest. 2. The ice axe was almost definitely Irvine's because a) it was found near his body.  b) his brother identified it.  c) it had the same mark as on another of his possessions. 24 4. A Chinese climber found the body of an Englishman a) in 1979. b) near camp 6. c) the day before he was killed by an avalanche. 5. Hemmleb knew where the Chinese camp 6 was because a) the Chinese authorities had told him. b) a Japanese climber had told him.  c) he calculated it by himself. Task 4: Language in Use Checking for mistakes Check the verb forms in this story. There are ten mistakes: either the wrong   tense   has   been   used,   or   the   wrong   verb,   or   the   form   is   wrong. Underline them and correct them. A day I’ll never forget A day I’ll never forget was the day I started my final exams at university. I thought that the first exam was in the afternoon but my friend waked me up at 9 o’clock and told me to hurry as we was going to be late. The exam began at 9.30. We run all the way to the exam centre, but, unfortunately, when we were going up the steps, I fell and hurt myself. Then the exam was started. I knew I haven’t studied enough but I stayed in my seat for as long as possible, writing down everything I knew on the exam paper. When I left the exam, half an hour earlier than everyone else, I meet my Professor, who asked me how it had gone. I wasn’t wanting to tell him the truth so I said,  ‘Very well.’ He said he had taught me everything he knew about his subject and he waited I’d get good marks. Of course I failed. 25 Task 5: Language in Use Using prepositions Complete the composition with prepositions from the list. for (x2) from (x2) in (x2) of throug   Why do people do risk sports? Although I don’t do any risk sports myself, I admire people who do them. But why do they risk their lives? I think the main reason 1 _____doing risk sports is that they provide an escape 2 _____ everyday life, especially for a person who is shut 3 ______ an office all week. One possible way 4 ______ escaping is to go mountain climbing, hang­gliding or bungee jumping. The excitement and physical thrill they get 5 ____ one jump will stay with them 6 ______ the week until the following weekend when they can do it again. Some people do risk sports to experience new feelings and emotions; others are   searching   7  _____   the  ultimate   excitement.   But   whatever   the   reason   why people take part 8 _____ risk sports, it is clear they are becoming more and more popular. Task 6: Writing Write a composition “A day I’ll never forget “. 26 11     класс History and politics Task 1: Do the quiz. Part 1.  1. Who won the American Civil War?           a) The Union Army           b) The Confederate Army 2. Who is the heir to the British throne after Prince William? a) Prince Andrew 27 b) Prince Harry 3. How many of Henry VIII’s wives were executed? a) two b) three 4. Who surrendered at the Battle of Waterloo? a)  Napoleon b) Wellington 5. Denmark, Belgium and Morocco are ... .  a) Republics  b) Monarchies 6. What is the head of the Swedish Government called? a) the President b) the Prime Minister Part 2. What do you call ... 7. a person who is legally a member of a country? c______ 8. a country where many different races live? m_______­e_____ 9. a plan of action chosen by a government? p______     10. what soldiers may do when they've lost a battle? r______  a_______ Task 2: Reading                                               Paper recycling A.    Paper is different from other waste produce because it comes from a sustainable resource: trees. Unlike the minerals and oil used to make plastics and metals, trees are replaceable. Paper is also biodegradable, so it does not pose as much threat to the environment when it is discarded. WhUe 45 out of every 100 tones of wood fiber used to make paper in Australia comes from waste paper, the 28 rest   comes   directly   from   virgin   fiber   from   forests   and   plantations.   By   world standards this is a good performance since the world­wide average is 33 per cent waste paper. Governments have encouraged waste paper collection and sorting schemes and at the same time, the paper industry has responded by developing new recycling technologies that have paved the way for even greater utilization of used fiber. As a result, industry’s use of recycled fibers is expected to increase at twice the rate of virgin fiber over the coming years. В.  Already, waste paper constitutes 70% of paper used for packaging and advances in the technology required to remove ink from the paper have allowed a higher recycled content in newsprint and writing paper. To achieve the benefits of recycling, the community must also contribute. We need to accept a change in the quality of paper products;  for example stationery may be less white and of a rougher texture. There also needs to be support from the community for waste paper collection programs. Not only do we need to make the paper available to collectors but it also needs to be separated into different types and sorted from contaminants such as staples, paperclips, string and other miscellaneous items. С.  There are technical limitations to the amount of paper which can be recycled and some paper products cannot be collected for reuse. These include paper in the form of books and permanent records, photographic paper and paper which   is   badly   contaminated.   The   four   most   common   sources   of   paper   for recycling are factories and retail stores which gather large amounts of packaging material in which goods are delivered, also offices which have unwanted business documents   and   computer   output,   paper   converters   and   printers   and   lastly households   which   discard   newspapers   and   packaging   material.   The   paper manufacturer pays a price for the paper and may also incur the collection cost. D. Once collected, the paper has to be sorted by hand by people trained to recognize various types of paper. This is necessary because some types of paper can only be made from particular kinds of recycled fiber. The sorted paper then has 29 to be repulped or mixed with water and broken down into its individual fibers. This mixture is called stock and may contain a wide variety of contaminating materials, particularly if it is made from mixed waste paper which has had little sorting. Various machinery is used to remove other materials from the stock. After passing through the repulping process, the fibers from printed waste paper are grey in colour because the printing ink has soaked into the individual fibers. This recycled material can only be used in products where the grey colour does not matter, such as cardboard boxes but if the grey colour is not acceptable, the fibers must be de­ inked. This involves adding chemicals such as caustic soda or other alkalis, soaps and detergents, water­hardening agents such as calcium chloride, frothing agents and bleaching agents. Before the recycled fibers can be made into paper they must be refined or treated in such a way that they bond together. E. Most paper products must contain some virgin fiber as well as recycled fibers and unlike glass, paper cannot be recycled indefinitely. Most paper is down­ cycled which means that a product made from recycled paper is of an inferior quality to the original paper. Recycling paper is beneficial in that it saves some of the energy, labour and capital that goes into producing virgin pulp. However, recycling requires the use of fossil fuel, a non­renewable energy source, to collect the waste paper from the community and to process it to produce new paper. And the recycling process still creates emissions which require treatment before they can   be   disposed   of   safely.   Nevertheless,   paper   recycling   is   an   important economical and environmental practice but one which must be carried out in a rational and viable manner for it to be useful to both industry and the community. Task: Complete the summary below of the first two paragraphs of the Reading Passage. Choose one or two words from the Reading Passage for each answer. Write your answers in gaps. 30 Summary From the point of view of recycling, paper has two advantages over minerals and oil in that firstly it comes from a resource which is ______ and secondly it is less threatening to our environment when we throw it away because it is _______ Although Australia’s record in the reuse of waste paper is good, it is still necessary to use a combination of recycled fiber and ______ to make new paper. The paper industry   has   contributed   positively   and   people   have   also   been   encouraged   by ______   to   collect   their   waste   on   a   regular   basis.   One   major   difficulty   is   the removal of ink from used paper but ______ are being made in this area. However, we need to learn to accept paper which is generally of a lower ______ than before and to sort our waste paper by removing ____ before discarding it for collection. Task: Look at paragraphs C, D, and E and, using the information in the passage,   complete   the   flow   chart   below.   Use  one   or   two   words  for   each answer. Waste paper collected from: Factories Retail stores 1 ____________________ 2 The paper is then  _____________ Paper converters and printers Households The fibers are then 5 ________________  and 3 _______________      by adding water 4 Chemicals are     added in order to ________________ Task 3: Language in Use Complete the sentences using a word related to the word in italics. Example: I am convinced by this argument. It is a convincing argument. 31 1. I have doubts about this theory. I am ______ about this theory. 2. Other scientists respect Ekman’s work. Ekman is a ______ scientist. 3. I get exhausted being a nurse. Nursing is an _______ profession. 4. I am not satisfied with this solution. This is not a ________ solution. 5. Some people’s attitude doesn’t help. Some people have an ______                     attitude. 6. The task isn’t very pleasant. It’s an _______ task. 7. People say that teachers get many rewards from their work. Teaching is considered to be a _____career. Task 4: Narrative tenses: Telling a story Complete the text with a verb from the list in the correct tense. forget convince see          send have think look win realize make write (x2) Last September I  1  _______ up my mind to enter the Daily Telegraph’s mini saga competition. I 2_______ about entering all through the summer, and my brother finally 3 ________ me that I 4 ________ a good chance of winning, so I 5_______ my story and 6 _______ it to the newspaper. Two months later, when I  7  ________ through the paper one morning I suddenly 8 _______ a headline: ‘Anonymous story wins’. When I read the article, I 9 _________ that my entry l0 ________ first prize but I 11 ________ to include my name and address in the envelope so nobody knew who 12 _______ the story! Task 5: 32 Correct the punctuation and use of capital letters where necessary in the following letter to a friend. There are also ten other errors. Underline them and write the words correctly. The first one has been done for you. Dear Rhea, Well another year has passed I just can’t believe that if went So quickly a year ago  I  was studying for  my exams and now I’m working really hard at the bank. What a shock And how are you, I hope that you Mothers recovered from her Accident in the park and is feeling better now. I was so sorry to here about that its very easy to slip over when theirs a lot of ice. On the ground. Luckily it isn’t snowing here at the moment. However, the whether forecast isn’t good. For the next few weeks. I’m writing to tell you that I hope to visit you in February or March if you have some free time then. I’ve saved up some money so I will be able to afford a flight. Because there are some good discounts in the spring. Let me know when I should come and I’ll start my plans. We’re all doing fine here. Timmy is starting school soon and Sarah has got a new boyfriend I’m not liking him much. Take care your good friend Mау Task 6: Writing “Cultural Diversity in Our Region”. Your school is planning to organize a festival called “Cultural Diversity in  Our Region”. Write a proposal for the school committee. Give your reasons and  examples of what can be included in the festival programme. Write about 270 – 300 words. 33

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)

Тестовые задания для школьных олимпиад по английскому языку (5-11 классы)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
09.06.2017