Упражнения на закрепление тем для учащихся 5 класса: Личные, притяжательные местоимения, оборот There is\are

  • Контроль знаний
  • docx
  • 08.11.2017
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Упражнения на закрепление тем для учащихся 5 класса: Личные, притяжательные местоимения,оборот There is\are.В данном тесте проверяется знание различных правил и аспектов английской грамматики, насколько хорошо изучающие понимают эти правила, и знают, как правильно их употреблять. Грамматические тесты по английскому языку рекомендуется проходить регулярно, особенно начинающим изучение языка, с целью проверки усвоения тех или иных грамматических правил.Упражнения на закрепление тем для учащихся 5 класса: Личные, притяжательные местоимения, оборот There is\are
Иконка файла материала Ахметова Р.Ю..docx
Упражнения на закрепление тем для учащихся  5 класса: Личные, притяжательные местоимения, оборот There is\are Учитель английского языка: Ахметова Рахиля Юсуповна МБОУ «СОШ №4», Сургут, ХМАО1. Выберите правильное личное местоимение.  Например: (He, she, it) is a flower – It is a flower.              (He, she, it) is a flower. My granny lives in a country. I go to (her, she, them) on  holidays. My parents are doctors. (He, they, them) work in a hospital. (She, I, he)  love my mom. I have a brother. Sometimes I ask (her, he, him) to help me. (Them,  they, it) are going to school at the moment. (He, she, you) study very well.    2.Выберите правильное притяжательное местоимение.  Например: My dad has a car. (Her, he, his) His car is red.  My dad has a car. (Her, he, his) car is red. (Their, them, they) house is quite big. I  have a boat. The boat is (my, mine, their). I like (your, him, it) answer more than  (me, its, theirs). (My, mine, your) dog wails (his, her, its) tail when I come from  school. We live in a small town. (Our, his, ours) town is very nice. She wears  (their, her, his) dress to school every day.   3. Напишите   личные   местоимения   (he,   she,   it, they),   заменяющие существительные. Например:a strawberry (клубника) – it;  balls (мячи) – they. 1. cheese                                                 11. a fox 2. stars                                                    12. people 3. Robert                                                  13. policemen 4. grandmother                                         14. a post­office 5. a newspaper                                         15. a son 6. teeth                                                    16. a wife 7. a tooth                                                 17. weather 8. petrol                                                   18. a king 9. Julia                                                    19. animals 10.toys                                                     20. a horse 4. Дополните предложение притяжательными местоимениями.  Например: This is me and this is my bag. 1. 2. We are Tom and Kate and this is ______dog. This is my father and this is _____car.3. 4. 5. 6. This is Kate and this is_______ doll. This is my dog and this is______ bone. These are my aunt and my uncle and this is _____house. This is you and this is ______pen. Упражнения (there is/are)  1.Раскройте скобки, выбрав нужную форму глагола: 1. There (is, are) a carpet in my room. 2. There (is, are) three windows in my classroom. 3. There (is, are) a sofa and four chairs in my living­room. 4. There (is, are) a table, four chairs and two lamps in our room. 5. There (is, are) a plate and two cups on the table. 6. There (is, are) two bedrooms and a bathroom in my house. 7. There (is, are) a large table in my room.  8. There (is, are) three windows in my classroom.  9. There (is, are) a table and four chairs in my sister's room.  10. There (is, are) a blackboard, four tables and five chairs in our classroom.  2.   Переведите предложения на английский, обращая внимание на  перевод оборота there is (there are): 1.В нашем городе много школ. 2.Сейчас в нем только пятнадцать.  3. На том столе много журналов? ­ Нет, только два.  4. В этой комнате два окна.  5. Какие книги на том столе? ­ На нем русские и английские книги.  6. На нашем заводе много инженеров.  7. На этом столе нет (никаких) тетрадей.  8. Сколько мальчиков и девочек в вашем классе? ­ Двенадцать мальчиков и  восемь девочек.  3. Поставьте предложения в вопросительную и отрицательную формы. Example: There is picture on the wall. Is there a picture on the wall? There is no  picture on the wall. 1. There are three monkeys on the picture. 2. There are a lot of interesting stories in this book. 3. There are fifteen boys and thirteen girls in our class. 4. There is a red bench at the bus stop. 5. There are about fifty­three schools and two gymnasiums in our town.6. There are many cartoons about snakes and hares, lions and tigers, elephants and  giraffes. 7. There is a tape on the shelf. 4.Выберите английские эквиваленты: В книжном шкафу много английских книг. a. There are a few English books in the bookcase. b. The English books are in the bookcase. c. There are a lot of English books in the bookcase.   В нашем городе нет заводов. a. There are some plants in our town. b. There are not any plants in our town. c. Those plants are not in our town.

Посмотрите также