Урок 18 Изучаем фразовые глаголы.9 класс (УМК Биболетовой М.З.)

  • docx
  • 20.12.2022
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала Урок 18 Изучаем фразовые глаголы.docx

____________________

Дата проведения

9 класс

Урок 18. Изучаем фразовые глаголы

Цепи: развитие лексических навыков по теме «Фразовые гла­голы»; совершенствование навыков устной речи по теме «Правила совместного проживания»; развитие навыков аудирования.

Ход урока

I.  Организационный момент

II. Тренировка фонетических навыков

-      You can see some words on the blackboard. Can you match the pictures and the words? Will you read them aloud, in a whisper? Let's read them after Peter.


 Примерные слова на доске:

a chatterbox           to share the point of view   

to approve of          a bookworm

quarrelling              a fusser

to appreciate          to spoil the impression

a bore                     behaviour

a roommate            the law of co-existence

 

Примерные определения слов:

1.  Someone who talks too much. (A chatterbox.)

2.  Someone who reads a lot and spends all his time with books. (A bookworm.)

3.  Someone who troubles people with boring things. (A bore.)

4.   Someone who worries about unimportant things. (A fusser.)

5.  Certain rules of behaviour that help avoid quarrels. (The law of

co-existence.)

6.  To make somebody fell less happy about something. (To spoil the impression.)

7.  To understand how good or useful someone or something is. (To appreciate.)

8.  The things that a person does. (Behaviour.)

 

III. Речевая разминка

- We shall ask the questions about the rules for sharing the room.

Примерные слова:

То get on well with anyone, to avoid quarrels, to make a fuss about, to cheer up, to observe the law of co-existence, to do something at other people's expense, to work out, to escape from, to be a chatterbox, to trouble people with boring things, to irritate people, to appreciate something

  Would you like to escape quarrels with your roommate? What do you usually do to cheer up your friend? Your friend isn't a chatterbox, is she? Do you always observe the law of co-existence? Who gets on well with anyone in your family? Have you ever done something at your friend's expense?» Etc.

 

IV. Введение нового материала по теме «Фразовые глаголы»

и их первичное закрепление

-      I'd like you to learn the new phrasal verbs and read the examples from exercise 87, page 41 in your textbooks. Will you try to find the difference between the verbs to work out and to work on, to work with and to work fori Look through the examples of using these verbs in the sentences. Let's read and translate the sentences.

упр. 87, 88 стр. 41 из учебника.


 


 

V. Физкультминутка

VI.   Развитие аудитивных навыков. Обучение заполнению таблицы

-      The next task for you is exercise 89, page 41. We shall listen to six people who want to stay at the hotel. You will have to fill in the table and write as much information as possible about them. You can see the table in your Workbooks, page 15, exercise 8. We shall listen to the tape again. If you haven't written any information, you will have a chance to do it.

упр. 89, стр. 41 из учебника. Задание для учащихся - прослушать расска­зы шести людей и занести послушанную информацию в таблицу. Данная аудиозапись прослушивается 2 раза. Для заполнения учени­ками используется идентичная таблица в рабочей тетради - упр. 8, стр. 15.

VII.  Совершенствование навыков устной речи по теме «Правила совместного проживания» на основе прослушанного текста

-      Now we have the information about people who want to stay at the hotel. You will work in groups of three and decide how to put these people into the rooms available. We have only three vacant rooms and six people. So people will have to share the rooms at the hotel. Use the phrases from exercise 90, page 41 to prove your opinion and develop your ideas. You will have four minutes to do this task. Your time is up. Who will go to the blackboard and tell us about the variant of your group?

Ученики делятся на группы по 3-4 человека для выполнения упр. 90, стр. 41. Время работы в группах - 4 минуты. Задание для учащихся - распределить шесть человек в три комнаты с учетом их интересов, возраста, характера и других особенностей. Для ар­гументации своего мнения ученики используют фразы и предло­жения из упр. 90, стр. 41 из учебника. После того как закончится время, отведенное для работы в группах, 1-2 представителя от каж­дой группы выходят к доске и знакомят одноклассников со своим вариантом размещения людей.

VIII. Подведение итогов урока

Домашнее задание Рабочая тетрадь: упр. 6, 7, стр. 15.


 

Скачано с www.znanio.ru