Упражнение по английскому языку на тему "Профессии"
Оценка 4.7

Упражнение по английскому языку на тему "Профессии"

Оценка 4.7
doc
11.12.2021
Упражнение по английскому языку на тему "Профессии"
000bf4d4-579a0442.doc

 

 

 

Read the dialogue. Answer the questions. Use the dialogue to complete

the booking form below.

 

Receptionist: Good morning. Plaza Hotel. James speaking. How can

I help you?

Guest: Good morning. I’d like to reserve a double room for me and my

husband for next Monday.

Receptionist: How many nights is it for?

Guest: Three nights.

Receptionist: Let me have a look … Yes, we have a double room available.

Can I have your name, please?

Guest: My name’s Mary Green. How much is the room?

Receptionist: It’s $50 per night.

Guest: Is breakfast included?

Receptionist: Yes, it is.

Guest: Does the hotel have a restaurant?

Receptionist: Yes, it does. Would you like me to book you a table?

Guest: Yes, please. A table for two at 7 p.m.

Receptionist: Do you have a contact number, Mrs Green?

Guest: Yes, it’s 9786245.

Receptionist: Thank you for calling. Goodbye.

Guest: Goodbye.

 

Questions

1. What is the name of the receptionist? 2. What room would Mrs Green like to book? 3. How many nights is it for? 4. Who accompanies Mrs Green? 5. How much is the room? 6. What is included in the price? 7. Why does Mrs Green ask about the restaurant? 8. What is her contact number? 9. Does the receptionist ask Mrs Green to send an email or fax to confirm her booking?

10. Is the receptionist polite?

 

 

 

Complete the sentences using the Present Simple form of the verbs

in brackets.

 

1. I (like) British food. 2. He (work) as a waiter. 3. This restaurant (have)

the best rating. 4. We (not have) a bar here. 5. Our hotel (not have) a swimming

pool. 6. They (have) a parking space. 7. You (work)? 8. She (teach) English.

9. I (speak) English very well. 10. We (make) room reservations. This is our job.

 

Translate from Russian into English.

 

1. Добрый день. Меня зовут Анна. Это мой брат Михаил. Мы в но-

мере 230. 2. Мне жаль. Линия занята. Вы можете оставить сообщение.

3. Вам удобно? 4. Эта гостиница хорошая? 5. Мэри — менеджер этого

ресторана. 6. Том в баре. 7. Где Кейт? — Она в номере 390. 8. Его нет

в номере 294. Где он? 9. Почему вас нет здесь? — Простите, я очень за-

нят. 10. Как называется эта гостиница? — Это гостиница ≪Виктория≫.

11. У вас есть свободный двухместный номер? 12. Мне жаль, но в на-

шем отеле нет свободных номеров. 13. Вы принимаете сообщения?

14. У нас есть бесплатная парковка. 15. Я хорошо говорю по-английски.

16. Вы говорите по-немецки? 17. Он не говорит по-испански. 18. Где

вы работаете? 19. Я работаю в ресторане. 20. Мы работаем с девяти утра

до девяти вечера. 21. Мы не работаем рано утром. 22. Она препода-

ет английский? 23. У него есть контактный номер телефона? 24. У нее

есть только электронная почта. 25. Почему вы спрашиваете об этом?

26. Я спрашиваю, потому что не люблю рыбу. 27. Почему сотрудник

отеля просит клиента подтвердить бронирование по факсу? 28. Гость

хочет завтракать. 29. Анн встречает Джона в этой гостинице каждый

день. 30. У вас есть двухместные номера с двуспальной кроватью? —

Боюсь, у нас есть только двухместные номера с двумя односпальными

кроватями.

 


Read the dialogue. Answer the questions

Read the dialogue. Answer the questions

Вы принимаете сообщения? 14.

Вы принимаете сообщения? 14.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
11.12.2021