The topic of the lessons: Motion of Atoms and Molecules

  • Разработки уроков
  • docx
  • 13.11.2018
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

✓ Describe the heat of combustion

Публикация является частью публикации:

Иконка файла материала Heat of combustion..docx
Lesson:  5 Date: Grade:  The topic of the  lessons Learning  Objectives Lesson Objectives: By the end of the lesson, the learner will be able to: Heat of combustion. ✓  Describe the heat of combustion Teacher’s name:  Number present           Number absent combustion ✓ ALL learners will be able to recall the definitions of  the heat of combustion ✓ MOST  learners   will   be   able   to   use   explain   the   meaning   of   the   heat   of ✓ SOME learners will be able to recall the equation of the heat of combustion Subject Learning: ✓ Learners can sketch and explain the meaning of  heat of combustion Language Learning: ✓ Learners can interpret sketch graphs to explain heat of combustion  (speaking and listening skills OR reading and writing skills) Subject­Specific Vocabulary and Terminology: Combustion, energy, temperature, constant  (Жану, энергия, температура, тұрақты) the specific heat of combustion change in temperature Chemistry  Projector or Smart board for power point presentation Language  Objectives: Useful Sets of  Phrases for  Dialogue and  Writing: Cross curricular  links link ICT skills Previous Learning: Heat transfer. Application of heat transfer. Lesson’s planPlanned  timings 0­25 min Resources presentatio n sides: 1­3 cards Planned Activities I. Organization moment: Greeting.  II. Learning Check: Task 1.Complete the sentences 1) Everything is made of _______________  2) When molecules gain energy they move _____ and create more heat.  Write the state of   matter: 3) Molecules move very slowly! They are close together.   __________________ 4) Molecules move faster and are more spread apart.   __________________________ 5) Molecules move very fast! They are very spread apart.    __________________________ Task 2.  Choose “True or False”  1) Heat transfer of thermal energy from a hotter object to a cooler one  until both objects are the same temperature.   T/F          2) Radiation ­the transfer of heat by movement of a fluid (liquids and  gases). T/F         3) Conduction ­ the direct transfer of heat from one substance to another substance that is touching.   T/F         4) Equation: Q = c x m x ΔT     T/F   Task 3. Answer the questions  What is Evaporation? 1. What happens to molecules as you add heat?  2. 3. What is Freezing? 4. What is Specific Heat Capacity?  II. Introduction of new topic: 25­35 min 35­40 min III. Home task: Make 10 questions. Reflection:  Name one thing you would like to know more  Give one thing which you find difficult  Name one thing you liked most 4­6