The topic of the lessons Review.
Оценка 4.8

The topic of the lessons Review.

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
физика
8 кл
13.11.2018
The topic of the lessons	Review.
Публикация является частью публикации:
Test “States of matter”.docx
Lesson:  9 Date: Grade:  The topic of  the lessons Learning  Objectives Lesson  Objectives: Language  Objectives: Useful Sets of  Phrases for  Dialogue and  Writing: Cross  curricular  links link ICT skills Previous  Learning: Teacher’s name:  Number present           Number absent Test “States of matter” ✓  check the knowledge of students By the end of the lesson, the learner will be able to: ✓ ALL learners will be able to do task 1, 2 ✓ MOST learners will be able to do task 3 ✓ SOME learners will be able to do task 4 Subject Learning:  Learners can sketch and explain the meaning of  evaporation and  condensation. Language Learning: ✓ Learners can interpret sketch graphs to explain evaporation and condensation. (speaking and listening skills OR reading and writing skills) Subject­Specific Vocabulary and Terminology: molecules,  energy,  melting,  freezing, phase changes, solid, liquid,  gas. (молекулалар, энергия, балқу, мұздату, фазалықөзгерістер, қатты, сұйық, газ) Evaporation is the process in which the more energetic  particles from the surface  of the water turns into vapor Condensation is a change of state from gas to liquid. Chemistry  Projector or Smart board for power point presentation Heat transfer. Application of heat transfer. Lesson’s plan Planned  timings 0­5min 6­35 min I. Greeting.  II. Task 1 Planned Activities Organization moment: Test Test 1. Which of the following is the temperature at  Resources presentation test which ice melts? A. 0o Kelvin B. 0o Fahrenheit C. 0o Celsius D. 0o Gram 2. If you are camping at sea level and want to boil  water so it will be safe to drink, what  temperature will it need to reach? A. 15 K B. 100o C C. 100o F D. 150 g 3. Students were doing a lab to find the melting  point of ice. Which thermometer would show  the temperature in o Celsius at which ice would  begin to melt? 2 1 3 4 A. Thermometer 1         C. Thermometer 3 B. Thermometer 2       D. Thermometer 4 Task 2 True/False questions  →  melting point 1. The temperature at which a solid becomes a  liquid  2. (chemistry) a change directly from the solid to  the gaseous state without becoming liquid  evaporation 3. the change of state from a gas directly to a solid  →  evaporation  → Task 3 Write the words that fit the definitions 1. The temperature at which a liquid changes to a  gas ________________________________ 2. a temperature of 0 kelvins  _________________________________________ _ 3. the transfer of energy in the form of  electromagnetic waves 35­40 min __________________________ 4. the temperature at which the water vapor in the  air becomes saturated and condensation begins  __________________________________ 5. Freezing is when ___________turns to  ____________. Task 4.  A student drew this illustration in their journal.   Discuss all of the information about the boiling  point, freezing and melting point of water that is  shown in this drawing.  • Boiling point is ______° • Freezing and melting  point is _____________° Freezing and  ____________ is the  same. • • Boiling point changes  liquid water to a  _______________ • Melting point changes solid water to a  ________________ • Freezing point changes liquid water to a  ________________  III. IV. Home task. Review all phase changes. Reflection:  Name one thing you would like to know more  Give one thing which you find difficult  Name one thing you liked most

The topic of the lessons Review.

The topic of the lessons	Review.

The topic of the lessons Review.

The topic of the lessons	Review.

The topic of the lessons Review.

The topic of the lessons	Review.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
13.11.2018